Audienţa Forumulei 1, în scădere în primele cinci curse din 2014

de Daniel Popescu
Miercuri, 11.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul regulament tehnic nu este pe placul fanilor: audienţă a scăzut în aproape toate ţările importante, inclusiv în Germania, în primele cinci curse ale anului.

Esential 50% este procentul cu care a scazut audienta Formulei 1 in America de Sud
20% este scaderea inregistrata de Formula 1 in Italia
15% este procentul de scadere pentru audienta Formulei 1 in Spania
Publicaţia spaniolă Marca a publicat miercuri o amplă analiză a audientei înregistrate de cursele de Formula 1 în primele cinci curse ale sezonului 2014.

Datele de audienţă demonstrează că introducerea noului regulament tehnic, cu motoare turbo V6 de 1.6 litri care nu generează un sunet la fel de plăcut precum vechile unităţi V8 de 2.4 litri, nu este tocmai pe placul fanilor.

Cea mai mare diferenţă s-a înregistrat în America de Sud, acolo unde audienţa s-a prăbuşit cu 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Totuşi, nici ţările europene nu reuşesc să se bucure de audienţe mai mari.

În Italia, audienţa a scăzut cu 20%, acest lucru fiind însă explicat şi prin prestaţiile modeste ale Scuderiei Ferrari. De asemenea, Spania a înregistrat un declin de 15%, în ciuda popularităţii pe care o are Fernando Alonso.

În plus, audienţa este în scădere inclusiv în Germania. Chiar dacă Mercedes domină sezonul 2014, numărul fanilor germani care au privit cursele la televizor s-a micşorat cu 3%.

Audienţa curselor este importantă pentru toate echipele din Formula 1, întrucât aceasta atrage sponsori în competiţie. O scădere a numărului de telespectatori poate determina companiile să investească mai puţini bani în programele de sponsorizare, ceea ce ar reduce bugetele echipelor.

Pe de altă parte, scăderea audientei poate fi justificată şi prin modificarea obiceiurilor de consum ale tinerei generaţii, care preferă în prezent dispozitivele mobile precum smartphone-urile şi tabletele în detrimentul televiziunii clasice.

Via Marca

Comentarii (9)

  • Si eu ma numar printre acei fani...asa ii trebuie lui Bernie! :)
    23 0
  • Audientele vor continua sa scada deoarece F1, anul acesta, este plictisitoare. Vizionez cursele pe SkySports si pe chatul de acolo toata lumea se plange ca sunt asa plictisitoare cursele incat uneori sunt cat pe ce sa adoarma. Nu cred ca aceasta scadere a audientei este valabila doar pt sectorul TV, cred ca si mediul online are aceeasi audienta scazuta. Sunetul noilor "masini de spalat" au taiat foarte mult din placerea F1. Sunetul vechi al motoarelor V8 te mentineau intr-o stare cat de cat alerta .
    11 1
  • oh,sensibililor,analizatorul vostru vestibulo-cohlear-educat nu suporta decit sunete elevate!
    5 25
  • Nu stiu de ce vi se pare atat de senzational faptul ca ratingul a scazut Italia si il scoateti in evidenta. E normal sa scada, Ferrari nu castiga nimic, la fel Alonso si Raikkonen. Pentru ce sa se uite italienii? Numai noi,romanii, ne umflam in pene cand apare unul de-al nostru mai stralucit prin vreun sport. In tarile civilizate sunt sustinute doar persoanele care au rezultate. Pacat ca Sky a preluat MotoGp, daca mai era la televiziunea publica sau macar Mediaset, ratingul la MotoGP crestea cu peste 50%, tinand cont de forma lui Rossi.

    Oare in America de sud F1 e pe sistemul PPV? Cred ca asa s-ar explica scaderea brusca, la fel s-a intamplat si anul trecut in Franta...
    Eu cred ca tanara generatie e in continuare o amatoare de TV, mai ales cu toate televizoarele inteligente. Cine prefera sa se uite pe tableta cand o poate face la o ditamai plasma de 100 de cm?

    Cat despre sunet... la Dolce se aud doar comentatorii aia cum bajbaie pe acolo sau comentariu in limbi straine. In rest nu prea poti auzi sunetul motoarelor. Aaaa, se aud uneori niste aspiratoare, dar mereu am zis ca vecinii mei fac curat...
    12 3
  • vad si pe aici snobi care ma onoreaza cu minute rosii,mi s-a mai spus ca nu e bine sa scuipi impotriva vintului numai ca eu scuip foarte tare
    8 25
  • @danoe
    tu esti fiul lu' mirciulica sau frate cu el, sau ce naiba? vad ca in ultimul timp dai niste replici pe aici numai asa ca sa te afli in treaba. du-te frate si ridica si tu un imperiu ca vad ca nu poate lumea sa isi dea cu parerea ca imediat vii tu si incepi sa te dai in spectacol.
    5 0
  • costica
    la noi sigur sunt in cadere libera... noul regulament..... dolce sport (online sau rtl fara digi sau hd national..... ), pacat, ar fi totusi interesante, dar......dolce sport?
    PS> sper sa dea faliment cu ambitia lor prosteasca.....
    6 1
  • De principiu sunetul este doar unul din elementele F1. Componenta Turbo este ca o mana in fata esaparii directe, deci evident ca va reduce sunetul, dar mareste puterea, deci ar merita schimbul.
    In schimb formatul acesta global este prost gandit. Adica parca s-au luat decizii pe graba dintre multe propuneri marunte... mai ales in goana asta pentru reducerea costurilor.
    Asa cum scrie in articolul de mai sus, se va obtine reducerea costurilor, adica sponsorii isi vor reduce infuzia financiara in F1, si vor ramane 3-4 echipe la start, tehnic dezinteresate si cu probleme financiare. Nu mai ai voie sa pilotezi in voie pentru ca ai restrictii pentru fiecare manevra, si daca cumva ai vrea, trebuie sa protejezi cauciucuri, motor, cutie, etc. Deci ritm de scoala de soferi. Inginerii degeaba au capacitati inventive, sunt limitati si ei pentru reducerea costurillor. Despre motor nu mai vorbim... Fara nicio posibilitate de proba au trebuit practic sa deseneze pe ghicite un complex de sute de componente care trebuie sa coopereze la maxim de performanta, si cand prima data a vazut asfalt, s-a si blocat pentru 6 ani posibilitatea de a mai modifica ceva. SI in acest timp Honda lucreaza liber pentru la anul...
    Echipele au din ce in ce mai mari probleme financiare, mai ales ca din ce in ce mai mult se ofera exclusivitati contra cost in curse, deci pica sponsori si apar cheltuietli.
    In conditiile astea mi se pare normal ca scade audienta si Formula 1 devine din ce in ce mai neinteresanta.
    13 0
  • Asta ca audienta a scazut din cauza sunetuluie o mare vrajeala. Daca audientele sunt in scadere, doar doua sunt motivele: dominatia Red Bull din a doua jumatate a anului trecut si dominatia Mercedes din acest debut de sezon. Daca am fi avut 7 piloti de la 7 echipe diferite care castigau pana acum, nu mai pomenea nimeni de sunetul motoarelor.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru