Nici măcar de haz de necaz n-am chef… vremuri grele. Așa-i când “îți” faci de lucru și inventezi motive pentru te miri ce. Industrie pe butuci și încet, încet totul este afectat.
Cam știm ce costuri astronomice implică o oprire de producție, așadar nu-i bine de loc. Principala activitate într-o uzină și cea mai sensibilă este aprovizionarea cu componente. Restul sunt procese care se controlează intern au soluții de back up.. etc. Unele sunt componente mici, ieftine și ușor de gestionat, de exemplu o piuliță de la scaun. Cel mai probabil toate mașinile conțin aceeași piuliță, deci nimic special… dar de exemplu scaunele în sine, de multe ori sunt produse (asamblate) de un furnizor în vecinătatea uzinei și sunt produse în secvența. Aceste scaune au la rândul lor sute de componente unele foarte exotice (care sunt cerute în cantități foarte mici și foarte rar). Adică atunci când o mașină intră pe linia de asamblare, se primește comanda pentru acele scaune care sunt individualizate și trebuie să fie produse și livrate în secvența linii de asamblare. Scuze pentru povestea lunga… ce vreau să spun este ca în spatele acestor procese sunt niște sisteme foarte bine puse la punct care nu permit oprirea producției pentru perioade lungi de timp, adică se știe în orice moment ce componente și pentru câte ore sau zile este acoperită producția. Lucrez direct sau indirect cu peste 300 de furnizori, producătorii etc și niciodată nu a fost mai liniște, adică cam toți avem supracapacitate. Cu siguranță mai sunt mici excepții, de exemplu Tyco Electrinics a trimis 2 chartere ieri pentru a evita o oprire de producție luni…. dar știam de situație de cel puțin o săptămână și se ia in considerare planul B, C etc. Faptul ca Volvo oprește acuma producția nu poate fi fără voia lor, adică este o problema dar au permis sa se ajungă la aceata situație. Nu sunt singurii care au supra stoc și utilizează genul asta de explicație. Nu am avut intenția să dau nici o lecție nimănui, în consecință rog băgătorii de seamă să se abțină, pe cocalari n-am cum să-i rog ceva… ei au teme gen diesel forever, românii au inventat SH-ul din plictiseală, BMW-uri care se rup în parcare etc. și cum avem un articol despre Volvo, vor urma clasicele și plictisitoarele retorici neapărat însoțite de link-uri, fără ele nu-i credibil cocalarul.
Cătălin, un Ford este un nou membru în familie nu doar o mașină ;). Îmi pare rău și te înțeleg, cu un Ford trebuie să anticipezi, să-i cunoști slăbiciunile, să “fi acolo” înainte de a fi prea târziu :))) probabil era furtunul (mai bine zis conducta) de la intercooler, o schimbam la maxim 2 ani. Partea bună cu un Ford este că-ți dezvolți o relație cu mecanicul, care la rândul lui devine un apropiat al familiei și poate să ajute ca aranjamentul să meargă, pentru că nu-i așa odată implicat emoțional orice călătorie reușită este că un examen trecut. Orice putem spune despre Ford, dar plictiseala nu intră în discuție.
Jaguar s-a luat la trântă cu trioul German, au plusat… dar, au dat-o de pământ. Povestea-i ceva mai lungă, dar ca să reziști în zona Premium este nevoie de muncă multă, inspirație si ceva baftă. Nici Alfa nu-s prea departe, chiar dacă au reușit să iasă cu un design de cele mai multe ori muuuult peste Jaguar. Fără o revoluție Jaguar nu are nici o șansă, iar electrificarea nu are cum să-i ajute.
Dacă nu s-a schimbat între timp, un super car nu este doar despre CP ci o combinație între design (neconformist), un tren de rulare orientat spre performanță, capacitatea de a “pune” la pământ herghelia de căluți, greutatea scăzută, tehnologii avansate, capacitatea de a crea emoții, o aparență la un grup select etc. Cei 1.000 de cai nu reprezintă cel mai probabil un obstacol… părerea mea ;)
Ultimele comentarii
3482 in total