Ferrari nu se teme că Alonso ar putea pleca la McLaren în 2015

de Daniel Popescu
Joi, 26.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari anticipează că Fernando Alonso îşi va respecta contractul scadent la sfârşitul sezonului 2016 şi insistă că relaţia cu pilotul spaniol este una bună.

Sunt foarte mulţumit de Alonso şi are contract cu noi până la sfârşitul lui 2016. Singura mea preocupare este să-i ofer un monopost mai bun.

Luca di Montezemolo
Presedinte Ferrari
Presa internaţională a relatat spre sfârşitul acestui an că McLaren l-a contactat pe Fernando Alonso cu scopul de a-l recruta pentru sezonul 2014 sau 2015.

Oficialii Scuderiei rămân însă încrezători că dublul campion mondial îşi va respecta contractul scadent la sfârşitul sezonului 2016, iar preşedintele Luca di Montezemolo a catalogat informaţiile drept pure speculaţii.

"Speculaţiile sunt bune pentru presă şi uneori şi pentru public. Sunt foarte mulţumit de Alonso şi are contract cu noi până la sfârşitul lui 2016. Singura mea preocupare este să-i ofer un monopost mai bun. Am multe probleme, dar pilotul numărul 1 nu reprezintă o problemă. Mai vorbim peste doi ani", a declarat italianul.

Vreau un pilot care să fie foarte aproape de echipă chiar şi în momentele dificile.

Luca di Montezemolo
Presedinte Ferrari
Chiar dacă spaniolul va concura pentru Ferrari şi anul viitor, şansele unei reveniri la McLaren în 2015 ar putea fi influenţate de mai multe aspecte, cel mai important fiind noul regulament tehnic.

Unele surse afirmă că Alonso va fi pregătit să plece de la Ferrari la finalul anului viitor dacă noul motor turbo V6 de 1.6 litri dezvoltat de echipă nu îi va permite să lupte nici de această dată pentru titlul mondial. În plus, dublul campion mondial ar fi impulsionat şi de faptul că McLaren va utiliza motoare Honda începând din sezonul 2015, în condiţiile în care acest parteneriat a adus patru titluri mondiale la piloţi şi alte patru la constructori în perioada 1988-1992.

Speculaţiile din presă au fost amplificate şi de criticile pe care di Montezemolo i le-a adus lui Alonso în pauza de vară, când s-a arătat nemulţumit de faptul că spaniolul a declarat că îşi doreşte un monopost la fel de rapid ca cel furnizat de Red Bull.

"I-am spus lui Alonso că a terminat sezonul pe locul doi datorită abilitaţilor sale şi nu datorită monopostului.

Pe de altă parte, vreau un pilot care să fie foarte aproape de echipă chiar şi în momentele dificile. Acesta este efortul pe care i l-am cerut la jumătatea sezonului, dar sunt foarte bucuros să-l am în echipă", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (34)

  • cibiistvan
    "Am multe probleme, dar pilotul numărul 1 nu reprezintă o problemă. Mai vorbim peste doi ani"

    e clar ca vom avea ordine de echipa si cine va fi favorizat
    11 8
  • Alonso merita toata sustinerea Ferrari. In ultimii ani a tras echipa dupa el. A fost constant, rapid si s-a descurcat foarte bine cu ceea ce i-a oferit Ferrari. Raikkonen mai intai trebuie sa demonstreze ca merita sa fie la Ferrari, apoi sa arate ca poate castiga. Ceea ce a facut la Lotus, unde a fost bun, nu e suficient pentru Ferrari. Ferrari asteapta mai multe de la Raikkonen. Trebuie sa dea totul, altfel Alonso va fi de neatins in cadrul echipei. Cu siguranta echipa se va grupa in jurul lui Alonso. Raikkonen nu este un lider, e un pilot foarte bun, dar nu un lider.
    24 35
  • fasfas
    "ce a facut Raikkonen la Lotus nu e suficient pentru ferrari"

    ma lesi? Dar ce a facut Alonso la Renault in 2009 a fost suficient pentru Ferrari? Daca nu se va grupa echipa in jurul lui Alonso si vom avea lupta dreapta intre piloti, macar in prima parte a campionatului Alonso risca sa piarda. Dar Raikkonen pune banul pe primul plan si cum la Lotus nu a luat nimic tare mi-e teama ca s-a vandut asemeni lui Massa
    5 10
  • @ferr1 Raikkonen trebuie sa demonstreze? Sa demonstreze ce? Din cate stiu, el e ultimul pilot cu care Ferrari a castigat un titlu mondial. Kimi nu e un pilot luat de pe bancile scolii si aruncat in F1, iar faptul ca a reusit sa revina in F1 dupa o pauza de cativa ani, arata faptul ca nu trebuie sa mai demonstreze ceva cuiva. Ca sa nu mai vorbim ca Ferrari l-a platit ca el sa stea pe tusa si sa nu mai concureze pentru alta echipa. Ia aminte la bautura, ca nu stii despre ce vorbesti :))
    18 18
  • Pardon, ai vrut sa spui ca Massa i-a oferit titlul din 2007. Fara Massa mai lua Kimisor titlul cand ramanea fara Finlandia...
    Poti sa ai oricat de multe titluri, oricum in fiecare an trebuie sa demonstrezi ca meriti sa ramai la Ferrari. Apoi 2008... monopost de top si aproape si-a luat-o de la Kubica. Ah, da stai, Kimi a petrecut un an intreg succesul lui Massa din 2007. Sa revii in F1 dupa atatia ani nu inseamna ca cineva trebuie sa-ti dea vreun premiu.
    Hai ca daca mai face figuri, in 2015 iar o sa te uiti la raliuri pt Kimisor.
    15 24
  • trebuie sa fie lider? Lider inseamna sa faci jocuri de culise cu bani si sponsori? Unde e arta pilotajului in asta? Atunci sa-i recunoastem lui Alonso exact asta, anume ca e un politician briatorist, si sa nu-l mai umflam cu epitete pentru piloti daca el e tare de fapt in alta parte...
    8 5
  • cibiistvan
    nu va mai certati, asteptati sa vedem ce si cum. De un singur lucru is curios, cum se va comporta Alonso daca va pierde, dar tare mi-e teama ca va face scandal monstru din cauza asta
    10 4
  • Una peste alta Kimi nu a dat-o cotita, cum ca ar prefera pe nu stiu cine cum a facut Alonsito (cu cat coechipier mai slab, cu atat mai bine). Massa i-a oferit titlul? Sa-nteleg ca Massa avea sanse la campionat si a zis - stii ce, nu vreau sa fiu campion mondial, il las pe Kimi. Prefer sincer sa ma uit la raliurile lui Kimi, decat sa-l vad pe Alonso cum varsa lacrimi continuu ... ba ca e o firmitura in monopost, ba ca e prea mult rosu, ba ca Massa merge prea repede si ar trebui sa incetineasca.
    19 17
  • JugaruGabi
    ferr1, aberezi... cum adica Kimi trebuie sa demonstreze ca e bun ca sa fie la Ferrari? Adica Scuderia e idioata si ia piloti de 3 bani pe care ii face "secunzi" doar ca sa il scoata pe Alonso in fata ca e bun?!

    Aberezi, fiule... Ferrari ia piloti pentru a se bate la titlu si sunt ferm convinsi ca Raikkonen poate aduce performante. Termina cu arogantele astea ca Alonso e un pilot stralucit. E bun si atat. Dar nu foarte bun si nici slab.

    Sa spui cu atata nonsalanta ca Raikkonen a fost bun la Lotus dar nu e suficient sa vina la Ferrari, e o prostie mare de tot si cu astfel de replici nu iti faci decat deservicii si te ia lumea de sus.

    Eu sper totusi ca Raikkonen sa performeze mai bine decat Vettel si decat Alonso anul ce urmeaza. Sper, nu sunt convins ca o va face... dar mi-ar placea ca taberele Vettel si Alonso sa mai aibe putin gurile inchise de el. Ca prea ii ridicati in slavi pe amandoi... iar F1 a ramas cu mult in urma la capitolul actiune cauzata de piloti... actiunea acum e generata de pneuri de rahat, de regulament restrictiv cu privire la apararea pozitiilor si de DRS / KERS... foarte interesant, ce sa spun!?
    16 7
  • Nepoate, nu uita niciodata Brazilia 2007. Auzi, dar nu tu erai ala care tipa pe aici ca pilotii trebuie lasati sa lupte pentru victorie fara ordine de echipa? Ce pacat ca nu credeai la fel si in 2007... Si ce teatru marca Ferrari a fost in 2007.
    11 10
  • Unii comenteaza pe aici doar ca sa bage strimbe.Daca masina va fi buna,Kimi nu va avea nici o problema cu Vetel sau Alonso.Problema este ce vrea si staful Ferrari si Santander ca in rest Kimi poate...
    14 7
  • GrosJan
    "... iar F1 a ramas cu mult in urma la capitolul actiune cauzata de piloti... actiunea acum e generata de pneuri de rahat, de regulament restrictiv cu privire la apararea pozitiilor si de DRS / KERS... foarte interesant, ce sa spun!?" by @JugaruGabi

    Eu asta am spus de atunci, inainte sa fie implementate, cand aproape toti pledau pentru spectacolul cu ORICE pret. Nu era greu sa intuiesti ca in asta se va transforma odata cu kers, drs si pneuri degradabile, ca depasirile vor fi multe si de ignorat pentru ca nu sunt de mana pilotului ci create de circumstante.
    4 0
  • GrosJan
    @Nepoate, "...firimitura in monopost", haha, buna asta
    4 1
  • "Ferrari nu se teme că Alonso ar putea pleca la McLaren în 2015"

    si de ce s-ar teme, duca-se, "mare" pierdere...
    9 5
  • VASILISCA85
    Si kimi ce in forma a fost ca in a doua parte a sezonului la batut grojean peste tot, asa o sa fie batut si de alonso in tot sezonul. si ma bucur k la adus pe kimi ca sa se vada valoare intre el si alonso.
    7 10
  • vasilisca85
    uni nu prea inteleg ca daca nu ai un monopost bun nu ai cum sa iei titlu. ce vreti mai mult de locul 2 cu un monopost de jumatatea clasamentului. speram anul care vine poate dau si cei de la ferrari un monost de top 3
    9 5
  • Mclaren
    Tre sa recunosc ca Alonso are cota de piata nu gluma, ca se bat si dusmanii si pretenii ca sa il aduca in echipele cu sau fara Santander. Haterii ce sa zica, fac si ei ce pot :), scuipatul e sport de masa in Romanica :)))
    15 5
  • Unde sa se duca fratilor in 2015? Alonso o sa-si termine contractul cu Ferrari si se va retrage. In iulie deja va face 33 de ani. Pentru ce sa-l ia McLaren? Nu le contest valoarea, sunt piloti foarte buni, atat Alonso cat si Raikkonen, dar in conditiile in care s-a ajuns sa debutezi in F1 la 19-20 de ani, cam greu ca o echipa sa-si mai arunce privirea spre un pilot trecut bine de 30 de ani. Spunea ferr mai sus ca Massa l-ar fi facut campion pe Raikkonen in 2007. Total gresit, in 2007 doar Alosno si Ron Dennis l-au facut campion pe Raikkonen, pentru ca nu poti sa aduci un campion mondial in echipa si sa incerci pe urma sa scoti campion mondial un pilot aflat la debut. In fine, astea sunt alte discutii.
    16 7
  • ba poti si era aproape sa se intample
    6 5
  • JugaruGabi
    @GrosJan... din punctul meu puteau sa lase KERS / DRS / pneuri mizere si mambojambismele astea...

    Dar sa vii cu idiotenia de regula sa nu ai voie sa te aperi cu mai mult de o miscare in fata adversarului, e o gluma si o insulta la adresa Formulei 1. La fel si imbecilitatea cu nelasatul spatiului de manevra, penalizate cu treceri pe la pit.

    Explicatia ca sunt viteze mari si exista riscuri de accidente grave pe mine ma lasa rece: daca DRS-ul iti ofera aproximativ 20 de km/h viteza mai mare, se poate intampla ceva cu eleronul mobil, sa nu se inchida si sa te trimita in mantinele, de sa te faca pilaf.
    Daca pneurile se rup si zboara fasii in capetele pilotilor aflati la viteze de peste 200 km/h, iar ii pot face pilaf.

    Deci?! De ce mi se baga in fata prostia asta imensa ca nu ai voie sa te aperi? Bataia pentru pozitie e ceea ce genereaza actiunea... Nu bataia la timpii de la pit, si nici bataia pe linia dreapta cu DRS. Nu nene, bataia pe fiecare apex pentru pozitie... unde conteaza cel mai mult ce nervi de otel ai, cum simti monopostul si cum stii sa inchizi "usile".

    Pilotii au acum o singura grija: conservarea pneurilor si sa asculte de indicatiile de la pit. In rest, nu mai au cum sa se bata pentru primele locuri pe talentele lor si cu stilul lor de a pilota pentru ca nu ajung la sfarsit cu gumele.

    Din cauza asta GP2 si GP3 au, parca, un farmec mai mare: pilotii se lupta pentru a ajunge in F1 si se lupta pentru fiecare pozitie. Ambitiile sunt mai mari decat in F1, unde nu trebuie decat sa duci masina acasa, safe & sound.

    E pacat... parca F1 era sportul rege in competitiile auto.
    6 2
  • GrosJan
    aia cu o singura schimbare de directie e tot pentru depasiri cu ORICE pret atat de cerute de public

    dar are si o motivatie in lagaura cu securitatea e drept

    din cate il stiu eu pe Bernie, pentru bani ar fi in stare sa faca din F1 un "reality" show regizat pentru mai mult spectacol, totul e sa nu se prinda majoritatea publicului si ... din pacate nu se prinde

    sunt atat de multi idioti care cred ca Wrestling-ul e 'pe bune' si spectaculos, in timp ce mma e plictisitor, deci ... (e doar un exemplu, mai sunt destule)
    3 0
  • bernie
    Pentru specialistii astia amarati de pe Automarket spun doar atat:Kimi in 3 ani la Ferrari acastigat 1 titlu la piloti si 2 la constructori cu Massa coechipier si cu statut de egalitate.Deci 3 tiltluri in total.Alonso in 4 ani la Ferrari....0 tiltluri cu Massa coechipier pe post de sclav.Terminati o data cu elucubratiile astea bai amaratilor si vedeti-va mai binede viata voastra,pentru ca aia castiga zeci de milioane pe an si ii doare fix in cot de parerile voastre deontologice.
    4 4
  • bernie
    Inca ceva.Kimi a fost dat afara de la Ferrarri ca sa vina marele dezvotator cu un an mai devreme sa faca o masina cu care sa rupa norii.Aia de la Ferrari credeau in prostia lor ca marele dezvoltator o sa castige spe tiltluri si o sa doboare toate recordurile din F1.si cand colo ce sa vezi:combinatia Ferrarri -Alonso=ZERO BARAT.HA HA HA.Acum l-au adus pe Kimi inapoi. Intr-un fel este o reparatie morala ptr Kimi si o recunoastere a incompetentei sefilor echipei.daca Ferrari era o echipa engleza sau germana luca si fane trebuiau sa-si prezinte demisiile o data cu readucera lui Kimi.Dar ce pretentii poti avea de la o echipa italiana care nu difera foarte mult ca mentalitate de cea romaneasca.
    5 2
  • GrosJan
    haha, "masina cu care sa rupa norii" , pfhahaha
    In realitate nu culeg laurii cei care merita cel mai mult. Renault a facut o masina de titlu in 2005 si 2006, cu inginerii pe care i-a avut atunci dar mentalitatea de jurnalist l-a scos pe Alonso drept dezvoltator de monoposturi.

    Apoi odata cu retragerea lui Schumacher, Ferrari cautau un nou Mesia, era putin probabil sa existe asa ceva (din nou) dar in prostia lor au crezut ca Alonso ar fi omul

    Eu am spus asta din 2010 dar erau vreo 50 (cel putin) de comm-uri tampite care ma contraziceau vehement, ca eu vad absolutul in Alonso si daca eu nu vad la fel sa ma uit la alt sport ca F1 nu ar fi de mine. Sac :)
    3 3
  • GrosJan
    *ca ei vad absolutul
    0 0
  • Alonso e un pilot normal (bun in ceea ce face) dar nu de nemaivazut. Castiga daca are cu ce, daca nu - nu, cum mai sunt vreo duzina din astia in F1. Intamplarea a facut ca RBR sa fie echipa ultimilor ani si sa se vada adevarata valoare a lui Alonso (bun si atat), ca altfel, daca Ferrari ar fi avut prima masina, atunci sa te ti nene cu cate imbecilitati ieseau tifosii la rampa, ca numai El Magnificul poate face asa ceva siu ca e mana lui nicidecum masina
    3 2
  • seby9626
    @pipo Alonso are 2 titluri tata,trezirea,NU E UN PILOT OBISNUIT!
    5 2
  • trezirea tu, am spus obisnuit asa cum mai sunt duzina prin F1. Au mai castigat si altii titluri, e obisnuit in sensul asta, castiga daca are cu ce, cum a facut si Button cum a facut si Villeneuve
    2 3
  • bai ce argumente au si tifosii astia. Daca spui ca Alonso nu e culmea pilotajului, repede iti vara argumentul "are doua titluri". Tot titluri sunt si ale lui Vettel, ba chiar doua in plus, dar nuu, cica alea sunt de carton. Obiectiv...
    3 5
  • seby9626
    Repede mi-l bagi pe gat pe Vettel...mare campion baiatul asta a castigat titluri cu o masina care era cu 1 sec pe tur mai rapida decat celelalte.Si apropo cine a zis ca-s de carton,titlurile lui Vettel?Poate el e de carton.
    2 5
  • asa putem sa presupunem ce vrem. De unde stiu eu daca nu cumva si in 2006 Renaul echipata cu Michelin era cu 1 sec mai rapida decat oricare din celelalte? Vettel de carton sau titlurile lui de carton, nu conteaza ce, ideea e aceeasi: cand e vb de Alonso bagi argumentul cu titlurile, iar cand e vorba de altul, titlurile nu mai sunt un argument de luat in seama. Obiectiv...
    3 3
  • seby9626
    Am zis ca Vettel e de carton,nu titlurile.Si daca ar fi Alonso un pilot de duzina,atunci de ce se face atata tam-tam pe seama lui?Pt.ca vin frustratii lui Vettel si contracareaza.
    3 4
  • si eu ti-am zis ca nu conteaza cine, Vettel sau titlurile (de carton). Se face atata tam-tam pentru ca fiind pilotul nr. 1 al scuderiei e umflat de multi si normal, (te prinzi?) dezumflat la loc de multi altii. Ca e pupat in spate de tifosi nu e nici asta un argument bun sa-l dam drept magnifico. In situatia sa fie frustrati sunt fanii lui Alonso, nu crezi?
    3 1
  • Aici sunt mulți care îşi dau cu părerea dar cred că se uita la f1 de câți va ani.Kimi este foarte bun Alonzo nu mai spun a iedit 2 ani la rînd vice campion doar cu talentu că de maşină nu ai ce spune.Vor forma o echipă tare titlu la constructori va fi a lui ferarri .Mada un pilot mediu sunt mulți alți mai buni si cred că a fost ținut 2 ani doar datorită lui Alonzo.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru