Oficial: Volkswagen T-Cross se prezintă: caracter practic și sisteme de siguranță de top pentru cel mai mic SUV din gama constructorului german

de Cornel Șocariciu
Joi, 25.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a prezentat noul T-Cross. Cel mai mic SUV din gama constructorului german promite un portbagaj de până la 455 de litri, spațiu suficient pentru 5 persoane și un pachet generos de sisteme de siguranță. Clienții vor putea alege atât motoare diesel, cât și unități pe benzină.

Volkswagen a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul T-Cross. Cel mai mic SUV din gama constructorului german va fi produs la uzina din Navarra, Spania, dar și în fabricile din America de Sud și China.

Volkswagen spune că noul T-Cross este un SUV adaptat complet mediului urban, dar în același timp oferă spațiu suficient pentru toți pasagerii. Nemții au mizat pe o rețetă care să scoată în evidență și caracterul practic al noului SUV. În același timp, T-Cross va beneficia de o mulțime de sisteme de siguranță pe care, în general, le întâlnim pe modelele din clasele superioare.

Volkswagen T-Cross: date esențiale

● Noul Volkswagen T-Cross are la bază platforma MQB a grupului Volkswagen și, conform reprezentanților constructorului german, ampatamentul este de 2.56 metri.

Cel mai mic SUV din gama Volkswagen are o lungime de 4.11 metri. Pentru moment, acestea sunt singurele detalii pe care nemții le-au oferit cu privire la dimensiunile noului SUV. 

● Deși este mai mic cu 124 de mm decât Volkswagen T-Roc, noul T-Cross oferă spațiu suficient pentru cinci pasageri. Bancheta din spate poate culisa pe o lungime de 14 centimetri. În aceste condiții, volumul portbagajului variază de la 385 de litri până la 455 de litri. Prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune, volumul portbagajului crește până la 1.281 de litri. 

● În momentul lansării, SUV-ul T-Cross va fi disponibil atât cu motoare diesel, cât și cu propulsoare pe benzină. Fanii motoarelor diesel vor putea miza doar pe unitatea de 1.6 litri de 95 de cai putere

● Cei care preferă un motor pe benzină vor avea la dispoziție fie unitatea de 1.0 litri TSI în versiuni de 95 CP sau 115 CP, fie propulsorul de 1.5 litri TSI de 150 de cai putere.

Volkswagen pune la dispoziția clienților transmisii manuale cu cinci sau șase trepte și o cutie automată cu șapte trepte. Indiferent de versiunea de motorizare aleasă, noul T-Cross va fi disponibil exclusiv cu roți motrice față. 

● Volkswagen pune accent pe siguranță și sisteme de asistare. Astfel, cel mai mic SUV din gama producătorului german va fi oferit standard cu următoarele sisteme: frânare automată de urgență cu funcție pentru recunoașterea pietonilor, păstrarea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, asistență la pornirea în rampă. Opțional, clienții vor putea comanda următoarele tehnologii: sistem pentru monitorizarea stării de oboaseală a șoferului, pilot automat adaptiv și asistent la parcare

● Pentru interior, nemții au pregătit un instrumentar digital de bord și un sistem de infotainment care poate fi comandat cu un ecran tactil cu diagonala de 8 inch.

Melomanii vor putea alege un sistem audio semnat Beats.

Comentarii (16)

  • Modul cum au inteles germanii sa se pozitioneze fata de noul curent SUV: le fac mici. :) Ceea ce a insemna explozia SUVurilor in US in anii 90 e transformat acum intr-o mascarada penibila. Numai germanii pot sa faca SUVuri mici si Mini-uri tot mai mari. Chiar MINI SUV. Go figure... :)
    15 12
  • Nu da vina pe producători, dă vina pe cumpărători pentru că mulțumită lor apar astfel de specimene. Noua generație de bărbati cu tendinţe/apucături din ce in ce mai feminine, contribuie foarte mult la succesul unor asemenea masini.

    Cum ar spune un celebru cântăreț: lumea s-a schimbat!
    14 9
  • Strict legat de design e anosta.Din fata arata decent dar spatele e compet aiurea.Plus,e R line,deci varianta "normala" va fi probabil si mai neinteresanta.
    14 12
  • ACE- Craiova
    Cat este GARDA LA SOL a modelului ?!
    Sunt chiar curios de veleitatile acestui pseuso-SUV sau crossover.....care seamana destul de mult cu SUZUKI Vitara (5 stele EURONCAP) - care are insa si versiune 4x4 si cred este MULT MAI IEFTIN decat acest VW T-Cross - in mod sigur...
    16 6
  • Volanul pe care-l vedem va fi montat si pe Skoda Scala...
    6 1
  • SUV nu inseamna masina off-road. Alea sunt altceva. Pur si simplu SUV inseamna o noua forma a caroseriei. Cu avantaje si dezavantaje. Cand vine vorba de utilitate, SUV-ul e peste subcompacte/compacte: 4,11 m lungime si spatiu in portbagaj minim cat ai in golf (4,3m) si maxim cat un sedan subcompact (4,5-4,6m). Pozitie la volan un pic inaltata, care ajuta la vizibilitate ar fi un alt avantaj.
    Fiind scurta, se parcheaza mai usor (presupun, in lipsa de informatii oficiale, ca latimea este specifica unei subcompacte, cel mult compacte).
    Insa ampatamentul e o idee cam mic, ceea ce se traduce prin spatiu interior destul de restrans la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate.
    Nu cred sa se puna problema de submotorizare, greutatea masinii fiind cel mult la acelasi nivel cu al unei compacte (1,1-1,3 t).
    6 1
  • Anost. Norocul lui că nici clona SEAT Arona nu-i mai brează, estetic vorbind.
    Cu Vitara nu l-aș compara totuși (T-Cross nefiind și 4x4), dar cu coreencele Kona / Stonic - da. Iar rezultatu-i ușor de ghicit. :-)

    Mai mult de-atît, sînt șanse ca și viitoarea Sandero Stepway (2019 ?) să-l mănînce nefript, fiindcă sigur va avea sub capotă pe lîngă un nou 1.0 TCe și-un 1.3 TCe, măcar în varianta de *doar* 116 CP.
    16 5
  • someone
    design-ul ? parca e un tiguan mai mic, cu mici artificii pentru a-l diferentia. din pacate nici nu se compara cu juke care e la final de cariera, desi cred ca e mult mai practic.
    interiorul? tipic vw, dar mi se pare ciudata amplasarea foarte jos a gurilor centrale de ventilatie.
    @kiro: abia astept si eu pe stepway noul motor de 1.0 3 cilindri, si posibilul 1.33. si din nou @ kiro: kona pe versiunea de top are 4x4, chiar daca nu e asa performanta ca a vitarei, nu?
    si acum o parere despre nouoa moda SUV : citat vw "este suv , dar oferit exclusiv cu tractiune fata" . si atunci unde mai este sportul din SUV , sau utility din aceeasi denumire?
    6 3
  • @someone: Toate masinile sport sunt 4x4? Civic type-R parca nu. Nici Foscus RS nu era inainte. Utilitatea a explicat-o ”jiji” prin pozitia la volan, culisarea banchetei, spatiul din portbagaj. Dar hai ca stiai astea!
    6 1
  • vw s-a apucat de facut carnati
    @Mmm
    Asta-i imaginatia bautorilor de bere. Sunt mai tot timpul cu gandul la un W.
    5 7
  • Cu toate ca n-am nici-o treaba cu genul asta de crossovere (SUV-uri le spun unii !!?) , beizadeaua asta mica nu-mi displace chiar deloc cum arata ba din contra . Si culoarea ..imi place mult...sa-mi trag una ..ma duc sa-mi caut "cohones" ,le-oi fi pierdut prin pat azinoapte !!??
    11 3
  • Probabil va costa vreo 15000 la pret de pornire si 23000 pret pentru cea mai ridicata versiune. DPMDV in categoria asta Captur si Vitara sunt clar castigatorii, VW nu pluseaza cu nimic in plus (poate doar pretul mare) fata de concurenta. Parerea mea, daca vrei ceva pe la 15000-16000 cu dotari decente si un fel de SUV-ulet d-asta, uita-te la Vitara, C3 Aircross, Captur sau Crossland X. Eu personal as merge pe Vitara sau C3 Aircross.
    8 9
  • După primele date mașină este foarte interesantă. Raportat la așa-zisa concurență acest crossover urban poate bifa doar un minus ( lipsa 4x4 ) dar această lipsă are la bază un studiu de piață din care rezultă că doritorii de 4x4 la această clasă sunt nesemnificativi ca procent de solicitări. În rest exceptând frații de concern ( actualul Arona si viitorul model înrudit de la Skoda. ) nu prea are concurență acerbă, Kona si Stonic nefiind din păcate oferte redutabile.
    6 5
  • @Nelu: pai asta e toata problema si tot nonsensul, contradictie intr-un singur texrmen, paradoxul: "SUV-uletz". :) SUV-ul contine cuvantul UTILITY. Ce peshtii mei de UTILITY are o asemenea conserva de sardine?
    5 10
  • kim_vl
    Singurul lucru care nu-mi place la aceasta masina (si la alti concurenti din segment) e lipsa tractiunii integrale, foarte buna chiar si in oras (cred ca n-ar mai fi atatia impotmoliti prin nametii din Bucuresti).
    Mi mi se par foarte practice SUV-uletele sau Crossover-ele astea mici. Sunt mai scurte decat un sedan sau hatchback, la fel de robuste ca o masina de clasa mica, mai spatioase la interior comparativ cu o masina cu aceeasi lungime, pozitia de condus mai inalta e un avantaj in trafic.
    Deci, din punctul meu de vedere, acest tip de masini sunt foarte UTILE.
    11 3
  • ie acrii strugurii !!! baieti atoatestiutori...
    si masinile scumpe sunt urate....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru