Mercedes vrea să vadă Volkswagen în Formula 1: nemții ar fi de acord cu simplificarea motoarelor

de Alexandru Monenciu
Vineri, 17.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Potrivit celor mai recente informații, șeful echipei de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas, Toto Wolff, ar fi declarat recent că își dorește ca Grupul Volkswagen să fie prezent, pe viitor, în Marele Circ.

Recent a avut loc o întâlnire la nivel înalt, la care au participat reprezentanți ai Formulei 1, oficiali FIA și delegați ai furnizorilor de motoare din Marele Circ. La această discuție au luat parte și viitori potențiali furnizori de motoare, inclusiv Grupul Volkswagen fiind reprezentat de Audi și Porsche.

Tema discuției a fost simplificarea sistemelor de propulsie de pe monoposturi. Actuala configurație a debutat în 2014 și include două componente esențiale: unitățile MGU-H și MGU-K. Prima transformă energia gazelor de evacuare în energie electrică și o trimite bateriilor sau o folosește imediat pentru propulsia monopostului.

Mai mult, pentru a evita turbo-lag-ul, unitatea MGU-H transformă energia electrică stocată în baterii în energie cinetică și o trimite turbocompresorului, mărindu-i turația.

Simplificarea sistemului de propulsie ar implica renunțarea la unitatea MGU-H.

Toto Wolff, șeful echipei Mercedes-AMG Petronas F1, susține că ar fi de acord cu această modificare pentru a-i face pe germanii de la Volkswagen să vină în Formula 1.

"Nu pot să vorbesc în numele altora, dar noi la Mercedes suntem pregătiți să acceptăm pentru a facilita intrarea Grupului Volkswagen.

Dar mai sunt și alte subiecte unde trebuie să găsim niște compromisuri," a declarat Wolff.

În urmă cu câțiva ani, Porsche a dezvoltat și chiar testat un motor destinat Formulei 1, dar apoi Grupul Volkswagen a decis să intre în Formula E, astfel că marca din Stuttgart a renunțat la ideea de a concura în Marele Circ. În plus, renunțarea la unitatea MGU-H era una dintre condițiile impuse de germani.

via Motorsport

Comentarii (8)

  • e ca si cum te certi cu un prost, te aduce la nivelul lui si apoi te bate cu experienta
    12 1
  • "simplificarea motoarelor"... De n-o să se ajungă să se simplifice și sistemele de siguranță pt.piloti, în F1.
    Băi fraților, cel puțin în anii '90 F1 însemna dezvoltare & tehnologie avansată. Ăștia vor "simplificare"? Se duce d...u sportul ăsta, pe bune!
    13 2
  • Neutru
    „Simplificarea motoarelor” versus complexitatea motoarelor nu trebuie văzută ca un regres. E ceva stil „Caietul de sarcini” la licitații. câștigă doar cel care trebuie care are acel ceva doar al lui, și Mercedes are acum acel ceva care îi permite să câștige doar el. A impus F1 și FIA în 2014 acest sistem(repet stil „caiet de sarcini” exclusiv Mercedes) prin „Sponsorizări punctuale” a persoanelor decidente. Ceilalți au fost obligați să se adapteze și nici astăzi nu au reușit. Ce vezi greșit dacă aceiași performanță se obține cu ceva mai simplu și mai ieftin? A nu mai este Mercedes cel care dictează!
    8 12
  • @Neutru, ca să-ți răspund mai ușor la întrebare te sfătuiesc să te muți dintr-un apartament cu geamuri termopane, calorifere, curent electric și centrale termice și să-ți cumperi o casă de lut cu geamuri din ramă de lemn, lampă și sobă, că ai obține aceleași performanțe la fel de bune mai simplu și mai ieftin. ;)
    Eu personal aș transforma F1 într-un sport de prototipuri ce dețin cel mai avansat grad de tehnologie, electronică, aerodinamică ș.a.m.d.
    Mă poți contrazice dacă aș zice că autoturismele de azi au evoluat pe baza tehnologiei din F1?
    10 4
  • Neutru
    Ai înțeles greșit sau n-ai înțeles deloc. Nu pledez pentru întoarcere la trecut. Nu-mi plac dictaturile și nici corupția. Mai simplu și mai eficient, fără condiționări de tipul „trebuie să conțină MGU-H și MGU-K sau baterii vopsite roșu cu albastru că așa avem noi”. Și obligatoriu V6. Capacitatea cilindrică și consumul total pe cursă ajunge,Restul e imaginație și inteligență, pasiune și experiență!
    3 2
  • Neutru
    Și consumi cum vrei tu nu cum vrea FIA și F1, cum a făcut Ferrari de a fost anchetată. Consumul total pe cursă să fie egal pentru toți. Eu mănânc atunci când vreau nu cum vrea alții! Asta a fost marea fraudă „consuma combustibil altfel decât vrea Mercedes” și câștiga!
    4 3
  • Anonimus
    Am un cărucior cu rulmenți. Cred că o să fie mai performant și bineînțeles mai performant
    3 5
  • Motorsport.com : Wolff says Mercedes need to "condition and calibrate" Russell to avoid repeat of Rosberg vs Hamilton rift ! Ha, ha, gata, avem un nou șlagăr in anii care vin, "George, it's James" ! Vai mama ei formulă unu și campioni făcuți din pix !
    11 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru