Feedback

Volvo anunţă o schimbare a strategiei de marketing: suedezii reduc prezenţa la saloanele auto şi vor să vândă maşini pe internet

Publicat Luni, 15.12.2014
de Sebastian Toma
Comenteaza 5
Volvo anunţă o schimbare a strategiei de marketing: suedezii reduc prezenţa la saloanele auto şi vor să vândă maşini pe internet - Poza 1
Volvo anunţă o schimbare a strategiei de marketing: suedezii reduc prezenţa la saloanele auto şi vor să vândă maşini pe internet - Poza 2
Volvo vrea să se diferenţieze definitiv de celalte mărci de pe piaţă şi a anunţat noua sa strategie de marketing, numită "Volvo Way to Market".

Volvo a anunţat astăzi noua sa strategie de marketing, care vizează reducerea prezenţei la un salon auto anual pe continent în favoarea evenimentelor concentrate pe marcă, precum şi vânzarea de maşini pe internet în încercarea de a deveni lideri pe acest segment. Suedezii de la Volvo consideră că strategiile tradiţionale de marketing ale companiilor din industria auto sunt depăşite şi au mărit bugetul departamentului dedicat din cadrul mărcii pentru a ieşi în evidentî în industrie prin modalităţi complet diferite de comercializare ale automobilelor. Noua strategie se numeşte ”Volvo Way to Market” şi se concentrează pe patru puncte cheie: service, reprezentanţe, conducere digitală şi unelte de marketing.

Volvo va avea stand doar la Salonul Auto de la Geneva

Industria auto este una dintre cele mai puţin evoluate sectoare de marketing din lume. Noi vrem să schimbăm asta.

Alain Visser
Vicepreşedinte Senior al departamentului de Marketing, Vânzări şi Servicii Clienţi la Volvo
Primul pas pe care îl vor aborda cei de la Volvo în noua lor direcţie reprezintă reducerea prezenţei la saloanele auto internaţionale. În loc să fie prezenţi la fiecare eveniment din domeniu, Volvo vor veni la câte un salon auto pe an de pe fiecare continent, fiind alese evenimentele de la Geneva, Shanghai şi Detroit. În locul celorlaltor prezenţe, suedezii vor organiza un eveniment dedicat la sediul lor din Suedia unde vor invita jurnaliştii pentru a dezveli noile produse şi strategii de brand. Vânzările online vor face parte din strategia de viitor a mărcii, iar reprezentanţele şi service-urile vor fi îmbunătăţite pentru o experienţă cât mai plăcută pentru clienţi. Strategia ”Volvo Way to Market” nu este o declaraţie de superioritate, spun reprezentanţii Volvo, ci o mărturie a faptului că sunt diferiţi de celelalte mărci şi că trebuie să fie diferiţi şi prin felul în care îşi promovează şi îşi vândă maşinile.

Investiţii diferite în publicitate şi sport

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bugetul de publicitate al mărcii Volvo nu va fi la acelaşi nivel cu cel al concurenţei, dar Volvo va fi mai selectiv în alegerea canalelor media de promovare pe care le foloseşte şi va mări investiţiile în ceea ce priveşte reclamele care ţin de mesajul mărcii. În ceea ce priveşte sponsorizările, implicarea Volvo în sporturi va fi limitată la Volvo Ocean Race, un eveniment pe care suedezii îl consideră specific acestei mărci şi cel mai descriptiv pentru activitatea companiei. Aceste schimbări implică o abordare complet nouă asupra felului în care modelele Volvo sunt promovate în faţa publicului general şi au rolul de a atrage clienţii care gândesc diferit şi care doresc o maşină pe gustul lor.

Schimbări în reprezentanţe

Volvo va investi în reprezentanţele sale pentru a le asigura un format uniform, care să sublinieze apartenenţa scandinavă a mărcii. Toţi dealerii Volvo vor trece printr-un program de training care să îi familiarizeze pe aceştia cu strategia de prezentare şi de tratare a clienţilor într-o manieră suedeză. Cei de la Volvo vor merge atât de departe încât vor să integreze în reprezentanţe sunete specifice Suediei, să folosească pahare fabricate în Suedia în reprezentanţele sale şi să integreze atât moştenirea scandinavă, cât şi moştenirea suedeză în fiecare dealer în parte.

Consilier service dedicat pentru fiecare maşină în parte – standard în toată lumea din 2018

Volvo vrea să stabilească un consilier de service dedicat pentru fiecare maşină în parte.

Test de anduranţă Volvo V40: prima revizie

Urmareste Automarket

Ultimul pas al „Volvo Way to Market” este reprezentat de Volvo Personal Service. Acest program implică introducerea unui tehnician de service pentru fiecare client Volvo, iar cei doi ar urma să fie prezentanţi la momentul livrării maşinii. Pe întregul parcurs al posesiei vehiculului, tehnicianul de service personal se va ocupa de vehiculul respectivului client pentru fiecare intrare în service. Programul respectiv a început deja campania de instruire a angajaţilor, anumite ţări adoptând deja programul Personal Service în stadiul de proiect pilot. Până în 2018, toate reprezentanţele Volvo din lume vor oferi acest serviciu în standard.

Via Volvo


Comentarii (5)

  • justLucky
    Dupa ca am vazut ultimele noutati din segment, cred ca Volvo XC90 "will be the new black".
    9 2
  • cred ca in textul original se vorbea de "testimonials" pe care l-ati tradus direct ca...testament. Cum acest termen are un alt sens in vorbirea curenta, mai bine foloseati "marturie, dovada":

    "nu este o declaraţie de superioritate (...) ci o dovada a faptului că sunt diferiţi"

    on-topic: Volvo va deveni o rara-avis. Eu zic sa fara reprezentante in magazinele IKEA :)) sau macar sa-si deschida si restaurant in fiecare repzentanta.
    7 5
  • Ar fi bine ca tipul ala sa nu faca doar service, sa mearga si cu ea la spalatorie, sa ii cumpere braduti, sa o pazeasca noaptea :). Oricum, eu felicit initiativa ! Pentru ca Volvo e Volvo !
    9 1
  • Si testul cum il faci? Tot pe internet? Sau te iei doar dupa review-urile de pe youtube :)
    Eu unul n-as da zeci de mii de euro pe o masina pe care n-am testat-o macar 100 de metri... Uneori poti sa ai asteptari prea mari de la o masina care sa te deceptioneze in momentul in care vezi ca "nu-i chiar asa".
    14 3
  • Testul il faci la dealer si masina o comanzi pe net, urmand sa o ridici tot de la dealer, ca nu ti-o aduce direct acasa.
    E ca si cum te joci cu un telefon intr-un magazin, dar il comanzi apoi on-line de unde e mai ieftin.
    Nu trebuie sa fii surprins de metoda asta de vanzare. Citisem un articol ca Dacia vinde asa cu mare succes parca prin Olanda.
    Intri pe net, iti configurezi masina cum vrei, alegi dealerul, platesti si apoi astepti sa vina.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru