Am văzut pe viu Dacia Jogger: 5 lucruri esențiale despre noua mașină de familie + VIDEO

de Bogdan Mirică
Vineri, 03.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Am mers în mare secret la Paris, unde am văzut „în carne și oase” noua Dacia Jogger. Este un model de familie atipic, așa că am scris 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre noua mașină construită la Mioveni.

După ce am înțeles că trebuie să depășim numerele 1310 și 1410, după ce am acceptat superlativul Supernova și după ce ne-am îmbogățit vocabularul cu Logan, Sandero, Lodgy și Duster, a venit un nou moment istoric. Vocabularul nostru se îmbogățește cu numele Jogger, cel mai nou model din gama Dacia, inspirat de englezescul „jogging”, ales pentru a sublinia spiritul dinamic al mașinii pe care o vom vedea pe străzi din 2022.

Dacia Jogger este un melanj, un mix, o struțo-cămilă (dacă e să îl rezumăm ca niște români adevărați). E un model atipic, pentru că vechiul model Dacia cu 7 locuri, adică Lodgy, era un monovolum, iar Europa nu mai caută de mult astfel de caroserii.

O să mergem dincolo de aceste etichete simple, dincolo de segmentele clasice și o să vă explicăm cine e de fapt Jogger, pentru că am fost la Paris cu câteva zile în urmă și am făcut cunoștință cu el în mare secret. Am adunat mai jos 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre modelul care va fi construit, ATENȚIE, la noi acasă, la Pitești. Dar până acolo, avem și o prezentare video a mașinii, realizată în cadrul vizionării de la Paris.

1. E UN SUV? E UN MONOVOLUM? E UN BREAK?

Deși are la bază o platformă de segment B (aceeași cu Logan, Sandero și Clio), Jogger este cea mai mare Dacie a momentului și primul model de segment C. Asta pentru că măsoară 4.55 metri lungime. Și nu e doar asta. Mai e și ampatamentul de 2.9 metri, similar cu ce vedem pe modelele Skoda de familie. O adevărată demonstrație de spațiu.

Nici nu se putea altfel, pentru că Jogger este o mașină de familie. Însă nu una pe care să o poți încadra ușor într-un segment. Ba chiar am putea spune că Dacia și-a asumat rolul de a face pionierat. Jogger este un SUV, un monovolum și un break. Toate în același timp. Indiferent cum o să-l privească clienții, e important de reținut că va putea fi comandat cu 5 sau 7 locuri.

Privit din față e un Sandero Stepway, dar cu cea mai mare grilă disponibilă pe o Dacie. Nu vă gândiți la enormități de tipul BMW X7 sau Audi A8. E doar ceva mai lată. Farurile păstrează, bineînțeles, semnătura LED sub forma literei Y și faza scurtă cu LED, denumită EcoLED. Când te muți în lateral, observi că mașina asta e altceva.

Dacă privești de la montantul B către spate, o să observi că acoperișul se înalță. Cu aproximativ 4 centimetri. Și deja mintea se gândește la un monovolum. Dar protecțiile din plastic din partea inferioară a caroseriei și barele de pe plafon (pot fi configurate longitudinal, ca pe Sandero) îți spun că s-ar putea să ai în față un SUV. Aiurea! Am mai văzut astfel de rețete false. Dar nu e numai asta. Și garda la sol e generoasă: 20 de centimetri. E o valoare care face invidios orice SUV compact.

Deci, este Jogger un SUV? Nu. Pentru că dacă o să-l privești din spate o să pară un break. Mai cu seamă un frate accesibil al lui Volvo V90. Asta pentru că stopurile verticale (cu tot cu semnătura sub forma literei Y) și umerii mai pronunțați creează similitudini clare cu modele 4x4 din gama suedezilor.

2. CEA MAI SPAȚIOASĂ DACIE

Misiunea lui Jogger este una foarte clară: să fie cel mai accesibil model de familie din Europa. Și unul încăpător pe deasupra. Pentru asta, Jogger garantează spațiu generos pentru 7 pasageri. Știu, o să spuneți că toate modelele acestea care încearcă să le facă pe toate o să chinuie, de fapt, pasagerii de pe ultimul rând. Nu e așa.

Am probat cum se stă pe locurile din spate. Ai 13 centimetri la picioare. Adică suficient chiar și pentru un adult. E drept, genunchii stau puțin mai sus. Însă, spațiul la cap e și el bun. Și eu am 1.80 metri. Ai scaune individuale, o cotieră pe margine, suport de pahare și un geam care se deschide. Asta pentru că nu există guri de ventilație pentru ultimul rând de scaune.

Pe al doilea rând de scaune rămâi cu spațiu suficient la picioare.

Ai 17 centimetri, din nou spațiu generos la cap și o podea aproape plată. Opțional, clienții pot comanda și măsuțe rabatabile, care glisează 7 centimetri și dezvăluie un suport de pahare. Bancheta e cam înaltă și ai impresia că măsuțele astea stau (în limbaj popular) în poală.

Cât privește accesul pe ultimul rând de scaune, acesta se face ușor pentru că bancheta spate se rabatează facil, inclusiv șezutul. Asta ajută și atunci când vrei să folosești toată capacitatea de încărcare. Și, dacă tot am ajuns aici, merită să spunem că portbagajul este uriaș.

Dacă alegeți versiunea cu 5 locuri, aveți o capacitate de 708 litri. Unde mai pui că ai peste 1.1 metri lungime, deci poți să transporți și o bicicletă de copii. Dacă alegi varianta cu 7 locuri, capacitatea portbagajului scade la 565 de litri. Și, dacă te decizi să folosești toate cele 7 locuri, rămâi cu 160 de litri. Dacă vrei să profiți de tot spațiul de încărcare, scoți toate scaunele și Jogger se transformă într-un adevărat van, deși Dacia susține că nu va exista o astfel de variantă.

Când vine vorba de spații de depozitare în habitaclu, Dacia Jogger promite un total de 24 de litri. Păi numai torpedoul are 7 litri. Ar mai fi apoi buzunarele ușilor față, care pot primi sticle de un litru. Există și o cotieră centrală, cam mică, cu o capacitate de 1.3 litri, al cărei capac nu glisează ca la Duster facelift. Pe versiunile superioare, clienții pot primi o frână de parcare electronică. Ea mai eliberează spațiu pe consola centrală. Și dacă tot a venit vorba despre soluții practice, trebuie precizat că Jogger preia de la Sandero și Logan suportul de telefon și priza de USB amplasată în planșa de bord.

3. JOGGER, PRIMA DACIE HIBRID

Acum 15 ani, ideea unui model Dacia hibrid părea o utopie. Însă, industria auto se mișcă cu viteze luminii, iar normele de poluare dictează măsuri imediate. Așa că Dacia se conformează și se folosește de pachetul tehnologic disponibil în familie. Mai exact, Jogger este primul model Dacia care preia sistemul hibrid E-Tech, întâlnit deja pe Megane și Captur.

Pe lângă premiera marcată pentru brandul românesc, Jogger va marca și o premieră în segment: va fi cea mai accesibilă mașină de familie cu propulsie hibridă din Europa. Dar haideți să disecăm ce se va ascunde sub capotă. Rețeta are la bază un motor pe benzină, normal aspirat, cu o capacitate de 1.6 litri. El este secondat de două motoare electrice, dintre care unul cu rol de starter-generator, de o baterie cu o capacitate de 1.2 kWh și de o cutie multimodală cu ambreiaj, o invenție marca Renault.

Această arhitectură îl va ajuta pe Jogger să pornească mereu electric. Mai mult, 80% din rularea urbană va fi electrică, ceea ce înseamnă un consum de carburant mai scăzut cu 40% dacă ne uităm la un motor convențional pe benzină. Noul Dacia Jogger hibrid va avea o putere totală de 140 de cai și va fi disponibil începând cu anul 2023. Practic, odată cu el, vom avea și prima versiune cu transmisie automată a modelului de familie.

Spunem asta pentru că, în prezent, gama este alcătuită doar din motorizări asociate transmisiilor manuale. Clienții vor găsi și pe Jogger motorul de un litru, cu 100 de cai putere, cu benzină și GPL. Acesta este alimentat de un rezervor convențional de benzină, cu o capacitate de 50 de litri, și unul de GPL, amplasat în locul roții de rezervă, cu o capacitate de 40 de litri. Împreună, cele două rezervoare îi pot oferi mașinii de familie o autonomie de peste 1000 de kilometri.

Prin introducerea acestei motorizări pe Jogger, Dacia devine singurul producător european care oferă o versiune cu GPL instalat din fabrică pe fiecare model din gamă.

O să închei acest capitol cu o altă premieră marcată de Jogger: mașina dispune de un nou motor de un litru, cu trei cilindri și 110 cai putere.

Este primul cu acest bagaj de putere din gama Dacia. Vine la pachet cu 200 de Nm (disponibili la 2900 de rotații) și cu o transmisie manuală cu 6 trepte.

4. TEHNOLOGIE ȘI SIGURANȚĂ DE 3 STELE EURONCAP

Nu e nimic foarte spectaculos aici, pentru că Jogger are precursori care și-au făcut corect lecțiile. Mai exact, poți comanda ecranul de 8 inch de pe Dacia Sandero, Logan sau Duster facelift. Acesta vine cu două sisteme diferite: Media Display și Media Nav. Acesta din urmă poate fi comandat cu hărți și poate oferi suport Apple Carplay și Android Auto fără fir. Dacă vrei hărțile Dacia, mai scoți din buzunar încă 100 de euro.

De altfel, lista de opționale a devenit stufoasă și include acum scaune încălzite, senzori de parcare atât spate, cât și față, cameră de marșarier, climatizare automată pe o singură zonă, scaune față încălzite și o frână de parcare electronică.

Când vine vorba de siguranță, Dacia nu plănuiește să facă surprize la EuroNCAP. Jogger este dezvoltat pe aceeași platformă cu Logan și Sandero, prin urmare, oficialii promit în continuare 3 stele EuroNCAP.

De reținut că Jogger vine echipat în standard cu frânare automată în situații de urgență, o funcție activă între 7 și 170 de km/h. De asemenea, avem în continuare pe lista de opționale monitorizarea unghiului mort, care este activă între 30 și 140 de km/h. Aceasta poate detecta chiar și motocicletele. Nu în ultimul rând, Dacia Jogger beneficiază de un asistent la pornirea în rampă, care ține mașina nemișcată vreme de două secunde.

5. ECHIPARE EXTREME ȘI PREȚ DE PORNIRE DE 15.000 DE EURO

Dacia se grăbește să aducă Jogger pe piață. Nu e de mirare că primele comenzi vor fi deschise în noiembrie 2021, urmând ca exemplarele să își facă apariția în România la început de 2022. Nici nu e așa de greu, având în vedere că Jogger va fi produs la uzina de la Mioveni.

Potrivit oficialului Andreea Guinea, directorul de produs Jogger, mașina ar urma să aibă un preț de pornire de aproximativ 15.000 de euro cu tot cu TVA. Chiar dacă va fi cel mai accesibil model de familie din Europa, Jogger devine astfel și cel mai scump model din gama producătorului român.

Pentru cei 15.000 de euro, românii primesc echiparea Essential, nu Acces, așa cum se întâmplă pe Logan și Sandero entry-level. Ai dotări de bun simț, nimic surprinzător: senzori de lumină, un computer de bord cu ecran monocrom de 3.5 inch în spatele volanului, radio cu două difuzoare, Bluetooth, comenzi pentru pilot automat și limitator de viteză pe volan, sistem de frânare automată în situații de urgență (între 7 și 170 de km/h), senzori de presiune, 6 airbaguri și un suport pentru telefonul mobil.

Clienții vor mai putea comanda nivelul de echipare Comfort și, în primul an de la debutul pe piață, versiunea Extreme, introdusă și pe Duster facelift din 2022. Dacă se va dovedi populară, durata sa de viață ar putea fi prelungită.

Versiunea Extreme exploatează și mai mult aspectul off-road. Este disponibilă cu cinci culori de caroserie: negru Pearl, gri Slate, gri Moonstone, alb Glacier și culoarea de lansare maro. La exterior avem multe elemente vospite în negru, cum este antena de pe acoperiș și jantele negre. Nu lipsesc pragurile, protecțiile suplimentare pentru portiere, numele ediției pe aripile față și un set de jante de 16 inch, cu finisaj negru. De altfel, toate versiunile vin cu jante de 16 inch.

La interior, Dacia Jogger Extreme mizează pe inserții cromate la nivelul panourilor de uși, pe cusături contrastante, covorașele personalizate și o serie de opționale, cum ar fi camera de marșarier, climatizarea automată și accesul fără card.

Comenzile se vor deschide în luna noiembrie, iar primele unități vor ajunge pe piață la început de 2022.

Comentarii (29)

  • Gata băieți, motor de 1.6 hibrid. Mulțumiți?
    27 11
  • "...oficialii promit în continuare 3 stele EuroNCAP."

    Pai nu are 2 stele?
    11 21
  • "...oficialii promit în continuare 3 stele EuroNCAP."

    Pai nu are 2 stele?
    12 21
  • @11.03... gata ce?...pana in 2023 ma e
    8 12
  • Interesanta
    Aspectul este clar, nu vad rostul niciunei discutii de incadrare la SUV sau Monovolum.. arata clar un break inaltat, pe reteta Volvo XC70 Cross Country, cu care si aduce pe alocuri, mai ales pe partea posterioara. Cred ca e binevenita pe segmentul asta pt cei care au nevoie sa transporte o familie mai numeroasa.
    35 4
  • Interesanta masina dar pacat totusi ca au renuntat la dieselul 1.5. Motorul diesel se preteaza mai bine pentru drumuri lungi si pentru a trage greutate mai mare.

    Off topic: daca as fi Volvo i-as da in judecata pentru stopurile alea :)))))
    22 10
  • La interior/exterior pare cu mult mai frumoasa decat noul Golf 8,amuzant ca senzatia de ieftin si taieri de costuri e data mai mult de noul Golf decat de Jogger,cel putin din poze,inca un plus,scaune individuale pe ultimul rand(nu bancheta),sa poti scoate unul si apoi cara 6 oameni+bagaje.La caroseria asta trebuie cel putin un 1,33cmc si 130cp,sa vedem ce ne ofera Renault.
    16 8
  • Adnopel
    Sunt ușor dezamagit,dar se va vinde bine,buna la toate și relativ simpla,era vorba de motorul 1,3l de 130 cp dar vise,firmele o sa cumpere la greu,felicitari!!
    13 6
  • Segmentul monovolumelor este practic inexistent, versiunile break sunt si ele in scădere ca vânzări, multe lume vrea SUV sau Cross Over cat mai ieftin, 80% sunt 4x2
    Este o mașină decenta, pentru cine are nevoie de mai mult spațiu.
    Sigure se va vinde mai bine decât modelul anterior MCV, dar nu știu daca va ajunge la aceleași vânzări ca primul MCV care a fost un best sales.
    19 1
  • Urat se aliniaza usa fata in partea de sus cu aia din spate!
    10 10
  • Andrei
    Arata bine.. e buna la toate, il stilul Dacia. Felicitari! Pacat ca hibridul+automata vine abia in 2023, in rest numai de bine. Si poate ca puteau pune noul logo si pe acest model, nu doar de la Bigster incolo.
    11 6
  • @Adnopel

    Bănuiesc ca motorul de 1,33l nu sta bine in CO2, de aceea nu l-au pus, pentru a evita un malus mare
    Anunță un motor de 1l cu 110CP, daca va avea un cuplu de 200Nm atunci ar fi OK
    Hibrida cu motor de 1,6, cred ca este vechiul motor de 1,6 16V actualizat pentru CO2, bateria pe care o anunță nu poate face mai mult de 1km in regim electric, util pentru orașe aglomerate. Se va vinde? Greu de spus depinde de bonus rabla si cat va costa mașina. De fapt va fi varianta cu cutie automata.
    13 2
  • Au reinventat roata!
    Nu stiu la ce ma duce cu gandul mai repede: Alltrack(si verii din VAG), CrossCountry, sau care au mai facut breakuri inaltate inaintea SUV-urilo de oras.
    Daca tot are garda inalta, are si 4x4 ?
    9 4
  • O reeditare a faimosului MCV. Super. Era si timpul. Cum spunea cineva mai sus, pacat c-au scos sfantul dCi. Era economic si fiabil. Flasnetele astea de 1.0 turbo numai economice nu sunt. In rest imi place cum arata, ar merge si-o trapa panoramica ;) Spor la vanzari. In 2-3 ani o luam SH din Germania la preturi mai accesibile.
    20 2
  • Din ce vad bancheta de pe randul 3 e dintr-o singura bucata deci nu o poti cinfigura cu 6 locuri + bagaje :( Pacat!
    6 13
  • Anonim
    Dacia nimica mai mult, porneste de la un pret mare si o sa ajunga sa treaca lejer de 20 de mii daca bifezi toate optionalele disponibile. Din punctul meu de vedere nu merita atatia bani . Apoi am facut o masina mare cu 7 locuri grada la sol mare sa poti isei si pe drum forestier dar am plantat un motoras in 3 cilindrii care va gafai si consuma la greu atunci cand va avea 7 persoane si bagaje ( ca doar de aia cumperi o asa masina ) . Trebuia pastrat motorul diesel 1.5 singurul care ar fi plimbat caroseria asta intr-un mod decent .
    22 9
  • Anonim
    Dacia nimica mai mult, porneste de la un pret mare si o sa ajunga sa treaca lejer de 20 de mii daca bifezi toate optionalele disponibile. Din punctul meu de vedere nu merita atatia bani . Apoi am facut o masina mare cu 7 locuri grada la sol mare sa poti isei si pe drum forestier dar am plantat un motoras in 3 cilindrii care va gafai si consuma la greu atunci cand va avea 7 persoane si bagaje ( ca doar de aia cumperi o asa masina ) . Trebuia pastrat motorul diesel 1.5 singurul care ar fi plimbat caroseria asta intr-un mod decent .
    12 9
  • au pus poze de pe peste tot, mai putin de sub masina , in special puntea spate. Cine vede puntea aia spate o sa se cam...gandeasca bine daca o mai cumpara. Pentru restul, spor. ma bucur ca va plac ledurile si tableta din bord. Daca tot vreti masina mare va recomand un Ford mondeo break. E drept ca n-are 3 randuri de scanune, dar daca va intalniti cu vreun ministru pe contrasens, mai aveti sanse sa mai scrieti pe aici...
    20 12
  • de ce la Paris si nu la Mioveni?
    de ce la Munchen si nu la Pitesti?
    8 8
  • Sa-mi explice si mie priceputii de ce mi-au dat atatea manute rosii. A luat cumva Dacia 3 stele EuroNcap, conform articolului, si eu nu stiu?
    12 7
  • @15.28... clientul ținta nu este romanul...
    7 2
  • "4. TEHNOLOGIE ȘI SIGURANȚĂ DE 3 STELE EURONCAP"- Aloooooo.. 2 STELE EURONCAP! Noile tepe cu afumatoare pe jumatea cazanului au luat 2 stele nu 3 ! Nu ridicati tomberoanele din tabla de conserva mai sus decat pot. Fiti rezonabili !
    14 9
  • vector
    Imi place de toti jurnalistii auto de la noi care lauda Dacia pana cel si inapoi, dar nici unul nu conduce asa ceva. O fi buna Dacia, dar, se pare, nu si pentru ei. :))))
    19 4
  • Dieselica
    Dețin două autoturisme Dacia cumpărate de noi din reprezentanta Dacia. Una bucata Solenza 1.9D și una bucata Duster 1.5 dci model 2018... Cu adâncă parere de rau , trebuie sa spun, ca acest model Dacia Joggar este cel mai urat model de Dacia din 97 până în prezent...Mai urat decat primul model Duster....Care mi s a parut mai urat decat Pobeda, Warszawa si Wartburg la un loc...Pace
    8 11
  • Se vor face și motoare diesel ?
    0 3
  • Dănuț Alin Niță
    Doamne ce urâtă este ....nici cal nici măgar !!!!
    :))))))
    4 9
  • Adrian
    Motorul de 1.0 si 110 cp este cu injectie directa.
    5 0
  • Nu ar strica și o versiune cu 5 locuri și cutie automată + 4×4! Măcar pe hibride.
    0 2
  • @nsrei
    Pe ce baza recomanzi? Uite ca eu nu recomand asa ceva, pentru ca amavut fOrd Mondeo , atentie!! luat de nou si masina a fost rebut din fabrica, am stat circa jumatate de an cu ea blocata prin service, iar apoi a trebuit sa o dau cu paguba de 14k euro la sub un an de cand am luat-o. Producatorul nu isi asuma rebutul. Asa ca lasa-ne cu recomandarile , eu Ford nu mai vreau nici pe gratis, bine ca oricum il scot din productie sa nu mai dea tepe si la altii. Iar povestile cu puntea spate sunt doar povesti. Acum conduc prin rotatie doua masini, o japoneza cu suspensie independenta spate si un Duster, cu punte semirigida. Merg excelent amadoua, nici o diferenta de stabilitate in orice conditii de rulare, de suprafata, vreme, cusau fara sarcina, iar testul elanului ii trec ambele fara vreo emotie.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru