Audi a montat un parc solar pe acoperișurile uzinei din Ungaria: energia generată este suficientă pentru consumul a 5.000 de locuințe

de Daniel Popescu
Vineri, 09.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a anunțat că a montat un parc solar cu o suprafață de 160.000 de metri pătrați pe acoperișurile a două centre logistice din cadrul uzinei de la Gyor (Ungaria).

Energia generată este suficientă pentru consumul anual a 5.000 de locuințe.
Audi a anunțat în această săptămână inaugurarea unui parc solar pe acoperișurile a două centre logistice din cadrul uzinei de pe care o deține în localitatea maghiară Gyor.

Parcul solar are o suprafață totală de 160.000 de metri pătrați și a fost realizat din 35.000 de module solare. Acesta poate genera anual 9.5 GWh de energie, cantitate suficientă pentru a alimenta anual 5.000 de locuințe.

Principalul avantaj al noului parc solar este scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu circa 6.000 de tone pe an.

Noul parc solar a fost realizat în colaborare cu reprezentanța din Ungaria a companiei de utilități E.ON.

"Obiectivul nostru este clar: până în 2025, toate sediile Audi ar trebui să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Prin transformarea fabricilor noastre în producători de energii regenerabile, aducem o contribuție importantă la protecția climei", afirmă Peter Kössler, membru în consiliul de administrație al Audi Production.

Uzina Audi din Gyor utiliza deja numeroase surse de energie curată.

De exemplu, germanii folosesc anual în cadrul uzinei 82.000 MWh de energie generată din surse geotermale pentru a acoperi 70% din necesarul de căldură pe parcursul sezonului rece, în timp ce restul de 30% provine din utilizarea gazului natural.

Via Audi

Comentarii (15)

  • Cand eram copil,cam toate blocurile de 4 etaje din zona Baneasa si din localitatile mai mari din jurul Bucurestiului aveau panouri solare pe acoperis. Au disparut dupa 94-96(eu nu le-am mai prins functionale,cica au functionat pana in 92).
    3 3
  • *la noi erau doar pentru apa calda,totusi,eram si noi eco inca de acum mai bine de 30 de ani.
    3 2
  • netam-nissan
    mai util era sa spuneti de salariul mediu al angajatilor audi din ungaria, adica vreo mie șapte sute euro net.
    pe luna? nu, pe pamint.
    13 2
  • @tatra
    erau sisteme de incalzit apa. Asa cum au toti in Grecia unde radiatia solara e vara foarte puternica. In orasul meu mai la munte la nord de Carpati aceste panori nu au functionat niciodata pentru ca nu permite latitudinea si clima. Audi a montat panouri fotovoltaice si a primit pentru asta o subventie gasa de la statul ungar sau de la UE. Altfel nu renteaza chiar daca panourile sunt produse in China (cel mai mare producator de astfel de deviceuri).
    5 1
  • @ nissan : ceea ce ceri tu ar fi aratat diferenta prea mare intre unguri si noi, si asta nu da bine la imagine.
    dar, evitand asta, uite ce chestie uriasa au facut cei de la audi, cu ajutorul unei companii ce e prezenta si in romania. deci se poate
    8 0
  • @netam-nissan. Imediat o sa se activeze de la departamentul propaganda sa ne spuna despre productivitatea mica a muncitorului roman(pe bune,printre cele mai mari din Ue),despre cerere si oferta,nivelul de trai corelat cu salarizarea si alte sforaieli copro ratiste
    5 3
  • Indiscutabil, lăudabil

    Dacia, sau mai bine zis zgârciţii de la Renault, se aude ??
    5 1
  • Iar pe mine sa ma trimita sa ma mut in Rusia sau Coreea de N :))
    6 2
  • netam-nissan
    asa e dle someone desi salariile par proportionale cu preturile audi fata de dacia sau chiar ford.
    dar, ca tot veni vorba de imagine, în imagine apar 3.800 case si nu 5.000 cum ne zice a.m.
    oricum fotovoltaice pe cladiri e mai bine ca pe terenuri agricole cum mai vedem pe la noi.
    15 0
  • Economia are reguli care au stabilit un nivel salarial într-o țară mică dar căutată de investitori (Ungaria) și alt nivel în România, unde populația e dublă dar sunt doar doi mari producători auto plus firmele care i-au urmat.
    Ungurii au oferit condiții iar economia lor profită, în schimb în România mulți ani a fost mimată dezvoltarea infrastructurii și doar a crescut din pix salariul minim fără alte măsuri stimulative pentru mediul de afaceri.
    Și atunci ce e de mirare? Că nivelul salarial din Ungaria stabilit concurențial bate la fund salariile din România reală (nu România de la stat, care taie frunză la câini pe salarii nemeritate)?
    Renault nu e organizație de ajutorare (cum e statul român pentru o grămadă de asistați care freacă menta în loc să pună osul la treabă), și în loc să comentăm salariile pe care le dă la nivelul pieței din România, ar trebui să ne gândim cât de rupte-n c*r ar fi alea 2-3 județe pe care le susține direct și cum ar fi Argeșul sau Vâlcea fără ei, probabil un fel de Vaslui și Teleorman.
    Sau poate ar fi mai bine ca micul avantaj pe care-l mai avem în UE (costurile mai mici cu salariile plus o oarecare mărime a pieței, că la infrastructură încă lucrăm) să fie sfărâmat și să plece și puținii producători pe care-i avem către Maroc, Turcia sau Bulgaria, și să ne explice ”geniile” modelului economic bazat pe corupție și pomeni cum ne ajută acel salariu mediu artificial fără competitivitate economică reală.

    Când o să pricepem că cel mai mult rău ni-l facem singuri și o să-ncetăm să dăm vina exclusiv pe alții (manipulați fiind sau nu) pentru ce nu suntem noi în stare, atunci o să-nceapă să ne meargă mai bine.
    6 9
  • Productivitatea a crescut mult in Romania, dar avem cei mai multi angajati aflati in pericol de saracie, ceea ce nu este normal, sa muncesti si sa mori de foame in acelasi timp.
    8 1
  • @kap "Renault nu e organizatie de ajutorare"-comunisti cand vor facilitati si impartirea costurilor,capitalisti cand li se cere sa mai arunce un oscior din profit. Cate facilitati a primit Renault-ul aici cred ca Audi nici nu visa in Ungaria,sa readuc aminte ca mai demult nu aveai voie sa inmatriculezi o masina mai veche de cativa (sub 8 sau 7,nu mai stiu exact) ani daca era second si adusa din afara doar sa protejeze Dacia?Taxa de inmatriculare de acum cativa ani,cate exemple pot da cu aberatii d'astea facuta strict pentru Renault..ps Sa nu se inteleaga ca ii apar pe romani si ca sunt nevinovati,din contra..pps. Arpechim si Oltchim produceau peste 10%din pib-ul (real,nu umflat din pix)Romaniei si nu s-a isterizat nimeni din pacate cand le-au ras,acum,vai,Renault,daca pleaca murim de foame...sa plece,vin altii,ca nu sunt astia fraieri sa lase ceva neexploatat,iar cu Renault aici sau fara tot o sa o ducem incredibil de rau de acum incolo,vine criza serioasa.Asa,un inginer de la R Titu are 600 de euro salariu,o femeie de serviciu cat are in Europa de v?
    6 6
  • Dacă cei din domeniul privat se zbat să obțină profit, iar muncitorii sunt tot mai săraci, asta nu înseamnă că așa vor neapărat investitorii, ci înseamnă că instituțiile statului sunt căpușate de grupări criminale.
    8 2
  • Energia solara are costuri initiale dar se amortizeaza in timp. E o investitie profitabila.
    7 2
  • Am lucrat la o firma care si-a pus panouri solare pe tot acoperisul, exact ca in imagine. Pe langa ca isi furnizau singuri electricitate, in timpii morti de lucru, o inmagazinau si o vindeau pe urma in retea. Baieti destepti. Ca sa nu spun ca in timpul testelor pe motoarele mari trageau electricitate la greu din retea, dar motorul era legat la un generator si o bagau inapoi pe circuit. Recuperau uneori cam 95% din consum. Deci testele pentru cercetare/validare, erau la un cost foarte foarte bun.

    In fine, in ziua de azi panourile solare moderne convertesc un spectru mai mare de radiatii solare deci sunt mult mai eficiente. Profiturile cresc si ele pe masura. Cine are bani si stie sa-i puna sa lucreze, o duce foarte bine.

    Intre timp, din pacate in Romania, politicienii si-au atins maximul de inteligenta in furtul grosier, indiferent ca e pe fata sau pe ascuns. Au vandut orice a fost bun public pe mai nimic sau au distrus cu buna stiinta industrii intregi, pe mai nimic, pentru a face loc concurentei straine.

    Nu strainii sunt vinovati, ci noi. Totul pleaca in primul rand de la educatie. Poate sa traga muncitorul roman pana la epuizare. Atata timp cat punga de puroi de la varf nu se sparge, omul nu se va putea ridica din mizerie.
    11 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru