MP al Italiei: Dublă Ferrari în prima sesiune de antrenamente libere

de Alexandru Monenciu
Vineri, 09.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piloții Ferrari au terminat pe primele două locuri prima sesiune de antrenamente libere din Marele Premiu de Formula 1 al Italiei.

În acest weekend va avea loc Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, etapă găzduită de legendarul circuit Monza.

Prima sesiune de antrenamente libere tocmai a ajuns la final, piloții Ferrari ocupând primele două locuri. Cel mai rapid, cu un rezultat de 1 minute și 22.410 secunde, a fost Charles Leclerc. La o distanță de 0.077 secunde a terminat Carlos Sainz.

Al treilea cel mai rapid a fost George Russell. În spatele britanicului a terminat coechipierul său de la Mercedes-AMG Petronas, Lewis Hamilton.

Campionul mondial en-titre, Max Verstappen, a fost al 5-lea, însă weekend-ul este doar la început. Restul topului 10 a fost ocupat de Ocon, Alonso, Tsunoda, Bottas și Ricciardo.

via Formula 1

Comentarii (38)

  • Fierarul
    Cred că livrarea specială cu galben a venit la pachet și cu soft arăbesc.
    9 10
  • Speriati de rezultat, sefii Ferrari s-au intalnit de urgenta pentru a gasi cea mai paguboasa strategie pana duminica pentru a fi 100% siguri ca echipa lor se va face de ras.
    9 4
  • Costel
    L'echec se afla in gratiile Zeitei Fortuna pentru startul cursei italiene......

    PENALIZARI
    Verstappen (10 places)
    Perez (10 places)
    Hamilton (Back of grid)
    Sainz (15 places)
    Bottas (Back of grid)
    Tsunoda (Back of grid)

    P.S. cine se face vinovat pentru implementarea unei reguli stupide, obligativitatea de a parcurge cca 300 km intr-un ritm sustinut?!?
    5 42
  • @eșec genetic
    Ce relevanță au penalizările lui Bottas și Tsunoda în raport cu Leclerc?
    21 8
  • Păi au. Plecând toți din spate, unii nu mai sunt în spate. La fel și locurile pe grilă, pornesc de la cei din spate și penalizările se pot schimba. Vedem după calificări, nu te repezii. Ai puțină răbdare și tu și Costel că nu știm cum va arăta grila de start, dar mai ales finalul cursei. Atunci să vezi bucurii și necazuri și opinii contrare.
    2 21
  • Am înțeles, Leclerc pleacă din pole position cu noroc pentru că Bottas și Tsunoda au primit penalizări.

    "nu te repezii" acum e și mai clar.
    15 4
  • Bobita
    @Costel:Max a primit doar 5 locuri pen pe grila, pentru ca a schimbat doar ICE (motorul cu ardere interna)
    ...cat despre sesiunile de astazi Ferrari arata bine, dar cred ca Red Bull are ceva pus deoparte pt calificari si cursa.
    Perez iar dezamagitor cu cea mai buna masina, si mai viseaza sa devina campion mondial deh nu costa nimic sa visezi.
    @Costel cred ca aia cu 300 km intr-un ritm sustinut e de fapt 3 tururi in acelasi ritm sustinut.
    14 3
  • Cine spune că pleacă din pol? Grila va fi amestecată și nimeni nu știe acum unde va fi pe grilă. Calcul matematic, sau cum spune Ferarul soft arăbesc. Ai priceput? Nu te repezii la atac că nu ai toate datele problemei. Ai răbdare, eu am.
    0 16
  • Leclerc s-a cam bătut constant la nivel de sutimi-miimi de secundă cu Verstappen.
    Cum se face că Zeița Fortuna, despre care vorbește eșecul genetic, l-a binecuvântat pe Leclerc prin penalizările pe care le-au primit Bottas și Tsunoda?

    "Nu te mai repezii" și încearcă gramatica de-a VII-a, imperativul negativ.
    13 4
  • Să-ți explic cu Aritmetica de-a treia. Nu-l ajută pe Leclerc dar influențează grila finală. Sunt 3 plecări din spatele grilei, locurile 20-19-18, Sainz cu 15 locuri poate pleca de pe locurile 16-17 nu mai jos, nici mai sus. Max și Perez cu 10 locuri pot ocupa locurile în intervalul 11-16. Pentru cei sancționați cu locuri, depinde pe ce loc se plasează la finalul calificărilor, că nu pot fi toți pe locul 1. Toți ceilalți 14 vor fi plasați în intervalul 1-14. Cum va fi la start? Costel are „simpatia” lui pentru Leclerc, eu mă întreb dacă Max îl ajunge din urmă și dacă-l va depăși. Unde se va califica? Dacă vor mai fi sancțiuni? Asta am spus eu și respect opiniile altora inclusiv a lui Costel!
    1 18
  • Cristi
    Hi hi hi!!!Iarăși pleacă Verstappen de pe 5 sau 10 și câștigă on fanfare!!!Pariu pe ce vreți voi!!!Că va câștiga cursa,de pe orice loc va fi la start!!!
    9 4
  • Costel
    @Bobita,
    nu-mi propusesem sa dezinformez, articolul din care mi-am permis sa ofer datele a beneficiat, dupa cateva ore, de niste corectii......

    grandprix247.com/2022/09/09/monza-fp1-leclerc-leads-ferrari-charge/

    ..... L'echec are o mare sansa maine, sper sa sa profite de aceasta oportunitate intr-un moment aniversar, atat pentru Ferrari cat si pentru Monza.....
    5 17
  • Când am văzut mânuțe roșii fără număr la o postare, n-a mai fost nevoie să văd cui aparține, mi-a fost clar, a revenit Costel ...
    Când ai de departe cea mai rapidă mașină pe liniile drepte, iar circuitul este practic o linie dreaptă, mai contează câte locuri de penalizare primești ? Am înțeles că Verstappen va primi doar cinci, așa că, a câștigat el plecând de pe 14, n-o s-o facă plecând de pe 6 ? Poate că noi, Ferrariștii, visăm la o minune, așa ca-n 2019, dar visele rămân vise, iar dimineață trebuie să te trezești ...
    14 5
  • Bobita
    @Costel: da am citit si eu dar bn ca sunt multe site-uri mai bine informate si mai rapide.....
    Pentru cel cu aritmetica Max poate pleca de pe locul 6 daca ia polul azi.
    15 0
  • Am văzut antrenamentele și risipa de resurse pe care o face echipa Ferrari. Iar n-o să aibă anvelope noi pentru cursă și probabil nici pentru calificări, dar au arătat în antrenamente că sunt capabili. Strategie nu glumă. Sper să mă înșel, N-am dormit suficient, aproape deloc.
    3 18
  • Costel
    @^,
    un detaliu care mi-a scapat:
    de ce a ales Sainz sa schimbe componente si sa se loveasca de penalizari pe grila taman la Monza?
    chiar au fost probleme pentru spaniol in FP1, deci n-a avut de ales...
    ....daca n-au fost probleme, chiar si avand la dispozitie un traseu permisiv precum Monza, raman la parerea ca se putea evita o astfel de chifla in strategie tocmai in cea mai importanta cursa a sezonului....
    5 22
  • Bottas și Tsunoda i-au adus încă un pole lui Leclerc. Sa avem răbdare să vedem dacă Leclerc va obține pole-ul după ce l-a obținut.
    13 3
  • Leclerc pleacă pe merit din pol, prima linie fiind completată de Russell. Linia a doua Noros cu Ricardo, a treia Gasly cu Alonso, a patra Max cu Ocon. Având în vedere calificările Leclerc e favorit urmat de Max
    11 3
  • @eșec genetic
    Se pare că unii percep viața așa cum e ea, relativ predictibilă. Pe de altă parte, cei mulți lemn.
    16 6
  • Costel
    zglobiule(20:51), te-a implorat careva sa apari pentru a rezolva mistere?!?
    Max poa' sa faca uz de predictibilitate, schimband multe componente +penalizari la Spa, dar pentru a avea si mai multe atuuri in cursa urmatoare, exact cea de la Zandvoort....

    Sainz in schimb, printr-o strategie stranie, a ajuns sa fie obligat sa ignore REZULTATUL in cursa de la Monza -100 years [ Carlos demareaza de pe locul 18] pentru a face prioritate zero din ce, din Singapore, nu ?!?:-))

    ...zglobiule, chiar ai reusit sa-mi asanezi lacunele intr-ale F1!
    4 17
  • Costel
    @!!!,
    RBR n-are cel mai rapid monopost pe liniiile drepte, Max a decis sambata sa foloseasca mai multa apasare, RBR se afla cu 5-6 km/h in spatele Ferrari dpdv al top speed-ului....

    ....sigur, dintr-o astfel de alegere rezida alte avantaje IN CURSA pentru olandez, dar chiar se impune sa ma opresc, n-am de gand sa sufoc "cunoscatorii" amintind aceleasi MIZE MICI pe care monegascul pare ca nu si le poate refuza.....

    ....insusi L'echec declara aseara faptul ca monopostul se comporta exceptional, mai ramane sa reuseasca sa reconfirme si astazi ca un week-end de F1 nu-i format doar din trei sesiuni de antrenamente si calificari......
    6 17
  • Marius
    @Nica,pole nu pol.
    5 7
  • Costel
    @@o^,
    cu ce-au contribuit Bottas si Tsunoda la pole-ul lui L'echec?......detaliaza, te rog.....
    4 16
  • @Costel
    Dacă ai posta și din alte motive decât să-ți flatezi ego-ul și (sau) să-i enervezi pe ceilalți, cu puțină atenție ai fi văzut că postarea mea a fost făcută la 13:14, adică înaintea calificărilor. Deci nu aveam cum și de unde să știu ce setări va alege Verstappen. Oricum, la setări aproximativ egale, Red Bull este mult mai rapidă decât Ferrari și nici nu trebuie să sacrifice prea mult din balanța calificări-cursă. Șanse zero pentru Ferrari pe cel mai rapid circuit din Europa, în orice variantă. Dovada ? Pole Leclerc pentru mai puțin de două zecimi, victorie Verstappen, cu 17 sec înainte de SC !
    Rugăminte. Nu am niciun chef să intru în vreun dialog irațional, așa că scutește-mă de replici.
    16 9
  • Marius
    Din nou "strategii" de la Ferrari. :)))))))))))
    2 4
  • @eșec genetic
    Tu ne spuneai că Leclerc e favorizat de Zeița Fortuna pentru că Bottas și Tsunoda au penalizări.
    Cred că normal e să ne traduci tu ce prostii spui. Degeaba ne întrebi pe noi de ce ești tu în halul ăsta.

    Sainz a făcut nimic. Bietul locotenent pierde lupta cu Leclerc.
    Celălalt eșec genetic, hater-ul lui Georgică, a mai strâns niște punctulețe la frustrare.
    15 20
  • Ferrari
    Concluzia: putem să-i dăm și-n cap lui Verstappen că tot va câștiga! Așadar, îl putem numi deja și pe bună dreptate campion 2022. Nu ne rămâne decât să ne luptăm pt.locul 2 cu toate că "să fi al 2-lea înseamnă să fi primul care pierde"- A.Senna
    15 7
  • Costel
    @!!!,
    a fost un banal update pe care nu mi l-am refuzat, asta doar pentru binele comunitatii....

    ......ce spuneam azi dimineata......
    ce va relatez de atatia ani.....

    L'echec are vreo explicatie pentru care, din postura de lider al cursei, deci fara vreun stres aplicat propriilor pneuri soft de catre vreun adversar, a trecut pe medium in turul 12?
    ...va rog, nu-mi argumentati ca-i inconvenientul liderului cursei, daca nu intra el la boxe pe acel VSC era pedepsit de Max, prin intrarea la boxe a olandezului....
    .....Max , prin ceva trafic, minuscul ce-i drept, a reusit sa supraviuetuiasca pe softurile din grila pana-n turul 26!!!

    ....n-am de gand sa fiu prea exigent cu L'echec, dar parca-i mult prea putin pentru patru ani petrecuti la Ferrari, chiar imi lasa impresia ca nu-i capabil de progres, prin cultivarea aceleiasi strategii in week-end-urile de F1, abordare care se dovedeste foarte paguboasa: bun/foarte bun in calificari, dar extrem de palid in reprezentatiile pe care le ofera in curse....

    diferenta de 17s pana la aparitia SC in lap47?
    ....tot ce se poate, doar ca olandezul bifase o singura trecere pe la boxe, monegascul "conducea" si la acest capitol, cu doua opriri!

    .....jos palaria pentru liliputanul De Vries, o prima cursa cu adevarat exceptionala a acestuia!
    6 15
  • @Costel
    Aici îți dau dreptate, legat de presupusele explicații pe care le-ar putea aduce Leclerc. De-ar îndrăzni s-o facă aș arăta spre Sainz, aș da play unui "trailer" la cursa făcută de colegul lui și l-aș întreba spre final "acesta cum a putut obține un așa rezultat?" Pt.mine Sainz e pilotul cursei de azi. Felicitări lui!
    6 15
  • Chiar nu are importanță de câte ori au trecut Verstappen și Leclerc pe la boxe, în final clasamentul arată 1 Max, 2 Charles. Punct. În orice caz, o nouă chiflă Ferrari, l-au băgat pe Leclerc la schimb după doar 12 ture, iar Verstappen a stat dublu ! De ce ? Leclerc avea pneurile foarte bune ! Rueda ăsta o fi salariat Red Bull, sau Ferrari ?
    Pe site-urile engleze, toți au picat în venerație pentru incredibila "performanță" a lui Hamilton ! Pupincurismul în floare ! Ca fapt divers, în turul 47 , la intrarea SC-ului, distanța dintre Verstappen și Hamilton era de 64 sec !!! Adică încă puțin și era dublat ! Halal recuperare ...
    Cred că unica soluție ca să mai câștige și alt pilot, în afară de Max, vreun GP anul ăsta ar fi ... nu știu care ar fi !
    12 3
  • Încă un motor spart pe timpul cursei, însă asta a cam devenit un "vis".
    1 6
  • Revin cu o completare la postarea precedentă. Leclerc ar trebui să refuze strategia planificată de echipă, dacă în timpul cursei simte că ar fi mai bine pentru el. Așa ar avea două șanse, ori să câștige, ori să piardă. Cu strategia echipei nu are decât o șansă, să piardă !
    6 3
  • Nu am văzut cursa la TV, dar am urmărit desfăşuşarea pe site-ul Formula 1 şi am văzut astăzi rezumatul. Ar fi fost normal să nu se termine sub safety car. Strategia Ferrari..nu a existat. Conform site-ului amintit cauciucurile medii rezistau maximum 31 de tururi, la Leclerc ar fi trebuit 41. Concluzia...De Vries, omul zilei. Meritat. Sper să-şi gasească volan în F1 începând de anul viitor....îmi vine în minte un Latifi...care ar trebui să plece singur văzând cum a fost UMILIT şi sâmbătă şi duminică. O altă concluzie contează şi maşina, dar şi pilotul.
    4 2
  • Strategie? Strategie la Red Bull și probabil la Max dacă alegerile sunt ale lui. Un amănunt de la finalul cursei demonstrează asta. Max s-a opus ca cei întârziați dintre el și Leclerc(ultimi doi) să treacă. A început să ocupe toată pista așa că cei doi n-au mai avut pe unde trece și așa a obligat decidenții să încheie cursa în urma mașinii de siguranță. Ferrari fiind „acasă” ar fi trebuit să știe cât durează evacuarea din acea zonă și ca atare nu trebuia să-l mai bage la schimb piloții dar asta ține de strategie și mai ales de strategi(dacă-i ai). Când comentam despre complexitatea grilei s-au găsit câțiva care să mă contreze(vezi mai sus la 9 o9 ora 20-24 și la 10 09 ora 3-09 și 9-59). Zeci de mânuțe roșii. Oare atâți oameni inteligenți posteză aici? Mergeți strategi la Ferrari că au nevoie!
    1 9
  • Care a fost complexitate grilei din moment ce se știa că Leclerc nu are penalizări și că va câștiga pole-ul?
    Care-i treaba cu aritmetica de a III-a când n-ai doi neuroni pentru grădiniță?
    4 3
  • Altă mizerie de analfabet, Max a ocupat stradă. hahahaha
    Dacă ăia aveau voie să treacă, Max ar fi fost penalizat. Cum naiba traversați strada cu succes?
    5 3
  • @Ferrari Citatul ala al lui Senna mi se pare o prostie marketata, el a spus-o ca sa se justifice dupa nasoalele cu Prost, la fel ca si aia cu "go for the gap". Poate ca sunau cool candva, dar acum par niste replici cringe desprinse din sitcomuri.

    In orice sport exista cineva care sa termine pe locul 2, titlul de vice campion nu e neaparat onorabil in conditiile in care termini la peste 100 de puncte in spate, dar pilotii trebuie sa aduca puncte si pentru constructori, ca de acolo vin banii.

    @DAV Rueda ala e spaniol si trage cu conationalul lui, doar ca Sainz junior e prea slab ca sa emita pretentii in lupta la varf, el e fericit cu locurile 3-4. Un caz ciudat de pilot, bun ca nr.1 la o echipa de mid-table, dar la o echipa cu pretentii nu convinge ca nr.2 si e la ani-lumina de asteptarile lui si ale lui taica su de a fi nr.1sau sa se bata vreodata la titlu.
    5 7
  • Mare este gradina...
    Costel ești un eșec total. Asta rezultă din felul tău de a fi. Încerci tu să pari deștept(nu inteligent, îți explic după), dar n-ai "presiune".
    Adresezi așa zise pseudo-întrebări, cu anumite tente, dar tu deja ai "direcția" luată.
    Inteligent nu ești, te-a simțit multă lume. Dacă citești de pe "247..." asta nu înseamnă că ești tu mai răsărit. Detaliile tehnice, mișcările firmelor de motoare, can can- urile, toate fac o poveste, dar fiecare le vede diferit. Una spun site-urile italiene, alta spun cele englezești, altfel vede francezul, mai nou, acum se implica în acestă poveste media (de specialitate sau nu) olandeza. Citește și tu încrucișat, așa îți va apărea "un al 3-lea ochi" în frunte sau la ceafă.
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru