Drivetest Citroen C4 Picasso (2009-2013)

2.0 HDi 150 Exclusive
Citroen C4 Picasso (2009-2013) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 26.10.2011
În fotoliu

Se întâmplă de multe ori ca după o zi obositoare de muncă să nu-ţi doreşti decât să ajungi acasă, să te cufunzi în fotoliul confortabil din living şi să vegetezi, inert, vreme de câteva ore, în faţa televizorului. Până la fotoliul de acasă ai însă de traversat un oraş aglomerat, care îţi va stoarce şi ultima picătură de energie.

Nu şi dacă alegi să parcurgi drumul către casă într-un fotoliu la fel de confortabil ca cel din sufragerie. Ce maşină îţi poate oferi asta? Doar una: Citroen C4 Picasso.

Citroen C4 Picasso (2009-2013)
2.0 HDi 150 Exclusive

  • Pret de pornire 18.025 €
  • Pret model testat 25.100 €
  • Taxa auto 385 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nu suntem la prima întâlnire cu monovolumul francez, însă faceliftul suferit recent ne-a apropiat din nou şi ne-a dat ocazia de a petrece câteva zile împreună. Livingul confortabil prinde viaţă cu ajutorul unui motor diesel cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să livreze 150 de cai putere şi un cuplu motor de 340 Nm, ideal atunci când în maşină se află copii, bagaje şi jucării.

Dinamica ansamblului este bună, momentul motor, resimţit chiar de la 2000 de rotaţii, oferind un impuls hotărât atunci când vrei să pui în mişcare un monovolum încărcat mai bine decât sania lui Moş Crăciun. Resursele sunt suficiente, garantând siguranţă atunci când tatăl încearcă depăşiri riscante, sau forţează limitele de viteză.

Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte, bine etajată, dar cu o timonerie puţin imprecisă, este exact ce-i trebui motorului de 2.0 litri. Este o alegere mult mai bună decât cutia pilotată, oferită opţional, chiar dc nu la fel de confortabilă.

Consum

Confortul este cu atât mai plăcut cu cât întreţinerea lui nu te costă prea mult. Tocmai de aceea este ideal ca livingul mobil să ardă motorină şi nu benzină. În cazul versiunii testate de noi, pentru fiecare 100 de kilometri urbani călătoriţi în confort, C4 Picasso percepe 7.5 litri. În cazul unor delectări extraurbane, valoarea anunţată de Citroen este de 4.9 litri la 100 de kilometri. În traficul real, noi am experimentat un 8.5 litri în oraş, destul de apropiat de ce avem în fişa tehnică, şi un 6.1 litri în afara lui, în condiţiile în care am mers constant cu 120 km/h.

Raportat la concurenţă, C4 Picasso stă mai bine decât Chevrolet Orlando. Ford C-Max, Opel Zafira şi Renault Scenic sunt mai economice, dar au o putere sensibil mai mică şi o capacitate cilindrică redusă. Lui C4 Picasso i-ar prinde bine totuşi un sistem start-stop.

Performanţe

De obicei, când ajungi în fotoliu te relaxezi şi laşi stresul deoparte. Dacă totuşi te grăbeşti să iei copii de la şcoală sau grădiniţă este bine să ştii că C4 Picasso ajunge la 100 de km/h în 10.7 secunde şi se opreşte la o viteză maximă de 195 km/h. Performanţele sunt decente şi nu vor crea senzaţii neplăcute celor cinci pasageri. Raportat la concurenţă, C4 Picasso este mai lent decât Orlando, însă ambele pot ajunge la aceeaşi viteză maximă acolo unde şoseaua le-o permite.

Interior

O incursiune în lumea lui C4 Picasso poate fi asemănată cu o călătorie cu avionul. Scaunele, cu cotiere pentru ambii pasageri faţă şi o susţinere gentilă, sunt extrem de confortabile. Te fac să uiţi că ai călătorit peste 800 de kilometri fără oprire. Cobori din maşină fără dureri de spate sau de picioare. Pasagerii de pe al doilea rând de scaune se simt la fel de bine. Spaţiul pentru picioare este similar celui regăsit pe culoarul ieşirii de urgenţă, iar scaunele cu reglare individuală caută să satisfacă cererile şi celor mai pretenţioşi.

Ajungem şi la materialele care îmbracă livingul. Totul este căptuşit cu materiale moi, capitonat cu piele sau alcantara, iar plasticul ţine să răsfeţe simţul tactil. Finisajele sunt şi ele demne de luat în seamă, unind discret fiecare linie şi fiecare material.

Planşa de bord păstrează afişajul central al instrumentelor de bord. Ochii şoferului se vor obişnui rapid să nu mai privească sub volan ci către partea mediană superioară a planşei. Ergonomia este însă ceva mai specială. Vei avea nevoie de timp să te obişnuieşti cu comenzile climatizării în partea stângă a volanului.

Într-un model familist portbagajul are un rol bine definit. În cazul lui C4 Picasso acesta înghite bagajele unui concediu prelungit, graţie celor 500 de litri, şi oferă o iluminare ce poate fi folosită şi ca lanternă.

Preţ de achiziţie

Citroen C4 Picasso are unul dintre cele mai mari preţuri de pornire din segment. Familiştii trebuie să scoată din buzunar începând cu 18.025 de euro pentru versiunea pe benzină de 120 cai putere. Dieselul testat de noi pleacă de la 25.100 de euro, însă oferă o listă de dotări la care cu greu ar mai putea fi adăugate alte opţionale. Cu toate acestea, îşi mai fac loc un acoperiş panoramic electric, jante speciale, DVD cu 2 ecrane pentru pasagerii spate, un pachet audio HiFi, scaune încălzite şi senzori de parcare, care urcă preţul final la 33.330 de euro. La acestea se adaugă un discount de 3200 de euro.

În segment există şi alternative mai ieftine. Prima dintre ele este Chevrolet Orlando care pleacă de la 16.430 de euro şi poate ajunge la 20.600 de euro în versiunea diesel de 163 de cai. Ford C-Max costă şi el 17.750 de euro în versiunea de bază, iar motorizarea de 140 de cai scoate din buzunar începând cu 20.500 de euro. Renault Scenic este şi el o opţiune mai ieftină. Doar Opel mai are ceva preţuri piperate pentru Zafira, în aşteptarea noii generaţii.

Siguranţă

Testat în 2009 de EuroNCAP, Citroen C4 Picasso se dovedeşte un francez extrem de sigur, fiind premiat cu cinci stele de organismul internaţional. Versiunea de bază include şase airbaguri( frontale, laterale şi cortină), sisteme de asistenţă precum ABS, EBD, AFU, ASR şi ESP. Nu lipsesc nici centurile pretensionate cu prindere în trei puncte şi nici întreruperea alimentării în caz de accident. Pentru copiii curioşi, C4 Picasso are siguranţă pentru geamuri, iar pentru şoferii neatenţi un sistem de avertizare a schimbării benzii de circulaţie, care emite vibraţii în scaun.

Ţinută de drum

Atunci când ai urcat în fotoliile lui C4 Picasso nu-ţi doreşti turbulenţe. Tocmai de aceea este bine ca înainte de fiecare curbă să adaptezi o viteză corespunzătoare şi să nu faci acte de bravură, mai ales când pe bancheta din spate se află copii. Ruliul este extrem de pronunţat în viraje, iar C4 Picasso se apleacă greoi dacă viteza este prea mare. Eliminaţi orice gând de sportivitate. C4 Picasso este o maşină de familie şi nimic mai mult.

Dacă cu evitarea "turbulenţelor" va fi ceva mai greu, cu gropile nu vă faceţi probleme. Suspensiile absorb orice denivelare, iar maşina pluteşte, fără a transmite iregularităţile drumului în habitaclu. Copiii pot dormi liniştiţi pe bancheta din spate.

Vizibilitate

C4 Picasso este unul dintre cele mai aerisite modele pe care le-am condus. Suprafaţa vitrată este extrem de generoasă şi este croită special pentru a te ajuta să contemplezi peisajul prin care vei rula cu familia sau prietenii. Oglinzile sunt generoase, cuprind caroseria mare, însă luneta pare ceva cam îngustă şi poate da bătăi de cap la manevrele efectuate în marşarier. În antiteză, montanţii frontali sunt creaţi pentru a-i oferi celui de la volan un câmp vizual bun chiar şi în curbe strânse. Acoperişul panoramic inundă cu lumină întregul habitaclu, fie că soarele este sus sau ascuns printre nori.

Tehnologie

Cum am mai spus, în C4 Picasso te poţi simţi ca într-un avion. Te duc în eroare scaunele confortabile, spaţiul interior generos şi nu în ultimul rând pachetul tehnologic pe care îl ai la dispoziţie. Pe locurile din spate copiii şi chiar adulţii se pot bucura de filme, de un serial de desene animate sau de CD-ul cu muzică preferat. Pentru asta, pasgerii au primit un set de ecrane LCD instalate în scaunele faţă, o telecomandă pentru DVD şi un set de căşti. Ceea ce trebuie să reţinem este că ansamblul este extrem de uşor de folosit, chiar şi de cei care nu sunt familiarizaţi cu tehnica.

Din lista de dotări nu lipsesc instalaţia de climatizare pe două zone, cu reglaje şi prize de aer şi pentru pasagerii spate, instalaţia audio de înaltă fidelitate, sistemul cruise control, senzorii de ploaie, parcare şi lumină.

Design

Dacă majoritatea constructorilor auto încearcă să ofere o linie masculină, cât mai colţuroasă, unui model destinat chiar prin natura sa să arate ca o cutie încăpătoare, Citroen a încercat să arcuiască lucrurile. A ieşit un design fluid, mult mai prietenos, revizuit recent cu o serie de LED-uri frontale, care amplifică senzaţia premium.

Jantele de 17 inch Volubilis, pavilionul negru Onyx şi culoarea Rouge Lucifer creează un pachet estetic intrigant, atrăgător şi bine închegat, care va face cu ochiul familiştilor cu simţ estetic.

Nu ne-a placut

  • Stabilitatea în viraje
  • Ruliul
Date tehnice - Citroen C4 Picasso (2009-2013) 2.0 HDi 150 Exclusive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4468
Putere maxima CP (rpm)
150 (3750)
Latime mm
1831
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (2000)
Inaltime mm
1665
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
1685
Acceleratie 0-100 km/h s
10.7
Ampatament mm
2728
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
605
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C4 Picasso (2009-2013)

Ultimele teste

Comentarii (8)

  • " Ce maşină îţi poate oferi asta? Doar una: MercedesBenz S600 "

    .. C4 Picasso este un "inlocuitor" de S ;)
    15 20
  • George
    Francezii fac intr-adevar monovolume de familie foarte confortabile, apreciate in vestul Europei. Din pacate insa, la noi nu a prins prea bine aceasta categorie de vehicule. Romanii prefera sedanurile ce, in mintea lor, le arata statutul social.
    38 1
  • De stiut
    Renault a inventat monovolumul
    Grand Scenic incepe de la 15.700 pana la 21.400 euro pentru full-option privilege diesel
    13 5
  • de asemenea de stiut
    si motorola a facut primul telefon mobil si acum e undeva departe in mijlocul plutonului
    reno e low-level.
    in plus scenic e concurent in clasa cu picasso, caci grand scenic are corespondend grand picasso.
    12 24
  • @de asemenea de stiut
    Ce treaba are sula cu prefectura? sunt stupide comparatiile astea intre electronice/ telefoane si autovehicule... scenic e "low-level"?!? esti sigur ca stii ce inseamna? sau te-ai incurcat in engleza ta de balta? inainte sa scrii aberatile astea, urca intr-un scenic si citeste review-urile presei de specialitate.

    Grand Scenic are varianta si cu 5 locuri, nu numai cu 7. Deci se incadreaza cu C4 Picasso. Apelativul "grand" se refera la varianta de sasiu alungita. Nu vad nimic rau in a oferi mai mult la un pret rezonabil.
    27 2
  • @Automarket
    La rubrica "Am testat în acelaşi segment" includeti si Renault Scenic cu punctaj 4.2

    http://www.automarket.ro/test-drive/renault-grand-scenic-19-dci-28260.html#
    9 1
  • persinaru
    e mai bine cu cutie automata
    Nu, Citroen nu are vreo grozavie de cutie automata. Dar faptul ca e o cutie lenta, te face sa adaptezi un alt stil de condus in aceasta masina. Eu am condus varianta cu cutie automata si mi-a placut la nebunie. Cu aceasta masina nu vrei sa conduci agresiv, nu vrei sa abordezi viraje ca la raliu, vrei doar sa te relaxezi. E bine si pentru masina, si pentru tine.

    Totusi, cand am avut ocazia sa-mi cumpar una, mi-am luat un Mondeo hatchback :) Nu stiu de ce.
    1 2
  • Citronelul
    Felicitari pentru acuratetea informatiilor prezentate. Intr-adevar este o masina cu adevarat conformtabila. Dupa 90 000 de km pot mentiona urmatoarele:
    - cutia automata schimba "normal" - rezultatul este extrem de confortabila de condus.
    - vizibilitatea este fantastica dar vine cu un cost major: a trebuit sa schimb parbrizul o data si sa il repar de cateva ori din cauza pietelor de pe drumurile noastre
    - pozitia de condus si pozitionarea comenzilor este aproape perfecta: totul se afla acolo unde ai nevoie.
    - spatiul este suficient pentru toti pasagerii plus bagaje cat incape
    - recomand motorizarea diesel.
    In concluzie este o masina confortabila dar care vine cu un cost de utilizare mediu spre mare.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru