Angajații Opel au făcut pace cu patronii de la PSA: francezii garantează siguranța joburilor până în 2023 și investiții în fiecare fabrică din Germania

de Petre Barac
Miercuri, 30.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sindicatele germane care reprezintă angajații Opel au ajuns la o înțelegere cu patronii de la PSA și vor înceta protestele din ultima perioadă. Francezii s-au angajat să asigure joburile muncitorilor de la Opel până în vara lui 2023 și să facă investiții în fiecare fabrică din Germania. În schimb, angajații Opel au acceptat ca salariile să le fie mărite abia după 2020.

Ultimele luni au fost unele foarte tensionate pentru grupul PSA, care s-a confruntat cu nemulțumirile angajaților Opel din Germania.

Patronii francezi anunțaseră că vor să taie 3.700 de joburi la Opel până în 2020, prin programe de plecări voluntare și pensionări anticipate. Decizia i-a nemulțumit teribil pe unii dintre inginerii cu vechime în cadrul Opel, iar unii dintre și-au făcut bagajele și au plecat în alte companii rivale.

Conflictul a fost stins acum, conform unui anunț făcut de PSA și sindicatele germane de la Opel. Înțelegerea presupune ca muncitorii Opel să-și păstreze joburile cel puțin până în vara lui 2023. În plus, PSA garantează investiții în fiecare fabrică din Germania. În schimb, francezii au obținut o amânare a creșterii salariilor până în 2020.

Acordul mai spune că numărul angajaților Opel ce vor fi totuși “puși pe liber” nu va depăși 3.700. Potrivit Opel, 3.500 de salariați au acceptat deja compensațiile financiare oferite de PSA și au plecat din companie.

Planul de investiții agreat de cele două părți arată că SUV-ul Opel Grandland X va fi produs la fabrica din Eisenach din 2019, plus versiunea hibridă din 2020.

De asemenea, francezii vor trebui să facă investiții în cercetare și dezvoltare la uzinele Opel din Ruesselsheim și Kaiserslautern, urmând ca detaliile să fie stabilite ulterior.

PSA a cumpărat Opel în 2017 de la General Motors și vrea să transforme compania germană într-un constructor profitabil până în 2020, după două decenii de pierderi.

Via Automotive News

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru