Drivetest Peugeot 3008 GT

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP 4x2 Aut6
Peugeot 3008 GT zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 24.04.2017
Transformer

Știm foarte bine cu toții că în lumea auto se întâmplă foarte rar ca un constructor auto să recunoască deschis că a greșit. Când a dezvoltat un motor, când a construit o mașină sau când a lansat un model. 

În cazul celor de la Peugeot, eroarea din acest caz a fost una legată mai ales de timing-ul prost ales. Asta pentru că atunci când au lansat prima generație a modelului 3008, tipul de caroserie pe care au încercat să-l împingă în față începea să fie torturat de piață.

Primul 3008, lansat acum fix nouă ani, fusese dezvoltat de inginerii și designerii mărcii franceze în perioada dinainte de 2007, când piața bubuia și când orice experiment funcționa, pentru că se găseau destui clienți care să acopere orice fel de caroserie încercai să inventezi. În 2008, însă, piața se contractase major la nivel european și nu numai, iar un crossover cu alură incertă de monovolum devenea brusc o rara avis pe străzi.

Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte. 

Fie vorba între noi, în multe cazuri e o simplă chestiune de design și caroserie, pentru că dedesubt avem de-a face în cele mai multe cazuri cu același tip de șasiu și cu același tip de suspensii. Însă știm că mașinile se cumpără în multe cazuri pe fir emoțional, deci este ușor inutil să avansăm logici echilibrate când ai în față un SUV care te atrage încă din primele poze oficiale.

Ei bine, Peugeot a sesizat (nu era greu, a adevărat) noile tendințe, iar corpul incert al vechiului 3008 s-a transformat în 2016 într-un SUV pur-sânge care are rolul de a se lupta de la egal la egal cu Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage și alte nume grele ale acestei clase. 

Pentru a simplifica lucrurile, Peugeot nici măcar nu s-a agitat să se gândească la o versiune cu tracțiune integrală a lui 3008, astfel că toate motorizările pot fi cumpărate exclusiv 4x2. Poate părea o manevră sinucigașă atunci când e analizată la rece, însă cifrele arată că foarte puțini clienți preferă patru roți motrice, iar francezii au preferat să piardă puținii fani ai sistemelor integrală, dar să câștige voturi la capitolul design și interior, elemente care astăzi par decisive la alegerea mașinii.

Rezultatul: Peugeot 3008 și-a pus recent în CV titlul Mașina Anului 2017 în Europa. Primul SUV care reușește această performanță. Curioși să vedem ce i-a mânat în luptă pe jurnaliștii care acordă cel mai important trofeu european de acest tip, am luat mașina în test și am început s-o conducem. Verdictul nostru vine mai jos.

Peugeot 3008 GT
2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP 4x2 Aut6

  • Pret de pornire 20.229 €
  • Pret model testat 33.410 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

După această introducere destul de lungă, trebuie să spunem că 3008 vine în două versiuni de prezentare. Pe lângă cele "normale", pe benzină și diesel, Peugeot oferă cel mai potent motor al gamei - un diesel 2.0 de 180 CP - într-un ambalaj ușor diferit. Se numește 3008 GT și se diferențiază de restul gamei prin câteva modificări estetice exterioare și interioare, fără schimbări tehnice legate de suspensii sau transmisie.

Oricum, transmisia pe care o poți comanda pe versiunea GT a lui 3008 este una automată cu șase trepte, iar comportamentul său dinamic este unul cuminte, fără a se ridica la nivelul cutiei cu dublu ambreiaj de la Volkswagen, dar și fără a-ți stresa nervii cu schimbări exagerat de lente. Există momente în care computerul care calculează schimbarea rapoartelor intră în panică, însă acest lucru se întâmplă în general la kickdown sau când transmisia e "prinsă" câteva momente între două trepte la plecarea de pe loc. Dacă-ți place să schimbi manual, Peugeot îți oferă clapete în spatele volanului. Le-am folosit foarte puțin în timpul testului, probabil proporțional cu timpul în care le vor utiliza și viitorii clienți.

În rest, motorul 2.0 diesel (denumirea sa oficială este BlueHDI) este plăcut în utilizare și îți oferă resurse mai mult decât suficiente pentru segmentul SUV-urilor compacte. Vorbim de 180 de cai putere atinși la 3750 rpm și de un cuplu maxim de 400 Nm care se simte deplin începând cu 2000 rpm. Vârful dinamic se simte însă în jur de 3000 rpm, acolo unde mașina reușește să-ți ofere senzații pe alocuri neașteptate, mai ales dacă ești obișnuit cu motoare sub 150 CP.

La minusuri, notăm faptul că motorul este ușor cam zgomotos, în special la apăsarea serioasă a pedalei, iar asta se simte în habitaclu. Probabil că cei care merg pe această motorizare își asumă însă acest lucru. 

Consum

Segmentul SUV-urilor compacte este unul din ce în ce mai popular în ultimii ani, aproape fiecare marcă de pe piață asumându-și o poziție în clasă. Mai mult sau mai puțin cu succes.

În momentul în care ne referim însă la rivalii direcți ai lui Peugeot 3008 GT, adică la SUV-urile compacte diesel de 175-190 CP care oferă cutie automată, lista se restrânge destul de mult, doar 8 mașini din segment reușind să ajungă la aceste cifre.

Problema apare în faptul că toate acestea au tracțiune integrală standard, dar Peugeot 3008 n-o oferă nici măcar opțional. Iar asta înseamnă că următoarele comparații directe pe consum și performanțe (care vin la capitolul următor) vor avantaja modelul francez. O "reglăm" însă din nota oferită de Automarket la aceste capitole.

De fapt, asta se vede imediat foarte ușor comparând consumurile medii anunțate de constructori. Pentru că, la doar 4.8 litri/100 km, Peugeot 3008 este cel mai frugal model pe care-l poți cumpăra în acest segment. Normal, avantajul consumului este realizat cu riscul dezavantajului la nivel de tracțiune.

În rest, celelalte modele din segment se laudă cu cifre medii mixte de peste 5.0 litri. Seat Ateca 2.0 TDI de 190 CP scoate 5.2 litri, la fel ca Ford Kuga facelift 2.0 TDCi de 180 CP. urmează Mazda CX-5 facelift, care deli are motor mare, de 2.2 litri, scoate doar 5.5 litri/100 km. Noul VW Tiguan 2.0 TDI de 190 CP scoate 5.7 litri/100 km, iar frații Kia Sportage și Hyundai Tucson, ambii cu motor diesel de 2.0 litri și 185 CP, urcă la peste 6.3 litri/100 km.

Trecând peste comparațiile care în contextul dat sunt ușor irelevante, Peugeot 3008 GT ne-a demonstrat că scoate între 6.0 și 6.5 litri/100 km în regim de rulare extraurban. O valoare absolut decentă pentru un diesel de 180 de cai putere montat pe un SUV compact care are doar 1465 de kilograme, deci este cu cel puțin 150 mai ușor decât celelalte modele comparabile. Asta în special datorită (sau din cauza, depinde cum privești lucrurile) lipsei sistemului de tracțiune integrală.

Performanţe

Atunci când investești o sumă destul de serioasă într-un SUV compact non premium de aproape 200 de cai, te aștepți ca acesta să te ajute atunci când e vorba de partea dinamică a problemei. Până la urmă, cei pentru care performanțele sunt neinteresante au la dispoziție oricând motoare de 110-130 de cai care fac față provocărilor de zi cu zi.

În cazul lui 3008 GT, performanțele înseamnă o accelerație 0-100 km/h în 8.9 secunde și o viteză maximă de 207 km/h. Valori medii care nu impresionează, dar nici nu te lasă cu ochii-n soare când vine vorba de plecarea de pe loc.

Comparativ cu concurenții direcți din segment (toți cu integrală în afară de Ssangyong Korando), 3008 GT ocupă un onorabil loc 3 în clasamentul pe cifre, după Seat Ateca (7.5 secunde) și VW Tiguan (7.9 secunde). De altfel, performanțele celor două modele sunt cu atât mai meritorii cu cât sunt reușite cu 150, respectiv 250 de kilograme în plus față de modelul Peugeot. E adevărat însă că integrala ajută la nivel de aderență și stabilitate când e vorba de startul de pe loc.

Restul modelelor de +175 CP din segment se încadrează în general în segmentul 9-10 secunde.

Interior

Dacă e să aleg un element care scoate în față 3008 în comparație cu concurenții săi direcți, acela este în mod evident și indiscutabil interiorul. 

Francezii sunt de altfel renumiți pentru încercările lor de a duce designul habitaclului în direcții nonconformiste, deci nu asistăm la vreo surpriză majoră din punctul de vedere al încercării în sine. Dar este absolut evident că de data asta încercarea a reușit cu vârf și îndesat.

Imediat după ce te așezi pe scaunul șoferului, ai în față o expoziție de curaj amestecată cu lecții de ergonomie. Cel mai bun exemplu este display-ul care ia locul ceasurilor de bord, botezat de francezi i-Cockpit. Este așezat inteligent între limita superioară a bordului și volan, deci nu-l vezi prin coroana acestuia, cum se întâmplă de obicei. Dacă din descriere vi se pare așezat ușor ciudat, vă asigur că după câțiva metri la volanul lui 3008 veți avea o singură întrebare: de ce nu le-a trecut mai multor mărci prin cap să facă treaba asta?

i-Cockpit e atât de bine așezat, încât ai informațiile vitale legate de rulare în fața ochilor, iar un sistem Head-up Display devine practic inutil, pentru că efortul mișcării privirii dinspre parbriz spre această zonă este minim. 

În plus, grafica pe care Peugeot o utlizează este fenomenală și ecranul este o explozie spectaculoasă de moduri de personalizare (mai jos puteți vedea o demonstrație). Bonus: este un element standard pe toate versiunile lui 3008 și va fi probabil unul dintre argumentele-pivot de vânzare ale acestei mașini. Doar trăim în secolul tehnologiei.

În rest, 3008 este un spectacol de design. Consola centrală pare preluată de pe un concept și transplantată direct pe mașina de serie, butoanele metalice de pe bord sunt fermecătoare și completează frumos liniile agresive ale mașinii, iar materialele utilizate de Peugeot - cel puțin pe această versiune superioară - sunt fără îndoială demne de segmentul premium, acolo unde încă avem SUV-uri compacte care nu reușesc să se ridice la nivelul lui 3008. Uitați-vă doar la calitatea inserțiilor de pe bord și la materialele de pe scaune, un amestec de piele și Alcantara care nu doar că se potrivește în context, dar e și desenat curajos.

Nu uităm de faptul că Peugeot oferă câteva alternative de modificare a ambianței interiorului, iar diferitele mirosurile fine oferite de dozatorul special de odorizant reprezintă un plus față de modelele care încercau să ofere acest tip de abordare până acum. Iar schimbarea "ambianței" se face printr-un skin grafic spectaculos. Good job.

Dacă în general mașina este un exemplu de ergonomie, pentru că este foarte ușor să înțelegi și să înveți ce ai de făcut când conduci, există și minusuri. Un exemplu ar fi butoanele dreptunghiulare cu striații de sub cele cromate, care sunt apăsate involuntar de cel de la volan sau de pasager cu dosul palmei de fiecare dată când e nevoie să introduci sau să scoți ceva din spațiul de depozitare de sub bord.

Un plus și pentru portbagaj, care este unul dintre cele mai încăpătoare din segment: 528 de litri în varianta cu scaunele dispuse normal. Dintre SUV-urile compacte care se califică în această zonă de putere, doar Tiguan oferă mai mult decât atât: 615 litri.

Preţ de achiziţie

Dacă un Peugeot 3008 "normal" pleacă de la 20.000 de euro în versiunea 1.2 benzină de 130 CP și în echiparea de bază Acces, pentru 3008 GT e nevoie de ceva mai mult elan financiar. Partea bună e că în prețul său de listă, de 33.400 de euro, ai la dispoziție o echipare generoasă și o mașină care reușește cu adevărat să iasă în evidență în segmentul său în special la capitolul interior.

Așa cum am mai spus-o, lui 3008 îi lipsește însă integrala, iar asta va face ca unii clienți să evite să-și cumpere mașina. Nu neapărat pentru că ar avea nevoie de un sistem 4x4, ci mai ales pentru că ceilalți concurenți oferă integrală la prețuri aproximativ egale și chiar mai mici în unele cazuri.

De exemplu, poți să-ți cumperi un Ford Kuga 2.0 diesel 4x4 de 180 CP în echiparea ST-Line (mai sus există doar Vignale) pentru 1100 de euro mai puțin. Apoi, un Seat Ateca 2.0 TDI de 190 CP 4x4 în echiparea de top Xcellence costă cu 900 de euro mai puțin. Nu mai vorbim despre Kia Sportage (2.0 diesel 185 CP 4x4 GT Line) care e cu 5000 de euro mai ieftin.

De fapt, prețurile de listă ne arată că doar Tiguan și Hyundai Tucson în versiuni echivalente sunt mai scumpe decât 3008 GT, iar diferențele sunt destul de mici (Tiguan 2.0 TDI 190 CP 4x4 Highline costă cu fix 1000 de euro mai mult, iar Tucson este în general oferit în promoții constante care oricum scad prețul de listă de 32.300 de euro a versiunii Premium+ pe motorizarea 2.0 diesel de 185 CP).

Siguranţă

3008 a fost numit Mașina Anului în Europa, iar această distincție nu putea să vină fără un rezultat cât se poate de bun la EuroNCAP, acolo unde modelul francez a adunat 5 stele după un comportament în general bun la toate capitolele. 

Mai mult, EuroNCAP a extins rezultatul de 5 stele și pe fratele cu șapte locuri al lui 3008, adică pe noua generație 5008, model identic ca design și interior, dar care poate primi un rând de scaune în plus. 

În general, 3008 nu duce lipsă de sisteme moderne de asistență a șoferului, astfel că veți regăsi între elementele opționale sau standard ale mașinii (în funcție de echipare) o suită completă de elemente care vă ajută atunci când conduceți mașina. De la frânare automată în caz de urgență cu funcție de alertă la apropierea de mașina din față până al avertizare la schimbarea involuntară a benzii. De la monitorizarea unghiului mort la cruise control adaptiv care poate opri mașina automat în caz de nevoie. 

Elementul pe care Peugeot nu l-a oferit încă pe modelul său este o funcție semiautonomă de condus, însă probabil că aceasta va apărea pe un viitor facelift, peste doi-trei ani.

Ţinută de drum

În mod normal, o versiune GT a unui model de pe piață îți indică faptul că ai de-a face cu o mașină care îți oferă o ținută de drum mai sportivă pe lângă puterea superioară a motorului și peste alte dotări tehnice suplimentare la nivel de frâne, direcție și design.

În cazul lui 3008 GT, modificările față de versiunile de bază ale modelului francez nu există la nivelul ținutei de drum, care rămâne una echilibrată, fără a excela nici când vine vorba de confort, nici când încercăm o rulare ceva mai dinamică. Nu există suspensii adaptive sau autoadaptive, nu există setări suplimentare pe GT față de o versiune pe benzină de 130 de cai, de exemplu.

Practic, singurul plus sportiv adus de GT la nivelul ținutei de drum vine din partea jantelor de 19 inch care rigidizează ușor mașina, însă de la volan îți dai seama imediat că e vorba de o modificare formală, nu de una tehnică.

Am spus de 50 de ori în acest test că mașina nu oferă integrală, deci avantajele dinamice ale unui astfel de sistem lipsesc pe 3008, chit că vorbim de aderență precară pe timp de iarnă sau de ajutor în momentele de rulare sportivă pe viraje. Peugeot susține că sistemul Grip Control, care adaptează tracțiunea în măsura limitelor fizicii la suprafața de rulare, este un înlocuitor decent al integralei. Considerați însă că 3008 a fost desenat pentru șosea și asfalt, nu pentru off-road. E o compactă ceva mai ridicată, deci poți să ieși pe macadam cât poți s-o faci cu orice mașină de pe piață, plus câțiva milimetri oferiți de garda la sol superioară.

Butonul Sport de pe consola centrală a versiunii 3008 GT îți oferă o direcție ceva mai "grea", încercând să mimeze ceea ce găsești pe modelele dedicate performanței de șosea. Am preferat să rulez însă pe modul Normal, pentru că simți mult mai clar poziția și comportamentul roților directoare.

Vizibilitate

Deși 3008 nu vine în general cu probleme de vizibilitate - ba chiar soluția i-Cockpit este un plus evident la acest capitol, pentru că te ajută să nu-ți muți privirea de pe parbriz atunci când conduci, luneta mașinii plătește tribut unui design posterior masiv și scade în dimensiuni în raport cu alți concurenți din segment. Asta înseamnă că vei avea o rază vizuală ușor limitată, dublată de faptul că sistemul de vizualizare prin cameră în marșarier nu este cel mai bun la capitolul grafic.

Ai în schimb posibilitatea de a vedea mașina de deasupra, la 360 de grade, printr-un mix vizual oferit de camerele montate de jur împrejurul acesteia. Nici calitatea grafică a sistemului Visiopark nu este însă cea mai bună de pe piață.

În rest, poziția înaltă din 3008 te ajută să te orientezi bine în spațiu când vine vorba de spații restrânse în care ai nevoie de un unghi ceva mai larg la manevre.

Tehnologie

Cele două display-uri care domină partea frontală a mașinii adună majoritatea sistemelor multimedia și tehnologice care pot fi comandate pe 3008. Cel central are o diagonală de 8.0 inch și este așezat în vârful bordului, după un model din ce în ce mai întâlnit în industrie și pe care personal nu-l agreez, iar cel care ia locul instrumentarului de bord are diagonala mai mare, de 12.3 inch. Ambele sunt configurabile în funcție de preferințe.

Așa cum spuneam la capitolul siguranță, 3008 oferă suita de sisteme de asiguranță activă necesară pentru un CV corect în anul de grație 2017.

Sistemul de navigație oferi de Peugeot este semnat de TomTom și oferă, în țările cu apă caldă, informații live din trafic și căutare online a locurilor de parcare disponibile. Deocamdată, noi ducem lipsă de așa ceva, deci folosim navigația ca atare, cu o remarcă: în modul de ilustrare a hărții pe ecranul din fața șoferului, grafica pare preluată direct de pe un concept. Excelent.

Dacă mergeți pe mâna Peugeot când vine vorba de viitorul vostru SUV compact, alegeți sistemul audio Focal, care oferă 10 incinte acustice și o putere de 515W. E bine ca în interiorul ăsta meticulos să fii înconjurat de muzică redată la calitate bună.

Design

Pentru că gusturile estetice atunci când vine vorba de mașini sunt extrem de amestecate și reprezintă una dintre eternele discuții dintre pasionați, am încercat să-i invit pe prietenii mei de pe Facebook să noteze 3008 GT la design cu o notă de la 1 la 10. După aproape 80 de voturi, media notelor (vedeți aici rezultatele complete ale acestui sondaj ad-hoc) se învârte în jurul unui cinstit 8.5, o notă care-i face cinste lui 3008.

Asta pentru că vorbim de un segment foarte aglomerat, unde clienții au la dispoziție în jur de 15 variante oferite de diferite mărci când vine vorba de achiziția unui SUV compact.

Evident, în cazul lui 3008 GT vorbim de câte elemente estetice suplimentare față de varianta de bază: o grilă frontală specială, o caroserie vopsită în două nuanțe "sparte" atipic de ceea ce francezii denumesc Coupe Franche și un set de jante dedicate. Personal, mi-au plăcut mult stopurile LED care oferă un soi de miraj 3D, însă partea frontală nu m-a încântat major. 

Evident, dacă în ecuația designului introducem și interiorul, Peugeot 3008 se califică lejer în galeria celor mai reușite modele din segmentul compact.

Nu ne-a placut

  • Lipsa unui sistem de tracțiune integrală
  • Cutie automată modestă
  • Modificări tehnice minore ăe versiunea GT
  • Vizibilitatea posterioară
  • Grafica camerelor de marșarier
Date tehnice - Peugeot 3008 GT 2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP 4x2 Aut6
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4447
Putere maxima CP (rpm)
180 (3750)
Latime mm
1841
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1624
Viteza maxima km/h
207
Greutate kg
1465
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2675
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
53
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
528
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 3008 GT

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • Scrooge
    cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))
    50 3
  • Integrala
    Mestere,
    Mai aveai putin si introduceai "integrala" si la capitolul Vizibilitate.
    Pentru noi, cei ce nu ne dorim tractiune integrala, cam care ar fi nota pe care ai acorda-o?
    O zi minunata!
    27 10
  • mircea
    @Integrala
    Asta e nota pentru 4x2. Cu 4x4, ar fi fost probabil mai mare. Așa se calculează, nu invers :)
    13 11
  • Referitor la afirmatia :
    "Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte. " ...consider ca atat MPV cat si SUV au viitor.

    Aceeasi platforma tehnica, acelasi design nonconformist, la aceeasi bani, dar mai mult spatiu (+10cm la ampament) se regaseste la firma sora la modelul Citroen C4 Picasso, (respectiv 5008 vs C4 Grand PIcasso) care este o alternativa mai practica si mai flexibila.

    Argumentul pietii:
    In Europa s-au vandut in 2016 aproape 900k de monovolume, fata de
    1300k SUV. Trei ani la rrand Picasso a fost cel mai vandut MPV de clasa compacta cu cca 100k unitati /an.
    vezi
    http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-mpv-segment/
    http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-crossover-segment/

    Argumentul specialistilor "Car of the Year" pt monovolume se regaseste in locul 4 pt Citroen Picasso in 2014.
    vezi
    http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2014_1/coty
    10 2
  • Pe cand un drive test cu C4 GRAND PICASSO cu facelift 2016, motorizare 2.0 HDI, cutie automata, campionul vanzarilr in clasa MPV compacte in Europa ?
    sau macar un comparativ cu Peugeot 5008 ?
    6 2
  • O masina echilibrata cu in aspect f placut. In multe teste ziaristii au observant micile minusuri dar nu sunt atat de pregnante incat sa determine punctaje scazute drastic fata de competitor(in special Tiguan).
    8 6
  • mircea
    @arhitect
    1. Noul Peugeot 5008 e transformat și el din monovolum în SUV, deci comparațiile se vor face de acum cu Nissan X-Trail și Mitsubishi Outlander, nu cu C4 Grand Picasso.

    2. În rest, vânzările gamei C4 Picasso / Grand C4 Picasso au coborât de la 185.000 (2008) la 106.000 (2016). În schimb, vânzările SUV-urilor cresc constant pe toate segmentele.
    10 2
  • Ce mica -i lumea! Azi dimineata m-am intalnit cu B 112 PGT in trafic, pe Splaiul Unirii. Brunetica draguta la volan, ce pot sa zic! :) Aproape la fel de draguta ca si masina...
    8 3
  • hazard
    @Sorin si cam cate stele dai brunetei? Hmmm, mai bine nu raspunde, pari deja cam partinitor, ca si testele de pe aici ;)
    11 6
  • chederu'...da' chederu era bine pus?

    adica o masina de 30'j de mii tre sa aiba tabla vopsita la interior acoperita, nuuuu?...
    8 4
  • daca nu vrei/nai nevoie de transmisie integrala pe un SUV atunci n ai nevoie de de el si l cumperi degeaba pt ca esti bine merci si cu un break de clasa medie
    12 2
  • Ovidiu
    O masina inutila. Scumpa si inutila, de la un producator recunoscut pentru lipsa de fiabilitate. Trebuie sa ai curaj nu gluma sa cumperi asa ceva.
    12 28
  • Anonim
    O masina exagerat de scumpa cu un interior total alandala ceasuri de bord puse invers , un volan mic tesit caraghios o vizibilitate proasta in spate cutie de viteze din alt film si in final e doar un Peugeot o marca care nu exeleaza in fiabilitate plus o depreciere masiva dupa 3 ani nu primesti nici jumatate din valoarea masinii de noua . Dar vb aia fiecare cu gustul lui si pe banul lui decide ce este bine si ce nu .
    17 25
  • voi astia 2 ultimii sunteti din ciclu ...am auzit ca volcsvagan e cea mai tare masina dar nu o am nici p-aia ... cat despre fiabilitate, habar n-aveti pe ce lume sunteti ... vedeti ca internetul exista pt INFORMARE...din pacate, probabil o limba straina chiar va e straina, sa puteti citi niste documentatii ... inainte de a comenta, macar faceti un drive-test ... e moca apropo... ca masina oricum nu vi-o permiteti vreodata
    18 12
  • Zamfir
    Masina asta ma duce cu gandul la situatia cand ai o nevasta superba, dupa care toata lumea intoarce capul, si te invidiaza, dar de fapt tu stii ca te-ai procopsit cu o femeie frigida, care iti toaca banii si nu-ti aduce in pat nici o bucurie si pe care nici nu te poti baza la greu fiindca e labila psihic. Cam asa e si cu Peugeot-ul asta.
    Asta ca sa nu mai amintesc cum se comporta dupa cativa ani instalatia electrica la masinile frantuzesti...
    18 14
  • Pai, domn Zamfir...
    Eu chiar vreau sa o cumpar si n-am avut niciodata Peugeot.
    Acum ca ai deschis vorba, spune-mi daca tu ai avut si care au fost acele probleme electrice, proleme de labilitate, etc.
    Fa o fapta buna si ma salveaza de la o nenorocire sau daca nu da-mi ceva date positive despre marca in discutie.
    O zi buna!
    11 6
  • @Scrooge: Cum adica sa nu fie necesar? Vine mama si gateste sau cum? Eu personal imi gatesc singur dar nu cred ca toti barbatii sunt dispusi sa faca aceasta activitate.

    @Automarket: Ati acordat nota mai mare la chestia asta decat la noul Civic.... Nu cred ca putem foarte mare baza in sistemul vostru de punctare..
    8 3
  • octav71
    Mai oamenilor! Voi intelegeti ca toate sunt masini, dar sunt in clase diferite?
    Ca si exemplu fortat: BMW seria 5, cu punctaj de 4,5(sau cat a obtinut). Acest Peugeot, cu punctaj de 4,1. Asta este diferenta intre cele 2 masini?
    Comparati mere cu mere, nu mere cu pere! Ce e drept, toate sunt fructe.
    @Mircea: de ce nu are cifrele de la vitezometru in stilul frantuzesc, adica cifre impare? Sau este un feature neprezentat?
    In rest, Outlander all the way! :)
    2 1
  • Pana una alta, Peugeot e nr. 2 la fiabilitate in Germania in 2016 (BMW e pe ultimul loc (25):

    http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

    Asa ca aia care o tot dau cu lipsa de fiabilitate probabil ca se gandesc la perioada anilor 2000, adica acum aproape 20 de ani maine-poimaine.
    21 3
  • @mircea
    asta era ideea ...la fel cum C4 Picasso este mai practic, flexibil, spatios decat 3008, tot asa monovolumul Grand C4 Picasso e o alegere fericita in comparatie cu SUVul 5008
    5 2
  • Cam multa spoiala si putine calitati la aceasta masina, pentru o gramada de bani!Nici nu vreau sa ma gandesc e altceva poti lua cu acesti bani. Chiar iti poti lua o masina, nu un autoturism...
    11 14
  • marele minus pe care îl văd este cutia de viteze automată care nu este la nivelul concurenței. în rest ține de gust. mie unul îmi place pentru că este altceva decât linia de design vag.
    11 3
  • SUPERBA
    DPDV TEHNIC ESTE TOTUL IN ORDINE
    DETIN C4 PICASSO 2,00HDI DE 8 ANI SI NICI CEA MAI MICA PROBLEMA
    CUMPAR NUMAI MASININI NOI
    PTR IDIOTI SA STIE CA PSA ARE ACELEASI PLATFORME PENTRU PEUGEOT SI CITRO DIN CLASE IDENTICE
    PENTRU CUNOSCATORI MERITA TOTI BANII
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru