PORTRET: Audi Q8 55 TFSI după 2000 de kilometri: "Totul e corect, la dungă, fără excese, fără explozii, fără imprevizibil"

de Automarket.ro, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 05.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, turul țării cu mașini premium-luxury, am văzut îndeaproape la lucru Audi Q8 în varianta echipată cu motor V6 de 340 de cai putere. Acestea sunt impresiile jurnaliștilor care au testat SUV-ul german pe un traseu de 2.000 de kilometri.

Audi Q8 55 TFSI a fost unul dintre SUV-urile coupe care au luat parte la Romanian Roads Luxury Edition by Michelin. La finalul celor 2000 de kilometri parcurși prin țară, 7 jurnaliști ne spun de ce SUV-ul producătorului german este un reprezentant de luat în seamă al abordării premium-luxury în lumea auto.

Versiunea Q8 55 TFSI a impresionat atât prin calitatea materialelor și a finisajelor, cât și prin ergonomia oferită în noua eră digitală. SUV-ul constructorului din Ingolstadt a fost echipat cu un motor V6 de 3.0 litri care dezvoltă 340 de cai putere și 500 Nm.

Concluziile jurnaliștilor despre Audi Q8 55 TFSI.

ADRIAN MITREA (0-100.ro)
369 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 11.9 litri/100 km

Am ajuns de la București la Hotel Castel Daniel cu stil: la bordul lui Audi Q8 55 TFSI. O instalație audio poate fi cu greu mai bună decât sistemele Bang & Olufsen care echipează în prezent vârfurile de gamă de la Audi, implicit acest Q8. Așa că am ascultat muzică tot drumul. Am început cu ceva de la radio. Sade - No Ordinary Love. Adevărat, între mine și Q8 s-a instalat un fel de dragoste diferită. Adică nu sunt un fan al SUV-urilor, în general, dar Q8 mă face să înțeleg limpede de ce au atât de mulți adepți.

Q8 e mare și agil, precum un hatchback uriaș, cu proporții exagerate și apoi contrabalansate de elemente vizuale care să restabilească normalitatea tabloului de ansamblu. Spre exemplu, roțile de 22 inch. Când vă uitați la fotografiile realizate de maestrul Ciprian Mihai, poate Q8 vi se pare “mic”. El arată proporționat bine tocmai pentru că toate elementele sale sunt uriașe, nimic nu face notă discordantă.

Masa de aproape 2.2 tone nu se simte ca atare, agilitatea este remarcabilă, iar consumul mediu relativ redus (11,9 l/100 km).

Q8 punctează bine prin rafinament și calitate. Cumva conform așteptărilor pentru cei 103.526 Euro cu tot cu TVA, cât costă configurația pe care o avem în turul #RomanianRoads Luxury Edition. Singurul lucru pe care i l-aș reproșa lui Q8 este o oarecare lipsă de personalitate pentru tot ce înseamnă motor, eșapament și transmisie. Se simte aproape ca un Audi e-tron Sportback (electric). Ori dacă n-are sarea și piperul unui motor pe benzină, atunci de ce n-ai alege din start versiunea electrică?

Și ar mai fi ceva subiectiv legat de configurație: negru pe afară cu negru la interior e un pic neinspirat și plicticos, din punctul meu de vedere. Ar fi mers un pic mai colorat. Dar chiar și așa, arată bine în orice peisaj, după cum puteți observa și voi.

CORNEL ȘOCARICIU (Automarket.ro)
313 de kilometri, ritm de condus 4/5, consum mediu 12.4 litri/100 km

SUV-ul coupe al nemților nu e doar despre design și statură, ci e și despre modul în care materialele de la interior au fost lucrate și integrate atent cu tehnologiile și sistemele de siguranță și asistență.

Deși cei 340 de cai putere oferiți de Q8 55 TFSI îți spun tot timpul că SUV-ul poate fi rapid, la bord există un asistent inteligent care te poate învăța să conduci eficient, iar punctul principal de atracție îl reprezintă feedback-ul oferit prin pedala de accelerație. O vibrație scurtă, dar fermă te avertizează că mai ai câteva sute de metri până vei ajunge în dreptul unui indicator în care trebuie să reduci viteza. E un mod simplu de avertizare, dar în același timp modern, și modul în care funționează îți schimbă percepția despre lucrurile de finețe pe care le poate face Audi.

În rest, ai un sistem audio gata să-ți satisfacă, fără pic de eroare, orice plăcere muzicală, dar și ecrane mari cu feedback haptic care îți gâdilă simțul tactil ori de câte ori degetele ating suprafața lucioasă.

Un alt lucru fin gândit de nemți îl reprezintă ruloul automat care se retrage ori de câte ori acționezi butonul pentru deschiderea portbagajului.

Poate părea banal, dar de cele mai multe ori bucuria stă în micile surprize pe care le descoperi.

Deși este ruda cochetă a lui Q7, mi-ar fi plăcut ca Audi să presare mai multă personalitate în rețeta lui Q8 și să pună pe tavă un V6 mai guraliv și mai dornic de aventuri ale cărui reprize violente să-ți schimbe perspectiva despre lumea aflată dincolo de limitele parbrizului.

TUDOR RUS (Douălocuri.ro și Topspeed.com)
212 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 11.6 litri/100 km

Audi Q8, versiunea mai dichisită a lui Q7, este cel mai sci-fi model prezent în Romanian Roads Luxury Edition. Toată planșa de bord este un spectacol în sine, completat de instrumentarul digital și de volanul S Line. Un singur cusur i-am găsit: prea mult negru lucios, acel Piano Black care mie personal nu îmi inspiră ideea de premium sau lux.

Altfel, poziția înaltă la volan este ca o porție de energizant pentru ego, iar comportamentul de barcă luxoasă se pretează perfect conceptului care stă în spatele acestui tur. Q8 primește și puncte pentru ergonomia impecabilă, iar sistemul mild-hybrid și motorul V6 cu 340 CP și 600 Nm sunt exemple de rafinament.

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (Autoexpert și Auto Test)
360 de kilometri, ritm de condus 2/5, consum mediu 11.6 litri/100 km

SUV-ul coupe al mărcii din Ingolstadt în versiune 55 TFSI este echipat cu motorul V6 de 3.0 mild hybrid ce oferă 340 CP. Azi am putut profita din plin de propulsorul modelului german pe un traseu care a însumat cei mai mulți kilometri parcurși într-o zi. Iar un mare procent din aceștia au fost pe autostradă, unde Q8 se simte ca peștele în apă.

Marele SUV coupe este un cruiser excelent, este mare, confortabil și foarte silențios, iar sistemul audio este o plăcere. Mai mult, integrarea comenzilor pe cele două ecrane tactile cu răspuns haptic este un exemplu de ergonomie în era digitală. Un sistem pe care l-am experimentat în premieră este feedback-ul din pedala de accelerație pe care îl transmite asistentul inteligent pentru condus eficient. Pedala vibrează când în față este un indicator rutier important în dreptul căruia trebuie să reduci viteza. Dacă ar fi să scot în evidență și un minus, acesta este direcția cu feeling artificial, mai ales la viteze ridicate.

RADU GURĂMULTĂ (4x4Wheels)
250 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 13.7 litri/100 km

Deși este un automobil cu mulți fani, exemplarul Q8 din caravană mi-a demonstrat că poate fi și foarte discret, grație configurației exterioare. Asta e o chestie pe care unii care vor plăti peste 100.000 euro pe o mașină, dar nu ar vrea să se știe asta, o vor aprecia foarte mult.

S-a potrivit excelent traseului de astăzi, în mare majoritate desfășurat pe autostradă. Acolo, Audi Q8 este în elementul lui. Confortabil, chiar și cu jantele impresionante de 22 de inch, dar și datorită interiorului ergonomic. Practic, călătoriile lungi, chiar la viteze mai mari, sunt fix ceea ce-ți cere băiatul ăsta să-i dai. Revenind la interior, clar va fi foarte pe placul celor care apreciază tehnologizarea excesivă. Cele două ecrane generoase de pe consola centrală își impart între ele funcții multiple ce pot fi accesate tactil, iar integrarea lor în „marea” de finisaj „piano black” este excelentă. Tot raportat la habitaclu trebuie musai amintit spațiul foarte generos de care se vor bucura pasagerii de pe banchetă și fidelitatea sistemului de sunt Bang&Olufsen. O încântare pentru urechile fine.

Despre motorizarea de 340 CP nu sunt prea multe de spus, mai ales că însuflețește fix cum trebuie gabaritul lui Q8.

Nu e la fel de incisivă, parcă, pe cât este cea a lui Cayenne Coupe (probabil discutăm despre alt concept de setare pentru transmisie). Chiar și așa, să nu credeți că nu este foarte eficient. Ba din contra, are un talent în a înghiți kilometru după kilometru cu ușurință. Iar la ritmul de condus de astăzi, aș îndrăzni chiar să spun că 13.7 l/100 km nu sunt tocmai mulți la acest nivel de performanță.

BOGDAN MIRICĂ (Emisiunea La Volan/Digi 24)
267 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 12.7 litri/100 km

A spune că Audi Q8 este o mașină fără sclipire poate fi o blasfemie. Și, totuși, e inevitabil să nu spui asta după ce o conduci. Totul e corect, la dungă, fără excese, fără explozii, fără imprevizibil. Și acum vă întreb: de ce căutăm dincolo de normalitate și decență? Pentru că există și clienți care caută scântei dincolo de pragul de 100.000 de euro.

Acum, dacă vorbim strict despre bilele albe, pot spune că interiorul are o calitate greu de egalat. Și chiar ai spațiu generos într-un SUV coupe. Iubesc farurile Matrix LED și semnătura dinamică spate. Motorul e suficient pentru o dinamică faină, suspensia te așterne bine pe șosea, quattro e divin, însă direcția e departe de cea a lui BMW X6 și Porsche Cayenne Coupe.

L-aș lua acasă pe Audi Q8, însă numai dacă îi găsim o culoare cu mai multă personalitate.

ALIN IONESCU (Mașinistul.ro)
216 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 12 litri/100 km

Audi Q8 poate fi descris cel mai bine prin sintagma “tace și face”. Pentru că dintre mașinile de la Romanian Roads Luxury Edition, iese cel mai puțin în evidență, mai ales că nici combinația cromatică nu este cea mai îndrăzneață. Dar pentru cei care își doresc o apariție mai discretă, însă apreciază formele unui SUV-Coupé și eleganța unui model fără rame la geamurile portierelor, Q8 este alegerea perfectă.

În plus, modelul german impresionează prin interiorul excelent finisat, prin sistemul multimedia care funcționează impecabil și printr-o dotare completă în ceea ce privește sistemele de asistență.

Aici, Q8 se remarcă prin sistemul Safety Sense, care “citește” drumul, detectând potențialele situații periculoase și trimițând impulsuri prin pedala de accelerație pentru a-l alerta pe cel de la volan.

Audi Q8 55 TFSI impresionează prin dinamică (340 CP, 0-100 km/h în 5,9 secunde) dar și prin eficiența sistemului mild-hybrid la 48V, obținând cu ușurință consumuri de 10 l/100 km în regim extraurban. Și chiar dacă diferența e infimă, merită menționat că este mai rapid decât un Cayenne Coupé de bază, precum cel din tur. Q8 nu are pretenții de mașină sport, dar tace și face!

Romanian Roads Luxury Edition a fost turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România

22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro

Proiect prezentat de:

MICHELIN

Parteneri:

MOL România

VARTA

ORANGE

HUAWEI

SARTO BESPOKE

SERVER CONFIG

SYNLAB

A24 ASSISTANCE

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru