Drivetest Citroen C5

3.0 V6 HDi 240 Exclusive auto
Citroen C5 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 15.02.2012
Şah mat

Boem. Special. Elegant. Sunt trei atribute pe care i le poţi acorda cu uşurinţă noului Citroen C5 facelift. Când vine însă cu motorul diesel de 3.0 litri şi 240 de cai ar fi indicat să căutăm atribute de genul "Nervos". "Baritonal". "Dinamic."

Citroen C5
3.0 V6 HDi 240 Exclusive auto

  • Pret de pornire 22.340 €
  • Pret model testat 38.531 €
  • Taxa auto 798 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Citroen a vrut să se asigure că nu va avea rival pe această felie a segmentului, cea a dieselurilor potente. Aşa că s-a grăbit să înşurubeze bine sub capota lui C5 un diesel ce poate concura fără probleme cu motoare similare din segmentul premium.

Este vorba despre V6-le de 3.0 litri şi 240 de cai putere, un motor pe care mulţi şi l-au dorit, dar pe care puţin l-au şi reuşit. Din fericire, francezilor le-a ieşit.

Deşi ar mai avea nevoie de 50 de Nm în plus, pe lângă cei 450 deja existenţi, pentru a se bate cu omologii de la Audi şi BMW, motorul este extrem de vioi, debordând de energie de fiecare dată când apeşi pedala de acceleraţie. Sedanul nu dă semne de oboseală. Noi l-am testat pe un carosabil acoperit uneori cu zăpadă şi s-a arătat la fel de pofticios când a venit vorba de drum întins.

Transmisia cu şase trepte, destul de liniară, oferă un răspuns bun, însă nu excelent. Poate doar atunci când alegeţi funcţia Sport, impulsul acceleraţiei este mai bine perceput.

În ceea ce priveşte sunetul cilindrilor? Face toţi banii, chiar dacă nu egalează simfonia compozitorilor germani.

Consum

Ca orice constructor, Citroen este optimist atunci când anunţă valorile consumului. Cei 10.2 litri în ciclu urban se transformă repede în 12 sau chiar 13 litri/100 km, mai ales atunci când te lupţi cu zăpadă, ambuteiaje şi temperaturi extrem de scăzute.

În afara oraşului, lucrurile iau o întorsătură plăcută, consumul resimţit de noi oprindu-se la 7 litri, în condiţiile în care asfaltul proaspăt scăpat de zăpadă nu ne-a permis să mergem foarte tare. Socotit în termeni generaşi, consumul este unul decent, având în vedere că stăpâneşti 240 de cai, iar alte modele cu puteri simţitor mai mici, obţin valori de consum apropiate.

Performanţe

Ca şi în cazul consumului, versiunea testată de noi pe Citroen C5 nu are rival în segmentul mediu de volum. Ar trebui să ne uităm înspre Audi, BMW şi Mercedes pentru a găsi un omolog pe măsură.

Este greu să compari dieselurile lui Passat şi Mondeo cu un C5 care accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde. Viteza maximă se opreşte la un, suficient pentru România, 240 de km/h.

Interior

Întotdeauna am fost de părere că Citroen poate emite pretenţii premium atunci când optezi pentru echiparea Exclusive, la care mai adaugi o serie de opţionale de fineţe. Vorbim de o cu totul altă maşină decât versiunile inferioare. Gata să îţi gâdile simţurile şi să îţi mângâie ego-ul.

Păşeşti cu grijă, să nu murdăreşti covoraşele moi şi nici inserţiile de aluminiu ale pragurilor. Pielea fină îmbracă bordul, lăsând loc doar unor cusături fine, îmbinate perfect. Ridici ochii spre plafon şi te intâmpină o alcantara moale şi plăcută.

Planşa de bord este animată de un ecran LCD înglobat perfect, care devine însă prea încărcată în partea inferioară, unde există un amalgam de butoane. Ergonomia funcţiilor nu este excelentă, însă scaunele sunt mai confortabile decât fotoliile de acasă.

Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri. Pe bancheta din spate pot călători trei adulţi fără probleme, spaţiul pentru picioare fiind în limite normale.

Portbagajul înghite doar 439 de litri, o valoare cam mică pentru un sedan din acest segment, unde Passat şi Mondeo oferă peste 500 de litri.

Preţ de achiziţie

Citroen C5 este o maşină pentru romantici. Nu veţi vedea foarte multe pe stradă pentru că nu toţi se lasă impresionaţi de spiritul boem. Pragmatismul german învinge de multe ori.

Dacă vă încadraţi totuşi în prima categorie trebuie să ştiţi că C5 pleacă de la 22.340 de euro. Însă pentru a trăi emoţia şi spiritul adevărat al sedanului, trebuie să priviţi dincolo de pragul de 30.000 de euro.

O echipare Exclusive şi motorul de 3.0 litri au urcat valoarea exemplarului testat de noi la 38.531 de euro. Punem la socoteală şi pachetul de piele care îmbracă bordul, senzorii de parcare, sistemul de navigaţie şi ajungem la peste 40.000 de euro.

O sumă frumuşică, pe care o vezi mai degrabă în segmentul premium. Rivalii sunt ceva mai accesibili. Ford Mondeo pleacă de la 21.700 de euro şi se opreşte la 30.450 de euro, în timp ce VW Passat porneşte de la 20.937 de euro şi se opreşte la 36.358 de euro, în versiunea V6 FSI de 300 de cai.

Foarte aproape de Citroen C5 ajunge şi Peugeot 508, mult mai sărac în cai putere şi cu o echipare nu aşa generoasă. Deşi C5 pare scump, dacă ne gândim că Citroen este singurul care oferă cel mai puternic diesel din segment, valoarea este pe deplin justificată.

Siguranţă

Testat de EuroNCAP în 2009, Citroen C5 a dovedit tuturor că ţine mult la viaţa pasagerilor săi. Cele 5 stele garantează protecţie sporită pentru pasagerii adulţi în cazul uni impact frontal sau lateral. Francezul a punctat bine şi la capitolul sisteme de siguranţă.

Şi pentru ca ecuaţia să fie completă, trebuie să ştim că C5 vine cu şapte airbaguri, printre care şi airbag pentru genunchii şoferului, centuri pretensionate, tetiere active, dar şi o armată de senzori cu abrevieri care mai de care mai întortocheate, dintre care cei mai cunoscuţi sunt ABS şi ESP.

În lista de opţionale găsiţi airbaguri laterale pentru locurile din spate şi un avertizor de depăşire a benzii de mers, care vibrează în scaun ori de câte ori nu menţineţi traiectoria corectă.

Ţinută de drum

Deşi dispune de 240 de cai putere, Citroen s-a gândit că resursele vor fi folosite cel mai bine pe o traiectorie liniară. Asta pentru că suspensia pneumatică a modelului francez se achită cu succes de confortul pe distanţe lungi însă poate fi puţin ezitantă pe segmentele de drum cu viraje.

Suspensiile sunt gândite pentru a-ţi crea o senzaţie de plutire, de detaşare completă. Ai senzaţia că maşina pluteşte deasupra asfaltului, asemeni trenurilor magnetice. Confort deplin, cum găseşti doar în segmentul sedanurilor mari premium.

Citroen a pregătit însă şi o setare sport a suspensiei, care rigidizează puţin ţinuta de drum şi oferă o direcţie ceva mai precisă. Totul are însă un iz artificial, senzaţia de ruliu fiind resimţită în continuare în curbele mai strânse.

Suspensia pneumatică vine cu mai multe trepte de înălţime, despre care v-am mai vorbit. Foarte utilă a fost ultima treaptă, care a înălţat suficient de mult sedanul pentru a intra pe străzile greu încărcate de zăpada ultimelor săptămâni. Mai mult, găsirea unui loc de parcare devine o joacă de copii.

Vizibilitate

Atunci când foloseşti cea mai înaltă treaptă a suspensiei ai câmpul vizual al unui SUV. Dar cum nu o să poţi face asta decât în rare situaţii, trebuie să te mulţumeşti cu nişte oglinzi laterale frumos conturate şi destul de bine proporţionate. Luneta este destul de îngustă şi poate ridica probleme la parcări.

Ajută mult camera pentru marşarier şi senzorii de parcare. Pe timp de noapte, totul devine mai clar atunci când folosiţi luminile bi-xenon adaptive.

Tehnologie

C5 este ca o lampă fermecată. Cam tot ce-ţi poţi dori de la o maşină de segment mediu. Pe lângă numeroasele dotări enumerate la capitolul siguranţă, Citroen C5 vine cu o listă lungă de echipamente: geamuri, scaune şi oglinzi electrice, sistem multimedia cu navigaţie, scaune încălzite, sistem audio de înaltă fidelitate cu conexiune USB, senzori de parcare, lumină şi ploaie, precum şi climatizare bi-zonală cu detector de poluare.

Şi pentru că ţine să îşi răsfeţe toţi cei cinci pasageri, Citroen vine cu masaj pentru ocupanţii scaunelor anteriaore, masaj destul de timid ce-i drept, şi storuri laterale pentru intimitatea celor de pe bancheta spate.

Design

Citroen C5 este special. A fost şi este rebelul segmentului, un spirit nonconformist, cu un design aparte, menit să atragă doar publicul cu o anumită cultură. Liniile sale rămân la fel de proaspete, faceliftul recent ajutând doar la modernizarea uşoară a aspectului frontal, cu un set de lumini LED.

Şi pentru ca cei aproape 40.000 de euro să se justifice, exemplarul nostru a fost învelit într-o vopsea mată, pe cât de frumoasă pe atât de pretenţioasă. Sensibilă la orice atingere, nuanţa Noir Perla Nera Mat vine cu un teanc de instrucţiuni despre cum NU trebuie spălată maşina.

Pachetul estetic este completat de un set de jante Atlantique, de 18 inch, şi de două evacuări cromate, simbol discret al motorului de sub capotă.

Nu ne-a placut

  • Ruliul în viraje
  • Portbagajul
  • Luneta
Date tehnice - Citroen C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4779
Putere maxima CP (rpm)
240 (3800)
Latime mm
1860
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1600)
Inaltime mm
1451
Viteza maxima km/h
243
Greutate kg
1766
Acceleratie 0-100 km/h s
7.9
Ampatament mm
2815
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
71
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
439
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C5

Ultimele teste

Comentarii (66)

  • Superba masina, super motorizarea, dupa parerea mea cel mai frumos model in clasa sa alaturi de Insignia
    67 22
  • m sport
    din 3 litri si 240 de cai prea putin
    Ford mondeo din 2,2 l scoate 200 cai si are 0-100 in 8,1 si e mai ieftin cu 10000 euro taxe mai mici, consum mult mai bun,vw passat din 2 litri 170 cai scoate 8,6 si la fel consum mai bun mai ieftin etc.ASA ca nu mai duceti lumea in eroare cu' Este greu să compari dieselurile lui Passat şi Mondeo cu un C5 care accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde
    26 67
  • Acest motor este pus si pe Jaguar-Range rover intr-o configuratie de 650 nm (245-275 cp). Nu o spun eu, aceasta informatie se poate citi pe orice site din afara sau chiar la testul din Romania de pe site-ul concurent.
    Citroen nu a adoptat aceasta configuratie si pe c5 deoarece pretul ar fi crescut considerabil din cauza transmisiei ZF care nu suporta decat 500 NM. Pentru versiunea 650 NM ar fi fost nevoie de o alta transmisie care ar fi ridicat pretul masinii si mai mult, plus ca 650 NM doar pe puntea fata nu prea sunt indicati...
    Eu am o masina nemteasca dar nu pot sa nu admir ceva ce este frumos si bine construit, e o masina superba, facuta mai ales pentru autostrazi (confort + v6 rafinat). Felicitari Citroen si la cat mai multe masini de genul acesta.
    53 2
  • Cel mai frumos model din clasa sa alaturi de mazda 6.
    45 17
  • Cel mai frus model din clasa sunt de acord.
    Dar s-a mai lovit cineva de urmatoarea problema: vrei cutie automata sau anumite dotari trebuie sa iei un anume motor diesel?
    Care e logica domnilor de la Citroen? Oricare ar fi nu e prea castigatoare pentru ca din cauza aceasta si din altele enumerate si in articol nu prea vedem C5-uri pe strada.
    24 3
  • frumoasa,consumul cam mare......in rest perfecta
    15 8
  • "Ca orice constructor, Citroen este optimist atunci când anunţă valorile consumului. Cei 10.2 litri în ciclu urban se transformă repede în 12 sau chiar 13 litri/100 km, mai ales atunci când te lupţi cu zăpadă, ambuteiaje şi temperaturi extrem de scăzute."

    Si de ce este optimist constructorul?! In lipsa zapezii in cantitate extrem de mare de acum si a temperaturilor foarte scazute, poti ajunge lejer la 10,2.
    Este un lucru cat se poate de normal sa consumi cu cativa litri buni mai mult in aceste conditii. Probabil pt. exportul in Siberia se ofera alte date de consum :))!!
    Deci observatia voastra cu privire la optimismul constructorului n-are absolut nicio logica.

    Ar fi tare sa patinati vreo doua ore intr-o parcare plina de gheata, sa obtineti vreo 20% si sa va luati de producator ca furnizeaza date eronate ori ca este "optimist", LOL!
    27 3
  • Asteptati pana cand o sa apara noul Ford Mondeo,va spulbera tot ce misca in segmentul asta.
    14 45
  • Alex Radoi
    O intrebare
    Cand m-am urcat in aceasta masina in showroom-ul Citroen la aparitie, acum 3 ani (parca, sau 2...), singurul cusur pe care am putut sa il gasesc interiorului a fost lipsa sistemului keyless-go. Foarte cidat sa vezi o cheie clasica infipta in contact la o masina atat de avansata tehnologic. Au rezolvat chestia asta odata cu facelift-ul?
    20 5
  • Citroen C5
    Superb... culmea nu e de la Skoda, ci e made by Citroen.
    44 5
  • C 5 SUPERB
    ce pot spune ....masina e chiar magica ..cel mai mult ma impresioneaza calitatea excelenta a interiorului ,suspensiile hidraulice care ar trebui sa sa fie macar optionale in acest segment la orice constructor si design-ul care e absolut magnific . acest c 5 isi poate da aere de clasa superioara din unele unghiuri. totusi nu pot sa nu remarc pretul care este si el din clasa superioara pe aceasta configuratie ,dar ce-i drept ,in acest segment sunt multe masini ce trec de 40 k in cele mai scumpe variante .insa la 40.000 si cu o cilindree mai mica ,2.8 gasim insignia opc care bineinteles nu este diesel dar are taxe mai mici decat 3.0 si ofera un exclusivism clar mai mare decat c 5 exclusive . daca acest c 5 exclusiv e foarte rar ganditi-va ca insignia opc e mai rar ca un ferarri (bineinteles ca nu se compara ) daca vorbim de raritati. eu as alege insignia clar insa c 5-ul este foarte foarte atractiv .BRAVO
    18 14
  • Sah mat?
    Sah mat pentru cine? Masina asta nu se prea vinde, asa incat singurul mat pe care il poate da este grupului PSA.
    14 28
  • C5
    asa cum un coleg zice mai sus, tin sa repet, cui face C5 sah mat?
    Si la aproape 40 mii de euro poti sa gasesti multe alte alternatine.
    C5 iti ei doar daca esti fan inrait Citroen sau nu ai mai vazut alta masina.
    19 25
  • AndreiRN
    Citroen
    Daca continua asa or sa ia calea falimentului ca si Saab.
    Sunt curios cati or sa dea banii.
    14 30
  • C5-C6
    Cine a mers cu suspensia pneumatica nu-si mai doreste altceva
    40 1
  • Explicatie
    Prin SAH MAT intelegem ca acest model este peste tot ce inseamna concurenta, concurenta fiind Insignia, Accord, 508, Passat, Mondeo etc.
    De ce da SAH MAT acest model intregii clase? Este foarte simplu daca gandesti cat de putin. Nici un alt model din clasa sa nu ofera o astfel de configuratie orientata spre confort, cu iz de premium + motorizare 3.0 V6 Diesel. Daca vreau o masina de genul acesta nu am alternative la Passat/Insignia/Accord/508/Mondeo pentru ca acolo cele mai puternice motorizari diesel sunt de 170-200 CP si alea 4 in linie, plus ca putine modele mai au aerul premium si elegant al lui C5. Totusi imi ramane clasa premium, dar si acolo preturile pentru un 3.0 D V6 sunt mult mai mari decat pretul acestui Citroen, asa pana la urma c5-ul fiind in clasa cu modelele enumerate mai sus ce se intampla? SAH MAT.
    36 6
  • .
    Mai bine iei un s60/s80. Amandoua sunt peste cele enumerate de voi.
    ps: d5-ul are 215 cp, 2.4 cmc
    7 21
  • cosmin
    C5
    in primul rand sunt deacord cu @Explicatie:ai fff mare dreptate:SAH MAT!dc?pt ca citroen are pe langa motorul de exceptie de 3l un consum destul de redus suspensii fff bune si o aspiratie premuim fata de celelalte modele care sunt mai putin premium dekt acest c5 fabulos.oricum cred k este cea mai buna masina din cls ei cu acest motor + ca insignia de 2l diesel cu tractiune 4x4 ajunge la peste 40mii euro dak este sa o dtam cu tot ce are acest c5.in concluzie sunt de acord cu cei de la redactie si da kiar asa:SAH MAT!bv citroen!!!
    25 5
  • superb
    am avut ocazia sa conduc un C5 cu suspensie pneumatica iar concluzia e una singura: parca plutesti. nu se simte absolut nimic in masina. recomand macar sa faceti un test drive cu un C5 cu aceasta suspensie si garantez ca o sa fiti uluiti
    29 2
  • Crystyann
    Sah mat
    te face sah mat si la buzunar ......sah mat si la revanzare cand , dupa 2-3 ani, o vinzi cu 15.000 EURO maxim....sah mat la taxe si impozite..sah mat la servisare . Intr-adevar, o masina de SAH-MAT!
    19 31
  • e o masina frumoasa
    ..daca ai peste 40 de ani..probabil ca si asta e target-ul alorra de la Citroen
    12 13
  • Sah mat?
    Revin. Nu inteleg cui se adreseaza masina asta, in conditiile in care Citroen este o marca de volum care nu ar trebui sa aiba aspiratii premium. Pretul masinii o apropie periculos de zona tripletei germane: Audi, BMW si Mercedes unde totusi cerintele si oferta este alta. Daca tot vroiau sa ofere motorul aceste pe un Citroen de ce nu il pun pe DS 5 si terminau povestea?
    9 22
  • aseara avea nota 4,6
    azidimineata era 4,5
    acum e 4,4
    pana diseara ajunge la 4?

    ontopic:masina e superba,de la comfort,motorizare,look,totul e superb
    29 3
  • C5
    Se adreseaza celor maturi, celor care nu viseaza masini germane, celor care au puterea sa inteleaga ca exista si altfel de suspensii pe masini, celor care doresc multa putere (acest 3.0hdi de fata).
    Se mai adreseaza celor care pun accent pe confort.
    Oricum mi-a placut mult din articol, ma ales:
    -"Gata să îţi gâdile simţurile şi să îţi mângâie ego-ul"
    -"Citroen C5 este o maşină pentru romantici. Nu veţi vedea foarte multe pe stradă pentru că nu toţi se lasă impresionaţi de spiritu boem. Pragmatismul german învinge de multe ori".
    -"C5 este ca o lampă fermecată"
    Si mai ales:
    -"Citroen C5 este special. A fost şi este rebelul segmentului, un spirit nonconformist, cu un design aparte, menit să atragă doar publicul cu o anumită cultură"
    Nota 10, ati surprins si ati inteles de fapt ce inseamna C5-ul.
    Multumesc!
    36 9
  • Citroen
    Superba masina
    Din pacate aceasta masina nu se bucura de succesul urmarit de cei de la PSA ,in tara noastra ,deoarece majoritatea soferilor inca au ramas la gandul ca doar BMW , MERCEDES si AUDI stiu sa faca masini.

    Va spun sincer ca nu este asa si s-ar putea sa fiti surprinsi de fiabilitatea acestei masini ,de confortul pe care il ofera si chiar de performantele ei .

    Cineva mai sus , afirma ca masina este pentru persoanele peste 40 ani ,lucru ce mi se pare mai mult decat tampit ,fiindca are un look sportiv .

    Ce putem spune despre Mondeo sau Passat la capitolul look ?

    Mie sincer mi se par mult mai banale si mai putin sportive si poate ca alea sunt intr-adevar masini pentru cei de 40 ani .

    Un alt comentariu zice ca este pretul mare ,si ca in 2-3 ani o dai cu 15.000 .Pai hai sa zicem ca dai 40.000 pe masina si in 2 ani o vinzi cu 15.000 ,e o suma mare pierduta , dar un BMW 330 nou ,ca sa pui dotarile de pe C5 trebuie sa duci suma la peste 60.000 lejer ,si in 2-3 ani il dai cu 20.000. Care ti se pare mai convenabil ?? Am facut asemanarea cu 330 deoarece noul C5 iti ofera acelasi "lux" al interiorului ,aceleasi dotari si aproximativ aceleasi performante .
    Mi-ar fi placut foarte mult ca aceasta masina sa dispuna de tractiune integrala ,fiindca performantele ar fi fost mult mai bune ,in rest este perfecta .
    24 1
  • Asa e, Citroen face masini pentru boemi, romantici, pentru cei ce mai cred in lampi fermecate si Alladin. Pentru cei ce cred in dinamica, calitate, durabilitate, fiabilitate exista masinile germane.
    11 32
  • sustin ce spune je
    ieri, la prima aparitie a articolului (cel putin cand am intrat eu nu era nici un comentariu scris) nota era 4.6.
    ce se intampla? se depreciaza nota odata cu aparitia unor oponenti inversunati la comentarii?

    @Crystyann
    tati, vezi ca la masinile de lux preturile scad dramatic. uite-te la deprecierea unor nemtoaice care se vand acum cu 10-15k euro si cand costau de noi doar in cativa ani
    15 4
  • Vasilica
    Tare..Tare sa compari mere cu pere.De unde comparatia cu BMW,AUDI si MERCEDES nu stiu poate doar la pret ca la segmantul din care face parte nu prea.

    Referitor la masina daca tot este asa de sofisticata ii trebuia un 4x4 oricat de slab ar fi fost ca experienta nu prea au.
    3 14
  • comparativul se desfasoara pe teritoriul romaniei cu produse disponibile a fi achizionate de la dealeri de aici

    preturi de baza la modelele premium cu motor 3l diesel

    bmw 330d 46k euro + tva
    mercedes c 300cdi 50k euro + tva
    audi A4 3.0 tdi 40k euro + tva

    bati campii baiete. un model premium cu dotarile oferite de c5 la 40k euro (cu tot cu tva) e undeva la 55-60k euro PLUS tva.
    cofigureaza si verifica
    de asemenea puterea celor 3 e MAI MICA decat 240cp de la citroen in versiunile 2x4

    citroen are in echiparea aceasta pret de 30 euro + tva, si mai adaugi doar pielea si lucruri finute ca sa fie dotat maxim in timp ce la premium ai ac manual si dotari medii la acel pret.

    concurenti C5
    opel insignia - are abia 2l diesel deci nu are ce cauta in discutie
    ford mondeo - abia 2.2l diesel - out of here
    vw passat - 2l tdi - nope
    pug 508 - 2.2 hdi - tot prea jos
    hyundai i40?! - 1.7l
    lancia nu are
    alfa romeo nu are
    renault latitude - stiu ca avea si 3l dci dar nu gasesc in oferta curenta.

    cine cauta o masina rafinata cu un aer premium si comportament SUPER comfortabil si e destul de pragmatic sa nu plateasca aproape dublu pt sigla de lux, sigur in c5 3.0 exclusive va gasi solutia optima.

    numai suspensia aia face diferenta de la cer la pamant (de fapt si de drept)
    27 10
  • @ t
    Renault Latitude exista in oferta cu motor 3.0 diesel 240 CP si costa 35.000 euro TVA inclus! Are piele, clima cu 3 zone, navigatie, sistem audio bose, scaun cu masaj si reglare pe 8 directii, insertii din lemn, ionizator/difuzor parfum, jante 18" etc.
    26 12
  • Cu tot respectul, noi aici vorbim de masini.

    Nu stiu daca observi dar nici autorul articolului, nici o multime de oameni care au comentat inaintea ta nu au luat in calcul un Renault la pretul acesta, ceea ce ma duce la gandul ca ori esti subiectiv ori esti cel mai .... din curtea scolii.

    Cand a aparut acest articol si m-am uitat la pozele c5-ului, am dat apoi in dreapta la Latitude si am avut impresia ca ma uit de la un Renault la o Dacie Logan.
    12 18
  • Stii de ce concurentii nu au motoare atat de puternice? PENTRU CA NU SE CERE ASA CEVA IN CLASA ASTA! Bingo! Citroen C5 ar trebui sa se adreseze familistului ce are nevoie de siguranta pentru copii, confort si mai putin performante dinamice. Cand toti producatorii de volum merg pe downsizing pentru reducerea taxelor, poluarii etc. si implicit a pretului care este un criteriu deloc de neglijat in clasa asta vine Citroen si reinventeaza roata. Cum ar fi sa vezi un Passat cu motorul de Veyron- ai cumpara asa ceva?
    7 18
  • Crystyann
    3.0
    Nu avem strazi de 3.0 . Un motor de 2.0 D si 140-180CP este arhisuficient pentru cele 2-3 petice de autostrazi si restul de drumuri nationale ce parca trec non-stop prin satulete si orasele.

    @t - la depreciere nu discutam de Audi / Mercedes / BMW care sosesc la noi in tara dupa 3 ani si 300.000 Km si care se vand in targ cu 15.000 - 20.000 EURO .

    Discutam despre o nemtoaica ( nu sunt fanul lor, nu ma intelege gresit ) cumparata din Romanica la 40.000 EURO si un Citroen cumparat de nou la 40.000 EURO, cu aceiasi km la bord....

    Clar Citroenul va fi mai jos cu cel putin 5.000 EURO la vanzare
    5 15
  • @ @3.0d
    Cu tot respectul, pune mana condu vreo cateva sute de masini, fa cateva sute de mii de km, deschide o capota si umbla la motor, capata ceva cultura auto si pe urma mai vorbim... toate sunt masini: au sasiu, caroserie, motor,4 roti... sa te exprimi altfel, nu inseamna decat ca esti un spargator de seminte de la coltul blocului... si nu impresionezi pe nimeni cu cultura auto facuta pe maidan.
    19 3
  • @Crystyann
    de aia e plina Romania de Ferrari-uri, Lamborghini-uri si S-uri cu motoare de 3-4-5 litri? Ca nu avem strazi de motoare mari? lasa aburelile... asta nu-i scuza... problema e sigla de pe capota si infumurarrea romanilor
    17 3
  • tu ai condus cateva sute de masini? de fapt, sti cum arata o masina? nu ma refer la renaultul tau ca nu e masina, ci la masinile adevarate....

    mare ti-e gradina Dumnezeule...
    7 15
  • Latitude e interesant
    Poate ca Renault Latitude n-are atat caracter ca C5, insa e masina buna si o alternativa excelenta pentru ca care vor multe dotari de confort la un pret mai mult decat rezonabil. Eu pana acum n-am gasit masina care sa bata Latitude la raport pret / dotari.
    19 10
  • @@Crystyann
    Ferrari etc
    Da, ai dreptate, abia se vad cativa amarati cu Dacii, Skode si Forduri in marea de bolizi de 500 CP . :)))) . Oricum , prea mare motorul pentru noi - dar, exact cum ziceai , romanul nu se simte bine daca nu se lauda cu masina lui V6!
    9 1
  • *****
    ALO !!!!!!!! automarket suntem in 2012 si avem dreptul la libera exprimare ,......nu va convine lasati-va de meserie nu steregeti comentarile ...... ieri masina avea 4.6 acum 4.4 .....de ce ?// dati o explicatie .....
    16 3
  • C5
    Pentru cine doreste o masina cu un aspect aparte in clasa ei si un confort ridicat, mi se pare o alegere buna.
    17 3
  • probabil nu mai are 4.6 pentru ca asa trebuie ...

    @nenea ala care zice de puterea motoareleor de 3l de pe Audi, BMW si MB : mai cauta.. cine stie ce gasesti ... poate gasesti ca toti aia au peste 240cp (in configuratiile cele mai slabe ale motoarelor de 3 litri) si cuplu mult mai bun (asa cum noteaza si autorii textului).
    - BMW (530d , pentur ca motorul de 3l nu apare inca pe seria 3) are 258cp si 560Nm ... hașdeiu' tau este mai performant ... mda..
    - Audi are un 3.0 de 245cp si 500Nm intre 1400 si 3250rpm (!)
    - Mercedes are un 3.0 de 265cp 620Nm care este si "lider" de putere in aceasta zona.

    Consumurile sunt, pentru oras:
    Citroen - 10.2
    Bmw (530d) - 6.6
    Audi - 7.2
    Mercedes - 7.2
    ... mda... hai sa nu mai laudam motorul HDI in aceiasi fraza in care pomenim si celelalte 3 nume. Poti sa-l lauzi daca vorbesti de motorul de 3l de la Renault ... dar in comparatie cu cele trei motoare nemtesti acest V6 HDI este cel putin cu doua generatii in urma, tehnologic vorbind.

    Am fost mereu impotriva masinilor "aproape premium" si raman consecvent :).
    Mi se pare cam mare nota pentru motor-transmisie, si asta avand in vedere ca masina se vinde ca "alternativa la cei trei nemti" ... nu spune asta marketingul Citroen, ci "clientii" care nu au bani de un audi/bmw/mb ... fraza care sta pe buzele tuturor este "ce frate, ca si asta-i buna, ia uite, pielicica, suspensie pneuomatrica, motor belea cu impozit mai mare decat alocam anual pentru mancare, cutie automata .. ce mai, mai bun ca amaratii aia de fraieri din germania".
    Mi se pare exagerat motorul pe o astfel de masina ... asta-i alta poveste. Daca printre concurentii directi nu are nimeni un 3.0 V6 (in afara de noul samsung) poate te gandesti ca este o miscare buna - atragi clientii oferind ceva in plus ... dar vii cu un motor care are performantele unui motor bmw din 2004 ..tine la unii ... nu tine la altii..
    9 26
  • Ar fi interesant daca am afla cam ce reduceri ofera Citroen pentru ca ar putea schimba mult discutia.
    De exemplu Insignia Sport 180 cai, scaune climatizate, flex ride, etc cotata la 32.000 au lasat-o la 26.000 si ceva. Honda nu mi-a lasat un leu de ex.

    unckle evident ca C5 cu piele si pretentii este pentru cine nu isi permite seria 5 (pentru ca seria 3 are dimensiunu interioare de c4 nu de c5 sa fim seriosi). La fel si seria 5 este masina saracului care nu isi permite seria 6 sau stiu eu ce Bentley. Intelegi ideea. Nu cred ca are rost sa mergem in aceasta directie. De altfel nici comparatia de consum nu isi are matematic rostul. Cati km pe ani sa alerge un client incat sa merite diferenta de 10.000? Peste 80k lejer. Cine merge atat?

    E suspec intradevar ca nota tot scade. Eu am remarcat altceva in timp: foarte multe modele au peste nota 4,5 si au mii de stele la toate capitolele. Ce nota mai dai unui 911? Ce nota mai dai unui seria 5? Atat de mica e diferenta intre modele de masa (toyote, honde, vw, etc) si modele premium sau super speciale?

    Nu critic dar intalnesc problema in mai toate siturile si revistele: nu se acorda ponderi criteriilor. Intr-o anume revista compara golf, astra, focus si seria 1. Si desi seria 1 este cu 25% (douazeci si cinci fratilor) mai scumpa tot ajunge pe locul 1. Nu mai zic ca se plangeau de spatiu. Cum in mintea unui om normal poate exista dilema: golf sau seria 1 la un nivel similar de dotari?
    8 1
  • C5 este "intre" seria 3 si seria 5 (si echivalentul audi / mb) dar nu asta era ideea .. comparam consumul dat de producator pe ciclul de teestare standardizat de UE si vroiam sa scot in evidenta ca, desi cere 40k pe masina si o prezinta ca pe o "minune tehnologica", au un motor care are performante depasite de vremuri. Aceste cifre de consum, cu 50% mai mari decat la nemti, impreuna cu cuplul (cu 10-30% mai mic) spun ca motorul are o tehnologie depasita de vremuri pentru segmentul "premium" spre care aspira.

    Nu-i acelasi lucru sa vrei seria 6 si sa nu iti permiti decat seria 5 cu a vrea un 5ar si a cumpara un citroen ;) ... si aici o sa ma crucifice "fanii" PSA :) ... pentru ca un seria 5 costa intre 40k si 140k, un seria 6 intre 50k si 150k ... iar citroenul asta cu toate cele pe el costa max 45k
    8 13
  • @Calingura
    In revistele de profil relevante din afara Bmw seria 1 nu castiga aproape niciodata comparativele cu golf, astra sau focus. Singurele exceptii sunt cele pentru motoarele foarte puternice
    6 1
  • Demult timp am zis ca C5 este un model de referinta in clasa sa si cam bate la fundulet concurenta asa mult venerata! si uite dovada,daca vrei o masina cu rafinament francez stie ce sa aleaga. oricum la noi cultura auto e tanara si de multi inteleasa gresit pt ca au fost injectati cu cazane din 90..
    14 7
  • Nu sunt deloc de acord cu ceea ce spui Unkle ,referitor la faptul ca cine nu are de BMW isi ia C5 . Sa fim seriosi .. un 5'ar 2008/9 cu putini km la bord il iei lejer pe 20k euro . Eu zic ca totul tine de gustul omului ,de ce ii place si ce isi doreste pentru el .Tatal meu a detinut de-alungul anilor cateva modele de Citroen ,in acest moment avand un C5 , iar eu am ajuns sa indragesc aceasta marca datorita fiabilitatii ,a suspensiei foarte buna si confortabila,a interiorului confortabil si spatios si chiar si a motorului fiindca nu m-a lasat niciodata la greu intr-o depasire :) Dar asta nu inseamna ca nu mi-as cumpara o alta marca de masina . Ma deranjeaza totusi oamenii care atunci cand vad un Citroen incep cu faze de genu " Ce ba astea ie masini ?? BMW-urile Mercedesurile si Audi sunt frate masini" .
    17 2
  • @Calingura: nu prea am acces la reviste de afara si am fost profund dezamagit de acel rezultat. Banuies ca presa de la noi sufera atat de prostie cat mai ales de preacurvire. Este mai rentabil sa scrii ce place majoritatii decat sa fii la bisturiu si sa pui pe fiecare exact unde ii e locul.

    unckle: mi-a scapat nuanta. Intradevar nu poti sa prezinti ca minune un motor depasit de competitori mai scumpi.
    - cat despre distanta intre 5 si 6 zic si eu ca tine: evident ca ai dreptate dar era vorba de concept. Orice masina ai avea exista alta la care aspiri.
    7 0
  • @unckle
    unckle, te rog citeste al 3-lea comentariu al lui "Info" si reconsidera aia cu e cu 2 clase sub cele nemtesti...3.0HDI in versiunea de top are 275 CP si 650 NM, si e pus pe Jaguar-Range Rover. Gasesti informatiile astea pe net. Prin asta nu zic ca e mai bun decat 3.0 de la bmw de exemplu dar nici cu 2 clase sub alea nemtesti nu poti sa spui ca este...
    11 2
  • Vedeti cat trafic va face un review interesant la o masina interesanta? :)

    Anyway, Citroen sunt asi in design si de cand colaboreaza cu Ford, scot niste motoare diesel de invidiat. Desi fara indoiala o masina excelenta, pretul ma dezamageste. Peugeot 508 mi se pare o alternativa interesanta, si dispune de aceleasi motorizari, dar personal prefer Mondeo din acest segment. Nici nu vreau sa aud de Passat, dezamagire totala.
    16 5
  • citro-en
    intra-devar f.buna masina,dar oricit ar fi de frumoase si dotate masinile din clasa lui c5 la noi la romani cind apari s-au te-ai dat jos dintr-un passat esti cineva si eesti vazut cu alti ochi,asa-i
    9 3
  • @BBR61
    nu nu, invers
    Nu Citroen colaboreaza cu Ford, ci Ford cu Citroen-Peugeot.

    Francezii aveau 2.0 HDI + common rail + filtru de partiule chiar si la sfarsitul anilor 90, pe vremea aia Ford facea motorizarile alea diesel "celebre" cu injectoare Delphi...

    deci mai lasati-o pe aia cu "aa avand in vedere ca Peugeot e Peugeot, e clar ca ei au colaborat cu Ford, nu Ford cu Peugeot, deci cat noroc au si astia cu Fordul ca altfel..." - nu e invers de fapt... PSA este al 2-lea producator european dupa VAG si are cele mai vandute motorizari diesel in Europa (puse pe mai multe marci) dupa cele de la ISUZU (camioane, cateva aruncate pe la opeluri mai vechi, autocare etc.)

    Ford a cumparat licenta si au adus nou in familia psa motorizarea 2.7D care a fost modificat cu tehnologia High Pressure Injection (HDI). ATAT. Ei nici acum nu stiu sa faca pe cont propiu motorizarea aia 1.8 TDCI, pana si la masinile SH sunt mai ieftine ca un 1.6 tdci chiar daca sunt mai puternice.
    13 1
  • @BBR91
    Eu nu vreau sa aud de Mondeo. Dezamagire totala.
    11 6
  • @Calingura
    Si ce iti spune tie faptul ca Opel face reduceri atat de mari? Cumva lipsa de calitate? Este exact atitudinea tiganilor din piata care iti ofera kg de mere cu 3 lei si negociezi pana la 1,5.
    11 1
  • @ "@ Io" -- personal nu am nimic cu Citroen - am ceva cu masinile "aproape premium". In general prefer lucrurile in alb si negru ... nu o nuanta spoita de gri care sa dea bine la public.

    @ .. altu fara nume - daca tu crezi ca numarul de cai si cuplu spun 100% despre un motor inseamna ca mai ai de invatat intr-ale automobilelor. Vorbeam de faptul ca motoarele similare de la nemti consuma 35% mai putin ... diferenta asta este cel putin "enorma" si deriva din tehnologia diferita din motoare. Poti sa scoti 800cp dintr-un 2.4 aspirat .. dar o sa manance 80% - vezi F1 ;) ... sau 275cp si sa papa 20% pe RR ... dar cand o sa ai 313 si o sa stai sub 10% la o masina de 2 tone .. se schimba povestea.
    3 7
  • citroen
    neinteresanta masina. motor mult prea mare pt Romania, taxe mult prea mari. nu o sa se vanda aici
    4 12
  • arata bine dar la banii astia prefer o mazda mps sau un insignia opc chiar daca sunt pe benzina dar au cilindree mai mica deci taxe mai mici .daca tot vrei ceva sportiv.
    4 11
  • C5..
    este o masina interesanta care puncteaza prin suspensie, rafinament,interior.Pe ansamblu arata bine si mi-as dori oricand o asemenea masina insa intotdeauna exista un DAR. Motorizarea este slaba si pretul mult prea mare.Sunt in acest segment cateva modele care la motoare de pana la 2500 cc ofera performante mai bune sau asemanatoare si foarte important la bani mult mai putini (pana in 30 mii euro).
    3 5
  • C5
    Masina e chiar interesanta, motorul din cifre arata chiar bine.Insa nu ma impac cu doua chestii: pretul si consumul!Ok, este motor de 3 litri, are o putere mare, dar...10.2 dati de producator pentru oras e cam mult. Unckle amintea de BMW, Audi sau Mercedes si de motoarele lor si are dreptate. Unde il contrazic insa este la pret. Singura nesansa a lui C5 in aceasta varianta de motorizare este ca forteaza piata premium.Si cam atat.Suspensia pneumatica face toti banii. Dar...ramane intrebarea: Merita 38500 euro un Citroen in conditiile acestea? Este interesanta, dotata nu mai spun, insa pretul e intr-o liga in care Citroen nu prea joaca. Aici e dilema. In general, la asemenea preturi, oamenii cauta automobile premium, de la cei 3 nemti mentionati si de altii, asa incat e greu de spus daca C5 va reusi sa se impuna. Atuuri eu spun ca are. Si, sa fim seriosi, cine da atatia bani pe o masina nu se gandeste nici la consum, nici la taxe. Asta e parerea mea, nu aruncati cu rosii. ;))
    4 5
  • romanii se pricep la toate. din vorbele altora reusesc sa stoarca orice informatie pretioasa si sa descopere natura universului.

    1. consumurile declarate sunt in conditii de teste, cat mai bune, neuniformizate. de aici diferentele intre ce zic si ce fac e mare. mai ales cand ai de-a face cu urbele romanesti, cu semafoare nesincronizate, cu carute pe drumuri europene si jeepuri care merg pe 2 benzi in loc de drumul lor.
    cine a mers cu motor de 3l diesel sa ridice mana si sa declare ce si cum. cine a mers cu mai multe motoare de 3l diesel sa ridice a doua mana si sa spuna cinstit.

    eu am mers si stiu. si confirm ca pe SUV de 2 tone am scos si 5.x% in oras. consum mediu.
    cum? pilot setat pe 50kmh, croaziera, miezul noptii. plimbarica. sau am scos si 15% cu acelasi motor tot in oras, dar conditiile de zi.
    asa ca va rog, nu comentati daca nu stiti.
    citroen c5 este in clasa cu bmw seria 3, dar NU se compara direct. e ca si cum ai compara un kia cu un citroen
    5 3
  • @unkle -Am inteles foarte bine comentariile tale si nu am spus ca ai ceva personal cu Citroen .Ai dreptate la faza cu masinile ''aprope premium'' .Daca tot au tintit asa sus , ar fi trebuit sa puna si ei un 4x4 si un plus de Nm si atunci ar fi fost un competitor serios pentru nemti .
    4 1
  • Frumoasa
    Frumoasa masina, maricel motorul, dar depinde ce asteptari ai de la o masina. Pentru cei carora le place competitia merge, insa pentru cei care vor un citroen, confortul este suficient si alaturi de un modest 1.6 hdi. In viata nu le putem avea prea des pe toate asa ca unele compromisuri sunt necesare. La aceasta masina, frumuseatea exteriorului si cea a interiorului ii vor aduce clientii dar si suspensia reglabila care este foarte practica pentru tara noastra. Poate dupa 40 de ani ma voi gandi la ea cu seriozitate desi nici acum nu imi este indiferenta.
    6 3
  • Citesc si observ ca este plin de comenturi care mai de care mai ciudate. In primul rand masina este superba. Vorbim de o marca prezidentiala cu vechime in lumea auto. Cand citren invetase suspensia pneumatica prezenta in anii 60 la noi inca se mergea cu caruta. Ca sa nu precizez de designul masinilor din orice deceniu mult peste ceea ce oferea concurenta europeana si nu numai. In momentul de fata Citroen a devenit un fashion brand prin modelele DS. Daca va uitati la un DS5 aveti dureri de cap. Nu arata nici bmw-ul si nici mertanul si nici trabantu lu tactu care te-a nascut asa. Comenturile sunt postate de toti frustratii posesori de masini SH din talcioc si luate la pret de 10000-12000 euro cu kilometrajul aranjat la 80.000-90.000 km. Dati un search pe autovit si vedeti cati km au masinile germane. Parca spui ca toate sunt luate la aceasi km si toti ai mers aceasi km. Aranjate din cap pana in picioare de samsari. Acesti frustrati ar fi bine inainte de toate sa-si permita sa faca plinul la masina si apoi sa posteze comment-uri de preturile la C5 comparativ cu BMW-urile lor ori Mertzurile. LEgat de concurenta am avut un Passat model 2008. Cred ca este cea mai proasta masina ever. Nici macar nu se poate discuta de o asociere cu marca VW. Passat-ul a devenit in ziua de azi masina martanului cu chiosc la coltul blocului. Masina a tot prezenta pe drumurile noastre dar si pe platformele ce se indreapta spre service ca le-a picat injectoarele/caseta directie/ etc etc etc. Acest c5 da clasa de fiabilitate oricarei masini nemtesti. Dotarile, designul este imcomparabil ca pret cu orice alta marca. In acest articol se pomeneste de modelul de 3.0 litri diesel. Dar la fel de bine se poate preciza si de 2.0 diesel si 163 cp. Are performante superioare passat-ului 2,0 TDI si 140 cp. Si sa nu uitam...passat-ul are 1500kg si C5 are 1800 kg.
    19 0
  • i-mi plac masinile nemtesti (per total bune),dar fratilor pe siteul top gear oricum ti-ai configura masina(daca vrei comoditate de la masina ,daca vrei consum redus,daca vrei portbagaj mare,daca vrei......etc) frantuzeasca,citroen c5 tourer- nr1, ma gandesc ca cei de la top gear se pricep putin,la masini (nu asa de bine ca noi astia din fata blocului). oare cand ne vom spala de mitul IN LUME CELE MAI BUNE MASINI SUNT : ALEA MAH NEMTESTILE,
    8 1
  • Ovidiu
    @unu
    Daca vroiai un Passat veritabil trebuia sa ti-l cumperi din 2009. Dar tu ti-ai cumparat tractoras (fabricat pana in 2008) si e firesc sa spui ca este "cea mai proasta ever". Noul TDI al VW pe toate masinile Passat, Golf, Jetta, Tiguan etc este net superior multor motoare. Daca va luati SH nu le luati gata smecherite, ca smecheri sunt destui, ci luati-le de la proprietari, cu carte service.
    0 2
  • Sunt si versiuni de 2 si 1.6 diesel, de ce ati ramas blocati pe 3? E o masina extraordinara, foarte confortabila. Interiorul imi place mult, poate sunt prea multe butoane pe butucul volanului, dar in bord sunt ok. Nu-mi place tendinta actuala de a scoate toate butoanele si a baga toate functiile pe acel display. Daca se defecteaza pierzi toate functiile?
    Mai este si problema butucului fix, care nu e pe placul tuturor, dar mie imi place.
    5 0
  • Cati din cei care ati comentat marca Citroen ati condus un C5 cu suspensie hidractiv 3 sau hidractiv 3+ indiferent de motorizare ? greutatea la C5 variaza in funtie de motorizare si dotari sau accesorii cum vreti sa le ziceti incepand de la 1620 pana la 1800 kg.
    Personal am facut drive test cu 3 motorizari 1.6, 2.0 si 3 si nu am putut sa le gasesc nici un defect atat cat ma pricep io decat diferenta de putere 1.6 prea mic dar isi face treaba cu succes odata lansat 2 litri este ideal pt C5 3 litri este super . Referitor la confort toate sunt la fel cu o clasa peste masinile din segmentul ei. Nu ma credeti conduceti si voi macar 100 km si apoi vb despre confortul la C5. Una este sa conduci 800 km si sa te dai jos de ;la volan odihnit ca si cum ai fi condus 30 km, Nu am reusit sa conduc nici o masina 800 de km fara sa cobor sa ma dezmortesc sau sa ma odihnesc , ei bine cu C5 suspensie hidractiv 3+ am condus 840 km fara sa cobor din masina decat sa fac nevoile si sa imi iau cate o cafea (2). In urma acestei experiente am decis sa achizitionez un C5 cei drept nu modelul dupa 2008 dar am achizitionat modelul 2004- 2008 cu hidractiv 3 cu motorizare de 1.6 Hdi 109 Cp confortul si sguranta unei masini fac toti banii pt mine .
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru