Schimbări în regulament: tunelul de vânt va fi interzis, iar motoarele vor avea preţuri maxime

de Daniel Popescu
Vineri, 18.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul de Strategie al Formulei 1 a decis interzicerea tunelului de vânt, impunerea unor preţuri maxime pentru motoare şi stabilirea unor sesiuni de teste pentru Pirelli.

Esential 12 milioane de euro vor costa motoarele de Formula 1 incepand din sezonul 2016
8 milioane de euro va fi pretul motoarelor mai vechi cu un an
4 sesiuni de teste va avea Pirelli in sezonul 2016
Grupul de Strategie al Formulei 1, din care fac parte Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams, Force India, FIA şi Bernie Ecclestone, s-a reunit recent pentru a lua câteva decizii majore cu privire la regulamentul tehnic şi sportiv pentru sezonul 2016.

Potrivit unor informaţii neoficiale dezvăluite de publicaţia Autosport, grupul a decis ca începând de anul viitor utilizarea tunelului de vânt să fie interzisă, astfel că echipele îşi vor dezvolta monoposturile doar prin intermediul tehnologiei computerizate CFD.

Williams, Ferrari şi Mercedes au fost împotriva acestei măsuri, însă aceasta a fost adoptată cu majoritate de voturi. Tunelul de vânt este unul dintre instrumentele de bază folosite de echipe pentru dezvoltarea monoposturilor. Ferrari a investit sume importante în construcţia unui nou tunel de vânt, în timp ce Mercedes are două astfel de instrumente.

Tunelul de vânt, o armă pentru dezvoltarea unui monopost de F1

Preţuri maxime pentru motoare

În plus, grupul a decis să impună preţuri maxime pentru motoare.

Începând din sezonul viitor, preţul maxim solicitat de constructori pentru motoarele furnizate pe parcursul unui an va fi de 12 milioane de euro. De asemenea, va fi permisă şi utilizarea unor motoare de specificaţie mai veche cu un an, iar preţul maxim al acestora va fi de 8 milioane de euro.

Nu în ultimul rând, cutiile de viteze vor costa cel mult 2 milioane de euro. Se anticipează că o echipă îşi va putea reduce costurile cu 20-25 de milioane de euro pe sezon în urma introducerii acestor măsuri.

Teste pe ploaie şi pentru sezonul 2017 pentru Pirelli

Pirelli va avea patru sesiuni de teste de câte două zile pe parcursul sezonului.


Grupul de Strategie a stabilit şi primele detalii cu privire la testele pe care le va putea face Pirelli în perioada următoare. Astfel, va exista o sesiune de teste de două zile după Marele Premiu din Abu Dhabi din 29 noiembrie, precum şi o nouă sesiune de teste de două zile în luna ianuarie pe circuitul de la Paul Ricard, care va fi stropit artificial cu apă.

Pirelli a avertizat anterior că nu va accepta să furnizeze pneuri în perioada 2017-2019 în cazul în care anul viitor nu va putea efectua şase sesiuni de câte trei zile de evaluare. Soluţia de compromis adoptată de Grupul de Strategie este de a implementa patru sesiuni de teste de câte două zile pe parcursul sezonului, fără însă ca datele să fie stabilite.

Toate aceste schimbări de regulament vor fi ratificate de Consiliul Mondial al FIA în 30 septembrie, când se anticipează că forul mondial va anunţa că Pirelli a fost ales drept furnizor de pneuri pentru perioada 2017-2019 în detrimentul celor de la Michelin.

Noi proceduri pentru măsurarea presiunii în pneuri

In cazul identificării unei presiuni mai mici decât cea minimă impusă de Pirelli, echipele vor putea ajusta presiunea până la startul cursei.


În urma numeroaselor controverse de la Marele Premiu al Italiei cu privire la presiunea prea mică din pneurile monoposturilor Mercedes, FIA a anunţat o serie de măsuri pentru evitarea acestora pe viitor. Astfel, în antrenamente şi calificări presiunea în pneuri va fi măsurată atunci când pneurile sunt montate pe monopost.

În schimb, înaintea cursei, presiunea cauciucurilor va fi analizată după semnalul de avertizare de cinci minute premergător cursei. Punctul esenţial este că, în cazul identificării unei presiuni mai mici decât cea minimă impusă de Pirelli, echipele vor putea ajusta presiunea până la startul cursei. Cu alte cuvinte, nu vor mai exista situaţii în care un pilot să poată începe cursa cu pneuri cu o presiune necorespunzătoare.

Via Autosport, Autosport, Adam Cooper

Comentarii (16)

  • Astia au baut gaz! Ne reprofilam pe Indycar, DTM si Tour de France.
    12 1
  • Mai urmeaza ca toti inginerii pe parcursul dezvoltarii sa fie legati la ochi si sa sara intr-un picior.
    16 1
  • parca ii vad cu blocul de desen si cu creionul la ureche
    13 1
  • serban
    Mai rămâne să statueze o singură mașină, un singur motor și doar patru pneuri per sezon, cu consum de 1 litru benzină per cursă, aerodinamică înghețată 10 ani și interdicție de a depăși 90 km/h ! PE-NI-BIL ! Numai un exemplu, vă dați seama ce motoare vor furniza Merc și Ferr la 8 și 12 milioane € ?
    11 1
  • Trist... se vede clar ca cei care conduc aceste echipe... nu au nici o viziune despre ce inseamna Formula 1. Singura solutie... sa vedem cine isi permite sa cumpere drepturile si cat mai repede pentru ca... s-ar putea sa nu mai existe Formula 1 in 10 ani...
    10 1
  • Ar trebui sa reduca si nr. de curse :))) ,,si nr. de pneuri :)) nr. de piloti :)))
    3 0
  • Acum ce nu inteleg Ferari are drept de veto ce naiba face????
    Mercedes iarasi motoristul cu cele mai multe echipe tot doar din cur face.
    Noi de ce ne mai uitam????
    2 0
  • Valius
    Un campionat cu adevarat spectacol masini si motoare vedeti in campionatul australian de turisma V8 Supercars. Ce motoare au masinile alea te trec fiorile.
    2 0
  • Valius
    Cer scuze, campionatul australian de turisme.
    2 0
  • Ferrari are drept de veto doar asupra anumitor hotarari (legate de anumite schimbari) luate de "grupul de strategie". Doar nu crezi ca Bernie le-ar fi lasat mana libera?
    Cand a plecat Mosley si a venit Todt, am crezut ca se va schimba ceva in bine. Am fost naiv, recunosc!
    7 0
  • daniel
    Pai daca monoposturile se vor proiecta doar pe calculator sper ca urmatorul pas nu va fi sa concureze pe net pilotii intr-un F1 2020 si sa nu mai iasa deloc pe pista. Asta ar fi reducerea totala a cheltuielilor.
    Evident si in acest caz se mai pot aduce imbunatatiri: alimentarea cu energie sa fie limitata la doua panouri solare de un anumit tip si forma.
    PENIBIL!
    1 0
  • @serban
    si ar fi minunat sa ajungem acolo. Performanta si eficienta. Voi nu realizati ce fac de fapt inginerii de astazi in F1. In trecut era usor, acum trebuie sa-si puna mult mai mult mintea la contributie, asta pentru viitoarele solutii tehnice ale masinilor de strada - fiabilitate, economie si performanta.
    0 0
  • @Valius
    aparenta, ambalaj. Cat de performante sunt acele masini V8 fata de un monopost de F1?

    Vreti mai bine Indi si DTM? Drum bun, nu va retine nimeni. Acolo au libertate mai mare dar bat mai mult pasul pe loc din cauza lipsei banilor. Tot in F1 sunt cele mai bune solutii tehnice, cea mai mare performanta si cei mai buni piloti.
    2 1
  • Deci o sa vedem campioantul Ferrari vs Mercedes. Imi si imginez ce motoare o sa vanda cei 2 constructori pentru 12 milioane: motoare de 3 ani vechime cu 50% din performanta celor de pe masinile lor.

    PS: Sau exista varianta sa zica amandoua ca la pretul ala nu vand motoare. Sa vedem ce face FIA atunci....
    1 0
  • Team Mcl
    Cum se duce de rapa Formula 1, un sport candva glorios, care acum pierde fani pe banda rulanta! Cred ca se ia o decizie buna la 20 proaste, eu inteleg ca Formula1 a devenit mai mult o afacere decat un sport, dar nici chiar asa! Toata lumea il considera vinovat pe sclerozatul Bernie dar sunt multi vinovati, nu numai el, printre ei FIA si echipele! Trist!!!
    2 0
  • f1 are acum mai multi urmaritori decat oricand
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru