Drivetest BMW X5 (2013-2018)

3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8
BMW X5 (2013-2018) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 17.02.2014
Tare-n diesel

X5 este un nume care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare. Se numeşte la fel de 15 ani şi a ajuns deja la a treia generaţie. 

Subiectul testului nostru este la un cal putere distanţă de a fi cel mai puternic SUV diesel din lume. Îi stă în faţă un Porsche Cayenne. Partea dură este că respectivul Cayenne ajunge să fie mai ieftin decât X5-ul M50d chiar şi după ce-i plătim timbrul de mediu.

Revenind la subiectul testului nostru, versiunea M50d a lui X5 este acel "M diesel" pe care unii susţineau că-l visează şi că este atât de necesar în gama BMW. După ce l-am condus, vă putem confirma ideea. Da, X5 M50d are o logică în portofoliul BMW, deşi pare o simplă unealtă de marketing cu care să se laude bavarezii în timp ce versiunea xDrive30d se vinde pe rupte.

Nu-i deloc aşa. Motorizarea se potriveşte mai bine cu caracterul lui X5 decât cu cel al lui Seria 5, dacă mă întrebaţi pe mine, făcând un X5 M să pară o maşină doar pentru înstăriţii care sunt şi puţin demenţi, dar în sensul bun. Aş putea spune că această versiune a lui X5 este M-ul pe care ar trebui să ţi-l cumperi dacă eşti chibzuit şi-ţi pasă şi de altceva în afară de cai putere şi timpul 0-100 km/h la un SUV de două tone şi ceva. Acel altceva fiind autonomia, adică distanţa parcursă între două realimentări.

BMW X5 (2013-2018)
3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 89.155 €
  • Pret model testat 110.067 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Generaţia anterioară a lui X5 a beneficiat de o motorizare botezată M50d, care furniza 381 de cai putere şi 740 Nm. Noul X5 se mândreşte cu aceeaşi motorizare. Pentru fanii statisticilor, avem aceiaşi 381 CP la 4.000 de rpm şi tot 740 Nm începând cu 2.000 rpm. Şi se simt la fel de bine!

Cu noul X5 M50d, BMW a mizat pe cartea cu eficienţa şi a reuşit să dezvolte o maşină mai bună în două direcţii care de regulă se bat cap în cap. Mai precis, timpul 0-100 km/h a fost redus cu 0.1 secunde, în timp ce consumul mixt a scăzut cu 0.8 litri la sută. Fără a modifica cilindreea, fără a schimba radical ceva şi fără să taie din performanţe!

La fel ca predecesorul său, avem în dotare aceeaşi transmisie Steptronic cu opt trepte, care realizează schimbări de treaptă insesizabil de line şi de rapide, după caz şi necesităţi. Motorul şi transmisia fac o pereche greu de egalat, care se laudă cu o cilindree semnificativ mai mică decât cea a singurului motor diesel de pe piaţă care oferă mai multă putere, aflat sub capota lui Porsche Cayenne.

Consum

Noul X5 M50d are un consum mediu declarat de 6.7 litri/100 km, cifră care era acceptabilă pentru o compactă de 100 şi ceva de cai în urmă cu câţiva ani. Dar pentru ditai SUV-ul de 2.2 tone, cu tot tacâmul? Aproape ireal. Performanţele adevărate ale acestui model se află însă în spatele cifrelor şi nu le regăseşti întotdeauna la rubricile "Cai putere", "cuplu maxim", "timp 0-100 km" şi "viteză maximă".

După cum vă spuneam mai sus, există un singur adversar care ajunge în zona asta de putere, Porsche Cayenne, dar modelul din Zuffenhausen are un V8 de 4.1 litri care consumă cu 0.6 litri mai mult, tribut adus celor doi cilindri şi celor 1.1 litri suplimentari la capitolul "cilindree".

Ceilalţi concurenţi din segment vin cu diesel-uri cu 120 de cai mai slabe (Range Rover Sport 3.0 TDV6 şi ML 350).  În urma unei simple comparaţii, vedem că acestea vin cu valori mai mari la capitolul consum, anume 7.3, respectiv 6.8, litri la sută. Cel mai slab rival la acest capitol este Audi Q7, care aduce o versiune mai anemică a motorului lui Cayenne cu un consum de 9.2 litri/100 km în regim mixt.

Realitatea mioritică ne-a adus în faţa unui consum de 10.1 litri la sută în Bucureşti, absolut rezonabil pentru segmentul acesta şi nivelul de putere asigurat. Într-un regim mai puţin temperat, consumul urban urcă puţin peste 13 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişează 2.000 rpm, turaţia la care regăsim cuplul maxim, iar consumul se stabilizează la 10.3 litri la sută. În regim extraurban, dacă reuşeşti să-ţi stăvileşti "setea" de acceleraţii scurte şi bruşte, vei obţine un consum de 8.5 litri la sută, total agreabil pentru un SUV de 2.2 tone cu 381 CP în dotare. Cu un plin, poţi parcurge în jur de 800 de kilometri.

Performanţe

Noul X5 M50d are nevoie de 5.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Din nou, absolut impresionant pentru un model de 2.2 tone. În plus, este mai rapid decât un Porsche Cayenne cu un V8 diesel de 4.1 litri, iar asta spune multe. Pentru amatorii de statistică, diferenţa e de 0.4 secunde.

Pe scurt, avem un pas mic pentru X5, dar un pas mare pentru segment. Celelalte modele din segment, mult inferioare în materie de putere, vin cu timpi 0-100 km/h aproape ruşinoşi prin comparaţie, care ajung chiar şi la 7.6 secunde. Ce mai, o eternitate!

Orice ar spune cifrele, X5 M50d este un automobil rapid care-ţi provoacă valuri în stomac dacă nu eşti obişnuit cu maşinile puternice şi cu acceleraţiile bruşte. Ai cuplu şi putere la dispoziţie oricând, la orice viteză, în orice treaptă. Ceea ce e incredibil în sine.

Putem doar să visăm ce s-ar fi întâmplat dacă se apropia motorul acesta şi mai mult de 200 CP pe litru (având 127 CP/litru în prezent), lucru reuşit până acum în producţia de serie doar cu propulsoare otto, atât aspirate, cât şi turbo, dar cu diesel-uri nu încă. Dar avem răbdare, pentru că ştim că băieţii din Munchen sunt al naibii de ambiţioşi.

Interior

Te-ai aşezat vreodată pe scaunul directorului unei mari corporaţii atunci când acesta nu era în birou? Nici eu, dar am simţit ceva ce cred că ar sumariza acest lucru atunci când m-am urcat la volanul lui X5 M50d. Poziţia la volan este mai înaltă decât la generaţia precedentă, dar nu simţi asta atât de pregnant deoarece interiorul este mai spaţios şi suprafeţele vitrate sunt mai generoase. Pe scurt, te simţi ca un şef încă din momentul în care te urci la volan. Apropo de volan, acesta pare mai mare decât mi-aş fi dorit, dar m-am obişnuit cu dimensiunile în doar câteva ore.

Mi-au plăcut ceasurile de bord care au un design deosebit şi luminile ambientale personalizabile, care-ţi permit să schimbi atmosfera în maşină în funcţie de dispoziţia ta curentă. Scaunele sport îmbrăcate în Alcantara sunt un deliciu pentru orice spate torturat de un scaun de birou, cu toate că încă nu există un sistem de masaj, nici măcar în lista de opţionale.

Calitatea materialelor de la bord a crescut odată cu atenţia acordată finisajelor, cu toate că există şi lucruri mai bune la acest capitol atunci când dai 100.000 de euro pe un SUV. Chiar şi cu micile chichiţe pe care le văd doar cei mai exigenţi, noua generaţie este un progres, lucrurile merg spre bine şi se întrevăd lucruri pozitive în viitor. Principala îmbunătăţire faţă de vechiul X5, pe lângă materiale şi ceasurile de bord, vine la nivelul spaţiului disponibil. Pentru toţi pasagerii. În plus, se pot comanda şi versiuni cu şapte locuri ale lui X5. Exemplarul testat nu beneficia de acestea, dar avem senzaţia că sunt potrivite doar pentru copii.

Portbagajul are o capacitate mai mare, de 650 de litri cu bancheta în poziţie verticală, care poate urca până la 1.870 de litri cu ea rabatată. Capacul hayon-ului are acum o deschidere dublă, fiind prezentă o suprafaţă de genul unei "banchete", cum găsim la Range Rover Sport, utilă pentru un picnic improvizat. Aceasta ajută şi la reducerea lungimii capacului portbagajului şi la oferirea unei înălţimi de încărcare mai accesibile.

Preţ de achiziţie

Un BMW X5 M50d costă 89.150 de euro în versiunea standard. Sigur, include multe dotări, cum ar fi jante de 19 inch, tapiţerie Alcantara, pachet estetic M, volan M şi suspensii adaptive M, transmisie automată sport şi un set de scaune sport. Ciudată este lipsa sistemului de navigaţie în dotarea standard, un BMW Business costând peste 2.000 de euro. Chiar dacă vine cu o puzderie de alte dotări asociate.

Confortul tău la volan poate fi sporit prin sistemul Head-Up Display full-color, pilotul automat cu Stop&Go (ambele fac parte dintr-un pachet care costă puţin peste 2000 de euro), farurile adaptive LED (1500 de euro, dar sunt geniale), camera de marşarier (450 de euro, pe care este păcat să nu-i dai la o maşină de 100 mii euro) sau excelentul sistem de camere cu vedere panoramică (780 de euro, aici deja vorbim de o fiţă, dar nu e ca şi cum nu ţi-o permiţi ).

Poţi să completezi factura cu scaunele ventilate şi încălzite, cu volanul încălzit sau cu climatizare pe patru zone, în funcţie de preferinţe. 

Calculul realizat de echipa care a comandat exemplarul din imaginile alăturate a dus la un preţ de achitiţie de 110.000 de euro.

Comparaţia cu concurenţa e simplă: BMW este cel mai scump produs din segment, depăşindu-l cu vreo 2.000 de euro chiar şi pe Cayenne diesel. Ce mai, e scump să ai trei turbine şi 381 CP la un motor diesel cu şase cilindri în linie, chiar dar noi am simţit că merită.

Siguranţă

Suntem în 2014 şi vorbim despre un SUV de 100.000 de euro. Nu se aşteaptă nimeni ca X5-ul nou să fie clasificat cu mai puţin de 5 stele EuroNCAP. Ca idee, numărul de sisteme de siguranţă activă şi pasivă şi a celor de asistenţă trece de 20, ceea ce ne face să vă invităm să le cercetaţi în detaliu pe site-ul producătorului cum se numesc toate şi ce face fiecare.

Lista de jucării pentru şofer, disponibile opţional (desigur) include un sistem Night Vision (în anii '80, doar piloţii de elicoptere/avioane militare aveau aşa ceva), un asistent la conducerea pe autostradă (tempomatul activ cu Stop&Go, capabil să oprească atunci când vede o maşină oprită în faţă şi să plece odată cu aceasta) şi alte artificii de acest gen. Ştiu, îţi spui că n-ai nevoie, dar atunci când le vei experimenta o să te întrebi cum s-a putut conduce fără ele!

Pe deasupra, în caz de accident, maşina sună singură la urgenţă. Fie vorba între noi, acesta este un element pe care Uniunea Europeană vrea să-l introducă pe toate maşinile începând cu deceniul următor.

Ţinută de drum

Începând cu a treia generaţie a lui X5, aveţi de gândit în momentul în care vă configuraţi maşina. Reprezentantul BMW te va întreba, într-un mod cât mai diplomat posibil, dacă vrei reţeta germană (fără sauerkraut) pentru serpentine sau dacă doreşti confortul maxim disponibil într-un SAV de la BMW.

Există două pachete pe care poţi să le comanzi. Este vorba de Comfort Adaptive Suspension (CAS) şi de Dynamic Adaptive Suspension (DAS), acestea prestând exact "munca" pe care o descriu denumirile lor. Evident, ambele dispun de aceleaşi setări multiple (Eco Pro, Comfort, Sport şi Sport Plus), care modifică în acelaşi timp şi direcţia, răspunsul motorului şi al pedalelor sau sunetul dezvoltat de propulsor. Diferenţa e făcută de faptul că primul are suspensii pneumatice, al doilea vine cu Dynamic Drive, traducerea bavareză pentru "Stă foarte bine pe şosea": bare stabilizatoare pe cele două axe așezate astfel încât mașina să minimizeze ruliul în virajele atacate agresiv.

Exemplarul testat de noi avea suspensia sport, mai pe româneşte. Asta înseamnă că ai adrenalină din plin, dar şi un "masaj" pentru rinichi la denivelări şi gropi, accentuat de jantele de 20 inch, comandate curajos de reprezentanţii mărcii în România. Pentru cei care vor puţin din tot, există un compromis (scump, desigur) numit Professional Adaptive Suspension, care promite să amestece DAS şi CAS pentru a rezulta o maşină care poate găti şi juca fotbal deodată.

Cel mai ciudat lucru la noul X5 este direcţia. Pe modurile Confort şi ECO PRO, se comportă fix cum mă aşteptam şi fix cum îmi doream. Cum ai comutat modurile Sport sau Sport + (doar pentru cei experimentaţi), direcţia devine uşor artificială şi îşi pierde din feeling de parcă n-ar mai fi BMW-ul de care te-ai îndrăgostit cândva, în 2013 spre 2014, când te împiedicai de 100.000 de euro prin casă.

Vizibilitate

De regulă, şeful are biroul la înălţime, iar încăperea este aerisită şi are geamuri mari, de unde vede tot oraşul. Dacă nu trage jaluzelele. Din motive de siguranţă, în X5 nu există jaluzele, dar e bine că avem geamuri mari şi un design aerisit care asigură vizibilitatea de care ai nevoie în trafic. Într-un fel, se vede că BMW se pregăteşte să lanseze primul său monovolum, căci aceste geamuri sunt cele mai mari pe care le-am găsit vreodată la un BMW.

Şoferii mai slabi de înger, care nu prea ar avea ce căuta la volanul unei maşini de 381 CP, ar putea să aibă mici probleme de adaptare la gabaritul vehiculului. Maşina n-are nicio vină, ba chiar îi ajută şi pe ei, prin sisteme de asistenţă precum camera video şi vizualizarea panoramică la 360 de grade a maşinii (opţionale amândouă).

Tehnologie

Toate tehnologiile lui X5 sunt strecurate elegant sub umbrela botezată "BMW Connected Drive". Până la i3 şi i8, modele dijn noua linie eco a bavarezilor, noul X5 este cel mai modern BMW pe care-l poţi cumpăra astăzi. Urmează Seria 7, care ar trebui să vină cu un răspuns puternic în faţa noului S-Klasse.

Revenind la subiectul căruia i-am dedicat deja câteva mii de semne, e păcat să nu optaţi pentru internet la bord, Head-Up Display şi, de ce nu, Night Vision. În standard avem iDrive-ul, perfecţionat dramatic faţă de prima versiune (are mai mult de un deceniu de la apariţie), care se mândreşte cu un buton rotativ cu touchpad. Deşi este o "fiţă" aproape inutilă, butonul "ştie" să "citească" literele pe care le desenezi cu degetul pentru a putea introduce o destinaţie fără să te uiţi la ecran. Noi vă recomandăm, totuşi, să vă puneţi la punct rutele GPS înainte să porniţi, că aşa fac şoferii responsabili.

Design

N-ai cum să ratezi noul X5 pe şosea. E imens şi toată lumea ştie care-i treaba cu maşina respectivă. Nu poţi să fii discret cu maşina asta în România, pentru că este, pur şi simplu, "in your face", cum ar spune englezii. 

Chiar şi când mergi încet, atragi priviri şi-ţi eliberezi drumul în faţă. Parţial, este vorba despre acel "respect" despre care vorbesc cei de la BMW în materialele publicitare. E adevărat, la noi în ţară, este legat şi de atenţia negativă pe care au atras-o asupra lor unii posesori de X5 şi de SUV-uri mari premium în general, care îi face pe alţi şoferi să îi evite pe aceştia pe şosea.

Trecând peste acest aspect şi presupunând că noul X5 M50d va fi cumpărat doar de clienţi cu bun simţ şi un minim de disciplină rutieră, vedem cea mai frumoasă iterare a SUV-ului german, care reuşeşte să se indentifice cu fraţii săi mai mari fără să fie, în niciun moment, retrogradă.


Nu ne-a placut

  • Preţul de pornire este mai mare decât al unui Porsche Cayenne echivalent
  • Direcţia nu oferă acelaşi feeling asigurat de generaţia precedentă - doar în modul Sport
  • Suspensia este mai fermă decât la alte modele din segment, justificată de alegerea pachetului sport
  • Garda la sol nu este reglabilă, spre deosebire de alte modele din segment
  • Noua generaţie nu i-a adus caii putere în plus (2) necesari pentru a obţine supremaţia în segment
Date tehnice - BMW X5 (2013-2018) 3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4886
Putere maxima CP (rpm)
381 (4000)
Latime mm
1938
Cuplu maxim Nm (rpm)
740 (2000)
Inaltime mm
1762
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2265
Acceleratie 0-100 km/h s
5.3
Ampatament mm
2993
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
85
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
650
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X5 (2013-2018)

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • Este foarte simplu, sunt redactori diferiti, nu e normal sa existe pareri usor diferite?
    5 3
  • ori comentezi si lasi si comentariul meu sa ca vorbim acc limba ori il stergi si nu mai zici nimic.

    ti se pare logic comentariul tau avand in vedere ca al meu a fost stres?
    9 2
  • @ AM
    Cayenne S diesel are 382 cp, accelereaza de la 0 - 100 km/h in 5.7 s si are un V8 de 4.2 sub capota ! Nici asa nu un V8 nu au reusit sa aiba demarajul lui X5. Cu 3 litri reuseste sa fie peste 4.2 de la Porsche. Asa ca X5 detine oricum suprematia la capitolul performnate cu cele 5.3 sec de la 0 la 100. E o chestie psihologica asta cu cp in plus....se pare ca nu e nevoie numai de ei ca sa ai cele mai bune performante. Depinde de multe alte lucruri !
    Iar un motor de 3 litri diesel asa performant, nu cred ca o sa scoata cineva prea curand. Si daca scoate sa zic viitoarea generatie de Cayenne, o sa vina si X5 cu un facelift cu unul si mai puternic. BMW asta si-a propus...si anume sa detina suprematia la capitolul sportivitate. Eu cred ca asa va ramane mereu ! Suspensiile reglabile nu le-au pus pt. ca scopul unui X5 este sa fie sport. Cu acele suspensii masina era mai grea si nu mai avea demarajul de 5.3 sec si nici tinuta de drum ferma si sport. Ei isi cunosc bine clientii si stiu ce vor si de ce le cumpara X5-ul. Asa ca nu au facut nici un compromis.

    ps. CItez ,,Noua generaţie nu i-a adus caii putere în plus (2) necesari pentru a obţine supremaţia în segment''

    Nu as fi scris asta.....X5 chiar detine suprematia in segment, pe motorul de 3 litri si asta o stiti si voi ! Daca va referiti ca exista pe piata si un Cayenne Turbo S cu 550 cp si un demaraj de la 0 la 100 in 4.5 sec, asteptati putin si o sa apara X5 M probabil cu un V8 de 4 litri (nu 4.8 cat are Cayenne) si cu perfromante si mai bune ! Sunt sigur ca o sa fie la un pret de aprox. 150 de mii full. Iar Cayenne Turbo S e undeva la 180 de mi.
    14 7
  • 200 CP pe litru la motoare diesel de 2 litri?????????
    5 4
  • boldfrank
    interesant ca in Austria i-ati dat 4.5. si mai ziceti ca in premiera la X5 se pot comanda versiuni cu 7 locuri - wrong, si la generatia precedenta se putea....
    6 3
  • Lucian
    ”Subiectul testului nostru este la un cal putere distanţă de a fi cel mai puternic SUV diesel din lume” - eu aș fi mai reținut în a spune asta.

    La o distanță de mai mult de 100 de cai se află Audi Q7 V12 TDI cu 500cp și 1000Nm.

    Țineți cont că nu ați precizat ”cel mai puternic SUV diesel în 6 cilindri”, așa era corectă afirmația voastră.
    7 2
  • Frumoasa masina, dar cu un pret de pornire cu 9.000 de euro mai mare decat un x5 5.0i...
    1 3
  • @Scorpionul.negru...imi place cum te "ataci" Stiu ca iti sunt foate dragi "dulapii" astia motorizati dar asta imi aduce aminte de discutiile parte'n'parte ale iubitorilor de IT cum Intelu' meu e mai tare ca are 10 core-uri fata de AMD'u tau care chiar daca are un bandwidth mai larg e tot o ...etc".

    but how cares? Intotdeauna ultimu' de pe piata va cel fi mai tare din parcare pana cand ca apare alt model peste alte 3 luni care sa "il faca" la o liniuta repetata de 1.000 prin filmuletele de pe youtube.

    N-am sa inteleg nicodata ulitilitatea acestor garsoniere de lux pe patru roti. Stiu nu sunt "amarat" de asta cu 90'j de mii pe card (vezi? am spus 90, nu 100 ca altfel as fi fost unu' de ala care sfida criza cu masina lui de lux...), deci nu am 90.000 sa pricep prezenta unor astfel de masini, cum era?...premium.

    @AM.....era sa uit ce era mai important...nu s-a oprit garnitra de tren sa va ofere prioritate?
    11 7
  • @Lucian
    Versiunea V12 TDI a lui Q7 nu mai este prezentă în ofertă. http://www.automarket.ro/masini-noi/audi/q7-facelift-1192/

    @boldfrank
    Un alt cititor a răspuns mai sus.
    0 2
  • @vianu

    Daca nu iti plac masinile, in special acest gen, nu stiu de ce te-ai mai rupt de la lucrul tau in domeniul IT pe care evident il stapanesti sa mai scrii pe acest site destinat amatorilor de masini.
    Daca nu ar exista segment de piata pentru modele de genul acesta, nu s-ar mai obosi producatorii sa construiasca garsoniere din acestea pe roti.
    6 2
  • la 17.02.2014, 15:52



    @vianu
    Nu toti vedem lucrurile la fel si e mai bine asa. Utilitatea acestor garsoniere pe roti cum spui tu, depinde de nevoile fiecaruia. Te-ai gansit ca pe lumea asta sunt si oameni obezi ? Pt. ei un SUV e ,,mana cereasca''. Sau altii care sunt foarte inalti de ex. In cazul asta poate obezul sau cel inalt isi doreste o masina sport dar in nici una autentica nu sta bine sau poate ca nu incape. Asa ca isi va dori un suv cat mai sportiv care sa tina cat de cat loc si de masina sport. Sunt oameni diferiti cu nevoi diferite si dorinte diferite pe lumea asta !
    Exceptii sunt multe...unii le cumpara pt. ca au ramas cu cliseul ca doar un suv ii protejaza la accidente. Altii pt. imagine etc. Sau unora pur si simplu le place pozitia inalta la volan.
    Treaba cu ultimul venit e cel mai tare nu e valabila la toate capitolele. Cayenne nou cand a aparut, tot mai putin cp avea fata de X5-ul vechi cu facelift 4.0d. Nici nu cred ca si-au dorit sa bata X5 in cp :). Ei au mers pe altceva...materiale si finisaje mai bune, un design mai elegant etc.
    In ceea ce priveste fiecare suv in parte, fiecare are cate un ,,AS in maneca'' ca sa isi atraga clientii.

    1 - Porsche Cayenne - cel mai bine finisat, elegant, dinamic, imagine de marca foarte buna.
    2 - Range Rover Sport - cel mai bun sistem 4x4 (terrain response), traditie, design sobru potrivit pt. cei trecuti de 40 de ani.
    3 - BMW X5 - cel mai performant motor diesel si nu numai... eficient dinamic, foarte stabil in curbe, echilibrat, manevrabil..deci SPORT !
    4 - Mercedes ML e facut mai mult pt. cei care cauta confort sporit ! Cel mai confortabil din clasa daca ii pui suspensia 'Airmatic'. Altfel nu isi are rostul din pct. meu de vedere.
    5 - Audi Q7 - confortabil si cel mai spatios
    6 - Infiniti FX - X5-ul japonezilor sa zic asa...pt. cei care vor altceva...
    12 2
  • ps. @AutoMarket
    Stergeti penultimul meu comentariu...ultimul e corectat si de aceea am postat dublura la el.
    2 1
  • someone
    nu am mai auzit de termenul "steptronic" cand e vorba de BMW de foarte multi ani
    1 1
  • @Scorpionul.negru...Cea mai "tare" afirmatie. Obezii au nevoie de o masina in care iti trebuie scarita. Masinile astea sunt facute exclusiv pentru un ego supradimensionat nu pentru o greutate iesita din scala. Dar imi place ca stii absolut tot ce trebuie de stiut cand e vorba despre aceste modele.

    @Pavl...de unde ai tras tu concluzia ca nu imi plac masinile? Dar daca zici tu.....
    2 6
  • Mda........

    Dupa cum am mai zis si in alt post in aceasta clasa favoritul meu in duelul cu Mercedes-Benz ML sau BMW x5 new, este Range Rover Sport. Acest motiv este unul cat se poate de simplu, Range Rover S dupa parerea mea ofera un raport performante/economie foarte bun, fapt care se reflecta si asupra consumului de carburant, dar cu toate astea, daca as ajunge la un moment dat sa beneficiez de aceasta suma necesara pentru un RR Sport, BMW x5 sau MBZ ML, probabil nu as opta pentru nici una dintre aceste trei! Nu ma prea incanta si nici nu ma incalzeste ideea unui SUV sportiv cu un pret care poate ajunge si la 150 mii de Euro si caruia ii este frica de viraje.


    Sa auzim numai de bine!
    5 10
  • defender+M4 ... mult mai bine cheltuiti banii (in caz ca nu ai ceafa lata...)
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru