FOTA: "Este prea tarziu pentru un compromis cu FIA"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 22.06.2009
Sefii echipelor din Formula 1 sustin ca vor continua pregatirile pentru organizarea unei competitii paralele, considerand ca este prea tarziu pentru a ajunge la o intelegere cu FIA pe tema regulamentului tehnic pentru sezonul 2010.

Desi pana la inceperea sezonului viitor al Formulei 1 au mai ramas circa 9 luni, cele 8 echipe din cadrul FOTA au avertizat la unison ca este deja prea tarziu pentru a ajunge la o intelegere cu FIA in privinta regulamentului.

Intrebat daca FIA mai are timp pentru a salva Formula 1 de la un dezastru fara precedent in istorie, John Howett, vice-presedintele Toyota, a replicat:

"As spune ca mai este foarte putin timp. Daca incepem actiunile saptamana aceasta, asa cum intentionam, si daca ajungem in faza de implementare a competitiei, cred ca va fi dificil sa renuntam la anumite angajamente pe care ni le vom asuma", a declarat Howett pentru agentia de presa Reuters.

La randul sau, Ross Brawn a avertizat ca FOTA nu isi poate permite sa astepte inceputul anului viitor pentru a reglementa conflictul cu Max Mosley. "FOTA trebuie sa mearga inainte cu planurile si ideile sale. Nu putem astepta pana in ianuarie si sa decidem unde vom concura. Cu fiecare zi care trece optiunile pentru reconciliere se reduc", a explicat Brawn, seful echipei Brawn GP si, in acelasi timp, directorul tehnic al FOTA.

La randul sau, Stefano Domenicali a explicat ca sprijina in totalitate punctul de vedere al lui Ross Brawn.

"Brawn nu a vorbit doar pentru el, ci pentru toate echipele FOTA. Aceasta este pozitia tuturor echipelor. Vrem sa mergem inainte cu proiectul competitiei separate. Echipele au demonstrat ca vor sa ajunga la un compromis cu FIA, dar exista o limita si trebuie sa actionam in consecinta", a spus seful Ferrari.

Afirmatiile sale sunt impartasite si de Flavio Briatore, seful echipei Renault si directorul comercial al FOTA, care spune ca echipele sunt prijinite de ACEA, Asociatia Constructori de Automobile din Europa. "Am incercat sa ajungem la un compromis, am incercat totul. Am deschis usa, dar aceasta ne-a fost inchisa in fata. Intelegerea nu a fost facuta de FOTA, ci de constructori, de toti oamenii de la ACEA", a explicat italianul.

FOTA se va reuni joi pentru a discuta despre regulamentul viitoarei competitii, modul in care aceasta va fi promovata, precum si despre o prima versiune a calendarului competitional.

Via | Reuters | Autosport | ITV

Comentarii (9)

  • ma bucur
    0 0
  • ...
    nu esti singurul :))
    0 0
  • Politichia si cacialmeaua...
    Continui sa cred ca se joaca la cacialma, mi-e greu sa vad o alta competitie unde regulile le vor face cei care concureaza...nu exista sport in care regulile sa fie dictate de competitori, ar fi un haos generalizat.E limpede ca au nevoie de un for international la care sa fie afiliati.Nu-mi sunt simpatici cei doi,dar trebuie sa recunosc ca ei se ocupau de F1 de o "buna" bucata de vreme, cu succese notabile pe vremea cand unii de-aici,care posteaza zgomotos, inca nu erau intarcati.Niciodata nu mi-a placut politica,iar aici se face politica.Toti o fac,nu doar FIA.In asa zisa noua competitie,sunt curios,cine va arbitra litigiile care sunt inerente, Brawn?Briatore?Domenicali?Sau poate un juriu format din piloti trasi la sorti...Mai fezabil,si cred ca aici se joaca totul,este inlocuirea presedintelui FIA.Dar asta este tot...politica.
    0 0
  • Bravo lor
    Sper ca FOTA sa isi continue ideea pana la capat sa scapam de imparatia acestui tiran Bernie Ecclestone.
    Daca Max Mosley ar fi corect l-ar obliga pe acest om sa imparta banii mai echitabil si transparent, dar atat timp cat sunt mana in mana, F1 sub conducerea lor va sfarsi destul de repede
    0 0
  • @diesel08
    hai sa fim totusi seriosi... cei 2 urati care conduc de "buna" bucata de vreme sportul asta au adus numai deservicii F1... numarul spectatorilor a crescut pentru ca a crescut numarul de televizoare in casele oamenilor... numarul pasionatilor este in continua scadere (direct proportionala cu numarul de depasiri as putea zice) iar numarul scarbitilor de aceasta competitie este in vertiginoasa crestere... am o gasca de prieteni care de cand se ocupa jigodiile alea 2 de F1 s-au replofilat care pe WRC care pe MotoGP... daca intelegi ce vreau sa zic...
    0 0
  • NeoGalaxy
    @MAx
    Interesant este ca Max sfideaza atata talentul si inteligenta tuturor leaderilor din FOTA, fie ei tehnicieni, manageri sau CEO's. Practic el nu da doi bani pe acestia desi cativa dintre ei sunt niste manageri extraordinari, ingineri geniali si oameni care conduc destinele echipelor. Pentru el sunt niste fraieri care nu stiu cu se mananca Formula 1 si el considera ca fara viziunea lui, Formula 1, sau sportul in general nu poate exista. As face o paralela cu G. Becalli care considera ca lumea fara el ar fii mai rea, mai intunecata si ca tot universul are nevoie sa fie ghidat de acesta. Evident ca asa cum Max nu-si da seama de propria nebunie nici Gigi nu intelege cand trebuie sa se opreasca. Primul este "salvatorul Formulei 1", al doilea este "cavalerul luminii"... practic... cred ca sunt mai nebuni decat Hitler si Stalin la un loc... dar evident, fiecare cu parerea lui :)

    Cel putin declaratiile celor din FOTA mi se par mai credibile, au un sens general si acesta este ca baietii chiar se gandesc la ce vor sa faca. Max nu are sustinerea nici macar a pilotilor, sau a sponsorilor. El chiar crede ca Marlboro si Santander de pilda vor sponsoriza echipa cu nume de starleta porno si aia cu nume de sus si nu vor mai sponsoriza Ferrari. Pentru ca Ferrari sunt niste nimeni si nu stiu ei cu ce se mananca Formula 1.
    0 0
  • @BurningFlame
    nu doar nr televizoarelor,ci si politica demografica:).Inteleg ca din 1999 unii ne uitam la F1 si il injuram incotinuu pe Ecclestone....;)
    0 0
  • era timpul
    Poate exista merite din partea celor doi bosorogi atat de blamati dar Max putea iesi la pensie, asa cum J.M. Balestre, cel care a condus FIA pana in anii 80, a avut bunul simt sa se retraga pentru ca era in varsta. Atunci Bernie a facut trafic de influenta sa-l propulseze pe Max si o data cu accederea acestuia pe functia de presedinte al FIA au transformat F1 dintr-o competitie cu multe echipe ( nu uitati ca pana in 89 se tineau precalificari) intr.un club restrans. Nu uitati ca Max cu Bernie au inventat ideea de a avea un numar limitat de echipe inscrise. Acuma prin acesta cerinta sunt alese echipele care concureaza, dupa criterii numai de Max stiute ( vezi cazul Prodrive pentru 2010). Si tot ei sunt cei suparati. ??
    Bernie a afirmat la BBC ca nu va lasa ca FOTA sa-i distruga formula 1 dar ce a facut el cu "mondializarea" competitiei? El a facut sa dispara curse pe circuite ca Imola, Zeltweg sau Montreal si in locul lor au aparut curse fara farmec sau semnificatie. Cursa de la Singapore a fost reprezentativa pentru esecul politicii lui Bernie.
    Sa vina altii si sa se schimbe ceva. Cum se poate face o competitie in care regulile sunt facute de concurenti? Simplu inainte de a se apuca de treaba se fixeaza reguli clare care, fiind facute impreuna nu mai se pune problema de a fi contestate.
    0 0
  • @diesel08 / @wolful
    eu personal ma uit la F1 din '90... si pana in 2002 n-am pierdut nici o cursa... nu stiu altii... si da, cu fiecare an trecut in plus, au inceput sa se inmulteasca injuraturile la adresa forului de conducere... acum ma mai uit practic doar din inertie / bine punctat
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru