Drivetest SsangYong Kyron (2005-2014)

SsangYong Kyron (2005-2014) zoom
de Bogdan Mirică, Bogdan Mirică
Miercuri, 05.12.2007
Coreeanul de lux

Iarna e aproape si ar fi bine sa va pregatiti cum trebuie de anotimpul rece. Nu este Romania o tara care se poate lauda in ultima vreme cu zapezi abundente dar este bine ca atunci cand se astern troienele si esti pe sosea sa nu te temi de conditiile atmosferice si de aderenta scazuta.

Prima solutie ar fi lanturile, a doua farasul si lopetica, a treia sacul cu nisip iar a patra o masina de teren cum este SsangYong Kyron. Pentru cei care isi doresc o masina mare, sigura, eficienta pe teren accidentat si nu numai, dar si cu un pret mai putin piperat, SUV-ul coreean poate constitui o varianta foarte buna.

Exteriorul lui Kyron nu impresioneaza cu mult insa inspira respect si cu siguranta atrage atentia trecatorilor mai ales pentru dimensiunile destul de mari. Ni s-a intamplat ca oamenii sa se opreasca pe strada, sa il cerceteze pret de cateva secunde si apoi sa caute haotic logo-ul si numele masinii. Un copil de cativa ani chiar si-a intrebat tatal despre ce masina este vorba iar acesta i-a raspuns foarte sigur pe el: "E SsangYong tata, o japoneza din aceea mare".

Dar sa lasam aspectul exterior pe seama viziunii designerilor coreeni si sa mergem sub capota, unde vom gasi un motor diesel 2.7 litri XDi cu 165 CP si cinci cilindri. Din acest punct de vedere putem spune ca versiunea de top a modelului Kyron poate concura cu SUV-uri mult mai cunoscute pe strazile Romaniei, cum ar fi Hyundai Santa Fe sau Nissan X-Trail.

Propulsorul SUV-ului coreean este cuplat la o cutie de viteze automata in cinci trepte. Acest aspect face cu mult mai usoara viata soferului in infernalul trafic bucurestean. Pentru drumurile lungi in care puterea maxima trebuie folosita la maxim, cutia de viteze automata poate fi decuplata, soferul devenind stapanul deplin. Rapoartele pot fi schimbate fie de pe schimbator fie de pe volan.

Manevrabilitatea si usurinta cu care poate fi manuita masina ramane insa in conditiile folosirii cutiei automate.

Fiind vorba de un propulsor de origine Mercedes, trebuie spus ca modelul coreean ne-a impresionat de la prima apasare pe pedala de acceleratie. Cuplul de 340 Nm este mai mult decat satisfacator si se inscrie perfect in conditiile traficului aglomerat din Bucuresti. Motorul de 165 de cai putere isi poate arata muschii la drum intins, reusind sa ajunga la 140 de km/h fara probleme.

Kyron beneficiaza de o stabilitate acceptabila la viteze si mai mari, in conditii de tractiune 4x4. Judecand comportamentul la drum intins, trebuie subliniat faptul ca apar probleme la acest capitol, in regim de rulare cu tractiunea part-time, la negocierea virajelor largi. SUV-ul coreean isi atinge limitele la 170 km/h, in regim de tractiune integrala 4x4. Si in aceste conditii, dieselul 2.7 litri Xdi pare ca mai poate ridica acul vitezometrului, dar stabilitatea masinii este serios pusa in pericol. Si daca tot vorbim de stabilitate merita mentionat ca in regim de tractiune integrala part-time, Kyron poate rula la limita sigurantei doar la 150 km/h.

Fiind un SUV cu interior de lux, ba chiar unul cuplat la o cutie automata, am putea crede ca modelul coreean nu este conceput sa fie folosit in off-road. Cuplul motor si tractiunea integrala part-time, comandata electronic printr-un buton de pe bord, transforma SsangYong Kyron intr-o jucarie extrem de manevrabila si potenta pe teren accident.

Noi am testat SsangYong Kyron echipat cu pneuri de iarna, ceea ce s-a dovedit extrem de folositor in conditiile unui mini-test pe zapada din Predeal. Desi am actionat pe o suprafata inghetata, stabilitatea nu a avut deloc de suferit. Mai mult decat atat, am reusit chiar sa urcam pante cu inclinatie relativ mica acoperite de zapada fara prea mari batai de cap.

Trebuie sa precizam insa ca SUV-ul a fost in tot acest timp cuplat pe comanda 4X4 High, ceea ce se reproduce ca treapta maxima de aderenta pe care o putea oferi coreeanul.

Dar sa lasam terenurile accidentate si sa revenim la prima senzatie pe care o ai cand urci intr-un astfel de model. Pielea interiorului ne-a fascinat de la prima atingere. Abundenta functiilor multimedia si interiorul confortabil si luxos te fac sa te simti ca in propriul fotoliu. Materialele folosite pentru noul Kyron sunt cu mult superioare calitativ fata de cele existente pe vechea generatie a modelului.

Manevrele de parcare sau de depasire sunt usurate de oglinzile retrovizoare foarte mari si de vizibilitatea sporita pe care acestea o ofera. Luneta spate este insa destul de ingusta dar treptat soferul se poate obisnui cu ea in conditiile in care nu apeleaza la plasa de portbagaj care ingreuneaza si mai mult vizibilitatea.

Pe langa senzatia de lux si de confort, oferita de dotarile, caracteristicele si calitatea interiorului, Kyron iti ofera si cea mai pretioasa dintre senzatiile necesare la volanul unei masini: siguranta. Airbag-urile laterale si airbag-ul cortina, corelate cu dimensiunile masinii si functiile ESP si de control al tractiunii sporesc increderea soferului.

Sarcinile de care trebuie sa se achite soferul sunt reduse si cu ajutorul cruise-controlului, care desi este cam greu de accesat, este foarte util la drum intins. Comenzile de pe volan contribuie si ele la un sofat relaxant. Pentru a defini modul in care SsangYong a desenat si gandit interiorul, putem spune ca modelul Kyron a fost realizat pentru a servi si mai ales pentru a usura sarcinile soferului.

Nu ne-a placut

  • Stabilitate mica cu tractiunea fata
  • Luneta cu vizibilitate mica
  • Dispunere neergonomica a butoanelor pe volan

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • Kyron
    Este super masina,imi place foarte mult si ii dau nota 10!!
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru