AUTOMARKET INFO: Comparație între Volkswagen Golf și Peugeot 308

de Alexandru Monenciu
Joi, 01.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Am pregătit o comparație strânsă între două modele compacte de succes. Volkswagen Golf este recunoscut drept etalonul segmentului. Unul dintre rivalii modelului german, Peugeot 308, a primit în urmă cu câteva săptămâni o nouă generație. Așa s-a născut un nou colaj Automarket Info.

A opta generație Volkswagen Golf a debutat la finalul anului 2019. Restilizat (dar nu foarte mult) și dezvoltat pe o versiune îmbunătățită a platformei MQB, noul Golf poate fi comandat cu o gamă diversificată de motorizări pe benzină (simple și micro hibrid), diesel și sistem de propulsie plug-in hybrid.

Segmentul compact este unul foarte aglomerat, astfel ca Golf-ul nu duce lipsă de rivali. Unul dintre ei a primit o nouă generație în urmă cu două săptămâni. Este vorba despre Peugeot 308.

Spre deosebire de Golf, modelul din Hexagon propune un design exterior ceva mai îndrăzneț și un interior nonconformist. Cu alte cuvinte, un pachet pe care îl cunoșteam deja de la modele ca 208 și 2008.

În afară de aceste aspecte, veți vedea în comparativul nostru că Peugeot 308 și Volkswagen Golf nu sunt foarte diferite. Ampatamentul este destul de apropiat, porbagajul este puțin mai încăpător în cazul lui 308, iar motorizările sunt și ele cam la fel (cel puțin din punct de vedere al performanțelor).

Că tot am pomenit de motorizări, Volkswagen Golf este printre singurele modele compacte care mai pot fi comandate într-o versiune de performanță (GTI și R).

De partea cealaltă, francezii de la Peugeot au declarat că 308 nu va beneficia de o asemenea versiune.

TOATE DETALIILE DESPRE NOUL PEUGEOT 308

TOATE DETALIILE DESPRE Volkswagen Golf 8

LISTĂ DE PREȚURI VOLKSWAGEN GOLF 8

Comentarii (23)

  • Parere
    Ce cauta volanul ala de GTE cand in comparativ se vorbeste de 1.0 TSI?
    32 3
  • Contrar “certitudinii” exprimate de (grijuliul) Mafănel – cine naiba mai trece (astăzi) de titlul articolului? (i-o fi confundând pe toţi cu propria-i persoană) – eu m-am “încumetat”, deşi, în speţă, nici nu era nevoie, fiindcă aş fi pronunţat verdictul aprioric, fără nicio ezitare: GOLF!

    PS. Io-ţi zisei să te antrenezi silabisind numele acestui sublim constructor auto (de fapt, cel mai util gând pe care ni-l puteau lăsa, în egală măsură, cel mai crud austriac din istorie şi câştigătorul premiului de inginerul auto al secolului al XX-lea). Sau, dacă preferi Bayerische Motoren Werke, fă-o concomitent cu împingerea unui exemplar blocat în nisipul plajei, să vezi atunci senzaţie unică.
    29 42
  • Comparativu' lu'peste
    Ati pus 8 jumatati de poza si 4 date si aveti o "comparatia stransa"?! Poate restransa!:))). Ceva despre consum real, dotari &preturi comparate, revizii, garantii etc?!
    35 0
  • @ inexorabil : n-am inteles nimic! nimic! 'nafara de ca "Golf!". stai cuminte!
    20 16
  • Andrei
    308 e net superior. Arata mult mai bine, e mai bine echipat, interiorul e din altă clasa, portabajul mai voluminos, opționale mai ieftine. În plus, Golf 8 e fix Golf 7 cu alte faruri, un ecran mai mare și mai puține butoane. VW schimbă la o generație partea tehnica, și la alta generație partea electronică, alternativ. În 5 ani Golf 8 practic va fi o masina veche de 15 ani, tehnic vorbind.
    44 13
  • Fara alehas
    @ Andrei
    Unde mai pui ca 308 are si un motorul mai mare cu 20%. Dar de,cand vine vorba de ,,vitelul de aur,, nemtesc,nimic nu mai conteaza.
    28 6
  • Fara alehas
    erata : motor.
    2 3
  • Pe acest tărâm se poartă cea mai importantă bătălie: al etalonului siguranţei la nivel mondial, recte IIHS! Unde Golf (GTI) a punctat destul de bine, pe când Peugeot…lipsă pe toate fronturile (oricum nu face purici comerciali peste Ocean). Şi se pare că nici Stellantis nu va reprezenta o uşă de intrare pe scena americană.

    Mă rog, dacă aceste rezultate nu constituie un criteriu de discernere pentru clientul român, atunci daţi-mi voie să mă îndoiesc de iscusinţa lui în ansamblu…
    25 31
  • mircea badea
    ambele urate, trendul masinilor e urat de vreo 20 de ani incoa.

    urasc la pejo(mai vechi e drept) directia prea usoara, suspensia tare, plus trebuie sa deschizi usa pasageruui ca sa deschizi capota, bateria nu e prinsa normal cu un surub ceva... si astfel se poate misca singura pe lungime cativa mm. iar schimbattorul de viteza mai tafnos.
    14 28
  • Eu as alege exteriorul unui Golf și interiorul 308 ! Golf-ul va avea un avantaj in timp fata de 308 când vine vb de service , piese , gadgeturi , etc. 308-ul se potrivește mai mult unui tânăr fata de Golf-ul din aceasta generație , Golful se pliază mai bine pe segmentul de vârsta peste 30-40 ani . Golf va avea in timp un preț de revânzare mai bun , pe partea tehnica pare ca 308 ar avea un plus peste Golf ...
    ps. Cine râdea de Dacia cu motorul in 3 cilindri , sa tragă un ochi și in aceasta tabără , sa nu mai zic ca acestea au și o greutate mai mare fata de Dacia , asta așa ca o paranteza :))
    20 8
  • Foarte bine că sunt mai grele. Conform axiomei stabilite de IIHS, mai greu = mai sigur.
    Dacă nu va obiecta cineva că low-cost-ului îi corespunde doar comparaţia cu sine.
    21 21
  • Pseudo-comparativ (al prospectelor?) care-mi pare apă de ploaie fie și doar din cauza absenței celui mai important criteriu de comparație: PREȚUL (noului 308).
    Fiindcă știm că și Peugeot a cam sărit calul cu prețurile lately.
    Și Caradisiac mai comite d-astea cu același scop de umplutură, în loc să facă veritabile teste comparative cuprinzând date reale.

    Nu-mi mai bat însă gura/tasta degeaba nici aici pe AM cu sugestii de măsurători efective ale timpilor de reprize/accelerații, greutate verificată pe cântar etc.

    Strict ontopic, Golful-8 (ca mai toate nemțoaicele de fapt) plusează cu gama de motorizări incomparabil mai variată decât a altora și cu un raport gabarit/habitabilitate ideal.
    Gusturile fiecăruia vor decide însă, chiar dacă bănuiesc că 308-ul va avea și de acum încolo priză mai mult la francezi.
    46 6
  • Mda, completa comparatie... ati pus valori pentru portbagaj, ampatament, greutate, dar n-ati pus valorile pentru lungimea autovehiculului, care sunt cele mai importante intr-o asemenea ecuatie... degeaba zici ca Peugeot-ul are 4 cm in plus la apatament si vreo 30 litri in plus la portbagaj daca nu zici si cu cat este mai lung decat Golf-ul...
    14 3
  • Sincer, ma asteptam la o comparatie face to face profesionista. Un fel de a te pune in pielea clientului care are o dilema in a alege. Ca doar nu aleg masina dupa raza de întoarcere, ampatament, lungime, volumul rezervorului sau greutatea masinii.
    As fi vrut sa vad ceva despre calitatea materialelor folosite, confort, pozitie de condus, pret/dotari, consum, plusuri si minusuri, garantie & service.. Cam asa se face.
    Cu tot respectul, dar este dezamagitor articolul.
    24 2
  • Afli mai multe daca pui laolalta doua surprize de la gumele turbo decat din prostia asta de "comparatie stransa".
    15 1
  • @asf, ba ai înţeles, dar baiul este că te-a asf-ixiat “inexofobia”. Iar dacă cel mai crunt dujman al vostru zice p, voi neapărat vă căzniţi să “precizaţi” cititorilor : non-p (deşi savuraţi mai intens anti-p).

    Hai să fii sănătos (adică renunţă la mască).

    Către toţi: iniţiativa lui Alexandru M. mi se pare ireproşabilă! “Noi am fi vrut”…Măcar catadicsiţi să depistaţi în interiorul articolului link-urile adecvate?
    - “Toate detaliile despre noul Peugeot 308”;
    - “Toate detaliile despre Volkswagen Golf 8”.

    “Pandemia” care ne culcă pe toţi la pământ se numeşte, de fapt, COMODITATEA. Precum şefii mei, care s-au învăţat cu nărav: nu doar să le transmiţi date, ci şi să le…interpretezi (ca să le vină mură-n gură), validezi, tabelezi, juxtapui, calculezi (medii), supui statisticii (măsurarea incertitudinii) etc.

    O tempora…
    17 12
  • @ Inexorabil care intiativa ti se pare ireprosabila?
    In titlu zice ca ''AUTOMARKET INFO: Comparație între Volkswagen Golf și Peugeot 308''. Apai, scuza-ma, dar sa compari raza de bracaj, cx-ul si capacitatea rezervoarelor si sa ma trimiti la niste link-uri e fix pix... Daca as vrea sa cumpar unul din cele doua modele, asa zis prezentate, nu m-ar ajuta cu absolut nimic '' comparatia''. A, ca-mi pui niste linkuri, multumesc... Mare ajutor!
    18 0
  • CUM SA COMPARI CAZANU ALA DE GOLF CU 308
    31 8
  • Una e o cada de plastic care va sta mai mult in service-uri decat pe drum dar se va vinde in draci "pt ca Volkswagen" si cealalta e o masina decenta, din toate punctele de vedere, care probabil nu se va vinde "pt ca nu Volkswagen".
    21 4
  • …Iar celălalt este Mafănel, care se deconspiră de la o poştă cu “germanofobia” lui arhi-bătătorită.
    12 5
  • In orice comparativ ( ok, nu asta ), sau test, intre o nemteasca si frantuzeasca, italieneasca, asiatica, mai toti aleg orice, in afara de nemtoaica, dar cand te uiti pe strada...desigur, spirit de turma, dar aceste verdicte pe net sunt din razbunare, care tot din spirit de turma vine.
    18 3
  • Al Bundy
    Că posesor de Peugeot 308 diesel, pot spune că sunt foarte mulțumit de aceasta marcă! Piese foarte rezistente, motor fiabil (1,6 HDI), stabilitate foarte buna, frane excelente... Nu am nimic cu Volkswagen, dar cum spunea cineva într-un comentariu anterior, Golf nu reprezintă decât un update, pe când 308 înseamnă mașina total schimbată. Succes Peugeot!
    16 6
  • andrei
    eu zic sa mergi cu un g8 si cu un g7. nu e chiar un update.
    iar faptul ca e o masina total schimbata se va simti in rau in fiabilitate. ei mereu schimba in prostie de la un model la altul si ca atare mereu au diverse probleme cu sistemele noi.
    iar daca comparam si cutiile automate....da cu virgula rau la peugeot.
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru