Capota aia "urla" dupa un V12.
La fel cred ca se urla si in sedintele interne de la Mercedes: "baaaa Mertz baaa, am creat cel mai tare concept din ultimul sfert de secol si voi il stricati cu baterii???" ... "bai Hertz, linisteste-te ca n-avem cum sa mai punem pistoane ca ne iau astia pe sus si ne exclude firma de pe .. planeta".
*moment dramatic creat fara ajutorul chatGPL
Serios acum, daca nu scot macar cateva zeci sau sute de bucati cu V12 sub capota sunt cei mai fraieri de pe planeta .. si chiar merita exclusi de pe ea.
Mari fraeri americanii astia. Auzi tu, sa puna un 3.6 ca range extender. Sa faca o excursie la China sa afle cum se fac cele mai tari masini din lume cu 1000 de cai si vestitele 1.5 turbo pe post de propulsor de racheta.
https://piataauto.md/Stiri/2025/10/VIDEO-Un-dealer-a-incercat-sa-demonstreze-ca-un-Lixiang-L9-chinezesc-poate-parcurge-1000000-km-insa-masina-a-cedat-complet-la-307000-km/
"Mecanicul spune că acest motor cu combustie se bazează pe un proiect mai vechi al unui motor de Peugeot, care a fost simplificat de chinezi în costuri de producţie şi modificat, astfel încât nici piesele de Peugeot nu se mai potrivesc."
De ce nu l-au denumit E4? Ca sa fie o distinctie clara intre electric si termic cat timp vor mai coexista electricele cu termicele. Asa face BMW si asa a facut de la inceput.
Toata alba neagra asta cu denumirile la unii producatori denota o oarecare infantilitate de parca ar vrea sa-si pacaleasca clientii sa cumpere o electrica cand ei voiau defapt o termica.
@11:00
Cunosc toate avantajele si dezavantajele electricelor. Nu e nevoie sa mi le reamintesti.
Uite, ca sa te simti bine mai pun langa greutatea de 1.9 tone si eficienta energetica de 90+% vs. 30% la termice. Dar daca mai pui si restul avantajelor si dezavantajelor tot nu iese in favoarea electricelor decat daca prioritizezi anumite aspecte in detrimentul altora.
Personal am de 5 ani in curte cablul trifazic 4x10 tras care asteapta statia de incarcare si masina electrica/plugin care... nu mai vin. Mi-am montat si panouri vara asta din banii mei. Am cochetat o perioada scurta cu ideea unui plugin Volvo dar a cazut la calcule. La fel cad toate incercarile de calcul pe care le mai fac din cand in cand cu privire la achzitia unei masini "la priza".
Marea problema a electrificarii e politizarea excesiva si modul fortat in care s-a facut. Cand spuneam unii ca nu are cum sa treaca toata lumea intr-o generatie la electrice ca nu-s toti pregatiti, ca nu-i tehnologia suficient de buna si ieftina, eram facuti retrograzi, vanduti arabilor, iubitori de noxe, ucigasi de bebelusi si ursi polari si alte caracterizari de genul asta. Acum cand electrificarea s-a mai racit si cresterile sunt ceva mai naturale vin toti cu scuze, ca ne-am grabit, am fost prea indrazneti si increzatori si alte scuze de astea. Si aici intervine comparatia mea cu greutatea unei electrice vs termice. Si intrebarea care se pune nu e cat sunt de pregatiti oamenii pentru electrificare ci cat de pregatite sunt electricele sa le inlocuiasca pe cele termice.
Ultimele comentarii
1369 in total