Echipele incep dezvoltarea sistemului KERS pentru 2011

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 12.05.2010
Echipele din Formula 1 au decis sa inceapa dezvoltarea sistemului KERS pentru sezonul 2011, fiecare team fiind liber sa aleaga intre mai multe optiuni.

Sansele ca tehnologia KERS sa fie reintrodusa in Formula 1 au crescut semnificativ la finalul intalnirii ce a avut loc la Barcelona intre reprezentatii echipelor.

Dupa mai multe ore de discutii, Williams si Mercedes GP au confirmat in cadrul intalnirii ca sunt de acord cu implementarea sistemului de recuperare a energiei pe monoposturile din sezonul viitor.

Fiecare echipa va fi libera sa aleaga furnizorul sistemului KERS, iar implementarea acestuia nu va fi obligatorie. Pana in prezent, Renault, Ferrari si compania britanica Flybrid au facut propuneri concrete pentru dezvoltarea acestei tehnologii, al carei cost este estimat la numai 1 milion de euro.

Urmatorul pas este stabilirea unui regulament clar pentru sistemul KERS, insa este cert ca producatorii vor accelera dezvoltarea tehnologiei in perspectiva sezonului 2011. Cei de la Mercedes GP anticipeaza deja ca o parte dintre echipe vor utiliza KERS anul viitor.

“Analizam modul de aplicare a tehnologiei KERS. Nu am ajuns la o solutie definitiva, dar sunt un sustinator al acestui tip de tehnologie.

Nu as fi surprins sa vad KERS pe mai multe masini anul viitor”, a declarat Nick Fry, CEO-ul Mercedes GP.

Oficialul britanic este sustinut si de seful Scuderiei Ferrari, Stefano Domenicali, care a admis ca fiabilitatea tehnologiei este esentiala.

“Lucram la acest proiect si simtim ca aceasta este directia in care trebuie sa mergem. Muncim din greu sa ne asiguram ca pachetul este fiabil si performant, pentru ca nu putem risca sa vedem ceva similar ca anul trecut, cand sistemul nu a fost suficient de performant pentru a-l pune pe monopost”, a declarat italianul.

Domenicali face referire la decizia Scuderiei Ferrari de a renunta la KERS in unele curse din sezonul precedent din cauza avantajelor reduse ale tehnologiei. Pentru acest sezon se are deja in vedere o dublare a capacitatii sistemului de la 400 KJ la 800 KJ.

Via | Autosport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru