Bateriile uzate ale mașinilor electrice Hyundai, refolosite în parcuri fotovoltaice

de Alexandru Monenciu
Vineri, 17.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a semnat un memorandun de înțelegere cu doi giganți din domeniul energiei verzi pentru a le oferi o nouă viață bateriilor după ce nu mai pot fi folosite de mașinile cu zero emisii. Cei trei vor să vadă dacă acestea pot fi utilizate în cadrul parcurilor fotovoltaice.

Bateriile sunt o componentă esențială a unei mașini electrice. Cum numărul acestora din urmă este într-o continuă creștere, producătorii trebuie să acorde o mai mare atenție reciclării bateriilor. În caz contrar, mașina cu zero emisii face mai mult rău decât bine.

Performanțele unui acumulator scad după aproximativ opt ani de utilizare. Asta nu înseamnă că nu mai are un rost în afara mașinii. Spre exemplu, Renault folosește bateriile scoase din uz pentru a stoca energie, care mai apoi este folosită pentru a alimenta spitale, clădiri de birouri, școli sau fabrici.

Acum, și Hyundai are o idee asemănătoare. Mai exact, asiaticii vor să folosească bateriile scoase din uz pentru a stoca energia solară dintr-un parc fotovoltaic.

Pentru asta, a semnat un memorandum de înțelegere cu doi giganți din industria verde de peste Ocean: OCI Solar Power și CPS Energy. Cei trei vor instala un sistem de stocare a energiei (ESS), dezvoltat de Hyundai, vor analiza datele și mai apoi le vor împărtăși în cadrul acestui parteneriat.

"Prin acest parteneriat, Hyundai Motor Group va verifica posibilitățile și eficacitatea afacerii cu sisteme de stocare a energiei în America de Nord," a declarat Jae Hyuk Oh, vicepreședinte al Grupului de dezvoltare a afacerilor în domeniul energiei din cadrul Hyundai Motor Group.

via Carscoops

Comentarii (9)

  • 8 ani la cei care sunt neserioşi în industrie

    La Tesla, lăsând deoparte versiunile plaid la care s-a făcut multe ludicrous mode, care se duc pe 8 ani, la restul duc 20 de ani bateria.

    Oricum, cererea de baterii pentru sistemele solare industriale şi rezidenţiale este efectiv IMENSĂ !

    Cred că chiar dacă există deja unităţi de reciclare, acestea în timp, vor recicla doar fault battery, pentru că restul vor fi înghiţite de grid battery storage.
    2 15
  • stirea asta poate ca suna bine in teorie, dar pentru mine nu prea... deci, dupa ce ca resursele de metale folosite in baterii sunt mici, dupa ce sunt folosite in masini vor sfarsi in aceste parcuri solare? Adica peste 50 ani daca nu se inventeaza alte materiale care sa fie folosite in bateriile masinilor noi, o sa cam ramanem fara resurse, avand in vedere ca doar masini electrice o sa fie voie sa se comercializeze. Nasoale vremuri o sa vina. Va trebui sa ne invatam cu transportul in comun mai devreme, ca pare a fi singura varianta cu adevarat viabila.
    7 5
  • Evident că performanțele scad simțitor, însă naivilor li se vântură garanția de X ani a bateriilor omițând intenționat mențiunea deosebit de importantă că scade și capacitatea acestora și se-nmulțesc episoadele de reducere accelerată a curentului înmagazinat, odată cu numărul mărit de cicluri încărcare descărcare (chiar dacă producătorii le flutură optimist un număr mediu de ani, realist precum ciclul NEDC).

    Însă în ciuda refolosirii bateriilor, într-un final deznodământul implacabil va fi atins, iar când acestea capotează, tot se pune problema reciclării a tone și tone de blocuri de celule.
    O reciclare energofagă, foarte scumpă, complexă și periculoasă, pe care va trebui s-o facă cineva. Pentru că, citez din articol: ”în caz contrar, mașina cu zero emisii face mai mult rău decât bine.”
    17 3
  • Se înmultesc... Accelerată....

    Baţi câmpii tare.

    Există firme în SUA care reciclează baterii (auto Tesla şi like) cu fărâmare în vid, recuperând 95% din materialele bateriei.

    Tesla deja are planul făcut pentru a face făbricuţă de reciclare în fiecare giga factory, ţinta fiind peste 10-20 de ani, ca 80-90% din materiale pentru baterile noi , să provină din bateriile reciclate.

    Oţelul din combinatele siderurgice făcut în mare proporţie din fier vechi, îţi zice ceva?
    4 11
  • O altă firmă care are acelaşi plan este Redwood Materials

    Noi modalitați de a extrage materialele, logistica tuturor materialelor, reciclarea în procent maxim apoi, imbinarea ciclurilor de reciclare, extragere, producţie şi distribuţie.

    Hai că puteţi să căutaţi şi să vă convingeţi singur.
    3 11
  • Nu pot sa nu ma intreb, daca ideea e asa de buna si de fezabila de ce nu o incearca si in Coreea?! De ce doar in America de Nord?
    7 1
  • Pentru că poţi fabrici de acest gen, doar dacă ai multă "materie primă" şi deci trebuie să fie pieţe auto foarte mari

    "continente economice" precum SUA, EU/UK, China
    2 9
  • Si titeiul e o resursa limitata, dar nu se zice.
    Transportul in comun si bicicleta sunt de preferat. Sa nu uitam ca avem cocalari manelisti care nu se pot deplasa nici 100 metri fara masina (cu motor diesel, desigur).
    4 7
  • Edikkk cea mai mare problema si cel mai scump lucru (mă repet) pentru rețeaua curentului electric este reducerea vârfurilor de sarcina (vizate sunt panourile solare si centralele nucleare). Toata energia produsa, neconsumata si care trebuie stabilizata, umfla factura pe care noi o plătim cu 40%
    Cunosc bine stațiile plug&play, ca ordin de mărime o unitate de 1MW/h pentru 60min are aproape 20T, L=6m,l=2,5m,I=3m cu baterii Litiu-Ion.
    Ce vrea Hyundai nu este o noutate, in Europa exista deja, rezultatul este un semi-eșec.
    Cu riscul de a fi huiduit, masinile electrice sunt o soluție viabila pentru nivelarea vârfurilor de sarcina!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru