După o lungă campanie de promovare, în care am văzut două concepte și imagini sugestive cu versiunea de serie, a venit momentul să facem cunoștință cu prima generație electrică a lui Renault Twingo. Noul model de oraș al francezilor reprezintă o combinație între originile lui Twingo și prezentul caracterizat de tranziția către electromobilitate.
REVENIREA LA ORIGINI

Prima generație Renault Twingo a fost lansată în 1992 și a primit un design extrem de îndrăzneț pentru acea vreme. Acel design rotund și cu forme cochete al modelului original își face apariția sub o formă modernizată în cazul noului Twingo E-Tech, la fel ca în cazul celorlalte modele electrice de dimensiuni mici ale mărcii, în speță Renault 4 E-Tech și Renault 5 E-Tech.
Versiunea de serie a noului Twingo electric este practic identică din punct de vedere vizual cu cele două concepte prezentate în ultimii 2 ani. Partea frontală este caracterizată de faruri desenate în formă de semicerc, care seamănă cu o pereche de ochi zâmbitori. La fel ca la modelul original, noul Twingo E-Tech are 3 prize de aer pe partea dreaptă a capotei, ce-i drept acestea fiind acum puțin mai mici.

În marginile barei de protecție sunt montate două elemente de protecție suplimentară împotriva tamponărilor mici. Pentru că este o mașină electrică, grila suprafața unde ar fi în mod normal grila este acoperită de un element decorativ pe care este trecut numele modelului în partea stângă. Bara de protecție în sine integrează o priză de aer desenată în așa fel încât să pară că mașina zâmbește.

Stopurile sunt desenate exact la fel ca farurile, în formă de semicercuri. Deasupra lor sunt vizibile câte o coadă de rechin pentru un aspect ușor mai interesant. În partea inferioară a stopurilor sunt montate 3 blocuri optice pătrate pentru luminile de semnalizare, de ceață și de marșarier. Lumina de ceață din spate este montată în stopul din stânga, în timp ce lumina de marșarier se vede în partea dreaptă.
DIMENSIUNI GENEROASE
Deși este o mașină de oraș, încadrată în segmentul A, noul Renault Twingo E-Tech este dimensionat destul de generos. Astfel, noul model măsoară 3789 milimetri în lungime, 1720 milimetri în lățime și 1491 milimetri în înălțime. Ampatamentul primului Twingo electric este lung de 2493 milimetri.

Paleta de culori a noului Renault Twingo E-Tech include, pentru început, doar 4 nuanțe diferite: verde Absolute, roșu Absolute, galben Mango și negru Starry. Noul model va fi oferit în două linii de echipare, Evolution și Techno. În standard, modelul electric este oferit cu jante de 16 inch, însă sunt disponibile și jante mai mari, de 18 inch.
INTERIOR EXPRESIV

Interiorul noului Renault Twingo E-Tech păstrează aceeași rețetă a modelului original în materie de design, doar că acum este adus la estetica secolului 21.
Atunci când deschizi ușa noului Renault Twingo E-Tech, primul lucru care iese în evidență este bordul colorat și cu un design foarte expresiv, fără a fi exagerat de minimalist sau complex.Noul model vine dotat cu un instrumentar digital de 7 inch și cu un sistem multimedia OpenR afișat pe un ecran central de 10 inch. Față de alte modele din gama Renault, sistemul OpenR prezent la noul Twingo E-Tech primește o grafică unică și secvențe animate special dezvoltate pentru acest model. Aici mai adăugăm și efecte sonore create în colaborare cu faimosul artist de muzică electronică Jean-Michel Jarre.

Ornamentele decorative vopsite în culoarea caroseriei au forme semi-cilindrice. Un detaliu interesant este reprezentat de ornamentele decorative din interiorul portierelor. Acestea sunt, de fapt, parte a caroseriei, fiind de fapt extensii ale acesteia, în jurul cărora sunt decupate panourile portierelor.
În funcție de versiunea aleasă, tapițeria noului Renault Twingo E-Tech diferă din punct de vedere cromatic. Astfel, dacă alegi echiparea Evolution, vei primi ornamente albe și scaune îmbrăcate în tapițerie neagră contrastată de cusături gri și micro-pixeli albi. În echiparea superioară Techno, ornamentele decorative ale bordului sunt vopsite în culoarea caroseriei, iar scaunele sunt îmbrăcate într-o tapițerie pe jumătate gri și pe jumătate neagră, cu efect de tranziție și cu accente roșii sub formă de cusături.

Vârful manetei schimbătorului transmisiei are forma unui ruj și poate fi personalizat cu litere diferite ale așa-zisului alfabet Twingo în cazul versiunii Techno. Aceleași litere sunt prezente și pe covoarele de protecție.
NOUL ASISTENT VIRTUAL RENO
Renault Twingo E-Tech vine dotat și cu asistentul virtual Reno, bazat pe inteligența artificială. Prin acest asistent, șoferul poate interacționa cu mașina pentru reglarea mai multor funcții, iar asistentul virtual are și propriul său avatar.
SCAUNE SPATE REGLABILE INDIVIDUAL

La fel ca în cazul primei generații Renault Twingo, scaunele din spate sunt reglate individual prin glisare. Acestea pot fi aduse mai în față sau mai în spate cu 17 centimetri, iar spătarele lor pot fi și acestea reglate. Pasagerii din aceste locuri beneficiază de un spațiu la genunchi de 160 de milimetri.
Portbagajul noului Twingo E-Tech are un volum de până la 360 litri. Sub portbagaj este prezent și un compartiment suplimentar de 50 de litri pentru cablul de încărcare.
PÂNĂ LA 263 KILOMETRI AUTONOMIE

La fel ca frații săi puțin mai mari, 4 E-Tech și 5 E-Tech, noul Twingo E-Tech are la bază arhitectura AmpR Small, dezvoltată de divizia Ampere a Grupului Renault.
Puntea din față este preluată de la cele două modele, în timp ce puntea din spate este puțin diferită. Astfel, noul Twingo E-Tech are o configurație flexibilă, asemănătoare cu cea văzută la Renault Captur.Propulsorul lui Renault Twingo E-Tech este alcătuit dintr-un singur motor electric, care dezvoltă 82 de cai putere și un cuplu de 175 Nm. Modelul de oraș accelerează, astfel, de la 0 la 50 km/h în 3.85 secunde, în timp ce repriza de accelerație de la 0 la 100 km/h durează 12.1 secunde. Viteza maximă este de 130 km/h.

Motorul electric este alimentat de o baterie LFP cu o capacitate utilizabilă de 27.5 kWh, de unde rezultă o autonomie de 263 de kilometri în regim WLTP. În standard, noul Renault Twingo E-Tech primesc un încărcător AC de 6.6 kW. Există și pachetul opțional Advanced Charge, care adaugă un încărcător AC de 11 kW.
La o stație de încărcare rapidă, bateria noului Twingo electric se încarcă de la 10% la 80% în 30 de minute.
TEHNOLOGII V2L ȘI V2G
Încărcătorul inclus în pachetul opțional Advanced Charge este unul bidirecțional. Mai mult, Renault Twingo E-Tech integrează tehnologiile de încărcare V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid) pentru alimentarea electrocasnicelor sau chiar a unei locuințe.
FUNCȚIE DE CONDUS CU O PEDALĂ

Noul Renault Twingo E-Tech primește și funcția One Pedal care permite condusul prin folosirea unei singure pedale în loc de două. De asemenea, sistemul de recuperare a energiei are 4 trepte, activate prin padele speciale montate în spatele volanului.
24 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ
Pachetul de siguranță avansată Parking & Safety include nu mai puțin de 24 de sisteme avansate de asistență. Astfel, noul Renault Twingo E-Tech beneficiază de cruise control adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru păstrarea benzii, avertizare unghi mort și senzori față pentru păstrarea de urgență a benzii. Bineînțeles, un asistent pentru parcare este inclus în acest pachet.
PREȚ SUB 20.000 EURO

Renault nu a dezvăluit deocamdată prețurile exacte ale noului Twingo E-Tech, însă promite că acesta va avea un preț de pornire mai mic de 20.000 euro. Producția noului model va avea loc în Slovenia, la uzina Renault din Novo Mesto, producție care va începe din 2026.
via Renault






































































Comentarii (0)