PREVIEW F1 2011: Virgin Racing: În căutarea succesului

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 14.02.2011
Virgin Racing îşi propune să lupte cu echipe precum Toro Rosso, Sauber sau Force India în al doilea său sezon în Formula 1.

Automarket va propune în următoarele trei săptămâni un serial care va analiza toate cele 12 echipe care vor lua startul în sezonul 2011 al Formulei 1. Profilul echipei va evidenţia obiectivele generale pentru sezonul următor, monopostul pus la dispoziţie de ingineri, precum şi linia de piloţi, pentru ca la final să aflăm împreună punctele forte şi punctele slabe ale team-ului în campania care va începe peste numai o lună. Echipele vor fi analizate în ordinea descrescătoare a clasamentului constructorilor de anul trecut.

Virgin Racing este una dintre cele trei echipe care au debutat în Formula 1 în sezonul precedent şi, inevitabil, primul an s-a dovedit a fi marcat de numeroase probleme de fiabilitate. În urma stabilirii celor mai bune rezultate ale unei echipe pe parcursul anului, Virgin Racing a terminat pe ultimul loc în clasamentul constructorilor, iar la jumătatea lunii noiembrie constructorul rus Marussia a cumpărat o parte semnificativă din acţiuni, urmând să concureze sub licenţă rusă începând din 2011.

OBIECTIVE GENERALE

Chiar dacă nu a ieşit în evidenţă pe parcursul sezonului de debut, Virgin Racing are obiective îndrăzneţe pentru 2011. Obligată şi de investiţia realizată de ruşii de la Marussia, echipa îşi propune să lase deoparte dezamagarile din 2010 pentru a lupta de la egal la egal cu câteva dintre echipele tradiţionale ale competiţiei. Printre adversarii vizaţi direct se numără Toro Rosso şi Sauber, dar şi Force India, în ciuda faptului că ultima pare să fie o ţintă prea îndrăzneaţa pentru puterile sale, fie ele şi "îndopate" cu setea ruşilor de a avea succes.

MONOPOSTUL MVR-02

Virgin Racing a mizat în continuare pe dezvoltarea monopostului exclusiv prin intermediul tehnologiei computerizate Computational Fluid Dynamics (CFD), care permite o realizare accelerată a componentelor şi atestarea imediată a acestora într-un mediu virtual. Totuşi, contrar aşteptărilor, noul monopost MVR-02 include un nas coborât, în ciuda faptului că toate celelalte echipe au optat pentru un nas înălţat.

În schimb, au apărut modificări la partea posterioară, care acum este mai îngustă, element caracteristic pentru multe dintre monoposturile sezonului 2011.

LINIE DE PILOŢI: TIMO GLOCK ŞI JEROME D'AMBROSIO

Timo Glock va rămâne la echipa pentru al doilea sezon consecutiv, germanul având ca principal rol dezvoltarea monopostului pe parcursul sezonului. Chiar dacă în urmă cu câteva sezoane a avut ocazia să lupte inclusiv pentru podiumuri cu Toyota, Glock speră ca munca sa de la Virgin Racing să dea roade în acest sezon şi să asiste la progresele echipei.

Pe de altă parte, ca echipa nouă pe grila de start, Virgin Racing a avut nevoie de un al doilea pilot care să aducă bani prin intermediul sponsorilor. Astfel, în locul unor piloţi experimentaţi, echipa a mizat pe serviciile belgianului Jerome D'Ambrosio, care în ultimii ani a concurat în competiţia GP2. El este avanatajat şi de faptul că provine din programul de dezvoltare al piloţilor de la Gravity, care îi aparţine lui Eric Boullier, şeful Renault F1. Conştient de valorea colegilor de pe grila de start, D'Ambrosio va privi sezonul de debut ca pe unul de câştigare a experienţei, cu speranţa că va rămâne în F1 şi anul viitor.

PUNCTE FORTE

  • Parteneriatul cu Marussia asigură stabilitate financiară şi oferă încredere la nivelul întregii echipei;
  • Experienţa lui Glock va ajuta echipa să dezvolte monopostul pe parcursul sezonului;
  • Wirth Research, compania care construieşte monopostul echipei, are experienţa în Formula 1 încă de la finalul anilor '80

PUNCTE SLABE

  • Absenţa unui tunel de vânt privează echipa de testarea în condiţii apropiate de realitate a mai multor versiuni pentru aceeaşi componentă;
  • Decizia de a nu utiliza sistemul KERS se poate dovedi falimentară pentru obiectivele generale ale echipei, întrucât tehnologia ar putea aduce un spor de câteva zecimi de secundă pe tur, şi numai Hispania şi Lotus au luat o decizie similară;
  • D'Ambrosio nu are experienţă în Formula 1 şi nu poate contribui la progresul echipei, cel puţin în prima parte a sezonului.

În continuarea serialului PREVIEW F1 2011, marţi veţi putea citi profilul echipei Hispania Racing.

Comentarii (1)

  • OBIECTIVE GENERALE
    eu văd doar un obiectiv: să fie mai buni ca Team Lotus şi ca Hispania restu sunt doar vorbe.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru