Newey: "Ferrari şi Lotus au avut noroc la începutul anului datorită pneurilor"

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adrian Newey consideră că Ferrari şi Lotus au obţinut rezultate bune în prima jumătate a sezonului doar datorită pneurilor Pirelli.

Lotus şi Ferrari au făcut mult zgomot că au fost mai inteligenţi pe parcursul iernii, dar pentru mine a fost vorba doar de noroc.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Ferrari şi Lotus au obţinut împreună trei victorii în primele cinci curse ale sezonului, însă au înregistrat un regres rapid după ce Pirelli a revenit la specificaţiile pneurilor de anul trecut în urma numeroaselor pene suferite de piloţi la Silverstone.

Cele două echipe au acuzat frecvent schimbarea pneurilor la jumătatea sezonului, însă Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull Racing, priveşte lucrurile din altă perspectivă. Britanicul afirmă că, în realitate, Ferrari şi Lotus au avut noroc datorită pneurilor în prima parte a sezonului şi că lucrurile doar au revenit la normal în a doua jumătate a anului.

"Pirelli a introdus în 2013 un nou tip de cauciuc mult mai sensibil şi, întrucât cele mai multe circuite includ faze de frânare violentă şi viraje rapide, aceste pneuri se 'încărcau' foarte mult, motiv pentru care nu le puteam utiliza corespunzător."

"Aceste pneuri schimbate ne-au penalizat pe noi şi au avantajat câteva echipe.

Lotus şi Ferrari au făcut mult zgomot că au fost mai inteligenţi pe parcursul iernii, dar pentru mine a fost vorba doar de noroc. Am avut mai puţin succes, dar după aceea politica a preluat controlul", a declarat britanicul citat de publicaţia franceză AutoHebdo.

După schimbarea pneurilor, Formula 1 a fost dominată de Red Bull Racing, care a obţinut şapte victorii consecutive prin Sebastian Vettel.

Via AutoHebdo

Comentarii (24)

  • Foarte bine. Da-le peste bot celor de la Ferrari.
    74 47
  • Sau Red Bull au avut NOROC datorita schimbarii pneurilor.
    62 77
  • ce vorbesti meserie, aia au muncit degeaba toata iarna sa-si adapteze monoposturile la noile pneuri pe care, conform regulamentului, trebuia sa le foloseasca lumea in 2013, voi ati facut cu succes politica si ati schimbat regula in timpul jocului...Cine a avut noroc?Normal trebuia sa fie anul Lotus si Ferrari.Hoti!Lasa c-o furati voi in 2014.
    53 74
  • In locul tau taceam dreaku din gura.
    38 33
  • Ferrari
    Newey a fost invins ani la rand de un singur inginer. Cat timp a fost acela in cadrul Scuderiei Ferrari, s-a facut legea pe circuit: Rory Byrne !!! Asa ca mirciulica du-te la culcare cu jegul tau de mclaren....si tine-l sub perna.
    30 74
  • E norocul vostru ,ca s-au schimbat regulile si asta ma refer la pneuri ,pana la GP SILVERSTONE nu prea ati rupt gura targului si aveati mari probleme cu ele.Asa ca las-o mai moale dl.NEWEY ,cu norocul altora. ''Fraerii'' daca pot sa spun asa ceva ,au fost celalante teamuri care au acceptat asa ceva, mai ales FERRARI care au dreptul de ''VETO'' si cam au un cuvant de spus in F1,si asta ma refer si la ''episodul'' cu MAX MOSLEY cand l-au matrasit de la conducerea FIA. Bravo voua ca ati reusit sa schimbati regulile ,in care sa fiti voi avantajati Dar marea problema o reprezinta ''monopolul'' in materie de pneuri in F1 si poate TODT va face ceva in privinta aceasta si cu siguranta daca ar mai fi si alte corporatii in materie de pneuri MICHELIN ,GOOD YEAR,BRIDGESTONE ,spectacolul ar fi altul.
    41 66
  • Atentie ca a iesit mircea la vanatoare! Pana acum a stat ascuns in pestera lui pt a-si linge ranile dupa fiasco-ul realizat de McLaren in week-end-ul trecut. Ba mircea... in timp ce tu hulesti pe Ferrari, mult iubita ta echpa, McLaren, o incaseaza de la Force India.
    Cat despre articol... ce sa spun, Newey a inceput sa vorbeasca mult si prost in ultimele zile. Aveam un respect pt el pana la acest articol. Se pare ca l-a atins si pe el senilitatea si a uitat ca RBR au reusit sa schimbe regulile jocului in timpul jocului. Sa il citez pe scumpul lui pilot, Vettel, care plangea la inceputul sezonului catre reprezentatntii Pirelli: "Do something!".
    29 66
  • Auzi la newey, "restul echipelor au avut noroc, apoi politica si-a spus cuvantul". Bine ca ai recunoscut si tu ca ai mituit incolo si incoace ca sa aveti masina de titlu mondial.
    14 39
  • @Ferrari

    Mizeria aia de echipa este terminata. Este un gunoi de echipa.
    Batranelul tau, lucreaza part-time in stil student work pentru Ferrari, pe scurt nu are nici o implicare reala si efectiva. La 70 de ani si dupa ce l-a ros cancerul, cu siguranta nu mai este inginerul de acum 15 ani. Mai primim vesti din an in an cum ca este "implicat" in dezvoltarea tractorului ferraristi inca de prin 2009, si de fiecare data inginerii de la Maranello au facut un gunoi de masina, perfecta pentru un gunoi de echipa.
    Abia astept sa va vad gunoiul de anul viitor si cum plangeti ca nu a-ti reusit sa "coretati datele intre tunel si simulator". Bine inteles ca asta o spuneti spre sfarsit cand sunteti in rahat pana la gat, caci la inceput de an mereu veniti cu declaratii pompoase cum ca anul acesta este anul vonstru, ca ati updatat tunelul (a 3 oara in 4 ani), ca ati facut pe dracu si pe lacu, dar in final mereu terminati in genunchi.
    73 28
  • Stiu doar un lucru important in viata asta , ca "roata se invarteste" . Restu se intelege de la sine ( poate de la anu) .
    6 39
  • Ma intreb ce naiba o contine o doza de-aia de Red Bull?(n-am baut niciodata) Vad ca astia se imbata cu Red Bull si incep sa delireze.

    Comentariul lui Newey e mai mult decat insultator. Practic spune "Nici nu ne pasa ca alte echipe au muncit in iarna si au adaptat monopostul la noile pneuri. Noi am facut niste manevre in culise si am schimbat regulile in favoarea noastra". Pai noile pneuri cate echipe au favorizat? Cate? Doar una singura - Red Bull.

    Nu inteleg ce rost au atacurile inutile si mizeriile pe care le lanseaza Red Bull la adresa altor echipe sau a altor piloti(Alonso, in special). Probabil vor publicitate, vor sa fie in centrul atentiei. Probabil e campioana care se comporta cel mai josnic. Un sustinator ca McLaren_Mircea s-ar potrivi perfect acestei echipe.

    Ma bucur ca Ferrari isi pastreaza demnitatea si nu se coboara la nivelul energizantelor.
    20 71
  • .....tare newey asta....... pacat ca vine cu declaratii caraghioase.........
    14 67
  • Red Bull are la ora actuala cea mai tare echipa tehnica.Pur si simplu au omorit campionatul,ca si Ferrari inaintea lor prin era Schumacher.Poate odata cu schimbarea drastica a regulamentului sa vedem altceva,altfel si la anul vorbim vorbe.....
    36 2
  • Pacat de el !
    Inca un exemplu pentru ce se sunt fluieraturati,huiduiti si greu de suportat...echipa "campioana".
    14 41
  • Niste aroganti micinosi si ipocriti, Asta sunt RBR cu Newey in frunte. Daca plateau gras pt schimbarea gumelor se bateau cu Sauber acum.
    15 33
  • Inginerilor.
    Newey se refera la faptul ca masininile celor de la Ferrari si Lotus nu au nimic special. Acum RBR termina la 30 de secunde in fata lor, inainte de schimbare se chinuiau.
    Asta e singurul lucru pentru care erau in fata cei de la Lotus si ferrari, nici nu merita sa le scriu numele cu litera mare.
    31 19
  • bronxxx
    sunt cativa ratati aici care dau unlike de 20 de ori sa para ca lumea e de acord cu ce gandeste e....jesus ....GROW UP !!!! newey daca nu se schimba regulamentul acum o sugeai si tu si vettel.HOTZILOR
    15 35
  • @Mircea

    faptul ca-l numesti pe Byrne "ros de cancer" spune multe despre tine ...
    vedem ce a "sudat" pentru 2014 ... poate iese ceva bun

    by the way ... stie cineva cine deseneaza masina McLaren pentru 2014 ... va spune eu Tim Goss ... il stie cineva??? nu tare, nici mircea nu-l stie ... el stie doar sa-i ureasca pe cei d ela Ferrari

    Goss a fost multi ani secundul lui Newey la McLare ... esecul din 2013 e al lui Paddy Lowe ... cel din 2014 oare va fi al lui Goss?
    ramane sa vedem ...

    oricum 99% este sigut ca McLaren anul viitor va fi doar a 4 -a masina dupa cvartetul de anul acesta (Ferrari, MB, RBR si Lotus)

    McLarenul din 2015 probabil va fi mai competitv din moment ce va avea ca si designer pe Peter Prodromou, plus revenirea motoarelor Honda (si de aici se vede ca Goss va fi sef doar un an ...)
    9 31
  • Care Ferrari nene??? Voi chiar nu stiti ce vorbiti mai ??? Dragii mei mi-e lene sa va dau articolele de presa britanica in ca sa vedeti datele cand erau date. Erau date in 29 iunie, 30 iunie si 1 iulie, imediat dupa calificarile de la Silverstone (+cursa) in care Mclaren spunea ca inca de la sfarsitul lunii iunie utilieaza absolut toate resursele pentru masina din 2014 iar ca masina avea deja 9 luni de cercetare si dezvoltare in momentul iunie 2013. Ideea este ca toate echipele au inceput sa lucreze la masina mai repede decat in mod obisnuit dar retineti bine, MCLAREN A CANALIZAT TOATE RESURSELE PENTRU 2014, IN PERIOADA IN CARE RED BULL FERRARI SI MERCEDES INCA DEZVOLTAU MASINA DE ANUL ACESTA (au facut-o in mod consistent pana la sf lui septembrie 2013 dupa Singapore). Inca de la Hockenheim Mclaren in sesiunile de antrenamente testa si rula doar componente si concepte pentru 2014, pe cand Ferrari si Mercedes dadeau totul pentru a se apropia de Red Bull. Mclaren a inceput mult, mult, mult mai devreme sa lucreze exclusiv pentru 2014 (cam cu 3-4 luni) decat celelalte echipe, deoarece si-au dat seama ca pentru ei sezonul 2013 este pierdut. Tot ce a pus pe masina dupa 1 iulie erau doar ce avea legatura cu masina de anul viitor, iar componenentele mai vechi specifice 2013 erau dintr-un program mai vechi, si nu mai beneficiau de nici o secunda de rafinare in tunelul de vant deoarece tunelul lucra 100% doar pentru mp4-29. Cand Mclaren a utilizat in octombrie setari extreme, nas, aripi fata si spate ce contineau module stricte de analizat pentru 2014, Hamilton SPUNEA CA EI INCA NU SUNT ATAT DE IN FATA CU DEZVOLTAREA SA POATA SA TREACA LA ETAPA ASTA.
    Ferrari a pus constant pe monopost pana la sf lui septembrie, iar forta de lucru efectiva la fabrica este impartita inca lucrand si la masina de anul acesta pentru a prinde locul 2 (chiar daca intr-un ritm redus, dar o fac pe cand Mclaren utilizeaza masina aceasta doar ca banca de probe pentru 2014 neavand nimic de pierdut.
    Plus ca Ferrari are o problema structurala daca nu este capabila sa faca masini competitive, Mclaren a facut a doua masina ca valoare si in 2010, si in 2011 si in 2012 (pe anumite intervale chiar mai rapida decat Red Bull). Acum au facut o prostie cu atatea "revolutii" la monopost aruncand la gunoi o masina ce a castigat ultimele 2 curse (U.S.A si Brazilia) si au luat-o de la 0 cu masina aceasta. Da au gresit, dar este o greseala de manager de team leader strategia aceasta de a incerca sa retransforme total masina (o idiotenie recunosc) cand toate echipele au dezvoltat ce aveau deja. Aceasta greseala tactica care se poate intampla la un moment dat in vreun an, dar incapacitatea lui Ferrari de a evolua, de a dezvolta, de a recupera, atatia ani la rand, este o problema profunda si de structura, mult mai serioasa decat prostia ce a facut-o Whitmarsh cu Paddy Lowe. Mclaren are resursele sa faca masini bune, dar Ferrari se taraste fiind trasa in fata doar de starturile si pragmatismul lui Alonso, dar masina saraca zici ca e un tractor de ala ce trage dupa el o remorca dela tzara. As fi mai ingrijorat daca as fi fan Ferrari deoarece daca in 2010, 2011, 2012, 2013 nu au fost in stare sa faca o masina decat maxim a 3 valorica, inseamna ca acolo este ceva foarte foarte problematic. Mclaren a facut masini mai bune decat Ferrari in tot acesti ani, chiar daca Alonso a strans mai multe puncte deoarece Hamilton si-a pierdut capul (cu acrosaje, accidente, si alte tapenii) iar Button pur si simplu este un pilot inferior lui Alonso.... dar... ingredientele au fost acolo: masina a fost buna in dese randuri au fost peste Red Bull in toti acesti ani, nu a avut nevoie de curse pe ploaie, pole-uri in conditii mixte sau sa abandoneze cei care conduceau cursa (de atatea ori: Vettel in Valencia, Hamilton Abu Dhabi si Singapore (si asta doar in 2012).
    Mclaren este un sistem ce produce tineri ingineri pe banda rulanta, chiar si Ted Kravitz spunea ca chiar daca Red Bull il are pe Newey nici o alta echipa "has not so much technical muscle than Mclaren" (aici intrand si designerii tineri care lucreaza sub Goss, Neale sau Neil Oatley). Pedro de la Rosa spune ca simulatorul Mclaren este "with a few years ahead of what I found in Maranello". Daca te uiti pe linkedln vezi toti ingierii cu cv de la fiecare echipa. Mclaren are armate de ingineri de origine italiana, spaniola, poloneza, etc multi dintre ei lucrand in Mclaren Group inca ca un fel de stagiari, racolati de Mclaren inca din anii terminali de facultate, angajati pe perioada determinata si apoi angajati full la Mclaren. Va dau doar cazul lui Jenni Oakham care a fost initial Graduate Design Engineer si apoi design engineer. Mai sunt multi altii. La Mclaren daca pleaca unul nu se simte, pentru ca nu este construita asa. Si Newey de aceea a plecat pentru ca la Mclaren era doar un pion, doar o rotita a unui mecanism urias pe cand la alte echipe anumiti ingineri sunt practic fortele motrice ale tuturor echipelor. Plus alta exemplu, Marcin Budkowski este denumit "the polish Adrian Newey", care a luat-o de jos si acum ii head of aerodynamisc. In tot acest timp Ferrari l-a angajat pe Loic Bigois un batrane care in 3 ani la Mercedes nu a facut absolut nimic cu exceptia unui dublu difuzor.
    De aceea daca Mclaren a inceput atat de repede sa se ocupe EXCLUSIV de masina de anul viitor este imposibil sa nu faca o masina mai buna decat o Ferrari care lupta pt locul 2 din campionat pana la sfarsitul lui noiembrie.
    22 6
  • Si ca sa va demonstrez cat de repede Mclaren si-a indreptat majoritatea resurselor pentru 2014 comparativ cu Ferrari am gasit chiar articolul de pe automarket, si sesizati data => 30.06.2013 deci luna iunie (calculati cu caye luni inaintea celor 2 echipe ce lupta pt locul 2 in campionat Mercedes si Ferrari pana la sfarsit).

    "McLaren renunţă la dezvoltarea actualului monopost.
    Publicat Duminica, 30.06.2013
    de @danielpopescu85
    McLaren a decis să-şi concentreze toate resursele pe sezonul 2014 după rezultatele mediocre înregistrate în calificările de la Silverstone.
    McLaren îşi stabilise ca obiectiv să ajungă cu ambele monoposturi în ultima parte a calificărilor de la Silverstone, însă Jenson Button şi Sergio Perez au fost eliminaţi în Q2.
    În condiţiile în care echipa ocupă doar locul şase în clasamentul constructorilor şi nu a obţinut nicio victorie în acest an, şeful Martin Whitmarsh a luat decizia radicală de a concentra toate resursele pe dezvoltarea monopostului din sezonul următor.

    Totuşi, britanicii vor continua să aducă îmbunătăţiri actualului monopost dacă acestea pot fi transferate ulterior şi pe monopostul de anul viitor.

    "Trebuie să ne asigurăm că anul viitor vom fi competitivi. Vom depune mai multe eforturi pentru programul de anul viitor, mai devreme decât planul iniţial. Nu renunţăm la acest sezon, dar trebuie să fim realişti în privinţa aşteptărilor şi să ştim care sunt priorităţile. Vom dezvolta monopostul din acest an numai dacă ne oferă oportunitatea să învăţăm şi să ne ajute pentru anul viitor", a declarat el pentru postul de televiziune BBC.
    Whitmarsh este încrezător în şansele McLaren de a reveni în lupta pentru titlurile mondiale în sezonul următor şi oferă ca exemplu recenta recrutare a lui Matt Morris, şeful de design al celor de la Sauber, pe lângă refacerea parteneriatului cu Honda pentru motoare în 2015.

    "Avem ani importanţi în faţă. Întărim echipa şi recrutăm puternic în departamentul tehnic pentru provocările din 2014 şi pentru marea provocare din 2015. Suntem determinaţi ca anul viitor să fim competitivi", a adăugat el.

    Via BBC Sport"


    Deci dragilor, cate luni de dezvoltare are avans Mclaren fata de Ferrari?????
    21 9
  • Sa nu mai aud ca il criticati pe Newey PENTRU LUCRURI PE CARE IN TRECUT LE-ATI FACUT CU O NERUSINARE GREU DE INGHITIT

    "
    Ferrari's former head of performance management has admitted that the F2007, which won the constructors' title, used an illegal floor during the opening race of the season.
    Speaking to Racecar Engineering, Stepney gave details of the 2007 'spy-gate' scandal of which he was at the centre of after he passed secret Ferrari data to McLaren's Mick Coughlan.
    Before that though, he admitted he knew the team were using what he thought was an illegal rear-wing and a moveable floor which is deemed illegal under the regulations.
    He discussed both developments with his former colleague, Coughlan, during an informal chat ahead of the Australian Grand Prix.
    "I like to try to win on a fair basis but when I was there I disagreed with something that was going on within Ferrari," he told the magazine.
    "I thought it was not correct, and although I was wrong to discuss it [with a rival], winning until you get stopped was not the correct way. It went against the grain."
    Coughlin reported the revelation to his bosses at McLaren. Then team principal Ron Dennis sought clarification from the FIA on the matter.
    The rear-wing was declared legal, but the floor wasn't. However Dennis chose not to protest the result of the race - which Ferrari won.
    In a latter seen by the magazine, Dennis wrote: "We chose not to protest the result of the Australian Grand Prix even though it seems clear that Ferrari had an illegal competitive advantage."
    Had McLaren protested, it's likely Ferrari would have been disqualified, resulting in the loss of ten points for Kimi Raikkonen and handing the title to Lewis Hamilton.
    - See more at: http://www.f1times.co.uk/news/display/08190#sthash.6DZGvEWO.dpuf
    14 7
  • cu toate resursele imense alocate, anul viitor McLaren va fi cel mult a 4-a masina dupa Ferrari, MB si RBR

    Mircea ... vei avea ink un an de suferinta crunta ... ei ei ei
    7 5
  • Adevarul este una oricat am filozofa pe aceasta tema, Newey a facut din RB o masina competitiva, iar ferarri, de cand a plecat Schumacher cu echipa merge doar din inertie si din pacate Mircea are dreptate in postarile lui, nu prea avem sanse nici anul viitor, cu un monopost RB si un pilot Vettel.
    Mi-e groaza cand i se va face lehamite lui Alonso si va pleca de la ferarri, o sa ne batem cu cei de la Sauber sau Toro Rosso pentru locurile 4,5. Uitati-va la Williams ce a ajuns dintr-o echipa care se lupta cot la cot ptr. titluri, au un singur punct in tot sezonul.
    Insa nu pot sa fiu de acord cu aceste rahaturi de anvelope Michelin, are un cuvant prea tare de spus in F1 in conditiile in care lasa de dorit la toate capitolele, Brigeston erau mult mai bune.
    1 1
  • @Soxy

    Intelege omule ca Mclaren are capacitatea sa faca o masina de top, a demonstrat-o in toti acesti ani, caci daca nu era Newey aveau masina cea mai buna. Ceea ce a facut Mclaren (greseala din iarna) anul acesta cu designu-ul masinii nu este o problema de capacitate tehnica, tehnologica sau strategica (resursele ce le are la dispozitie) ci a fost o greseala TACTICA de nuanta manageriala. Dar o asemenea greseala nu are efecte dramatice, DECAT IN ACEL AN cand s-a facut respectiva eroare, cu siguranta anul urmator vor fi mult mai precauti si nu se vor mai arunca in chestii de astea riscante, ci pur si simplu vor face o masina buna, deoarece repet, are capacitatea sa o faca. 2013 a fost un an de ratacire doar.
    DAR... DAR... "deriva" celor de la Ferrari nu este in nici un caz o "deriva" ci este o ratacire totala in neputinsa si incapacitate. Oricat se screme (scuzati termenul dar reflecta cel mai bine tendinta adusa in discutie) Alonso PUR SI SIMPLU NU ARE CE SA FACA deoarece echipa de ingineri/designeri/etc NU IL AJUTA, SUNT IN INCAPACITATEA CRONICA de a face ani la rand o masina de top: REPET: ani la rand acelasi rezultat. Aici e ideea: Ferrari saracii vor, DAR NU PREA POT mai mult. Acolo ii o bucatarie dezordonata de taraba pentru shaorma, in care sunt luatila kilogram tot felul de ingineri refuzati sau mediocri (cu exceptia lui Allison) si implantati parca cu barda, ca la abator intr-un corp si o cultura tehnica dezorganizata, fara viziune si fara nici un fel de stabilitate la nivelul departamentului tehnic. Aldo Costa a fost indepartat si a facut o masina super la Mercedes, inca 2 aerodinamicieni care au fost adusi la inceputul lui 2012 si deja li s-a facut vant fiind adus altul de la lotus, 2 ingineri de origine italiana pe care i-au lasat sa plece (chiar daca pt salarii mai mari oferite de concernul Volkswagen) sa le dezvolta un simulator de ultima generatie, cand la Maranello echipa practic nu are nici la ora actuala un simulator demn de anii 2009-prezent cand importanta lui este mai mult decat vitala nr testelor reduse la minim sau inexistente, in compartimentul CFD i-au indepartat pe toti care erau in echipa lui Todt-Brawn-Schumacher, si au adus ingineri de la Torro Rosso, fosta Toyota si fosta Honda care nu au intrat in proiectul Brawn/ Mercedes F1.
    La Ferrari cu exceptia ca Domenicalli este increminit din vremuri preistorice pe scaunul de sef, totul este volatil, totul este in aer, sub semnul hazardului, nimic din ceea ce au in propria gradina la inceput de sezon, mai nimic nu mai gasim la sfarsitul sezonului: angajeaza avand ca element de reper cantitatea, dau afara specialisti sau lasa usor sa plece specialisti dupa ce fac o greseala ne mai luand in cont trecutul sau valoarea sa efectiva, si totul se invarte ca in tornada halucinanta care a dus-o pe Dorothy in tara vrajitorului din Oz.

    De aceea sustin ca poate Mclaren nu va face o masina mai buna decat va fi RB10-le lui Newey, dar luand toti acesti factori in discutie trebuie sa aiba o masina mai buna decat tractorarul rosu.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru