Volkswagen şi Daimler protestează împotriva folosirii freonului ecologic

de Sebastian Toma
Luni, 07.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen şi Daimler, două concerne auto importante din Europa, protestează impotriva obligativităţii introducerii unui nou tip de freon din 2017, numit R-1234yf, care promite să fie mai ecologic, dar le-a cauzat probleme în toate testele interne.

Esential 2017 este anul în care toate sistemele de climatizare ale automobilelor produse în UE vor trebui să funcţioneze din fabrică cu freonul ecologic R-1234yf.
Daimler AG şi Volkswagen AG şi-au manifestat nemulţumirea faţă de dorinţele Uniunii Europene de a introduce un nou tip de freon pe modelele noi care vor fi lansate în 2013 şi pe toate modelele care vor fi produse începând cu anul 2017. Cele două corporaţii germane spun că noul freon ecologic, care este cu 99.7 procente "mai prietenos cu mediul", prezintă un risc serios de incendiu în caz de accident. În cadrul testelor independente organizate de Volkswagen şi de Daimler, modelele care foloseau freonul ecologic R-1234yf au luat foc. Cei de la Daimler au anunţat că nu vor folosi în continuare noul freon, anunţând o campanie de rechemare a vehiculelor care au fost echipate cu acesta în vederea înlocuirii cu vechea substanţă. Pe lângă cele două corporaţii germane, o organizaţie a pompierilor din Germania şi o organizaţie similară din Austria au făcut lobby pentru interdicţia respectivei substanţe.

Testele interne ale celor de la Daimler au arătat că noul freon ia foc în momentul în care ia contact cu o suprafaţă fierbinte, cum ar fi motorul unui automobil.

Nemţii au organizat 20 de teste de impact frontal, toate fiind soldate cu un incendiu la nivelul compartimentului motor. Un alt rezultat neaşteptat în cazul scurgerilor de R-1234yf este apariţia florurii de hidrogen (HF), o substanţă periculoasă pentru oameni, care era degajată în asemenea cantităţi încât parbrizul se albea. Reprezentanţii Honeywell şi Dupont au spus că testele lor nu le-au arătat asemenea riscuri şi au subliniat faptul că există mai multe substanţe în compartimentul motor care pot lua foc la contactul cu o suprafaţă fierbinte, ca apoi să-i acuze pe cei de la Daimler că au înscenat testele pentru a nu plăti mai mult pentru noul agent de răcire. Totodată, companii precum General Motors şi Toyota au anunţat că testele lor nu au prezentat nicio problemă referitoare la noul agent de răcire şi că îl vor introduce pe modelele lor fără excepţii.

Noul freon ecologic este rezultatul unei investiţii în valoare de sute de milioane de dolari realizate de Dupont şi Honeywell, menită să dezvolte un nou tip de freon, mai ecologic decât actualul agent de răcire folosit în UE, R134a. Uniunea Europeană nu se află la prima decizie de schimbare obligatorie a agentului de răcire folosit de toate instalaţiile proiectate în acest sens, existând mai multe modificări de acest tip în ultimii 20 de ani.

Via Autoblog

Comentarii (9)

  • zarnesteanu
    Ultimul "recall" pe SL a fost din cauza asta. Au scos freonul ecologic si l-au inlocuit cu cel clasic. Problema este ca daca s-a dovedit in 20 de teste ca ia foc, Benz si VW au fost suficient de responsabili incat sa ia masuri. Mai ales ca testele au fost validate si de pompieri. Daca nici astia nu stiu ce fac, atunci, nu stie nimeni.

    De partea cealalta, GM da o mana prieteneasca de ajutor la recuperarea investitiei facute de companii din US. taiota, ca de obicei are rolul catelusului umil care asculta de stapan. Pentru ca stie foarte bine din mana cui vine mancarea. Cat despre siguranta clientilor, nici o durere de cap. Respect maxim pentru viata umana, tipic japonez.
    23 14
  • Au luat foc pt ca sunt proaste ,sunt prost construite.Au niste motoare de cacao.De ce la Toyota nu a luat foc ? Sau GM? .Un exemplu ar mai fi Volvo sau Saab care produc si ei motoare bune ,care nu iau foc dintr-un mic fleac.Merjedes,ca de obicei are rolul catelusului umil care asculta de stapan. Pentru ca stie foarte bine din mana cui vine mancarea,si se i-a dupa VW adaugand aceiasi calitate de cacao .
    3 10
  • @zarnesteanu
    Ca proprietar de Toyota declar cu mana pe inima ca debitezi la prostii cu nemiluita, probabil din cauza cutiei goale de papuci care o ti deasupra umerilor (cap sigur nu poate fi numit)
    14 36
  • AndreiRN
    O mare excrocherie si cu freonul asta.
    Expira curand patentul detinut de DuPont si iarasi trag sforile sa schimbe legea pt a-si vinde noul produs.
    Ma bucur ca sunt tari ca Mexic care refuza astfel de inselatori si inca produc si vand R12 care fiind mai greu decat aerul nu are nicio treaba cu ozonul asa cum sa spus.
    5 2
  • A mai introdus (m) UE tampeni ecologice,cel mai bun exemplu este vopseaua pe baza de apa,toata lumea spune ca e de kko,dar ei(ue) nu,ca e ECOLOGICA si salveaza pui de pinguini.Numai tampiti sunt la conducea UE.

    Daca 2 producatori mari de auto,spun ca treaba e naspa cu noul freon,ar trebui sa dea ceva de gandit.
    17 9
  • BaditzaEx
    @yok dobitocule nu UE este de vina, ci mai MARII Big Brother ( USHA ) catre New World Order, dk nici Daimler si VW nu stiu ce vb , atunci cu General Mafia si Tayoka-ka poti sa tragi apa... la fel cum acum ceva vreme tot aici citeam ca masinile din USHA vor fi construite din magneziu ( care si acela e f inflamabil ) acum descoperim o alta stire... IDEEA este de scadere a populatiei, te-ai lovit de o alta masina ( chiar si 55km/h ) sa faci BUM, ca-n filmele americane , simplu si clar !
    7 4
  • BaditzaEx
    papagalii aia constipati, fac plecaciuni in fata unchiului Sam... cat de tampit sa fii incat sa crezi ca acele 2 camp americane dupa ce au investit sute de mil de euro sa nu doreasca a-si scoate banii ( chiar dk au scos o porcarie ), comp americane platesc politicienii americani , care aceia fac lobby in congres se adopta iar dupa aceea latra la restul lumii sa ia exemplu, in caz contrar ... esti AGAINST DEMOCRACY si a pietei libere ( PTA LIBERA = Falimentarea propriei industrii pt a putea importa bullshitul american )
    21 4
  • @baditzaEx
    In primul rand nu ma fa dobitoc,ca nu suntem la gradinita.
    In al doilea rand,tu sti ca in SUA,inca se produce vopsea pe baza de diluant?Vopseaua care se gaseste pe piata de la noi si in UE,este in mare parte importata din SUA.
    Nu se fac din magneziu pur,ci aliaj de magneziu,majoritatea supercarurilor au jante facute din magneziu si nu am auzit sa ia foc o masina din cauza jantelor.Cei de la GM incearca sa foloseasca magneziu pentru a produce caroserii(tablaria),nu e imposibil,dar nu se pot folosi tehnici conventionale(deformarea la rece),magneziul trebuie incalzit ca sa ii poti da o forma si in plus este mult mai scump decat otelul.

    Americani intodeauna s-au crezut mai destepti si s-au luat-o pe coaja de fiecare data.
    2 7
  • AndreiRN
    Hahahahaha ......
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru