Drivetest Opel Astra Sports Tourer (2010-2012)

Opel Astra Sports Tourer (2010-2012) zoom
de Sebastian Toma
Luni, 15.11.2010
Luptă în familie
Creatorii primului break din Germania au lansat în Turcia noua lor creaţie. Vorbim de Opel Astra Sports Tourer, propunerea dinamică şi economică din Ruesselsheim care se vrea a fi "omul bun la toate" al clasei compacte pe segmentul break. Opel vrea să vândă 125.000 de unităţi ale acestei generaţii Astra break.

Opel Astra Sports Tourer (2010-2012)

  • Pret de pornire 16.450 € €
  • Pret model testat 24.230 €
  • Taxa auto 403 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am testat atât versiunea 1.4 Turbo de 140 CP a lui Astra ST, cât şi versiunea CDTI de 2.0 litri. Pentru că piaţa din România preferă diesel-urile, în special pentru această categorie de vehicul, am preferat să vorbim despre motorizarea ce a preluat numele lui Rudolf Diesel. Avem de a face cu cea mai puternică unitate din segment - cel puţin pe hârtie - cuplată unei transmisii manuale cu şase rapoarte. Cutia este precisă, dar etajată lung şi face motorul să pară leneş având în vedere aşteptările care se ridică odată cu nivelul de putere anunţat. Cuplul motor maxim este de 350 Nm şi vine de la 1.750 rpm, dar motorul oferă 380 Nm în regim overboost. În plus, Opel oferă o cutie de viteze automată alături de acest motor, iar cifrele anunţă o pereche potrivită pentru relaxare în călătorii. Cinicii ar spune că Astra ST 2.0 CDTI nu-i deosebit de sprinten, dar vă reamintim că break-urile de clasă compactă nu sunt pentru curse, ci pentru deplasarea unei familii în condiţii de siguranţă şi economie - rapiditatea fiind pusă pe ultimul loc în majoritatea cazurilor. În mod evident, trenul de propulsie al lui Astra ST 2.0 CDTI a fost orientat spre confort, respectiv înspre accelerarea confortabilă, cât mai lineară, în orice situaţie.

Consum

Ajungem la un capitol crucial pentru un break. Fiind un model destinat familiştilor convinşi care au treabă cu maşina în timpul serviciului sau profesioniştilor care îşi transportă familia în timpul liber, costurile sunt o mare problemă când vine vorba de o maşină. Cei de la Opel spun că totul este sub control şi că s-au gândit la mai mult decât la volumul de carburant consumat de motoare şi au optimizat atât planul de service, cât şi cheltuielile de deţinere şi reparaţie. Fiind cel mai puternic motor al clasei, sunt slabe şansele ca acesta să fie şi cel mai economic. Ei bine, modelul consumă 5.1 litri la sută în regim mixt conform ciclului ACEA, ceea ce înseamnă cu 0.1 litri la sută în plus faţă de VW Golf Variant 2.0 TDI 140 CP şi exact la fel de mult ca Renault Megane Sport Tourer 1.9 dCi 130 CP. Nu-i chiar aşa de rău, cel mai puternic motor diesel al segmentului dovedind că se poate lua la trântă la capitolul consum cu motoarele mai slabe ale segmentului. Pentru asistenţa şoferului, Opel a montat un indicator de schimbare a treptelor de viteză, amplasat între ceasurile de bord, care se dovedeşte a fi destul de util. Opel ne-a promis că va lansa ulterior o versiune ecoFlex, care va fi echipată cu o unitate de 1.3 litri şi 95 CP și care are şanse mari să fie cel mai economic model din segment. Ţinta? Să nu consume mai mult de 4.4 litri la sută în regim mixt.

Performanţe

Cel mai puternic motor din segment este și cel mai rapid dintre unitățile cu care se bate direct, chir dacă acest lucru nu înseamnă neapărat şi timpi de acceleraţie fulminanţi. În cazul de faţă, cei 160 CP la 4.000 rpm se traduc printr-o viteză maximă de 212 km/h şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 9.5 secunde.

Interior

La începuturile break-urilor, interiorul era realizat prin adaptarea unui vehicul comercial la transportul pasagerilor şi al bagajelor acestora. Lucrurile s-au schimbat de multă vreme, iar clienţii nu mai sunt nevoiţi să îşi construiască băncuţe din lemn în spate pentru a-şi transporta copiii. Ba mai mult, în spate pot sta chiar şi pasagerii adulţi mai înalţi de 1.80 metri. Confortul este la un nivel foarte bun, deşi tetierele sunt prea ferme pentru un somn liniştit, dar Astra ST compensează prin silenţiozitate. Pe de o parte, motorul diesel pe care l-am văzut anterior pe Insignia a câştigat în rafinament, pe de altă parte interiorul a fost antifonat mai bine. Până la bancheta din spate nu există diferenţe faţă de versiunea hatchback a lui Astra, iar portbagajul oferă un volum între 500 şi 1.550 litri, în funcţie de configuraţia scaunelor. Nu este cel mai mare volum al portbagajului din segment (lider fiind Kia Cee'd SW cu 534 litri), cu toate că avem o lungime totală de 4.7 metri, semn că inginerii Opel au preferat să se concentreze pe spaţiul oferit pasagerilor în defavoarea unor litri de portbagaj pe care s-ar putea să nu îi foloseşti de fiecare dată când urcă o persoană pe bancheta din spate. Scaunele ergonomice sunt prezente în standard pe versiunile superioare de echipare, iar acestea sunt încălzite în trei trepte pentru creşterea gradului de confort. În plus, volanul este şi el încălzit - element oferit ca opţiune adițională la nivelul superior de echipare Cosmo. Deşi bordul are multe butoane şi durează puţin până te adaptezi cu ele dacă tocmai ai sărit în maşină, după câteva ore te simţi ca acasă. Vă recomandăm din plin volanul încălzit şi scaunele ortopedice încălzite. Îşi merită banii fără doar şi poate. Mai trebuie să menţionăm şi faptul că spaţiul de încărcare din portbagaj nu este "deranjat" de capetele amortizoarelor sau de alte elemente, permiţând introducerea unui obiect la fel de lat precum deschiderea portbagajului şi că bancheta din spate se rabatează fracţionat 60/40 dintr-un singur buton.

Preţ de achiziţie

Preţul noului Astra Sports Tourer în România nu a fost anunţat încă, dar oficialii mărcii vehiculează un preţ de bază de 18.000 de euro în Germania pentru versiunea entry-level. O comparaţie a preţurilor lui Astra hatchback 1.4 Essentia 100 CP în Spania şi a aceleiaşi versiuni a lui Astra în România ne-a relatat o diferenţă de numai 70 de euro în condiţiile unui preţ cu TVA 18% în Spania şi 24% în România. În baza acestei comparaţii, putem estima că versiunea Astra ST testată de Automarket va avea un preţ de pornire de aproximativ 23-24 de mii de euro cu TVA inclus şi toate taxele în România. Revenind la comparaţia noastră, versiunile de motorizare diesel, echipate cu transmisii manuale şi nivelurile de dotări de top ale rivalilor aduc următoarele preţuri de pornire cu toate taxele incluse în România: Fiat Croma 1.9 MJet 120 CP Active - 22.258 de euro; Renault Megane Sport Tourer 1.9 dCi 130 CP Privilege 20.650 de euro; Skoda Octavia 2.0 TDI 140 CP Elegance 23.613 euro şi Volkswagen Golf Variant în versiunea 2.0 TDI 140 CP Highline cu 23.292 de euro cu toate taxele incluse. Aşadar, estimarea noastră ne duce la unul dintre cele mai scumpe break-uri compacte ale producătorilor de volum, dar nivelul respectiv de echipare include numeroase echipamente şi cel mai puternic motor din segment. În plus, cei de la Opel pretind că au cele mai mici preţuri de asigurare Casco pentru modelul Astra ST din întregul segment al break-urilor compacte. Motivul? Modelul se repară uşor şi ieftin, lucru agreat de asiguratorii care ar fi trebuit să plătească sume foarte mari pentru reparaţii relativ simple. Vom reveni asupra punctajului de la această categorie imediat după anunțarea prețurilor oficiale ale modelului testat. UPDATE: Oficialii Opel au anunţat preţurile lui Astra ST în România. Exemplarul testat are un preţ de 24.230 de euro cu TVA inclus, confirmând astfel estimările noastre.

Siguranţă

Deşi EuroNCAP nu a testat încă noul Astra Sports Tourer, vom folosi ca referinţă punctajul versiunii hatchback a acestui model. Astfel, Astra hatchback a primit cinci stele EuroNCAP în 2009 şi protejează pasagerii în proporţie de 95%. Copiii sunt protejaţi în proporţie de 84%, iar pietonii sunt apăraţi în proporţie de 46%. Nivelul echipamentelor active de siguranţă a fost cotat la 71%.

Ţinută de drum

Şasiul mecatronic FlexRide, prezent pe versiunea hatchback, vine şi pe unele versiuni de echipare ale lui Astra Sports Tourer, iar exemplarul testat nu face excepţie. Puntea spate este tot semi-independentă cu legătura Watt, în timp ce puntea faţă este independentă tip MacPherson cu arcuri elicoidale şi bară stabilizatoare - preluată de această dată de la Insignia, nu de la Astra. Motivul din spatele acestei modificări este creşterea ampatamentului şi a ecartamentului modelului, lucruri care sporesc manevrabilitatea lui Astra. Sistemul FlexRide oferă trei moduri de rulare - Standard, Sport şi Tour. La indicaţiile celor de la Opel, am demarat în modul Sport şi am schimbat ulterior pe modul Tour. Între timp, am gustat şi o porţie de standard, ca apoi să cochetăm ba cu modul Sport, ba cu modul Tour. Comportamentul modelului nu este extrem în niciuna dintre cele două situaţii. Acest lucru înseamnă că avem un model care nu îţi provoacă dureri de spate şi nu îţi dă lovituri în rinichi (poate scaunele ergonomice au un cuvânt de spus aici), dar nici nu se înmoaie în modul Tour, devenind o bucată de unt cu roţi. Într-un fel, se realizează un echilibru, iar suspensia spate şi caroseria întărită fac parte din acest echilibru. Cei de la Opel spun că sistemul lor care include legătura Watt este mai uşor decât un Multilink în patru puncte şi la fel de eficient, în timp ce caroseria este cu 94% mai rezistentă la îndoire şi cu 18% mai rezistentă la torsiune. Practic, avem un model închegat, care poate să facă faţă unui stil de condus ceva mai agresiv fără ca intervenţia ESP-ului sau a şoferului să fie necesară pentru corectarea traiectoriei, în timp ce un nivel sporit de confort este oferit la apăsarea unui buton. Vă recomandăm să alegeţi jantele de 16 inch pentru costuri mai scăzute în ceea ce priveşte anvelopele şi un plus de economie de carburant şi agilitate în defavoarea "aderenţei supreme" pe viraje.

Vizibilitate

Avem multe ingrediente utile pentru capitolul vizibilitate al lui Astra. Fie că vorbim de luneta de dimensiuni mari sau de oglinzile laterale generoase, modelul german stă bine la vizibilitate cu o sigună excepţie. Aceasta se numeşte montantul A de pe partea şoferului, care te încurcă la virajele de stângă abordate la viteză mică.

Tehnologie

Opel echipează noul Astra Sports Tourer cu numeroase artificii tehnologice, ridicându-se fără probleme la nivelul competiției din segment. Atât teoretic, cât şi practic, ai tot ce îţi trebuie într-o călătorie. Cruise control, navigaţie, volan încălzit, faruri adaptive, sistemul Opel Eye care citeşte semnele de circulaţie, scaune cu reglare electrică (exemplarul testat), sistem audio de calitate şi aşa mai departe. Lipseşte totuşi acel "ceva", acea element care să scoată Astra în fața concurenței la acest capitol.

Design

În materie de design, lucrurile sunt simple. Modelul împarte toată partea frontală cu versiunea hatchback a lui Astra, iar această afirmaţie este valabilă până la uşile din spate. De acolo, plafonul prezintă o înclinaţie diferită, care îl face pe Astra ST să pară mai mic şi mai compact, iar posteriorul primeşte un design atrăgător. Deşi Megane Sport Tourer este considerat a fi mai atrăgător de unii în ceea ce priveşte posteriorul, Astra ST este considerat de mulţi ca fiind mai frumos. Până la urmă, toți au dreptate în discuțiile legate de design.

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • 24 de mii de euro.........
    ...............
    12 9
  • frumoasa
    Frumoasa masina...
    In schimb am condus una si nu imi place cum se vede de la volan.
    1 11
  • pretul este cam piperat...
    9 7
  • cum....
    cum de cele mai multe orii, europenele iau "note" mai mari decat asiaticele, chiar daca sunt mai performante, mai fiabile, ieftine, etc.
    reclama la europene??????????????
    4 7
  • 6 poze cu potbagajul si 2 cu capacul de motor
    si nici una macar cu scaunele din fata si spate? Chiar asa de tare sunt unii obsedati de capace si potbagaje?
    11 1
  • Astra ST
    Vă reamintim că preţul anunţat este o ESTIMARE a Automarket şi nu prezintă o valoare oficială a importatorului Opel în România.

    @Poze
    La fel ca la orice lansare care are loc în afara ţării, imaginile sunt furnizate de fotograful angajat de producătorul de automobile care ne invită la testul respectiv.
    4 0
  • Motoarele diesel de pe Opel sunt
    de provenienta Fiat......asa ca lauda asta cu ce o sa scoata Opel defapt e meritul celor de la Fiat,care dupa parerea mea fac cele mai evoluate motoare diesel.Verificati fisele tehnice de pe Fiat Bravo,Alfa 159 si restul modelelor.
    8 5
  • George
    Motor
    Pe o masina de tipul asta (adica de familie), cu care nu faci foarte multi kilometri pe an, motorul de doi litri diesel mi se pare o investitie neinspirata. Mult mai potrivit este motorul pe benzina de 1.4 litri turbo (140 cp), motor ce ofera cel mai bun compromis performate-pret. Oricum, cred ca dealerii ar trebui sa ofera promotii consistente (reduceri de preturi) pt. a convinge persoanele care altfel s-ar orienta spre Skoda Octavia Combi, Renault Megane Sport Tourer sau Ford Focus Estate. Toate trei se evidentiaza prin anumite calitati: Octavia este fiabila si are costuri de intretinere reduse, Megane este aspectos si confortabil iar Focus are o tinuta de drum exceptionala. Desi Astra sta bine la toate aceste capitole, nu exceleaza la nici unul. Citeam undeva, intr-un comparativ auto la clasa compacta, faptul ca Astra este pe vesnicul loc doi...
    7 9
  • Frumos la Istanbul in perioada asta...
    Pozele sunt reuşite, dar cum zicea un coleg mai sus, puteau să mai facă vreo 2 si cu spaţiul pentru pasageri.

    @ George: care e problema cu locul 2? Cred că asta zice multe despre echilbrul acestei mărci, care vizează o anumită clientelă. De acord că nu se poate spune că este foarte bună la ceva anume, dar şi ca să obţii un punctaj bun la toate capitolele este o realizare.
    10 2
  • Optiune Volan incalzit_o mica precizare
    "Volanul este şi el încălzit - element oferit ca opţiune adițională la nivelul superior de echipare Cosmo."
    - Trebuie sa va spun ca este disponibil optional pe Enjoy, Sport si Cosmo - doar in trimul de baza Essentia nu este disponibil.
    Aceasta optiune - este foarte mult apreciata de reprezentantele sexului frumos de aceea Opel a ales sa introduca aceasta optiune dupa succesul pe care l-a avut pe Corsa.
    7 1
  • George
    @dakgrup
    Nu am nimic ipotriva locului 2. Bineinteles cu conditia ca si pretul sa fie unul pt. locul doi. Asta incercam sa spun. Daca lucrurile ar sta in felul asta, as spune ca e o varianta demna de luat in seama in momentul in care doresti sa achizitionezi o masina din aceasta clasa.
    3 0
  • frate ce preturi pot sa scoata astia ... in curand o sa cumperi un clio pe mai multi bani decat un bmw..
    0 3
  • o mare dilema...
    am testat masina si chiar nu inteleg de ce e cotata asa bine automarket... tinuta de drum aproape 5 stele !?!! hai sa fim seriosi
    2 2
  • Pret prea mare?
    Voi astia care spuneti ca este prea scumpa masina la 24000€, tineti cont ca e vorba de o versiune aproape de top. Ia configurati voi o masina de la concurenta asemanator si sa vedem ce va iese. Vorbiti numai ca sa va aflati in treaba.
    3 0
  • Portbagaj...
    Nu este cel mai mare volum al portbagajului din segment (lider fiind Kia Cee'd SW cu 534 litri)...
    Octavia 2 Combi - 605 litri.
    Si probabil mai sunt si altele cu portbagajul mai mare decat Cee'd.
    0 2
  • masina mea
    atata timp cat astra euro3 fuge pe drumurile noastre in taximetrie la 280.000km la bord fara probleme in caroserie si motor vreau sa intreb pe domnii opozanti cand vomm vedea la acesti kilometrii
    un taxi de renault , bmw, sau alti japonezi...
    3 1
  • TOTI SMECHERII VORBESC CA ASTRA ST NU ESTE MASINA SI CA EI CUNOSC MULTE VERSIUNI MAI BUNE DAR OARE CITI DINTRE EI AU BANI SA ACHIZITIONEZE O MASINA SAU VORBESC CRED EU UITINDUSE LA POZE SI LASIND BALE CUM LEAR PLACE SI LOR O ASTFEL DE MASINA DACA AR AVEA BANI.EU AM REUSIT SA ACHIZITIONEZ UN ASTRAST 1.6 SI DEOCAMDATA SUNT MULTUMIT DE EA SI ADEVARUL ESTE CA O MASINA NOUA ESTE O MASINA NOUA SI POTI SPUNE CA ESTE PESTE ORICARE MASINA CARE ARE PESTE 6-7 ANI SI ASTA O SPUN PENTRU CA INAINTE AM AVUT PASAT SI LAM VINDUT DEOARECE ERAM MAI MULT CU EL IN SERVIS DECIT PE SOSEA ASA CA LUATI AMINTE :CE II NOU II NOU SI PE MINE NU MA INTERESEAZA MARCA CI SA MEARGA,SA NU AM PROBLEME CU EA,SA MA SIMT BINE IN EA,SA NU FIU INGHESUIT, IAR VA SPUN EU CA CEI CARE ACHIZITIONEAZA UN ASTRA ST NU O SA AIBA PARERE DE RAU PENTRU CA MASINA ARATA REMARCABIL ATIT IN INERIOR CIT SI IN EXTERIOR SI TE SIM TI IN EA EXTRAORDINAR DE BINE SI DE SIGUR.
    5 1
  • SI APROPO DE MANIACII DE VW,BMW,AUDI,MERCEDES:VREAU SA LE TRANSMIT CA SI EU MIAS PUTEA LUA ORICARE DINTRE ACESTE MARCI BINENTELES CA NU NOI DAR AM OBSERVAT CA TOTI SMECHERII AU ASA CEVA(MANELISTII,HOTII,TOTI CEI CARORA NU LE PLACE SA MUNCEASCA,ADICA PUTORILE) ASA CA EU NU VREAU SA FAC PARTE DIN CATEGORIA ACEASTA.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru