Formula 1: Dublă Red Bull în Bahrain. Max Verstappen începe sezonul cu o nouă victorie

de Tiberiu Safta
Luni, 04.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a început sezonul 2024 de Formula 1 cu o nouă victorie în Marele Premiu din Bahrain. Prima cursă din noul sezon s-a încheiat cu o dublă Red Bull și cu o nouă dominație a triplului campion mondial.

După o pauză de 3 luni, Formula 1 a revenit pentru un nou sezon care se anunța să fie mai strâns și mult mai competitiv decât cel din 2023. În ciuda acestei promisiuni, însă, Max Verstappen a început sezonul 2024 exact în același mod cum l-a încheiat pe cel precedent: cu o victorie categorică în Marele Premiu din Bahrain.

START FĂRĂ DRAMĂ ÎN FRUNTEA PLUTONULUI

Triplul campion mondial a plecat din pole în cursa care a avut loc sâmbătă, fiind alături de Charles Leclerc pe grila de start. Verstappen și-a menținut avantajul în primul viraj, iar de acolo și-a mărit considerabil ecartul față de restul plutonului. Leclerc a încercat să-l depășească pe Verstappen pe exteriorul primului viraj, însă fără succes.

În spate, George Russell și-a menținut a treia poziție în fața lui Sergio Perez. Plecat de pe locul 5, mexicanul de la Red Bull a avut un start mai bun decât Carlos Sainz Jr, pilotul de la Ferrari începând de pe poziția a 4-a. Au urmat apoi Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Lewis Hamilton și Yuki Tsunoda în primele 10 poziții după primul viraj.

Tot acolo a fost și un incident în care au fost implicați Lance Stroll, Nico Hulkenberg și Valtteri Bottas. Stroll a fost răsucit, însă fără daune la mașină. Hulkenberg, cel care l-a atins pe canadianul de la Aston Martin, s-a ales cu o aripă față avariată și a trebuit să intre la boxe pentru a o înlocui. În spatele său, Bottas s-a ales și el cu o aripă față avariată, dar care nu necesita o înlocuire.

PROBLEME DE FRÂNARE PENTRU LECLERC

În primele tururi, Max Verstappen a reușit să se desprindă de Leclerc și de restul plutonului. Asta pentru că monegascul de la Ferrari se afla într-un duel strâns cu George Russell. În timpul duelurilor, Leclerc a avut probleme cu blocarea roților din față la frânarea în virajele 1 și 9, ceea ce i-a permis lui Russell, dar și lui Perez și Sainz în spate să rămână foarte aproape de pilotul monegasc.

Inevitabilul s-a întâmplat la scurt timp. Leclerc a blocat din nou o roată la frânarea pentru virajele 9 și 10 și a fost nevoit să iasă foarte larg, în afara circuitului. Greșeala lui Leclerc a fost în avantajul lui Russell, care a preluat poziția secundă. Mai târziu, Sergio Perez avea să treacă de pilotul de la Ferrari.

DUEL ÎNTRE LECLERC ȘI SAINZ

Din cauza problemelor la frâne, Leclerc era acum vulnerabil în fața coechipierului său, Sainz. Spaniolul l-a atacat pe colegul său de la Ferrari în primul viraj și, după un duel roată la roată extrem de strâns, a reușit să îl depășească pe Leclerc.

Cu puțin timp înainte de această acțiune a fost fluturat și un steag galben în primul sector, cauzat de Logan Sargeant. Americanul de la Williams a ratat complet frânarea în virajul 4 și a ieșit de pe circuit.

La prima vedere, părea o simplă greșeală de pilotaj, însă greșeala a fost cauzată de o defecțiune a volanului, ceea ce a necesitat înlocuirea acestuia.

Dintre piloții fruntași, George Russell a oprit primul, în turul 12, fiind urmat prompt de către Leclerc. Ambii piloți au trecut de pe anvelopele soft pe pneuri hard. Pe parcursul următoarelor tururi, cei doi au fost urmați de Perez, Piastri și Hamilton pe linia boxelor. Perez a reușit o depășire pe exteriorul lui Russell în virajul 4, imediat după ieșirea de la boxe.

A urmat Sainz în turul 15, care a ieșit în spatele celor care au oprit deja. Între timp, Verstappen a rămas pe circuit până în turul 17, când a intrat și el la boxe pentru un nou set de anvelope.

RED BULL ÎȘI CONSOLIDEAZĂ PRIMELE POZIȚII

După prima serie de opriri, Max Verstappen și-a păstrat fără probleme avantajul față de Sergio Perez, care urcase pe locul 2. Astfel, Red Bull și-a consolidat foarte devreme avantajul în cursă față de restul plutonului.

Trebuie spus că echipa austriacă a fost puțin ajutată și de problemele celor din spate. Ambii piloți Mercedes au raportat probleme cu supraîncălzirea și cu încărcarea bateriei sistemului hibrid. În cazul lui Lewis Hamilton, el s-a confruntat chiar și cu un scaun rupt în cockpit.

Charles Leclerc nu reușea să mențină un ritm constant din cauza problemelor pe care le avea la frâne. La un moment dat, el a transmis pe radio că monopostul său trage într-o parte atunci când frânează. După cursă am aflat că Leclerc se confrunta cu probleme la conductele de frână, iar diferența de temperatură la frâne era chiar și de 100 de grade Celsius între roțile din față.

Russell începea să piardă teren din cauza problemelor la unitatea de putere, iar asta i-a permis lui Leclerc, cu frânele sale problematice, să se apropie încet dar sigur de britanicul de la Mercedes.

A urmat și a doua serie de opriri. Russell a fost din nou primul care a trecut la boxe dintre cei din față. În același timp, Valtteri Bottas avea parte de un pitstop dezastruos, cu o roată care nu putea fi prinsă corect. Finlandezul de la Kick Sauber a pierdut 52 de secunde în timpul opririi și i-a fost irosită orice șansă de a termina în puncte.

După Russell, au venit la boxe Norris, Hamilton, Piastri și Leclerc. Russell a trecut ușor de Fernando Alonso pe circuit, în timp ce Piastri a încercat să treacă de Hamilton în primul viraj, însă fără succes. În față, Verstappen și Perez au oprit pentru câte un nou set de anvelope soft. Olandezul și-a păstrat din nou avantajul, în timp ce Perez a ieșit doar cu câteva secunde în fața lui Sainz, acum aflat pe locul 3.

LECLERC ÎȘI IA REVANȘA ÎN FAȚA LUI RUSSELL

În ultima parte a cursei, Leclerc a reușit să câștige teren față de Russell.

Punctul culminant a venit în momentul în care Russell a blocat o roată la frânarea în virajul 10. Britanicul a ieșit larg și în afara circuitului, iar asta i-a permis lui Leclerc să-l depășească pentru locul 4. La scurt timp, monegascul avea să se distanțeze de pilotul Mercedes.

Ultimele momente dramatice au fost oferite de piloții RB, aflați în duel cu Kevin Magnussen pentru locul 12. Yuki Tsunoda, aflat în fața coechipierului său, Daniel Ricciardo, a primit ordin din partea echipei de a-l lăsa pe australian în față. Japonezul, supărat de această decizie, l-a lăsat în cele din urmă pe Ricciardo în față. Australianul, însă, nu a reușit nici el să treacă de danezul de la Haas, iar pozițiile nu au fost schimbate înapoi înainte de final.

VICTORIE CATEGORICĂ PENTRU VERSTAPPEN

La final, după 57 de tururi, Max Verstappen și-a trecut în cont o nouă victorie, a 55-a din carieră. El a terminat cu un avantaj de peste 22 de secunde față de Perez pe locul 2, care a asigurat o dublă Red Bull în prima cursă din 2024. Carlos Sainz a terminat pe ultima treaptă a podiumului, în timp ce Leclerc a minimizat pagubele și a încheiat pe locul 4. Verstappen și-a trecut în cont și punctul bonus pentru cel mai rapid tur al cursei.

Locul 5 a fost ocupat de George Russell, urmat de Lando Norris pe 6, Lewis Hamilton pe 7 și Oscar Piastri pe 8. Ultimele două locuri din puncte au fost luate de piloții Aston Martin, cu Fernando Alonso în fața lui Lance Stroll. Canadianul a avut o cursă de recuperare încă din primul viraj și a terminat în puncte.

Clasamentul din afara punctelor arată astfel: Zhou Guanyu (11), Kevin Magnussen (12), Daniel Ricciardo (13), Yuki Tsunoda (14), Alex Albon (15), Nico Hulkenberg (16), Esteban Ocon (17), Pierre Gasly (18), Valtteri Bottas (19) și Logan Sargeant (20). Pentru prima dată în istoria Formulei 1, nu au fost abandonuri în prima cursă din sezon.

MAXIMUM DE PUNCTE PENTRU MAX ȘI RED BULL

Verstappen începe noul sezon cu maximum de 26 de puncte și cu un avantaj de 8 puncte față de Perez. Red Bull pleacă din Bahrain cu maximum de 44 de puncte și cu un avantaj de 17 în fața celor de la Ferrari. Mercedes este pe locul 3, cu 16 puncte, iar McLaren este la mică distanță pe locul 4, cu 12 puncte. Aston Martin este pe locul 5, cu 3 puncte adunate în prima cursă. Celelalte 5 echipe pleacă din Bahrain fără niciun punct.

Următoarea etapă va avea loc în Arabia Saudită. La fel ca în etapa din Bahrain, cursa din Arabia Saudită va avea loc tot într-o zi de sâmbătă, din cauza Ramadanului. Marele Premiu al Arabiei Saudite este programat în 9 martie.

via Formula 1

Comentarii (20)

  • Viva Ferrari !
    Sainz a plătit pentru urcatul pe podium, Ferrari l-a pedepsit aspru, nimeni dinspre Maranello nu a fost in preajma sa dupa cursă.

    https://youtube.com/shorts/ZNBeTlsx45U?feature=shared
    2 2
  • 1.O cursa bunicica.
    2.Fara SC.
    3.Lipsa reclamelor intre final si festivitate.
    4.Comentatori buni.
    3 3
  • Statisticianu'
    A mai căzut un record in Formula Unu.

    Cele mai multe puncte obtinute in curse consecutive:
    1. Max Verstappen 1030 puncte
    2. Lewis Hamilton 1008 puncte
    3. Lewis Hamilton 623 puncte
    6 1
  • Dan Voiculescu
    *Telespectatorul meu a fost, este, va fi mereu Stăpânul meu*

    Aceasta este deviza dupa care mi-am ghidat intreaga activitate in atat de concurentiala piata mass-media autohtona.

    Am luat act cu celeritatea cuvenita de acele critici sosite din partea atat de exigentilor consumatori de motorsport din Romania, fapt pentru care sunt pe deplin pregatit sa reactionez in consecinta.

    Tocmai de aceea, tin sa comunic faptul ca Mihai Morar nu se va afla la microfonul postului de comentator pentru cursa din Arabia Saudita.
    1 4
  • Reclamele din timpul cursei, sunt de neacceptat. O cursa fragmentata de reclame, e o cursa pe care cel care o transmite, a considerat ca nu e cazul sa o vedem in intregime. Pentru asta, antena are o mare bulina neagra de la mine.
    10 1
  • Bruno Famin
    Bonjour!
    Am avut un debut de sezon foarte complicat cu Alpine, dar de astazi am schimbat:
    Joe Burnell - director tehnic (inginerie)
    David Wheater- director tehnic (aerodinamică) Ciaron Pilbeam - director tehnic (performanță)
    0 2
  • Polpozișă
    Trag nădejde că Dănuț va difuza P1-P3 printre chiloții de la Antena Stars, altfel rămân la Sky F1, fără ?Ghițiuc?, Morar și alte blonde cu unghi de 90 grade constant.
    2 2
  • Dan Voiculescu
    Draga telespectatorule Eugen,

    Am atacat frontal cu subalternii mei acest potential neajuns, al inserarii mai mult sau mai putin oportune a calupurilor de publicitate, iar argumentatia lor nu a facut decat sa ma uluiasca.
    Aceasta meteahnă nu si-a facut aparitia pe Antena1, a aparut si la ceilalti difuzori pentru Romania ai Formulei Unu(Digi, Prima, Orange), evident, in sezoanele precedente.

    Tocmai de aceea, am nevoie de ajutorul tau dar si al acelora care sunt pe deplin rutinati cu detaliile unei competitii premium precum Formula Unu, dar care, pe de alta parte, sunt si dispusi sa identifice momentele optime in care calupurile publicitare sa fie percepute ca fiind total noninvazive pentru confortul oricarui telespectator.

    Mizez, asa cum am mizat intotdeuna, pe buna intentie dar si pe vasta competenta a celor care mi-au devenit telespectatori.

    Al tau&vostru, Dan Voiculescu
    3 0
  • Dragi prieteni ai sportului cu motor, Verstappen a câștigat și anul acesta titlul de campion mondial.
    2 0
  • Diana Șosoacă
    Din postura mea de gospodină, părinte, soție, demnitar, vreau sa inițiez o solicitare:
    Încetaţi cu harababura !
    Toate cursele de Formula Unu, FARA NICIO EXCEPTIE, să se desfășoare exclusiv in ziua de duminica.
    2 0
  • bravos
    scopul scuza mijloacele.formula 1 este ocazia de a transmite reclame scumpe.
    2 1
  • bravos
    scopul scuza mijloacele.formula 1 este ocazia de a transmite reclame scumpe.
    1 0
  • petrush
    formula 1 continua sa ramana in top. dupa moto gp,dupa anduranta,si la egalitate cu ciclismul.
    1 1
  • Stimate Dane!
    Apreciez deschiderea ta spre a afla parerea telespectatorilor. Probabil, singurele momente oportune de a introduce calupuri publicitare in timpul curselor, sunt momentele in care exista safety car pe circuit, sau cand cursa este intrerupta cu steag rosu. Poate si cand sunt afisate steaguri galbene. In rest, un calup publicitar, se poate suprapune pe momente frumoase din curse, in care se fac depasiri sau se intampla alte lucruri interesante, pe care nu le mai vedem nici in reluare.
    2 0
  • George Simion
    max e superman! si doar eu il pot depasi!

    ham si ecler si-au mai facut unghiie inca o data..

    sper sa mai avanseze meclarenul!
    0 0
  • Switch- 708
    @Viva Ferrari,

    Ferrari: "Nu avem podium astazi. Charles este P4 si Lewis este P7."
    Primii trei clasati sunt,
    1. Verstappen - RBR
    2. -Perez - RBR
    3. - Sainz - Audi Sport
    1 0
  • Statisticianu'
    Fernando Alonso este singurul pilot din lume care a obținut puncte in 20 de sezoane ale Formulei Unu.
    3 0
  • Pole, Fastest Lap, Victory
    Max Verstappen a ajuns la al cincilea Grand Slam din carieră, egalând reuşitele lui Alberto Ascari şi Michael Schumacher.
    2 0
  • WARNING @Ryce
    Lando Norris: “Această pistă din Bahrain este cea mai potrivită din calendar pentru a exagera avantajul lui Max şi al maşinii sale.
    Pe alte piste nu îi va mai fi deloc aşa uşor”.

    Carlos Sainz: ”Când vom ajunge pe alt tip de asfalt, maşina noastră se va trezi la viață.
    Pe niciun alt circuit limitarea privind puntea spate nu este aşa severă ca aici, restrângând semnificativ potențialul nostru”.
    0 2
  • Charles Leclerc
    "Sunt extrem de placut surprins sa constat cat de repede a reusit Fred Vasseur sa-și puna în practică viziunea și sa schimbe echipa din temelii.
    Fred are idei foarte clare despre ceea ce vrea să realizeze și cum să realizeze arhicunoscutele obiective ale Ferrari.
    Am o relație foarte bună cu Fred si sunt pe deplin aliniat cu viziunea pe care Fred o are pentru echipă pe termen lung și foarte lung, element care a fost definitoriu la momenul când am vrut să reînnoiesc contractul cu Ferrari."
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru