Hamilton a câştigat la Monza în faţa lui Vettel. Raikkonen a ratat startul, Rosberg a abandonat!

de Daniel Popescu
Duminica, 06.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Lewis Hamilton a obţinut o victorie uşoară în Marele Premiu al Italiei în faţa lui Sebastian Vettel, în timp ce Kimi Raikkonen a ratat startul de pe locul doi şi a terminat pe şase. Nico Rosberg a pierdut ultimul loc pe podium cu două tururi înainte de final din cauza unei defecţiuni tehnice la motor.

Esential 7 victorii a obtinut Lewis Hamilton in sezonul 2015
25.042 secunde a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Sebastian Vettel
1 este numarul abandonurilor suferite de Nico Rosberg in acest sezon
53 este diferenta de puncte din clasamentul general dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg
3 este numarul podiumurilor obtinute de Williams in acest sezon
Lewis Hamilton a avut parte la Monza de una dintre cele mai uşoare curse din acest sezon şi şi-a adjudecat fără emoţii a şaptea victorie din acest sezon.

Misiunea pilotului Mercedes a fost uşurată însă de ratarea startului din partea lui Kimi Raikkonen, care a coborât de pe doi pe ultimul loc într-un interval de numai câteva secunde, ceea ce i-a permis coechipierului său Sebastian Vettel să treacă în faţă.

Poziţionat pe grilă chiar în spatele lui Raikkonen, Nico Rosberg a pierdut timp preţios după ce a fost nevoit să-l ocolească pe pilotul Scuderiei Ferrari prin partea dreaptă, iar Felipe Massa, Valtteri Bottas (ambii Williams) şi Sergio Perez (Force India) l-au devansat pe german. Rosberg l-a depăşit însă pe Perez în turul doi şi a reuşit să se apropie ameninţător de Bottas, însă tentativele sale de depăşire nu au dat rezultate. Între timp, Raikkonen a urcat în zona punctelor până în turul cinci.

Rosberg, de la agonie la extaz şi înapoi la agonie

La fel ca anul trecut, piloţii au optat pentru o strategie cu o singură oprire la boxe în cadrul căreia au înlocuit pneurile soft cu cauciucurile medium între tururile 18-28. Hamilton şi-a consolidat poziţia de lider în faţa lui Vettel, însă marele câştigător a fost Rosberg, care a reuşit să treacă de ambii piloţi de la Williams şi să urce astfel pe poziţia a treia, în ciuda avertismentelor primite de la boxe cu privire la o supraîncălzire a pneurilor.

În a doua jumătate a cursei, Hamilton şi-a extins suficient de mult avansul în faţa lui Vettel pentru a putea intra din nou la boxe fără probleme în caz de nevoie, iar echipa a insistat de două ori ca britanicul să forţeze cât mai mult, fără să-i explice pilotului care este motivul. Acesta şi-a îndeplinit însă datoria fără întrebări şi nu a avut emoţii să treacă primul linia de sosire.

Între timp, Rosberg a încercat să recupereze diferenţa de 4.5 secunde care îl separă de Vettel. Germanul s-a apropiat la mai puţin de două secunde de Vettel, însă nu a mai avut nevoie de un atac decisiv, întrucât motorul monopostului lui Rosberg a luat foc cu numai două tururi înainte de finalul cursei. În urma incidentului, Rosberg are acum un deficit de 53 de puncte în clasamentul general, în timp ce Vettel a profitat de oportunitate pentru a urca pe treapta a doua a podiumului.

Mercedes, investigată pentru presiunea în pneuri 

Important! FIA a anunţat că Mercedes este investigată de comisarii de cursă pentru că Hamilton şi Rosberg au avut o presiune în pneuri mai mică decât cea stabilită de Pirelli.

Hamilton a fost instruit de la boxe să-şi construiască un avans cât mai mare cu scopul de a rămâne pe prima poziţie în cazul în care va primi o penalizare standard de 25 de secunde în clasamentul cursei. Avansul britanicul în faţa lui Vettel a fost de 25.042 secunde. Chiar şi aşa, el riscă să piardă victoria dacă va fi exclus din clasamentul cursei.

Update: FIA nu a luat nicio masură impotriva lui Hamilton.

Podium nesperat pentru Massa

Sunt prea bătrân pentru asta!

Felipe Massa
Pilot Williams
După intrarea la boxe, Massa şi Bottas nu au avut nicio şansă să-şi îmbunătăţească poziţiile în clasament, mai ales că Rosberg defila la aproximativ 13 secunde în faţă. Abandonul surprinzător al lui Rosberg le-a permis însă lui Massa şi Bottas să urce pe locurile trei şi patru şi l-a determinat pe brazilian să afirme că "este prea bătrân pentru asta".

Raikkonen a revenit pe circuit pe locul nouă după unica intrare la boxe, însă i-a depăşit treptat pe Marcus Ericsson (Sauber), Nico Hulkenberg (Force India) şi Sergio Perez (Force India) pentru a urca pe locul şase, transformat în cinci după abandonul lui Rosberg.

Finlandezul a fost urmat de Perez şi Hulkenberg, în timp ce Daniel Ricciardo a reuşit să termine pe locul opt o cursă începută pe penultima poziţie după numeroase penalizări suferite din cauza dublei schimbări a motorului. Australianul a fost avantajat şi de o strategie inedită, întrucât a început Marele Premiu cu pneuri medium înainte de a trece pe cauciucurile soft pentru finalul etapei. Ultimele două locuri în puncte le-au revenit lui Ericsson şi Daniil Kvyat, după ce ultimul dintre ei a plecat doar de pe locul 18.

Toro Rosso a încheiat la graniţa punctelor cu Carlos Sainz Jr şi Max Verstappen urmaţi de Nasr, în timp ce McLaren şi-a trecut în cont doar un loc 14 prin Jenson Button. Ultimele două locuri au fost ocupate de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.

Pe lângă Rosberg, au mai abandonat Fernando Alonso (s-a retras la boxe cu problemele la frânele monopostului McLaren), dar şi cei doi piloţi Lotus, Romain Grosjean şi Pastor Maldonado, care au suferit defecţiuni tehnice la motor în primele tururi.

Italia - Rezultate cursă: 

Loc Pilot Echipa Tururi
1 Lewis Hamilton Mercedes 53
2 Sebastian Vettel Ferrari 53
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 53
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 53
5 Kimi Raikkonen Ferrari 53
6 Sergio Perez Force India/Mercedes 53
7 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 52
8 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 52
9 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 52
10 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 52
11 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 52
12 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 52
13 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 52
14 Jenson Button McLaren/Honda 52
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 51
16 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 51
17 Nico Rosberg Mercedes 50
18 Fernando Alonso McLaren/Honda 47
- Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1

Clasament general: 

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 252
2 Nico Rosberg 199
3 Sebastian Vettel 178
4 Felipe Massa 97
5 Kimi Raikkonen 92
6 Valtteri Bottas 91
7 Daniil Kvyat 58
8 Daniel Ricciardo 55
9 Romain Grosjean 38
10 Sergio Perez 33
11 Nico Hulkenberg 30
12 Max Verstappen 26
13 Felipe Nasr 16
14 Pastor Maldonado 12
15 Fernando Alonso 11
16 Carlos Sainz 9
17 Marcus Ericsson 9
18 Jenson Button 6
19 Roberto Merhi 0
20 Will Stevens 0

Clasament constructori:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 451
2 Ferrari 270
3 Williams/Mercedes 188
4 Red Bull/Renault 113
5 Force India/Mercedes 63
6 Lotus/Mercedes 50
7 Toro Rosso/Renault 35
8 Sauber/Ferrari 25
9 McLaren/Honda 17
10 Marussia/Ferrari 0

Comentarii (33)

  • ce v-am spus ca kimi pierde startul ...

    http://www.automarket.ro/formula1/raikkonen-rezultatele-din-calificri-reprezint-o-mare-surpriz-65585.html
    12 2
  • N-a fost cursa celor de la Ferrari, dar abandonul lui Rosberg... cu doar 2 ture inainte de final... trist. Raikkonen a avut cel mai "....." start din acest sezon, dar bine a recuperat si a terminat pe locul 5. Nu cred ca este ceva bun de spus despre faptul asta, asta este. Hamilton, Vettel si Massa, nu stiu cat de mult merita felicitari dar ei sunt pe podium. Bottas nu pare cu nimic mai bun decat Massa, desi este ceva mai tanar, nu cred ca merita o sansa la Ferrari. Verstappen in schimb, cred ca este cel care ar merita o sansa la Ferrari sau Red Bull, mai ales ca anul viitor cei din urma vor utiliza motoare Mercedes.

    P.S. Cred ca aici s-au cam terminat ambele campionate dar cred ca o sa mai fie curse interesante in acest sezon, dar nu cred ca vor schimba ordinea in clasament.
    15 4
  • Plictisitoare tare cursa!
    Oare va primi Ham penalizare?
    6 5
  • Hamilton este sub investigatie, datorita presiunii din pneuri aflata sub limita legala. Va primi penalizare de 25 de secunde, dar isi pastreaza victoria pentru doar +0.042 sec.
    11 17
  • Aici este stirea: http://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-under-investigation-over-tyre-pressures
    6 12
  • Vai de capul meu. Nemtii spun ca va fi fie descalificat fie penalizare pe grila in Singapore. Nu se poate sa ii dea victoria lui Ferrari :(((
    9 26
  • Hamilton s-a saturat sa mai fie negru. S-a vopsit blond
    26 2
  • @mircea
    aha, asta ar putea explica de ce il puneau cei de la mercedes pe hamilton sa forteze desi era in frunte detasat; stiau ei ceva ...
    15 1
  • da @mircea, e vai de capul tau daca atata lucru te afecteaza pe tine ...
    8 4
  • @haha

    Ba da ma afteaza, sa ii vedem pe infectii aia in combinezon rosu castigatori la masa verde.
    7 35
  • mai stiti cum era huiduit Vettel la Monza acum doi ani? Acum e aclamat mai dihai ... Alonso se consoleaza cu Button .... si cand va spuneam ca Alonso nu are multi fani, Ferrari are ...
    13 6
  • Cei de la MB stiau de acest fapt, dar au preferat sa riste, dar iata ca celor de la FIA nu le scapa nimic. Chiar nu inteleg, cu o asa diferenta in clasament, de ce trebuie sa mai umble cu smecherii?
    De ce au lasat presiuniea mai mica in pneuri? Simplu, un start mai bun.
    Nu este nici un secret ca odata plecat in fata, cioara vopsita nu mai poate fi oprit de nimeni.
    Mare pacat ca lui Raikonen nu i-a cuplat ambreajul si a ajuns pe ultimul loc.
    29 8
  • oky, la conferinta de presa Ham tocmai fu intrebat daca stia de boroboata cu presiunea din pneuri atunci cand era pus de echipa sa forteze; el zice ca e posibil sa fie probleme cu presiunea dar ca nu stia
    12 1
  • Adrian
    Păcat pentru Rosberg că a fost nevoit să abandoneze, dar mai sus de locul 3 tot nu ar fi urcat, pentru că nu cred că ar fi fost în stare să îl ajungă pe Vettel, iar dacă totuși l-ar fi ajuns nu ar mai fi avut timp suficient la dispoziție ca să îl și depășească!
    9 1
  • Din moment ce ambii piloti ai MB au pilotat cu aceeasi presiuni in pneuri, e clar, le-a fost frica de stgartul celor de la Ferrari care prin Vettle ce era pe 3 era la egalitate cu Ham inainte de prima curba, daca nu avea probleme Raik, sigur Kimi era in fata inainte de curba dar asta e...
    14 5
  • Mircea Mckaka
    Bai Mircea, speram ca nunta te-a adus cu capul pe umeri dar vad ca tot infantil esti si gandesti la fel de prost!
    16 2
  • Eh, Kimi... Pacat de acel start ratat, insa, dupa aceea a inceput sa mearga ca nebunul ca pe vremuri. Ma rog sa-l revad pe vechiul Kimi de pe vremea cand concura pentru McLaren. A fost o cursa extrem de palpitanta.
    @Mclaren_Mircea_1984 - hahahahahah, nu plange prietene, dupa cum ti-am mai spus, probabil in vreo 3-4 ani McLaren o sa reuseasca sa faca cel putin 1 punct pe cursa, apropo, nu ai articulat corect ultima propozitie 'Domnule Inginer'. Corect era 'Nu se poate sa LE DEA VICTORIA CELOR DE LA FERRARI'
    Defapt, nu merita sa te corectez, gramatica ta e ca si echipa McLaren =)
    13 3
  • Ati inviat feraristilor? Stati langa prada si asteptati sa o sfartecati? Si daca va fi penalizat sau descalificat care-i treaba? Sa va dea FIA si voua o victorie sa va mai bucurati! Tot Lewis este si va fi campionul F1!
    13 24
  • @Mircea Mckaka

    Pana la disparitie carnii de pe oase pe pamantul acesta voi fi un diavol plin de ura contra Ferrari. Nu e loc de ratiune, ci doar de incrancenare fanatism su ura neagra chiar daca si lumea se va sfarsi.
    5 27
  • *disparitia
    3 24
  • *si
    3 24
  • Mircea - mor de ciuda :)
    Feraristii!
    Manelistii!
    6 15
  • @Daniel Popescu
    Kimi a ajuns ultimul dupa primul viraj, nu pe locul 14
    7 1
  • Mircea esti...sub orice critica, uau SA a facut o rima, ai vb ca un poet, sa iti ...pe piept... de unde ai dedus tu ca suntem manelisti? Daca eu sunt manelist, tu esti cocalar 100%.
    12 0
  • serban
    ESPN F1 : "A lower tyre pressure allows for more grip, especially, but not only for the start". Adică au profitat cu golănia asta și în timpul cursei, nu numai la start.
    Cel puțin curioasă, dar simpatică în încrâncenarea ei, frustrarea dusă la extrem a unor tipi, gen "sa" și "Mircea_1984", măi fraților, ar trebui să vă obișnuiți cu turul în urmă, la anul vă bat și Marussia, mai ales că-și trag motoare Mercedes !
    11 5
  • Lewis a demonstrat inca o data ca este cel mai mare pilot si a castigat azi cu peste 25 secunde in fata tifosilor. O penalizare de 20-25 secunde ar fi ZERO pt feraristi. Sper sa fie descalificat fiindca este singura masura pe care si-o doresc: ferarisii, cocalarii si manelistii. Ar fi pacat ca la sfarsit de campionat sa aiba motiv de denigrare a celui mai bun pilot LEWIS HAMILTON. Decat un campion de carton mai bine CAMPION cu victorii furate de FIA si FERARI!
    E clar ca Vetel merita victoria deoarece Lewis era prea departe ca sa mai fie luat in calcul.
    10 13
  • fericitilor.... se pare ca si simpaticii de la conserva rosie erau cu presiunea mai mica....: http://gptoday.com/full_story/view/537613/Mercedes_and_Ferrari_summoned_to_stewards/

    Sper sa nu ajungem la mese verxi in natura moarta rosie si argintie!
    4 5
  • @Daniel Popescu: "Germanul s-a apropiat la mai puţin de două secunde de lider, însă nu a mai avut nevoie de un atac decisiv, întrucât motorul monopostului lui Rosberg a luat foc cu numai două tururi înainte de finalul cursei." Nu e corect, te rog modifica in loc de "lider" - Vettel.
    Multumesc.
    1 1
  • @octav71: Am modificat, multumesc.
    2 2
  • chiar daca masina aia e preferata de manelisti asta nu inseamna ca e o masina de evitat; cei care au creat-o sunt foarte capabili, cine o cumpara dzeu cu mila
    3 2
  • sunt fericit pentru podiumul lui Massa , in rest -TOTUL E UN MARE CACAT , NU F1 .....
    5 3
  • Kimi ar trebui să facă turul de încălzire în jurul unei biserici, prea se ţin ghinioanele scai de el.
    6 0
  • @sa

    esti penibil/penibila

    du-te fa-i un copil la Hamilton si lasa-ne in pace!
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru