INTERVIU: 10 minute cu Alain Prost şi Christian Horner

de Daniel Popescu
Joi, 27.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket a avut plăcerea să vorbească cu cvadruplul campion mondial Alain Prost şi şeful Red Bull Racing, Christian Horner, cu ocazia lansării noului motor Renault pentru sezonul 2014 al Formulei 1.

Esential 4 titluri mondiale a castigat Alain Prost in Formula 1
3 titluri mondiale consecutive la constructori are Christian Horner in palmares alaturi de Red Bull Racing
1989 este sezonul in care Prost a castigat titlul mondial cu un monopost McLaren echipat cu motor Honda
Cu numai o zi înainte de ceea ce avea să devină una dintre cele mai spectaculoase experienţe din viaţa mea cu ocazia Cursei de 24 de ore de la Le Mans şi a revenirii Alpine în competiţiile de anduranţă, am avut oportunitatea de a asista şi la prezentarea oficială a noului motor Renault pentru sezonul 2014 al Formulei 1.

Detaliile tehnice ale noului motor turbo V6 de 1.6 litri le-aţi putut afla în timp real de la Mircea, însă lansarea din localitatea Le Bourget de la evenimentul Paris Air Show a inclus şi câteva momente speciale.

De departe, cele mai importante şi interesante au fost interviurile la masa rotundă cu cvadruplul campion mondial Alain Prost şi Christian Horner, şeful triplei campioane mondiale Red Bull Racing, care au discutat timp de 10 minute cu jurnaliştii veniţi din România.

Prezent la eveniment în calitate de ambasador Renault, Prost s-a dovedit a fi o prezenţă mai mult decât agreabilă. Într-un costum negru cu cămaşă albastru-deschis, francezul este inconfundabil: chiar dacă anii încep să-şi pună amprenta şi pe unul dintre cei mai mari piloţi din istoria Formulei 1, părul vâlvoi care l-a făcut celebru a rămas neschimbat.

În plus, zâmbeşte aproape non-stop şi lăsa senzaţia că se bucură să stea de vorbă cu o echipă de jurnalişti români, mai ales că pe parcursul interviului colectiv a trecut de la discursul de PR la opinii cu adevărat personale despre ceea ce se întâmplă în prezent în Formula 1. Inevitabil, prima întrebare se referă la noile motoare de Formula 1 şi la modul în care se va schimba stilul de pilotaj.

Alain Prost discuta cu jurnalistii romani

ÎNTREBARE: Vor fi piloţii obligaţi să concureze la consum din cauza limitei de 100 de kilograme de combustibil pe cursa?

Nu le vom cere piloţilor să meargă încet pentru a salva combustibil, nu va fi cazul.

Alain Prost
Ambasador Renault
ALAIN PROST: Nu le vom cere piloţilor să meargă încet pentru a salva combustibil, nu va fi cazul. Piloţii vor dori să forţeze tot timpul, poate chiar mai mult decât în acest an, pentru că vor avea mai multe oportunităţi datorită KERS-ului (n.r - a cărui putere se va dubla din 2014). Pilotul va avea la dispoziţie un pachet de energie şi va folosi energia aşa cum doreşte, va avea mai multe posibilităţi decât în acest an.

Pentru Horner, care pe tot parcursul prezentării oficiale a butonat un Blackberry şi un iPhone în aşteptarea verdictului FIA despre testul Mercedes cu Pirelli, cel mai important aspect al noilor motoare este sunetul. Britanicul evită însă să vorbească despre noua unitate Renault, afirmând, deloc convingător, că abia l-a văzut pentru prima oară.

Christian Horner, reprezentantul Red Bull la lansarea noilor motoare Renault de F1

Consumul de carburant va fi de asemenea crucial pentru modul în care gestionezi cursa, în special pe circuitul de la Singapore, unde arzi foarte multă benzină..

Christian Horner
Sef Red Bull Racing
CHRISTIAN HORNER: Nu am văzut încă noile motoare V6, abia azi l-am observat pentru prima oară.
Sper să fie un motor bun şi este important să sune fantastic, pentru că asta face parte din ADN-ul Formulei 1. Cred că Formula 1 este cea mai reprezentativă competiţie pentru tehnologie şi trebuie să începem de aici pentru a transfera tehnologie în industria auto de serie.

AUTOMARKET: Credeţi că motoarele vor căpăta o influenţă mai mare în Formula 1 de anul viitor, in detrimentul aerodinamicii?

CHRISTIAN HORNER: Motorul va fi foarte important, iar fiabilitatea va fi crucială pentru că vom avea doar cinci motoare (n.r - pentru un pilot pentru un sezon întreg, comparativ cu opt în prezent). Consumul de carburant va fi de asemenea crucial pentru modul în care gestionezi cursa, în special pe circuitul de la Singapore, unde arzi foarte multă benzină.

Newey se pricepe foarte bine să găsească soluţii, aşa că pentru el şi echipa lui este o provocare de care cred că se va bucura.

Christian Horner
Sef Red Bull
Red Bull Racing a progresat semnificativ începând din sezonul 2009, atunci când a avut loc precedenta schimbare majoră de regulament tehnic. Suntem însă curioşi cum priveşte directorul tehnic Adrian Newey, creditat pentru performanţele echipei, această nouă schimbare de regulament care ar putea schimba ierarhiile.

AUTOMARKET: Ce părere are Adrian Newey despre schimbarea regulamentului?

CHRISTIAN HORNER: Lui Adrian nu-i plac regulile restrictive şi există unele reguli care restricţionează creativitatea, dar se pricepe foarte bine să găsească soluţii, aşa că pentru el şi echipa lui este o provocare de care cred că se va bucura. 

Christian Horner discuta cu oficialii Renault

Revenim la Prost, dar rămânem la subiectul motoarelor, pentru că Honda urmează să se întoarcă în Formula 1 în 2015. Toată lumea ştie că Prost a câştigat titlul din 1989 cu un McLaren echipat cu motoare Honda...

Nu vreau să spun mai multe, dar ştiu că unul sau doi constructori analizează posibilitatea de a reveni in F1.

Alain Prost
Ambasador Renault
AUTOMARKET: Ce părere aveţi despre refacerea parteneriatului dintre McLaren şi Honda?

ALAIN PROST: Este bine pentru Formula 1 că Honda revine în Formula 1, iar parteneriatul cu McLaren este foarte bun pentru că vrem să vedem un McLaren mereu competitiv. În acest moment McLaren este destul de jos, dar este una dintre marile echipe, iar parteneriatul cu Honda îmi aduce aminte de multe lucruri bune (n.r - râde).

AUTOMARKET: Credeţi că vor veni mai mulţi constructori în Formula 1 în anii următori?

ALAIN PROST: Anul viitor nu, dar cred că mai putem avea unul în următorii doi ani. Nu vreau să spun mai multe, dar ştiu că unul sau doi constructori analizează această posibilitate. 

Formula 1 s-a schimbat radical în ultimii ani. Într-o încercare de a creşte numărul depăşirilor, FIA a introdus sistemele KERS şi DRS, criticate însă pentru faptul că duelurile dintre piloţi sunt acum mai mult artificiale.

Trebuie să existe un echilibru, pentru că unii sunt interesaţi de tehnologie, iar alţii de latura umană. Poate că latura umană nu mai este suficientă..

Alain Prost
Ambasador Renault
AUTOMARKET: Vă place place modul în  care se desfăşoară cursele în prezent, cu numeroase depăşiri efectuate doar datorită sistemelor KERS şi DRS?

ALAIN PROST: Nu-mi place în mod deosebit, dar vremurile s-au schimbat, iar acum avem mult mai multe ţări interesate de Formula 1.

În Europa, noi am vrea să avem ceva diferit de ceea ce caută oamenii din India sau China şi este foarte greu să găseşti un compromis. Este o întrebare foarte dificilă. Îmi amintesc că în 1982 am terminat pe locul patru în clasamentul general şi am avut opt abandonuri, aşa că nu poţi face comparaţii cu prezentul, pentru că fiabilitatea este mult mai bună acum.

AUTOMARKET: Credeţi că Formula 1 mai poate avea dueluri memorabile precum cele dintre tine şi Ayrton Senna?

ALAIN PROST: Formula 1 era complet diferită atunci. Am putea avea ceva dueluri, dar între coechipieri este dificil. Poate că atunci latura umană era mai pronunţată, pentru că existau mai multe pericole, iar piloţii se priveau altfel unii pe alţii, exista mai mult respect reciproc. Dar putem noi să revenim  la ceea ce am avut? Nu. Aşa că trebuie să aducem ceva diferit şi acesta este motivul pentru care îmi place această nouă tehnologie. Trebuie să existe un echilibru, pentru că unii sunt interesaţi de tehnologie, iar alţii de latura umană. Poate că latura umană nu mai este suficientă.

Alain Prost explica prin gesturi ce parere are despre noul motor de Formula 1

AUTOMARKET: Credeţi că ordinele de echipă sunt bune pentru Formula 1?

Ordinele de echipă vor reprezenta întotdeauna o problemă. Cea mai bună performanţă o obţii atunci când ai un pilot numărul 1 şi un pilot numărul 2.

Alain Prost
Ambasador Renault
ALAIN PROST: Nu, nu este niciodată bine pentru spectacol, dar ordinele de echipă vor reprezenta întotdeauna o problemă. O echipă are două monoposturi şi doi piloţi şi cea mai bună performanţă o obţii atunci când ai un pilot numărul 1 şi un pilot numărul 2. Asta este realitatea.

AUTOMARKET: Luptele dumneavoastră cu Ayrton au fost fabuloase...

ALAIN PROST: Da, dar şi atunci a fost dificil, pentru că pe de o parte nu ar fi trebuit să fim egali în echipă, dar pe de altă parte trebuia să fim egali, iar în astfel de situaţii apar problemele. Dar când un constructor investeşte în Formula 1 şi luptă pentru titlul mondial nu este atât de uşor. Dar face parte din joc. 

Alain Prost trebuie să plece, pentru că are un program încărcat. Noi, jurnaliştii români, rămânem pe loc şi încercăm să rumegăm cele spuse de cvadruplul campion mondial. Da, aspectele financiare contează acum mai mult, iar KERS şi DRS par să fie un rău necesar în Formula 1 din mileniul trei. Dar asta nu mă împiedică să regret că, probabil, nu vom mai avea niciodată o rivalitate şi un duel precum cele dintre Prost şi Senna...

Comentarii (8)

  • RenaultSport
    Fabuloase interviuri ! Multumim Automarket !
    18 0
  • Interesant articol, multumesc.
    Am o nelamurire. Citat din Horner "Cred că Formula 1 este cea mai reprezentativă competiţie pentru tehnologie şi trebuie să începem de aici pentru a transfera tehnologie în industria auto de serie."
    Ce anume tehnologie se poate acum transfera de pe un monopoost de F1 pe masini de serie ? In afara de KERS care va aparea pe "La Ferrari" (care tot nu e masina de serie) ce sa transferam ?
    Aripioare laterale ? DRS ?
    De mult timp F1 nu mai e acel laborator din care sa se transfere tehnologie pe masinile de serie. Din pacate ...
    4 13
  • dulelul dintre coechipierii McLaren Alonso si Hamilton a fost delicios si s-a apropiat la 90% de cele dintre Senna si Prost! pacat ca a durat doar un an... francezul si brazilianul au fost doi ani in aceasta situatie...
    4 0
  • @pablo256r

    Te inseli... tu si altii ca tine ! Solutiile tehnologice si materialele speciale din care sunt facute motoarele si caroseriile masinilor de F1 pot fi transferate masinilor de serie in unele cazuri. Chiar si la marcile de volum.
    10 0
  • nea mike
    prost si senna au fost cei mai buni piloti din f1...nu ii poti pune decat pe amandoi pe primul loc... senna avea acea nebunie care il face un pilot foarte rapid...probabil cel mai rapid pilot de f1, iar prost avea brain... stia aproape indodeauna ce trebuie sa faca sau cum sa isi seteze masina cel mai bine...
    2 0
  • @pablo256r
    It's also good to hear that F1 technology does filter down to road cars, and not just exotica like the Enzo. Andy Ball (Cosworth's chief engineer) says it's happening more and more:

    "Race-bred components are starting to find their way into mainstream automotive applications already, like DLC [Diamond-like Carbon]."

    This low-friction coating for elements like valves and pistons was mostly announced for a revised diesel engine in the Nissan Juke, of all things.


    Nota: Nissan Juke >>implicit Renault

    Sursa: www.pistonheads.com
    7 0
  • Paul, nu ma refeream la "materialele speciale". Din cate stiu ESP/ASR/ABS au ajuns pe masinile de strada din F1. Culmea e ca in F1 s-au interzis intre timp.
    Cele enumerate mai sus le consider revolutionare, nu modificarea unor placute de frina sau a pistoanelor la motor. Pentru astel de modificari nu ai nevoie de F1!
    0 5
  • @pablo256r
    Ce a fost de inventat, s-a inventat.
    La masinile conventionale nu se mai pune problema de revolutie, ci de evolutie. Vrei revolutie? Cumpara-ti o electrica sau asteapta una pe hidrogen..
    In prezent, materialele speciale fac diferenta in cresterea fiabilitatii, a eficientei si a performantei motoarelor. Si te contrazic: ai nevoie de Formula 1 pentru a testa toate astea in cele mai reale si extreme conditii posibile.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru