Audi schimbă macazul: renunță la planul de a elimina motoarele termice după 2033

de Tiberiu Safta
Marti, 17.06.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a anunțat oficial că renunță la planul de a scoate din producție ultimele modele cu motoare termice în 2033. Constructorul german va continua să ofere motorizări termice și după acel an.

În 2021, Audi a dezvăluit planul său de tranziție către o gamă de modele pur electrice. Conform planului inițial, constructorul de la Ingolstadt și-a propus să lanseze ultimele sale modele cu motoare termice în 2026, urmând ca toată gama de modele Audi să fie alcătuită doar din mașini electrice începând din 2033.

Acum, la 4 ani de la dezvăluirea acelui plan, Audi a decis să schimbe complet macazul. Asta pentru că marca germană tocmai a renunțat la acest plan de a elimina din gama sa modelele cu motoare termice din 2033. Cu alte cuvinte, asta înseamnă că Audi va continua să ofere modele noi cu motoare cu ardere internă și după acel an.

Decizia a fost confirmată de către Gernot Dollner, CEO-ul Audi. Într-un interviu pentru britanicii de la Autocar, șeful mărcii germane a declarat că renunțarea la acest plan îi oferă constructorului mai multă flexibilitate în contextul în care tranziția către mașinile electrice este mai lentă decât s-a preconizat inițial.

„Audi va lansa începând cu perioada 2024-2026 o gamă complet nouă de vehicule cu motoare termice și hibride cu încărcare la priză, iar asta ne oferă flexibilitate totală pentru cel puțin 7 sau 8, poate chiar 10 ani, iar apoi vom vedea cum vor evolua piețele noastre”, a declarat Dollner.

„Am hotărât deja să prelungim producția după termenele limită comunicate în trecut.”

Același Gernot Dollner a mai confirmat că Audi va dezvolta arhitecturi fizice și software pentru tot Grupul Volkswagen în cazul modelelor mari. Acest proiect include și marca Rivian, care va avea modele bazate pe noua platformă SSP.

via Autocar

Comentarii (5)

  • EU si in special Germania prin Von der Leyen au dat-o de gard cu electricele si ar fi in stare sa rastoarne lumea cu susul in jos decat sa isi recunoasca greseala. Una e sa faci electrice cand ai tot ce iti trebuie si practic incepi de la zero ca toata lumea si alta e sa schimbi o industrie cu peste 100 ani traditie doar trasand niste norme fara sa ai pic de idee despre economie si tehnologie. Apoi strategic, din 2035 dupa ce teoretic toate liniile de productie sunt schimbate in Europa pentru electrice, China spune stop vanzarii de baterii si pamanturi rare catre Europa. Ghici de la cine cumperi masini in momentul ala? Eu cred ca termicele, hibridele si electricele trebuie sa se dezvolte in paralel si piata sa decida viitorul acestora
    6 1
  • Da, deci 2036 max, după cum zice Dollner.
    Dacă au cui sa vândă pot vinde și după 2040.
    3 7
  • Jian de la Calafat
    Avem de-a face cu al doilea 23 august '44.

    Istoricii vor decide care dintre cele doua momente marcante a adus cele mai mari beneficii pentru omenire.
    2 2
  • SOC, SOC, SOC!!! Audi renunta la renuntarea.
    Defapt stirea intreaga e ca nimeni nu mai crede intr-o bev-izare completa pe termen scurt (10-15 ani) iar intern asocierea si supravietuirea brandurilor ocupa locuri fruntase in discutii. Nici chinezii nu mai cred ca se poate renunta la ICE in urmatoarele 2-3 generatii dar cred ca ei is mai preocupati cu schema Ponzi auto decat cu filozofii de astea.
    4 1
  • Trompetele: ta-ta-ta!
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru