Volkswagen Golf 8 dă startul revoluției motoarelor: 1.4 TSI și 1.6 TDI vor fi înlocuite de propulsoare de 1.5 litri

de Bogdan Mirică
Marti, 19.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat că va revizui serios actuala sa gamă de motoare. Unitățile 1.4 TSI și 1.6 TDI vor fi înlocuite cu o generație nouă de motoare diesel și benzină, cu o capacitate de 1.5 litri.

Dieselgate își va pune amprenta asupra gamei de motoare Volkswagen. Germanii pregătesc propulsoare complet noi, diesel și benzină, odată cu lansarea noului Golf 8, la finalul acestui an.

În cadrul Salonului Auto de la Detroit, Herbert Diess, CEO-ul brandului Volkswagen, a dezvăluit că planurile companiei presupun înlocuirea motorului 1.6 TDI cu o unitate complet nouă. Este vorba despre un agregat turbodiesel de 1.5 litri, declinat în mai multe variante de putere. O rețetă similară cu cea pe care Renault o folosește de mai bine de un deceniu.

Dieselul de 1.5 litri nu va fi singura noutate, întrucât Volkswagen vrea să ofere și un motor pe benzină de aceeași capacitate: 1.5 litri. El ar urma să înlocuiască actualul TSI de 1.4 litri, beneficiind, ca și acesta, de sistem start-stop și de sistem de dezactivare a cilindrilor.

Esential 2017 este anul în care vor fi introduse pe piață noile motoare diesel și benzină de 1.5 litri.
Ambele motoare de 1.5 litri nu vor fi create de la zero, fiind derivate ale propulsoarelor actuale de 1.4 TSI și 1.6 TDI.
De asemenea, ele nu vor fi oferite pe Golf 8 chiar din momentul lansării, introducerea lor urmând să se facă abia în primăvara lui 2017.

Volkswagen recunoaște că odată cu lansarea acestor unități costurile de producție vor crește. Germanii se resemnează însă cu faptul că agregatele de 1.5 litri vor fi mai ușoare, mult mai economice și vor putea fi declinate într-o varietate mare de puteri. De asemenea, cheltuielile vor fi amortizate destul de repede, având în vedere că motoarele se vor răspândi rapid nu doar în gama Volkswagen, ci și pe modelele producătorilor din concern: Audi, Skoda și Seat.

via wcf

Comentarii (31)

  • Si Ford a trecut la 1.5tdci pe Focus daca nu gresesc.
    Deja incep sa mearga pe cifre impare :)
    Totusi aceasta strategie este pentru a taia orice urma de istorie cu privire la scandalul cu 1.6, 2.0tdi cat si 1.4tsi.
    Ca sa zica ca e un motor nou si sa poata fi testat de autoritati ca totul sa fie in regula si sa isi spele "pacatele". Dupa cum vedeti motoarele vor fi derivate din 1.4 si 1.6.
    31 5
  • ... dieselul si 1.5 EcoBoost ce il inlocuieste pe 1,6

    deci, n-am inteles unde e revolutia
    16 5
  • N-ati vazut esentialul: preturile vor creste. WTF?!? Ajunge un Golf sa coste cat un A3? Bine, probabil ca vor creste preturile si la Audi intre timp...

    Dupa cum zicea si Vianu, unde e evolutia? Era evolutie daca le inlocuiau cu un 1.3 turbo daca tot vor impar. Sau vorbim de un 1.5 aspirat sau chiar turbo asociat unui motor electric rezultand un ansamlu hibrid superior celui de pe Auris/Prius si similar celor de pe noile Ioniq si Volt?
    18 10
  • Flaviu
    Aiurea titlu de articol: "dă startul revoluției motoarelor". Unde e revolutia? Mai ales ca nu sunt motoare noi ci sunt derivate ale propulsoarelor actuale.
    39 3
  • @Andy: Unde e evolutia ?

    Compara designul interior a unui Golf 5 (care nu este invechit deloc) cu cel a unui Golf 7.
    Compara motorizarile unui G5 cu G7.
    Compara consumurile unui G5 cu G7. (motorizari asemanatoare).

    Si apoi o sa vezi diferentele.
    10 25
  • In China 1.5 L e prag de taxare. BMW, Mercedes, Ford, etc au noi motoare de 1.5 L.
    Nu e vorba de nicio revolutie, ci de adaptarea ofertei la piata cu cel mai mare potential.
    40 4
  • uite-asa se duce naibii fiabilitatea...de dragul texelor si impozitelor
    21 4
  • doftoru'
    @Mihai
    motorizarea de 1.5 de la Mitsubishi care a fost pe mai toate masinile chinezesti (autohtone) si trebuiau sa se bucure de un statut privilegiat; lucru ce nu a scapat competitorilor, dupa cum se pare :)
    8 3
  • Este o "miscare" absolut necesara in urma scandalului. Problema se pune la partea de fiabilitate a noilor motoare, care nu au o istorie de teste in spate. Personal in calitate de cumparator nu ma simt cu avantaje in aceasta ecuatie. Dimpotriva.
    11 2
  • cmc / CP
    CENTIMETRI CUBI impartiti la nr. de CAI PUTERE. Acest raport este f. important ptr. fiabilitatea motorului. Daca rezultatul este sub 12,5 nu se mai poate discuta despre ceva cu adevarat fiabil. ATENTIE! Amatorii de motoare mici cu puteri mari sunt vizati la acesta noua pacaleala!!!
    18 15
  • Care fiabilitate ?

    Am avut 3 masini NOI ( inclusiv Golf7 de care am scapat ) din grupul VAG. toate 3 cu probleme in primii 20.000 km la motor si suspensii + multe alte rahaturi minore ( cum ar spune unii din service )

    Mituri.... si degeaba te bazezi pe garantie, timpul pierdut in service e al meu....

    Acum am japoneza si nu ma doare capul.

    Cu siguranta si norocul are ceva de spus dar statistic la mine cei din VAG au dat cu FAIL.
    40 10
  • În 2020, așteptăm noul Golf 12.

    Doar omul e snob și vrea neapărat ultimul model.
    22 4
  • vw păsat.
    Prin această mișcare își recunosc ,,calitatea,, ,,celebrelor,, lor tdi și tsi ce trebuiesc regândite. ,,Das auto,,(adică varză teutonă).
    23 10
  • Ionita
    Volkswagon,Wartbug ,Haudi, Mertan, Trabant,BMB sunt minunatiile tehnologice nemtesti supraevaluate prin inginerii de marketing sau ca vecinul de la etajul 2 are nemtesca si e buna ca asa zice el. Mars la tzohaus cu jafurile nemtesti.
    15 14
  • Ette Na
    titlul zice

    " Volkswagen Golf 8 dă startul revoluției motoarelor: 1.4 TSI și 1.6 TDI vor fi înlocuite de propulsoare de 1.5 litri "

    apoi se scrie in articol

    " Este vorba despre un agregat turbodiesel de 1.5 litri, declinat în mai multe variante de putere. O rețetă similară cu cea pe care Renault o folosește de mai bine de un deceniu. "

    UNDE ESTE REVOLUTIA ???? daca altii foloseau deja acest lucru de ani si ani de zile ??!?!

    De ce titluri de CAN CAN ? Oare nu suntem oameni inteligenti ?

    Ne-am saturat de titlurile acestea de kkao !
    Fiti normali !
    Unde este jurnalismul ?!?!?!
    40 2
  • oferta deosebita
    OFERTA DEOSEBITA=Ce puteti pierde?=NIMIC (doar un email pe care mi-l trimiteti).Ce puteti castiga..la inceput intre 100-300 EURO stand comod acasa in fata calculatorului 1-3 h..,apoi mult mai mult decat puteti visa - depinde de CUM veti *munci*. Vi se asigura un *training* special motivational care va creste calitatea dv. profesionala si umana. Sigur este ceva deosebit pt dv. .. *Trenul* VIETII dv se apropie de *gara*dv..nu-l pierdeti.., nu se va mai intoarce...,*daca crezi ca poti sau NU poti se intampla* Relatii la email: ganditorul.20000@yahoo.com
    0 44
  • "Revolutiei" si motoarele alea se bazeaza pe cele existente :))))
    18 2
  • Vw aveau motoru de 1.2 TDI de pe Polo Bluemotion......oare de ce nu inbunatatesc acest motor sal instaleze pe Golf si chiar A3????
    8 2
  • Ghita Bizonu'
    Mai copii cilindrea de 1.500 nu e ceva nou.. In anii 60 cilindreele normale erau : 1100, 1300 si 1500. Ptr masinile mini werau 500, 750, 1000 (ca poi sa para si 850, 900 si 1000) Cilindreele mari incepeau de la 1750 (1800)
    15 1
  • da, revolutia lu' peste, un titlu mai potrivit ar fi "Cu Golf 8, Volkswagen incepe sa-si spele pacatele dieselgate: 1.4 TSI și 1.6 TDI vor fi înlocuite de propulsoare de 1.5 litri"
    12 2
  • @tzeneu_bmw
    1.2-ul diesel nu era deloc un motor utilizabil mai sus de Polo. Si nici nu era vre-un performer in materie de consum.
    1.5-ul ar merge de la Polo pana la Passat (si in aceaisi idee la Skoda, Seat, Audi si vehicule comerciale usoare).

    Din cate stiu eu doar 1.4-ul benzina avea dezactivarea cilindrilor (pe anumite modele). 1.6-ul diesel nu avea dezactivare. Deci un element de noutate o sa fie pe 1.5-ul diesel chiar daca pleaca de la 1.6-ul actual.

    Oricum cred ca lansarea e cel putin la 2 ani distanta.

    P.S.
    Subscriu la ideea ca "revolutia" din titlu nu prea isi are loc acolo.
    14 0
  • someone
    recent, grupul vag a spus oficial ca fac si ei motoarele dupa metoda bmw, adica cilindrul unic de 500CMC. daca asa sta treaba am cateva intrebari:
    - daca vor folosi noua configuratie a cilindrului unic, atunci atat motoarele diesel cat si cele benzina vor fi in 3 cilindri. atunci cum poti spune ca sant derivate din cele de 1.4 tsi si 1.6 tdi care toate sant in 4 cilindri?
    - oare cum functioneaza dezactivarea cilindrilor la un deja f economic 3 cilindri?
    - la fel cum au spus mai toti ce au postat mai sus, daca noul 1.5 va fi derivat din cele deja existente, unde e revolutia?
    14 1
  • De la Dieselgate pana acum (4 luni) au facut deja alte motoare? E putin probabil. Astea sunt in testare si linia de productie e pregatita de minim un an.
    5 0
  • Probabil ca si astea sunt facute din soft sa fie de 1,5 in realitate sunt aceleasi motoare cu alta palarie.
    10 3
  • O revolutie DIESEL care aduce tone de oxizi de azot, trucandu-se iar emisiile reale ? Nu, multumesc !
    12 3
  • Iar a postat mascariciul de pe 10 conturi, handis mai e :)))
    Imi place ca se agita :))
    3 9
  • AndreiRN
    Adica blocul motor va fi comun si fabricat in China la fel ca si la Volvo si productia fiind in milioane costul va fi si mai redus.
    9 1
  • Nu mai e Volkswagen asa fiabil, eu am avut Passat Diesel si am tot umblat prin service cu el si nu am avut numa probleme cu motorul din pacate am vazut tendinta asta si mai acut la Renault, Peugeot
    3 2
  • tudonic
    Cea mai moderna oportunitate! Indreapta-te spre o noua directie! La timpuri noi, metode noi de a castiga bani! Pana acum, foarte multi oameni lucreaza cu noi! Incepe si tu sa castigi bani! Trebuie doar sa vrei sa te instruim si sa te indrumam pas cu pas, cu mare atentie! Cere urgent DETALII la adresa de email: nicotud1934@yahoo.com
    0 10
  • ''Volkswagen Golf 8 dă startul revoluției '' . Prin traducere. Volzwagan da startul unei noi ere de motoare diesel ori benzina la lansarea Golfului 8. WTF ??? E ca si cum ai crea un Trabant cu un alt nume.Despre care revolutie este vorba ? Daca VW spunea asa : '' Viitorul Golf 8 va fi oferit in compania unui sistem de propulsie pe hidrogen mult mai performant decat cel al Toyotei Mirai '' sau '' Viitorul Golf 8 da startul revolutiei motoarelor pe aer comprimat- premiera mondiala in industria auto ''. Atunci as fi tinut sa cred ca este vorba chiar de o EVOLUTIE , nu REVOLUTIE :D
    9 2
  • Ce s-a fabricat pana prin 2000-2003 au mai fost inca masini. Ce se fabrica de atunci incoace sunt jucarii pe bani grei. Cine doreste sa se convinga nu are decat sa cumpere. :)) Si e valabil ptr. absolut orice automobil. Inginerii de azi fac inovatii reusind sa obtina o piesa cu defectiune precisa la un anumit nr. de km. sau dupa 3-4ani de socuri termice cald/rece. Multumesc, prefer un automobil de 15 chiar 20 de ani bine intretinut.
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru