Feedback

DrivetestVolkswagen Polo

1.0 Benzina Turbo (TSI) 95CP Man5 Comfortline
4.3
Test drive Volkswagen Polo zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 15.11.2017
Rivalul din umbră

„Ce Golf e ăsta?” sau „Ăsta e noul Golf?” au fost întrebările de care m-am lovit în cele patru zile petrecute alături de noul Polo. A fost suficient să înțeleg că Volkswagen s-ar putea să-și fi pus singur bețe în roate, pentru că cel mai mare dușman al actualului Golf a devenit, oficial, noul Polo.

De ce spun asta? Păi mașina a crescut serios în dimensiuni, iar atunci când o vezi în „carne și oase” descoperi proporțiile unui Golf 3 sau 4. Are puțin peste patru metri și portbagajul lui Golf 5. Nici nu are rost să fac referire la designul tras la indigo al Grupului VAG, care te învăluie și mai mult în ceață.

Volkswagen Polo
1.0 Benzina Turbo (TSI) 95CP Man5 Comfortline

  • Pret de pornire 13.041 €
  • Pret model testat 17.841 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pertinența unui Polo diesel poate fi lesne pusă la îndoială. Cred cu tărie că micul (acum mare) model german se simte confortabil doar alături de un motor pe benzină. Iar noua unitate de un litru, cu trei cilindri, îi vine mănușă. Nu că vechiul motor de 1.2 TSI n-ar fi fost potrivit. Însă, având în vedere polemicile pe care acesta le-a generat de-a lungul carierei, Volkswagen s-a gândit că e mai „safe” să ne propună un agregat complet nou, cu mai puțini cilindri, mai economic.

Unitatea de un litru TSI, cu doar trei cilindri, oferă 95 de cai putere, cu cinci în plus față de vechiul 1.2 TSI. Cuplul motor este și el unul potrivit pentru o mașină de asemenea dimensiuni: 175 de Nm, disponibil de la 2000 de rotații. Chiar dacă apare mai târziu și uneori turbo întârzie la întâlnire, motorul este fix ce-i trebuie lui Polo în oraș. Mașina e vioaie, se simte bine, se descurcă excelent, indiferent de ce-i ceri. Chiar și în afara orașului spiritul dinamic se păstrează. Pierde din suflu atunci când rulezi cu viteză mare pe autostradă. În rest, este una dintre cele mai echilibrate opțiuni de motorizare în gama noului Polo.

Și în materie de rafinament sunt puține compromisuri. Vibrațiile, specifice unui agregat cu trei cilindri, sunt pe cât posibil estompate, iar sunetul este ținut departe de habitaclu. Cel puțin până treci de 3000 de turații, moment în care motorul bolborosește nervos și amuzant. Zic amuzant, pentru că asociez mereu sunetul motorului turat cu bâzâitul unei albine insistente.

Motorul 1.0 TSI este asociat unei transmisii manuale cu cinci rapoarte. „Cu doar cinci rapoarte?” o să ziceți. Ei bine, chiar dacă pare de modă veche, cutia este etajată în așa fel încât să facă echipă bună cu motorul, atât în materie de consum, cât și în materie de performanțe. Treptele patru și cinci sunt mult mai lungi și favorizează un consum redus. Timoneria este destul de scurtă și aproape precisă, dacă n-ar fi unele mofturi sporadice.

În concluzie, perechea formată din motorul 1.0 TSI de 95 de cai și cutia manuală cu cinci rapoarte este una perfectă pentru marele Polo.

Consum

Chiar dacă a devenit mai mare cu 8 centimetri în lungime, noul Polo rămâne o mașină gândită pentru oraș. Asta înseamnă că, pe lângă comportamentul urban exemplar, neamțul trebuie să consume și puțin. Tocmai asta a fost și ideea celor de la VAG atunci când au introdus noul motor de un litru. Dacă au reușit, o să judecați voi.

Eu doar vă spun valoarea reală pe care Polo a afișat-o într-un București aglomerat: între 8.1 și 8.7 litri/100 de kilometri. Cu tot cu ajutorul unui sistem start-stop destul de rafinat, fără vibrații deranjante la repornire. Consumul este departe de cei 5.5 litri promiși oficial.

Valoarea medie anunțată de germani este și ea una extrem de optimistă: doar 4.4 litri/100 de kilometri. Pusă în balanță cu cea al rivalilor din segment, a reieșit că Citroen C3, Dacia Sandero, Honda Jazz, Mazda2, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Yaris și Seat Ibiza au un consum mediu ușor mai ridicat, însă nu cu mult.

Insesizabil mai puțin decât Polo consumă însă Suzuki Swift, Ford Fiesta și Hyundai i20. Iar noul Nissan Micra promite tot 4.4 litri/100 de kilometri. Această evaluare a fost făcută luând în calcul motorizările rivalilor cu o putere similară sau apropiată.

Performanţe

Chiar dacă e o mașină care se adresează în principal „urbaniștilor”, trebuie să ne gândim că și orașul are provocările lui. Sunt multe situații în care timpul de accelerare al mașinii este important.

Noul Polo promite să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în 10.8 secunde, un timp decent, care nu emite însă pretenții de sportivitate. Cu toate acestea, dacă ne uităm la rivalii din segment, vedem că Polo (în configurația 1.0 TSI de 95 CP) este mai lent doar decât Ford Fiesta și Mazda2. Ceilalți rivali sunt depășiți ușor. Se apropie periculos de cele 10.8 secunde doar frații de concern Fabia și Ibiza, precum și Hyundai i20.

Ce rezultă din ultimele două capitole? Că Volkswagen Polo a reușit să balanseze foarte bine performanțele și consumul, dar și că cel mai aprig adversar al germanilor rămâne Fiesta.

Interior

Noua generație vine cu un interior evoluat și tehnologizat, construit în jurul aceluiași principiu Volkswagen: ergonomie exemplară. Designul nu complică lucrurile. Știi foarte bine unde sunt comenzile esențiale. Chiar și pe volan, acolo unde există o tendință de aglomerare a butoanelor, Volkswagen reușește să păstreze totul simplu. Așadar, Polo este o mașină cu care te obișnuiești rapid.

Așa cum intuiam atunci când am testat noua generație Seat Ibiza, părintele Volkswagen a păstrat plasticul moale pentru Polo. Trebuia să existe o diferențiere față de fratele spaniol. Avem o planșă de bord prietenoasă, cu inserții de plastic lucios (pe care rămân urme de degete). Părțile inferioare ale bordului amintesc însă de Ibiza și de plasticul neprietenos pentru că sunt realizate dintr-un material tare.

Însă, una peste alta, Polo dă dovadă de un interior foarte matur, bine închegat și cu urme clare de calitate în asamblare. Scaunele au o susținere laterală bună și sunt destul de confortabile.

Creșterea în lungime cu 8 centimetri și în ampatament cu 9 centimetri se oglindește foarte bine în interior. Avem mai mult spațiu la nivelul picioarelor pentru pasagerii spate, chiar dacă bancheta rămâne destul de îngustă.

Apar și multe spații de depozitare. În portiere există spațiu chiar și pentru sticle de doi litri, iar la baza planșei de bord există un loc generos pentru telefonul mobil. Pe consola centrală totul este miniaturizat: de la spațiile pentru sticle sau pahare, până la cotieră.

Una din marile probleme ale vechii generații, adică portbagajul, pare a fi și ea rezolvată. Noul Polo are acum o capacitate totală de 351 de litri, cu 71 de litri în plus față de precursor. Este capacitatea pe care o oferea bătrânul Golf V și una dintre cele mai generoase propuneri din segment.

Cere ofertă
Vrei un Volkswagen Polo?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Vă spuneam că noul Polo se apropie periculos de Golf în materie de design, dimensiuni și echipare. O face însă și în materie de prețuri. Volkswagen a făcut rar compromisuri la acest capitol. Noul Polo are un preț de pornire de 13.000 de euro, valabil pentru unitatea pe benzină de un litru și 75 de cai putere.

Dacă vă doriți însă versiunea testată de noi, trebuie să scoateți din buzunar începând cu 14.500 de euro. Pentru cei cu un simț fin al observației deja nu mai este nici un secret că exemplarul de test a venit echipat și cu un pachet Beats. Acesta are la bază nivelul de echipare Comfortline și se bucură de toate dotările acestuia. Plusează însă cu elemente de personalizare specifice (tapițerie, logo-ul Beats, sistem audio Beats). Costul acestui pachet opțional este de numai 330 de euro, o sumă pe care v-aș recomanda să o plătiți, măcar pentru look-ul special.

Pe lângă pachetul Beats, Polo-ul nostru de test a avut parte și de alte opționale, care au urcat valoarea exemplarului de test la un total de 17.800 de euro. Destul de mult pentru o mașină care vine cu aer condiționat manual și nu îți garantează nici măcar o cameră de marșarier.

O să ne raportăm la prețul de start al versiunii testate, fără opționale, dar cu nivelul de echipare intermediar. Costă 14.500 de euro. Dacă ne uităm în segment descoperim că există numeroase alte opțiuni mai ieftine, dar și câțiva rivali cu valori mai piperate. Citroen C3, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Seat Ibiza, Toyota Yaris și Opel Corsa sunt cu 500 până la 1000 de euro mai ieftine decât modelul german. De departe, cele mai accesibile variante rămân Renault Clio, Peugeot 208, Skoda Fabia și Suzuki Swift.

Mazda2 are un preț similar cu Polo, în vreme ce Hyundai i20 și Honda Jazz depășesc valoarea modelului din Wolfsburg.

Siguranţă

Testat recent de EuroNCAP alături de crossover-ul T-Roc, al cărui test îl puteți citi aici, noul Volkswagen Polo a reușit să obțină cinci stele. A impresionat cu un punctaj de 96% pentru protecția pasagerilor adulți și cu un 85% pentru cea a pasagerilor copii. Deci, avem în față una dintre cele mai sigure mașini din segmentul mic.

Noul Polo vine cu cele mai noi tehnologii de siguranță ale părintelui Volkswagen. Pentru 135 de euro primiți chiar și un sistem care anticipează iminența unui accident și strânge automat centurile, închide geamurile și trapa. Pe lângă acesta, există pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort, asistent la păstrarea benzii de mers și funcție automată de frânare în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor.

Ţinută de drum

Comparativ cu vechea generație, suspensia a fost ceva mai bine calibrată și antifonată. Nu este cea mai confortabilă opțiune din segment și nici cea mai sportivă. E undeva la mijloc, încercând să le facă pe toate. Sunt anumite denivelări unde pare chiar rigidă.

În ceea ce privește rularea cu mai mult aplomb, Polo se înscrie bine pe viraje și dă impresia de siguranță, chiar dacă există un oarecare ruliu. Aderența se păstrează bine, iar direcția este una destul de precisă. Nu se apropie de precizia liderului Ford Fiesta, dar este pe undeva prin zonă.

În concluzie, suspensia noului Polo, deși rigidă pe alocuri, reprezintă una dintre cele mai bine închegate și echilibrate propuneri din segmentul subcompact.

Vizibilitate

Excluderea oricăror artificii de design și păstrarea unor legături estetice clare cu vechea generație, fac din noul Polo o mașină care nu se confruntă cu probleme de vizibilitate.

Luneta este generoasă, iar ultimul rând de montanți este și el bine proporționat. Oglinzile laterale sunt ușor cam mici, de aceea e nevoie de o ajustare atentă.

Tehnologie

Noua generație a adus o mulțime de tehnologii din segmentele superioare. Nu a fost cazul versiunii testate de noi, însă ele există în gama Volkswagen. Aș începe cu ecranul digital care poate înlocui instrumentele de bord clasice. Șoferul beneficiază astfel de un afișaj care poate fi configurat după bunul plac și care poate proiecta navigația, detaliile despre consum și distanța parcursă, etc.

În centrul planșei de bord apare un nou sistem multimedia, mult mai complex, oglindit pe un ecran de 8 inch. Grafica este bună, meniul este intuitiv, iar răspunsul tactil este o adevărată referință în segment. Problema este că au dispărut aproape complet butoanele, iar feedback-ul tactil lipsește. Așa că o să aveți nevoie de acomodare. Ecranul de 8 inch poate oglindi și aplicațiile telefonului vostru mobil, mulțumită suportului Apple CarPlay și Android Auto.

Pe lista dotărilor se mai pot regăsi scaune încălzite, senzori de parcare, sistemul audio Beats, un cititor de carduri, monitorizarea stării de oboseală a șoferului, pilotul automat adaptiv și toate sistemele de siguranță amintite mai sus.

Design

Așa cum vă explicam și în primul paragraf al acestui test, Polo se apropie periculos de mult de fratele mai mare Golf și din punct de vedere estetic. Designul general miroase puternic a Golf. Partea frontală este dominată de blocuri optice similare, mai mari decât cele ale vechii generații, dar destul de apropiate de cele ale lui Golf.

Posteriorul dă dovadă de mai multă originalitate. Stopurile au un aer tehnologizat, iar semnătura luminoasă cu LED-uri sub forma literei C poate garanta mai multă personalitate (văzut din spate pe timp de noapte).

Un alt detaliu estetic care va bucura publicul din segment este înmulțirea culorilor de caroserie. Există 14 nuanțe noi, plus un acoperiș contrastant. De asemenea, o mare parte din aceste nuanțe sunt disponibile și la interior. Așadar, Polo devine o mașină cu potențial ridicat de personalizare.

Nu ne-a placut

  • Plasticul din zonele inferioare ale bordului
  • Prețul ceva mai piperat
Date tehnice - Volkswagen Polo 1.0 Benzina Turbo (TSI) 95CP Man5 Comfortline
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
999
Lungime mm
4053
Putere maxima CP (rpm)
95 (5000)
Latime mm
1751
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (2000)
Inaltime mm
1446
Viteza maxima km/h
187
Greutate kg
1105
Acceleratie 0-100 km/h s
10.8
Ampatament mm
2548
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
40
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
351
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Polo

Ultimele teste

Comentarii (50)

  • Gigi Dioda
    "Motorul 1.0 TSI este asociat unei transmisii automate cu cinci rapoarte." Cumva manuala in loc de automata? Zic si eu...
    33 0
  • Cum sa-și cumpere românii mașini noi, când pentru 18 000 euro trebuie să se îndatoreze 10 ani ? Logan sau Sandero reprezintă maximul pentru nivelul salariilor, în proporție de 90 %.
    70 3
  • Vlad: Nu se ridica temperatura, consuma benzina, fumeaza tare. Ce are? Raspunde
  • bine zici, este un polo da e cat un golf 4 ca marime...aiurea, scump sau poate sunt eu sarac...


    ...e poate...sigur
    38 5
  • ...o masina devenita peste noapte "hipioata", materiale glossy, paleta culori imbogatita...nu ca ar fi ceva neaparat negativ. Veche generatie era mai serioasa, ma refer aici la non facelift, iar motorizarile erau mai mult decat decente cu un pret mai atragator, ex 1.2 tsi 105 cp - extrem de fasneata in orice conditii datorita masei extrem de "light".
    Au scazut cilindreea si au crescut preturile, asta nu pot intelege!
    37 3
  • au crescut preturile pentru ca NU au fost afectati de scandalul dieselgate. Logic.

    exterior este peste Fiesta, interiorul e discutabil colorand prea strident fortat si inutil niste muchii si margini prea tari. Dimensional potrivit pentru oras, pretul...dincolo era mai ieftin.
    19 12
  • Octavian
    Ma astept ca si viitorul Golf 8 sa creasca in dimensiuni. Altfel ar fi cam aiurea asemanarea dintre ele.
    20 1
  • someone
    eu sant de acord cu platforma, cu siguranta, dar cu pretul sub nici o forma.....ultima generatie de colt avea motorul de top 1.5 turbo 150 cai ; e drept ca era motor de generatie veche, cu turbina ce intra "doar" la 3000 rpm, dar totusi.
    cum zicea si dan, la conditiile financiare din tara, asta nu e masina pentru popor, asta e deja catre clasele superioare ale societatii. si ce cumperi? un motor de sub 100 cai , asociat " perfect " unei cutii in 5 trepte....nu multumex
    23 7
  • NU-I PROST CINE CERE.......
    39 6
  • @Octavian

    Hmmm... Discutabil.. Nu stiu cat mai pot sa creasca dimensiunile Golfului. Passat B8 este o idee mai scurt decat Passat B7, Daca Golf ar creste in dimensiuni, cel putin daca vorbim despre varianta combi, s-ar putea sa se ajunga la o rivalitate cu Passat ... Daca este cat Golf 5, nu este un rival pentru actuala generatie de Golf care este considerabil mai mare ...
    7 5
  • Nu va mai agitati in privinta pretului pt ca acesta este normal sa fie ridicat la inceput, apoi acesta este pretul de lista de unde mai apar discount-uri in functie de reprezentanta. Ca pretul va fi mai mare decat un Clio, asta este clar, dar nu cred ca vom avea diferente f mari.
    9 12
  • 20 46
  • deranjat
    Aloooo MIHAI VITEAZU'!

    Unde te crezi, cumva calare si suit pe soclu???

    Ia-ti frate si Chiron, da nu o da asa cu pumnu in bot la unu care pur si simplu folosea o expresie uzuala ptr a arata modul sau mai "chibzuit" de achizitie.
    Daca multi nu dau bani pe VW, nu inseamna ca sunt sarantocii satului, cum sigur nici cei care isi iau asa ceva nu sunt considerati mai prosti. Dar sigur unii sunt FUDULI ca isi permit vrute si nevrute si mai ales sa vorbeasca in halul asta.
    Frumos ar fi sa iti ceri scuze, intrucat sunt absolut convins ca nu TE-A facut prost (e doar o expresie si nimic mai mult).

    Dupa ce iti trec nervii poti sa revii cu replica.
    42 8
  • jani ka: Care ar fi problema? Raspunde
  • aragaz
    Costa aproape 18.000 euro si are climatizare cu butoane de aragaz.
    Dar asta e... gusturile nu se discuta... doar se comenteaza :)
    31 11
  • Anonim
    Masina nu arata rau este scumpa nu zic nu dar mai toti producatorii cer multi bani pe o masina . Pana si o Dacia Logan echipata cu motorizare diesel trece de 13000 de euro....Acuma fiecare cum considera cu ce buget are ce pretentii etc . Dar nu trebuie catalogat drept prost ala care da nici destept ala care nu da .
    9 9
  • deranjat
    @mm

    Consider ca era suficieta interventia mea... (e drept ca nu eram eu cel vizat, asa ca pe undeva e de inteles).
    Sa nu punem carbuni daca nu e cazu... poate se mai gandeste si se caieste...
    Sa ii mai dam o sansa (la toti ne mai sare tandara, apoi ne linistim).

    Sa fim cu totii cat mai rezonabili! INTELEPCIUNE nu URA!
    23 3
  • someone
    si am uitat sa scriu cel mai important apect al colt-ului mentionat mai sus: pretul era 15 000 euro
    11 8
  • Dragi colegi la comentat, iar ati ajuns la injurii si bascalie ieftina?

    E atat de simplu sa te comporti ca un cruciat al tastaturii, viteaz in cele mai multe cazuri doar in fata ecranului, nu si in realitate. Grow up!

    Legat de test, e probabil cel mai interesant Polo de pana acum. Mare plus pentru ergonomie. In sfarsit, ecranul e pozitionat in partea superioara a consolei centrale, deasupra duzelor pentru ventilatie! Se putea si mai bine ca la Fiesta sau Rio - stil tableta care iese din bord, dar si mai rau...ca la majoritatea concurentilor.

    Din ce am vazut pe net, dintre modelele de clasa mica aparute in 2017, cele mai laudate dpdv al materialelor sunt modelul din articol si Micra.

    Personal cred ca deja putem vorbi de un careu de asi in clasa mica la ora actuala, format din Polo, Rio, Micra si Fiesta.

    La un buget normal as merge pe varianta coreeana cu 1.0 T-GDI de 100 cp, in echiparea de top - 14.000 de euro. Chit ca mai pui optionale de 2.000 de euro, tot ramai cu o diferenta buna de 3.000 de euro fata de un Polo 1.0 TSI Highline cu optionale asemanatoare. Sau as astepta viitorul 208 care se anunta revolutionar la interior.

    Sincer nu cred ca o masina din clasa mica merita mai mult de 20.000 de euro ca pret de lista (fara reduceri). Un pret bun de lista pentru clasa respectiva e undeva pe la 16-17.000 din care mai scazi o rabla si mai profiti de niste promotii. Iei ceva care costa 17.000 la 14.000. Un pret excelent.

    La preturi de lista mai mari de 20.000 de euro exista optiuni foarte bune in clasa compacta - vezi i30, Megane sau Mazda 3.
    16 12
  • Cred că se impune să fim realiști și clari spunând fără menajamente sau teama de a greși că la clasa mică modelul VW Polo ( generația actuală ) este cea mai bună mașină. Este posibil să existe alte modele mai bine vândute pe piața sau care să atragă anumite segmente de cumpărători dar comparativ , pe criterii de evaluare auto, Polo este învingător în orice comparativ cu orice model din segment.
    18 20
  • 18 30
  • Nelu Pantofaru'
    @Coco, ai putea sa aduci si cateva argumente? Este cea mai rapida din segment? Cea mai frumoasa? Cea mai ieftina? Cea mai spatioasa? etc. lista poate continua. Eu nu cred ca este cea mai buna nici pe de parte. Cel mai bun inseamna cel mai potrivit pentru tine, fiecare masina este diferita si ofera cate ceva mai bun. Desi acest polo incearca sa fie cea mai buna din toate lumile, nu ii iese. Desi nu sunt vre-un fan Ford, pot sa spun ca Fiesta este peste, si asta doar din ce am citit pe net. In rest, pe lista mea de preferinta as avea alte masini din clasa mica.

    Iar ca o paranteza, Opelul meu corsa 1.4 90 CP a costat 9500 EUR cu tichet si nu are buton de aragaz pentru climatizare :).
    14 14
  • Cineva
    Cum a spus si cineva mai sus, e penibil sa vi in 2017 cu o masina noua (nu conteaza din ce categorie sau zona de pret) si sa pui pe ea butoane de aragaz la climatizare. E ridicol pt. un producator sa nu aleaga alta solutie mai eleganta.
    11 11
  • @ Nelu Pantofaru
    Argumentele sunt evidente pentru cei ce urmăresc comparativele auto despre care am mai amintit - cele unanim acceptate de lumea auto și de către specialiști , respectiv cele 15 criterii comparative esențiale care
    stau la baza testelor, dintre care 10 le găsești și în testul de mai sus, fiecare cu apreciate - punctaj riguros realizat pe bază de algoritmi care însumați dau scoringul final al modelului.
    Ce crezi tu...este valabil pentru tine și pentru cei care au același set de valori raportat la lumea auto. Eu făceam trimitere la teste specializate nu la opțiuni/păreri personalizate. Ford Fiește o mașină bună, dar cu scoringul final sub Polo ( respectiv 4.1. )
    Despre Opel Corsa...numai de bine...dar momentan nu este un model redutabil în segment, iar viitorul lui va fi legat de noua sa apartenența, deci un frate conceptual cu viitorul 208 / C3 ale căror scoringuri le vom vedea...cele din prezent nefiind prea atractive că opțiuni de piață raportat la ce oferă segmentul
    18 12
  • mariana: De unde pot cumpara o masina logan pe motorina? Raspunde
  • @coco

    1. e posibil ca alte modele din segment sa se vanda mai bine....CHIAR se vand mai bine.
    2.pe criterii de evaluare auto, Polo este învingător în orice comparativ cu orice model din segment.

    Concluzia ta, subiectiva, fiind ca e cea mai buna masina.

    Obiectiv, clar si mai ales realist...doar pe hartie
    13 16
  • @ Vianu
    Maestre la dvs am pretenții pentru că sunteți un om cu cunoștințe vaste în domeniul auto.
    Vânzările, ca element comparativ, se contabilizează pe o anumită perioadă de timp, ori la acest moment este prematur de analizat, iar vânzările nu dau valoarea produsului ci indicatorul de opțiune ce are mai multe componente.. Singurul model cu vânzări superioare poate fi Ford Fiesta, restul modelelor nu cred că pot atinge borna modelului VW Polo( mă refer la segmentul său la nivel European și raportat la volumul de vânzări din trecut ).
    Criteriile de evaluare auto sunt, cum bine știți, UNANIM acceptate iar afirmația este susținută prin simpla comparare cu modelele testate, unde doar Ibiza și Fiesta au punctaje peste 4.0 indiferent de testator. Probabil că este subiectiv să constați că în 9 cazuri, marea majoritate cu specialiști consacrați ( plan intern și internațional )....ierarhia este aceeași....,deci nu este cea mai bună dar este prima în cotații/aprecieri.
    Sunt sigur... că hârtia a avut la bază realitatea șoselei...sau poate au fost testate în birouri... și când vor analizate OBIECTIV de adevărații cunoscători...va fi cea mai slabă din segment, că doar este un VW.
    21 9
  • @coco

    manuta verde pentru raspuns :)

    ce am gasit eu dupa numarul de unitati vandute din 1997 incoace, in europa: 1clio 2corsa 3fiesta 4polo
    14 12
  • Ce are in plus Fiesta de a primit cinci stele la tehnologie? In minus sunt instrumentele de bord digitale, cel putin.
    De ce s-au dat patru stele la consum? 8.7 litri la suta nu sunt de ici-colo pentru o subcompacta cu motor in 3 cilindri.
    Cum se face ca la unele masini scrieti la categoria "Ne-a placut" rezultatul obtinut la testele EuroNCAP, iar la altele nu?
    Pe scurt, inca un test facut pe genunchi,
    9 6
  • @Vianu
    Conform articolului din 20.01.2017 publicat sub semnatura d-lui Daniel Popescu " Top 50 mașini vândute în Europa 2016" la segmentul din discuție avem următoarele date
    1. Clio 315.115
    2. Polo 308.561
    3. Fiesta 300.528
    4. Corsa 264.844
    Istoric vorbind nu am verificat datele, deci nu prezint o ierarhie pentru existența modelului, dar relevanța la zi este raportată la ultimul model aflat în vânzare ( model anterior / facelift ) .
    18 4
  • Azazel
    Ce treabă are nivelul de trai din Ro, cu mașina asta? Dacă e să ne raportăm la nivelul de trai... national, ar însemna că si Loganul ar fi extrem de scump. Iar adevarata mașina națională sa fie un cazan de cel mult 3000 de euro.
    Revenind la masina , ținând cont că oferă un motor de 95 CP la 13000 de euro, dotări bunicele la acest preț și un volum al portbagajului f aproape de clasa compacta (Fiesta, Clio, Corsa, 208 visează la așa ceva), eu zic că voi vedeți doar ce nu va place la mașina asta. Mai mereu Polo a fost una dintre cele mai bune mașini făcute de VW, raportat la preț. Că unora nu le convine treaba asta... problema lor.
    Mai era cineva care făcea o comparație cu Colt de 1.5. Și? La fel de instabil de la 80 km/h în sus, precum Colt? La fel de slabă insonorizarea, precum la Colț? Consumul e la fel că la acest Polo? Nu te face că nu e asa. Am avut exact ce zici tu până anul trecut. Foarte fiabila masina. Jos pălăria în privința asta! Dar parca fiabilitatea nu e totul. bune. Unii cred că au greșit spitalul.
    16 12
  • Ionica
    4 17
  • interesant
    cu toate ca voi o spuneti "este mai lent doar decât Ford Fiesta și Mazda2", fordul la performanta are 3 stele, polo 5
    13 6
  • deranjat
    @mishaviteazu

    Ia zi drept, ai dormit bine? Sau ai stat cu clickul pe refresh sa vezi ce zice lumea?
    Consider ca ti-am citit suficiente comm-uri cat sa trag concluzia ca poti mai mult de atat (chiar daca ai mai avut ""ascunse") .
    Iar daca m-apuc acuma sa iti fac analiza pe text si sa intru in notiuni de semantica mi-e teama ca te pierd...
    Insa mai pe intelesul tuturor, cred ca ti-e clara nota extrem de peiorativa pe care ai marshat da capo a fine cu arogantza nababului specifica unei anumite specii.
    Face omu (in spetza @mm) o referire (tot mai des intalnita de altfel) la lacomia VW care CERE (nicidecum la cei care CUMPARA) si ce sa vezi, sare smardoiasu cel viteaz (dar doar din spatele tastaturii cum bine observa cineva) lezat ca deh... i-a fost incalcat dreptul de a alege (dovada clara de inteligentza ca tot faceai aluzie la a cuiva pe care nu il cunosti - alta dovada, de caracter de data aceasta).

    Iti dadusem o sansa sa repari, sa fi mai INTELEPT, dar ai aratat ca putin iti pasa, ca nu ingelem ce vrei tu sa spui (desi cam multi te-au ars la comentariu de nu se mai vede).

    Semnat: unu din popor (sau din topor cum ti-ar placea tie) care nu isi da banii pe masina POPORULUI, dar nici nu umbla cu peturi de vin fie si de zaibar, care fie vorba intre noi, stia Nea Marin ce poate (nu ca unii tinuti in puf de mama si de tata numa cu "foagrae, caviare , camambere sau domperinioane si curvoasie" - am scris asa ca sa le recunoasca unii).

    @ AM - sper sa nu imi dispara si mie replica, asa cum a patit-o saracu "mm", doar ca a fost mai "plastic" in exprimare, dar pe acelasi ton ca al celui caruia ii era adresata . N-ar fi chiar atat de corect sa taiati doar dintro parte.
    18 8
  • @Azazel

    Majoritatea mașinilor testate de AM n-au legătură cu nivelul de trai, comentariul meu a fost pentru cei care nu înțeleg de ce își cumpără românii mașini de câteva mii de euro. Cautam
    13 0
  • petre: De ce nu se alimenteaza pompa de benzina? Raspunde
  • @Azazel (si @coco)

    daca Polo aista se va compara la testu elanului cu Fiesta sa zici saru'mana. Tinand cont ca Ibiza (frate de platforma cu neamtu cel mic) aproape ca face aratura de primavara la viteze mai mici decat Fiesta nu stiu daca realitatea va corespunde punctajelor alora smechere de pe hartie.
    13 10
  • @vianu: Bine punctat - ȘI testul elanului ar trebui să fie luat în calcul de cumpărătorii VW, dar nu-i. Și din păcate nici măcar de către cei care dau o căruță de bani pe mașini din clase superioare Polo-ului (v. rezultatele jalnice ale pseudo-sportivului GT Arteon, agresiv doar la meclă :-))

    Ontopic acum, Polo rămîne o mașină bună - poate peste surioara Ibiza și ca ținută de drum, mai știi? - dar prea scumpă la echipări similare concurenței (zic asta fiindcă și noua Fiesta e scumpă, dar vine ceva mai bine echipată).
    O remarcă pozitivă și pt. interior, unde (spre deosebire de Ibiza) ecranul ăla multimedia e amplasat deasupra gurilor de ventilație.
    21 7
  • corect @Kiro....de asteptat (nu neaparat normal) ca Polo sa fie peste Ibiza la comportament extrem.

    acu' sa pun gaz pe foc?...Clio, asa cum e el "ieftin", se tine mai infipt pe traiectorie si decat Fiesta. Deci....cum ar veni...ma intelegi...care este...decat...cea mai buna...asta...din articol.
    14 11
  • Testul elanului - corect fiind a a fi menționat sub denumirea Manevra de evitare a unui obstacol la viteză pe șosea - este unul din cele 15 criterii de care vorbeam anterior, deci este luat în calcul de orice cumpărător avizat, inclusiv de cumpărătorii VW dar în limita ponderii sale. A fost un subiect controversat în lumea auto, dar este motivul generalizării ESP- ului. Deși acest criteriu a generat discuții aprinse între presă și producătorii auto, important este că EuroNCAP la stabilirea siguranței unei mașini are în vedere și acest criteriu dar o relevanță mai mare, necunoscută multora, o are suspensia și centrul de greutate, care fac diferența. Deci nu contează clasa/tipul mașinii ci elementele care fac diferența, iar concepția generală a producătorilor este de notorietate deci...nimic nou pe stradă.
    15 4
  • Azazel
    Adevărul e că VW niciodată nu a fost un chilipir. Iar mașina asta eu cred că merită cumpărată, doar dacă o scoți la 13000-13500 maxim, preț final. Altfel... poate Fabia, Ibiza, Micra sau Jazz. Sau, dacă e să te întinzi la bani, poate un Yaris Hibrid.
    Sunt curios ce va face Mitsubishi. Am auzit că Nissan vrea o mașina de clasa mica de la Mitsubishi, care sa se ridice la nivelul lui Ford Fiesta. Sper doar sa fie o mașina demnă de urmas al ultimului Colt. O adevarata evoluție a lui.
    6 6
  • Bătălie intre fani!!
    In ultimii 3 ani bătălia a fost câștigată de Clio care a venit puternic din urma, voi lua multe voturi negative dar asta este adevărul. Nu pun la socoteala Sandero ca sa-i enervez si mai mult pe fanii Ford, Peugeot VW.
    Nu știu ce caută in discuție Nissan si Mitsubishi când vorbim de Europa!
    Cu un Polo un pic mai mare ceilalți vor avea de suferit.
    6 6
  • 5 16
  • deranjat
    @ mv

    Hai sa nu te mai TZin in tensiune chiar pana luni dimineaTZa (cum aveam de gand), intrucat vad ca iTZi cam tremura degeTZelele pe tastaura de la un UFC-ist ca mine (greseli de ortografie care nu TZi le penalizez, gen “a tre” sau “tin” - nu in asta consta calitatea unui comm, la toTZi ni se intampla, din cauza vitezei pe la mine, de teama se pare pe la tine).
    Oricum ai da-o, vii cam tarziu cu replica, nu mai are atata expunere…da poate aveai nevoie de cineva sa stea pe langa tine.
    Cand spuneam ca am tras concluzia ca poTZi mai mult, ma refeream la altceva, insa ai aratat din nou ca poTZi… mai rau de atat.
    Ma mir ca nu ma trimiTZI la buda si sa iau smecta, daca tot sunt asa deranjat…
    Nici pana acuma nu ai inTZeles ideea, unde gresesti, dar mai fac o ultima incercare cu tine:
    Ca sa fie mai usor, iTZi mai dau un exemplu ca sa inTZelegi ce ai facut:
    ImagineazaTZI ca ar veni cercetatorii britanici si ar dezvalui faptul ca, in urma unor studii elaborioase de laborator, s-a demonstrat stiintific cum ca persoanele care consuma mai multa APA sunt mai inteligente , motiv ce te face sa sari cat colo: da ce bahhh , ma faceTZi prost??? Ca eu consum mai mult alcohooool??? (e strict problema TA daca te-ai simTZit atins atunci dar si acum (de ce oare?) – nu te-a aratat nimeni cu degetu).
    Dar mai bine ai lua poziTZia ghiocelului, sau si mai bine pe a struTZului, si dispari o vreme din peisaj… fa-ne sa ne fie dor…
    Ma mir ca inca imi mai pierd timpu cu tine…

    PS: Si eu stiu cu croseu pe la ficat! Doar sunt UFC-ist., ce *****

    Si mai presus de toate, nu jignii inteligenTZa celor care TZiau dat cartonase rosii … ca e mulTZi, tot mai mulTZi si nu e prosti (ca-n Lapusneanu). Chiar nu-i frumos… macar atat sa pricepi.

    Acum te las sa faci analiza pe text, sa vezi chestiile de semantica si mai ales nu uita virgulele daca le-am pus pe unde trebuie...
    15 9
  • @vianu
    Vianule, vezi ca dragul tau Clio 4 (facelift) ramane fara directie din senin si provoaca accidente. Sunt cazuri pe forumul de profil, lasa tigaia aia frantuzeasca si mai bine cumpara-ti un Sadel romanesc. Mai ieftin, mai fiabil, dai si de munca la fratii tai...
    12 1
  • 6 10
  • Clau: Transporter sau vito? Raspunde
  • deranjat
    @ vrabia mihai viteazu

    Ia zi, te-ai distrat bine cu ortografia mea lasata INTENTZIONAT (nici nu ma mir ca nu te-a dus capu) ptr a se GUDURA si un CHIBITZ marunt ca tine (si vezi ca itzi mai dau si pe aici unele calde, daca nu le mirosi, cere ajutor la cineva).

    Multzumesc frumos de invitatzia pe la TINE pe acasa, dar o voi refuza, ca trebuie sa trec iara pe la toate rudele si prietenii ce mi-au promis solemn ca o sa te arda rau la cartonase, cu zecile, cu sutele, cu miile… (am multi ca doar sunt din popor). Frumos , jigneste-i in continuare…

    Desi te-am tot cautat prin trafic ca sa “itzi STRANG mana” cu placerea unui UFC-ist cand da peste un zmardoias irascibil si FUDUL. Am inceput naiv cu VW-uri noi (de preferintza), dar ce sa vezi, nu mergea nici unu. Intrun tarziu am dat peste un nenica (politicos de fel) intrun ARTEON, dar era paznicul de la reprezentantza (acolo unde stau masinile NOI parcate) ce mi-a zis sa il scuz, dar nu te stie (nici macar el).

    Acum sa revenim:

    Revolta TA e a unui FUDUL ce nu isi ascunde TRUFIA ptr ca altii ii pun la indoiala chibzuintza; AROGANTZA era a NABABULUI ce scuipa pe restul lumii, ma rog , la TINE o fi totuna.

    Apoi, nu compara admiratzia TA ptr Amza (Monstru Sacru) ce il juca pe marele Mihai Viteazu (acum e momentu sa recitesti titlul ce l-am pus la inceput de comentariu), cu stima MEA fatza de Nea’ Marin – omul din popor, care da lectzii la multzi ca tine, iar zaibaru nu e ptr SIMANDICOSI…

    Si hai sa tzi-o mai explic si pe asta cu “TZ”-ul daca imi promitzi ca ma vei cauta pe FB pana dai de mine:
    se recomanda sa faci anumite precizari, daca nu ai diacriticele la tine, in cazul cuvintelor ce pot avea sensuri diferite : “stai pe fata” - poate “nu stai pe dos” care e diferit de “a sta pe vreo domnitza” (exemplu ca sa pricepi si TU).

    Un furosemid , ceva? Dar ia cu apa...

    Acum, in incheiere, am sa las SATIRA si umorul la o parte si permite-mi sa iti dau si eu un sfat (asa se face cu astea, se cere ingadunta):

    De tine depinde cand va lua sfarsit aceasta “joaca”, eu oricum am tot arsenalul la mine (croseu la ficat – lovitura permisa intrucat nu e sub centura, dar si satira multa) pe termen nelimitat, doar ca TU esti cel care incaseaza (folosesti cont de utilizator) si trebuie sa recunosc , nu e tocmai FAIR din partea mea sa stau sa vad cum te faci de ras (vor urma doar cartonase rosii ptr amandoi – da asa e cand cobori in mocirla). La inceput am “dat-o” anonim intrucat parea un foc de paie ce se va stinge repede.

    PS: Repet : era mai bine sa iti arati cumva regretul fata de @mm. Dar se pare ca iti cer prea mult.

    In rest, numa’ de bine!
    10 6
  • 4 10
  • deranjat
    @vrabia malai viseaza

    Hai ca iar am reusit sa te scot din minti, incat nu mai vezi nici ce e scris negru pe alb.
    Asa ca, inainte sa citesti ce urmeaza, ia repede un aspacardin si un fortiFICAT (dar tot cu apa), sa nu faci cumva vreun atac cerebral, sa dai in vreo apoplexie (si mai apoi in varsat de vant), intrucat am scos AG-ul (bazooka mai pe intelesul tau).

    In afara de primul tau comentariu (de fapt al doilea, mai exact cel adresat @mm) care m-a indignat si m-a determinat sa intervin, restul replicilor tale nu au facut alceva decat sa ma distreze MAXIM.
    Ori nu te concentrezi destul, ori treci printr-o perioada grea, cert este ca nu le “prinzi” deloc (oare de ce? ma tot intreb).
    Baiete, eu fac SATIRA, te PERSIFLEZ, ma binedispun atunci cand ma plictisesc,dar vad ca tu le cam pui la suflet (croseu si stransul de mana). Ma mir ca nu ma reclami pe la Politie, sau cine stie, chiar pe la DNA, de nu faci diferenta.
    Oricate incercari am facut cu tine, tu NU POTI PRICEPE (desi am coborat suficient nivelul – vezi exemplele ”FORTATE” in mod special, recunosc faptul ca m-am gandit chiar la desene) si o ti mereu pe a TA intruna.
    Te dai cult si il invoci pe ECO (ma mir ca ai citit si tu o carte, pardon, era un interviu, ce l-am mai vazut oricum prin alte comentarii pe la altii) atata timp cat tu nu intelegi SATIRA nici macar cand e recunoscuta si mentionata CLAR de mine (am simtit de atunci nevoia sa te luminez, dar ORBIT de infumurare n-ai nici o sansa).
    Esti prea marunt ptr mine, asa ca nu iti da prea multa importanta singur doar din nevoia de a-ti justifica existenta.
    De altfel, departe de mine gandul sa te sperii cu ceva, dar prea mananci literele, semn indubitabil ca iti tremura degetelele pe tastatura cand te gandesti la mine.
    Pentru mine esti doar un simplu amuzament de moment, deci trecator, ce nu lasa ceva in urma. Asa ca, baietas tare in clont, sezi cuminte in banca ta, deoarece ori ce raspuns vei da, esti tot mai PRAF…

    De mi-ai vedea arhiva de comentarii, ai putea observa ca am pus multi “latrai” turbati ce musca la locul lor, in cusca.

    PS1: Ai fost tu capabil de 2 comm-uri intr-o zi??? (e drept ca unul scurt, cat de-o pauza de tigara, insa la al doilea nu ti-au obosit circuitele? ). Stiu ce urmeaza: sa arati ca poti si de la 3 in sus…

    PS2: Sper ca ai luat aspacardinul acela repede, ca n-as vrea sa te pierd de musteriu (FUROSEMIDUL era ptr ca te umflai prea tare-n pene, VRABIUTA).
    Dar mai bine du-te mititelule, ia-ti zborul din calea VULTURULUI PLESUV (ce sunt – ASTA trufie) sa nu ramai fara pene (alea putine de ti-au mai ramas).
    Si poti sa stai linistit, tot cu zambetul LARG pe buze raman!

    PS3: Iar daca te-ai simtit cumva lezat, balacarit de mine, am sa inchei frumos, pe gustul tau, in stilul ECO (sau EVO, dar grija mare ca nu-i despre masini, e despre "anumiti" oameni):

    “Televiziunea a promovat IDIOTUL SATULUI fata de care spectatorul se simtea superior. Drama internetului este ca l-a promovat pe IDIOTUL SATULUI ca purtator de ”.

    Te regasesti cumva?

    Asa patesti daca ti-o cauti cu lumanarea!

    HAI CA TE-AM ARS, MESERIASULE! (aici astept “aplauzele” tale).

    @AM – ar fi mare pacat sa stergeti din aceste “OPERE DE ARTA” ;))
    10 6
  • 2 10
  • deranjat
    @ vrabiuta parlita

    Faptul in sine, ca imi tot raspunzi, nu face alceva decat sa imi confirme ideea ca "te joc pe degete".

    Eu unul, asa cum tot spuneam, doar ma distrez pe nervii tai (asa ca nu arunca Xanaxul ala - dar nu uita, cu apa), insa reactiile tale ma ingrijoreaza foarte tare, arata ca te cam consumi mental (nu incerca sa negi - era oricum un compliment daca apare cuvantul MENTAL), iar eu, in milostivia mea, NU as vrea sa fac cumva vreun rau unei vrabii amarate...

    PS: a fost una scurta, sa nu te obosesc prea tare, ca nu prea mai poti... gafai rau...
    11 2
  • 2 10
  • 14500 de euro pt. un Polo cu motor de feon si care papa aproape 9!!!!! la oras......cu 50% mai mult decat in promisiunile producatorului! Iar voi i-ati dat 4 stele la ,,Consum,,?!?!!? Pe timpuri, masinile ,,vechi si inapoiate,, ca Dacia 1300, onsumau 7, maxim 8 la suta. Acum, dupa 40 de ani de progres, cu hipertehnologii, masinile cu motoare ,,moderne,, mai mici ca cilindree, consuma mai mult dar consumatorului ii este spalat creierul sistematic ca ceea ce vede si ...plateste ulterior, NU E ADEVARAT. Adica....masina consuma putin dar de fapt consuma mult...dar ea consuma putin.!!!!! ....14.500 manca-v-as!
    12 2
  • @automarket
    la Fiseta pretul modelului testat a fost 17650 si pentru asta a primit o bila neagra.
    "Polo-ul nostru de test a avut parte și de alte opționale, care au urcat valoarea exemplarului de test la un total de 17.800 de euro. Destul de mult pentru o mașină care vine cu aer condiționat manual și nu îți garantează nici măcar o cameră de marșarier."
    polo e ok la banii astia???
    oricum toate masinile din grup la voi sunt peste restul lumii!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru