Am văzut pe viu noul Mercedes-Benz EQT. 5 lucruri despre versiunea electrică a Clasei T

de Alexandru Monenciu
Vineri, 02.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La invitația celor de la Mercedes-Benz, Automarket a zburat la Frankfurt pentru a se întâlni cu noul EQT. Sau, cu alte cuvinte, versiunea cu zero emisii a Clasei T. Tot aici, ne-am jucat cu modulul Marco Polo care transformă EQT într-un camper entry-level.

Noul Mercedes-Benz Clasa T, o mașină potrivită pentru familii și iubitori de activități în aer liber, a debutat la finalul lunii aprilie. Ca dimensiuni, noul Clasa T este mai mic decât Clasa V, dar poate fi comandat atât într-o variantă cu 5 locuri cât și una cu 7 locuri.

Designul, atât cel exterior cât și cel interior, este specific constructorului din Stuttgart. Aerul premium este insuflat de grila frontală cu inserții cromate, dar și de sistemul multimedia MBUX cu display central de 7 inch. Ambele elemente sunt disponibile în standard.

La debut, noul Mercedes-Benz Clasa T a fost disponibil doar cu motorizări convenționale. Dar, încă de atunci, germanii anunțau intrarea în gamă a unei versiuni pur electrice care va fi cunoscută sub denumirea EQT.

Prețurile acestei versiuni vor porni de la 49.000 de euro.

Noi am zburat la Frankfurt pentru a face cunoștință cu noul EQT. Mai mult, am avut ocazia să testăm fiecare componentă a modulului Marco Polo, care transformă Mercedes-Benz EQT într-un camper entry-level.
Trebuie menționat că acest modul va putea fi comandat direct de la reprezentanța Mercedes-Benz, fiind o soluție practică dezvoltată împreună cu cei de la Brabus.

Așadar, în bună tradiție Automarket, hai să trecem în revistă 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre noul EQT, pur electric. Dar, înainte de toate, vi-l prezentăm într-un scurt clip video filmat chiar în locația unde l-am cunoscut și noi pentru prima oară.

5 LUCRURI DESPRE NOUL MERCEDES-BENZ EQT

1. DESIGN SPECIFIC FAMILIEI DE MODELE MERCEDES-EQ

Fiind versiunea electrică a Clasei T, noul Mercedes-Benz EQT nu este foarte diferit de acesta, din punct de vedere al formei caroseriei și al dimensiunilor. Spre exemplu, lungimea de 4.498 de milimetri este identică, tot 1.859 de milimetri sunt trecuți în dreptul lățimii, iar ampatamentul măsoară tot 2.716 milimetri.

Pentru început, Mercedes-Benz EQT va fi disponibil într-o configurație cu 5 locuri, dar, în 2023, gama va fi completată de o variantă cu 7 locuri și ampatament lung.

În ceea ce privește înălțimea, în dreptul lui EQT sunt trecuți 1.819 milimetri, față de cei 1.811 mm ai Clasei T.

Ușile laterale, glisante, au fost, de asemenea păstrate. Acestea au o deschidere generoasă: 614 milimetri lățime și 1.059 milimetri înălțime.

Lăsând cifrele la o parte, noul Mercedes-Benz EQT propune un design exterior specific familiei de modele cu zero emisii Mercedes-EQ.

Versiunea cu zero emisii se diferențiază de cea cu motor termic prin grila frontală Black Panel, oglinzile exterioare negre și, desigur, priza de încărcare ascunsă în spatele logo-ului Mercedes-Benz.

Farurile cu halogen (lumini de zi LED și semnalizări LED) sunt standard, iar cele LED High Performance sunt incluse pe lista de dotări opționale.

Mai departe, noul Mercedes-Benz EQT vine în standard cu jante de 16 inch.

Pot fi bifate, opțional, jantele de 16 inch cu 10 spițe și cele cu diametrul de 17 inch și 5 spițe. Ambele sunt confecționate dintr-un aliaj ușor.

Paleta de culori exterioare include 10 nuanțe, dintre care 6 cu finisaj metalic.

2. INTERIOR SPAȚIOS, FUNCȚIONAL ȘI PREMIUM

La fel ca în cazul Clasei T, interiorul noului Mercedes-Benz EQT este spațios, funcțional și înțesat cu elemente premium.

Instrumentarul de bord integrează un display de 5.5 inch, iar ecranul central are o diagonală de 7 inch. Sistemul multimedia MBUX, cu inteligență artificială, este disponibil în standard. Funcțiile specifice condusului electric pot fi accesate chiar din meniul principal al sistemului multimedia.

Tot standard sunt volanul multifuncțional, ornamentele negre cu finisaj lucios, cotiera centrală îmbrăcată în piele artificială Artico și tapițeria din material textil Norwich care îmbracă scaunele. Pe aceeași listă regăsim sistemul de climatizare pe două zone, geamurile electrice, sistemul Keyless-Start (pornire la buton) și senzorul de lumină/ploaie.

În funcție de piață, clienții vor avea la dispoziție 3 pachete de echipamente, opționale desigur. Acestea sunt Advanced Plus, Premium și Premium Plus.

De asemenea, noul EQT poate fi echipat, opțional, cu volan din piele, încălzit și scaune față încălzite.

3. UN SINGUR MOTOR ELECTRIC ȘI BATERIE DE 45 KWH

La debut, modelul german cu zero emisii va fi disponibil în versiunea EQT 200, echipată cu un singur motor electric (angrenează puntea față), care dezvoltă 122 de cai putere și 245 Nm cuplu disponibil instant.

Viteza maximă pe care o poate atinge este 134 km/h, așadar suficient pentru majoritatea autostrăzilor din Europa.

Comportamentul mașinii poate fi reglat cu ajutorul celor 2 moduri de rulare: Comfort și Eco, acesta din urmă fiind gândit pentru un condus cât mai eficient. Fiind vorba despre un model cu zero emisii, sistemul de recuperare a energiei la frânare are 3 niveluri.

Pachetul noului Mercedes-Benz EQT este completat de o baterie Litiu-ion cu o capacitate utilă de 45 kWh. Acumulatorul este montat sub podea, chiar în fața punții spate. În acest fel este protejat în cazul unui accident.

4. AUTONOMIE ȘI TIMPI DE ÎNCĂRCARE

Mercedes-Benz EQT are o arhitectură de încărcare la 400V și vine în standard cu un încărcător AC de 22 kW și unul DC de 80 kW. Dacă îl utilizezi pe cel dintâi, o încărcare completă durează aproximativ 2.5 ore.

La o stație rapidă, bateria de 45 kWh a noului EQT se încarcă de la 10 % la 80% în 38 de minute.

Cu o încărcare completă, modelul german poate parcurge până la 282 de kilometri (WLTP).

5.

MODUL MARCO POLO PENTRU EQT CU AMPATAMENT SCURT

Așa cum spuneam, constructorul german de automobile descrie Clasa T și, implicit, versiunea electrică EQT ca fiind o mașină potrivită pentru familii și iubitori de aventuri în aer liber.

Pentru aceștia din urmă, cei de la Mercedes-Benz Vans au gândit, împreună cu Brabus, o soluție practică, care transformă noul EQT într-un camper entry-level. Este vorba despre modulul Marco Polo, rezervat variantei cu ampatament scurt.

Modulul va putea fi comandat direct de la reprezentanța Mercedes-Benz și va putea fi instalat/dezinstalat foarte ușor. Potrivit reprezentanților companiei, această operațiune va putea fi realizată în 1-2 minute, întregul ansamblu fiind fixat în portbagajul lui EQT cu 4 șuruburi.

Atunci când nu este instalat, mașina va putea fi utilizată fără probleme în fiecare zi. Acesta este, de fapt, unul dintre avantajele modulului Marco Polo.

Dar ce include, totuși, acest modul? În configurația standard, modulul Marco Polo oferă un pat cu o lungime de 2 metri și o lățime de 1.15 metri, o saltea cu o grosime de 10 centimetri, un set de draperii și o grilă de ventilație (integrează și o plasă contra insectelor) care vine montată între cadrul portierei față și geam.

Atât salteaua cât și cadrul patului pot fi pliate atunci când nu sunt utilizate. În acest caz, locurile din spate pot fi ocupate fără probleme.

Partea de bucătărie este opțională. Dacă o bifezi, primești o chiuvetă cu un rezervor de apă de 12 litri, ladă frigorifică de 15 litri, plită pe gaz (cu butelie detașabilă), diverse spații pentru depozitarea ustensilelor de gătit, două scaune și o masă.

Toate aceste elemente sunt "ascunse" foarte bine în modulul Marco Polo, care are până și sertare cu Soft-Close.

Un detaliu interesant este că masa poate fi instalată atât în exterior cât și în mașină, dacă vremea nu îți permite să servești masa în aer liber. În acest ultim caz, partea din spate a lui EQT se va transforma într-o sufragerie suficient de încăpătoare pentru 2 persoane.

Pentru că tot suntem la capitolul aventuri în aer liber, menționăm aici că noul Mercedes-Benz EQT are o capacitate maximă de tractare de 1.5 tone. Așadar, poți lua cu tine fie rulota, fie remorca cu ajutorul căreia îți transporți barca de pescuit.

Comentarii (3)

  • Aceasta este o gluma , nu o masina. Baterie de 45kw care asigura nu 280 km ci maxim 200 km fiindca va avea un consum de circa 20 kw/100 km. Un fel de spring mai de lux
    5 2
  • stefan
    iarna la minus 5 grade, cu clima pornita si radio nu ai nici 180 km autonomie
    3 1
  • Octavian
    @Radu:
    Nu chiar Spring dar Dokker poti sa-i spui :)
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru