Cum a ajuns Buemi in Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 09.01.2009
Automarket va prezinta drumul parcurs de Sebastien Buemi de la karting pana la confirmarea la Scuderia Toro Rosso pentru sezonul 2009.

Sebastien Buemi a fost confirmat vineri ca pilot titular la Scuderia Toro Rosso in sezonul 2009. Anuntul oficial a venit astfel sa confirme declaratiile anterioare ale boss-ului Red Bull, Dietrich Mateschitz, sau ale sefului STR,Franz Tost.

Totusi, drumul pana la Formula 1 nu a fost unul usor pentru tanarul pilot elvetian. Facand parte din programul de dezvoltare Red Bull dedicat tinerilor piloti, Buemi a facut pasul spre Formula BMW in 2004, dupa ce a reusit sa impresioneze in cursele de karting. In primul sezon, elvetianul a obtinut locul 3 in clasamentul general, reusind sa-si imbunatateasca performanta in 2005, cand a terminat pe pozitia secunda.

Tot in 2005, Buemi a concurat intr-o etapa din cadrul Formulei 3 Spania, insa aceasta cursa a fost suficienta pentru a-si demonstra din nou abilitatile de pilot. Prin urmare, a facut pasul in Formula 3 Spania in 2006, cand a terminat pe locul 12. Dupa un an de experienta in aceasta competitie, Buemi a terminat sezonul urmator pe locul 2, concurand de asemenea si in cateva curse la Macau siin Ultimate Masters of Formula 3.

La finalul sezonului 2006 devine pilotul echipei Elvetiei in competitia A1 GP, pentru care concureaza alaturi de Neel Jani si Marcel Fassler.

In acel sezon, Elvetia a incheiat sezonul A1GP pe locul 8.

Rezultatele sale au atras atentia echipei ART Grand Prix din GP2, care i-a solicitat sa il inlocuiasca pe Michael Ammermuller la cursa de la Monaco din 2007. Oficialii echipei au fost placut surprnsi de abilitatile sale dupa ce a reusit sa termine cursa pe locul 7, la capatul unei sesiuni de calificari in care a obtinut locul 4.

Echipa Arden Internatinal i-a oferit sansa de a participa la un sezon complet in GP2 Asia in 2008, reusind sa termine pe locul 2. Pe parcursul competitiei, Buemi a inregistrat o victorie, terminand de patru ori pe locul 2. Astfel, el a reusit sa-si convinga sefii sa ii acorde credit si in sezonul regulat al GP2. Aici, elvetianul impresioneaza in cursa din Franta, cand reuseste sa urce pe prima treapta a podiumului, in ciuda faptului ca plecase doar de pe locul 21. In cele din urma, a terminat campionatul pe locul 6, inregistrand in total doua victorii.

Profitand de statutul de pilot al programului de dezvoltare al celor de la Red Bull, Buemi a luat pentru prima oara contact cu un monopost de F1 pe 18 septembrie 2007, cand a pilotat un RB3 pe circuitul de la Jerez.

Patru luni mai tarziu, pe 16 ianuarie 2008, Red Bull Racing il confirma ca pilot de teste.

Prima portita spre un post de pilot titular in Formula 1 se deschide spre finalul sezonului 2008, cand Sebastian Vettel, pilotul Scuderiei Toro Rosso, este anuntat drept viitorul pilot al echipei Red Bull Racing. In plus, sefii STR se arata dezamagiti de prestatiile lui Sebastien Bourdais si incep sa caute alternative pentru 2009.

Unul dintre primii piloti luati in vizor este Sebastien Buemi, datorita rezultatelor excelente obtinute de-a lungul carierei. In acest sens, elvetianul parcurge mai multe sesiuni de teste cu Red Bull si Toro Rosso. Aproape de fiecare data, elvetianul a reusit sa impresioneze prin timpii obtinuti pe circuit in fata unor piloti mult mai titrati.

In cele din urma, dupa numeroase speculatii de presa, Buemi este confirmat la Toro Rosso pentru sezonul 2009 pe 9 ianuarie 2009.

Taguri: Buemi, cariera

Comentarii (1)

  • :)
    bravo lui...sper k o sa aiba un an bun la STR
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru