Centrul Berlinului ar putea deveni în curând o zonă pietonală pentru o mare parte din an. „Berlinul fără mașini”, o mișcare ecologistă din Germania, propune un referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul capitalei. Conform noului proiect al grupării ecologiste, circulația de mașini va fi limitată la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană în interiorul S-Bahn-Ring, centura feroviară care delimitează centrul Berlinului de restul capitalei.
Proiectul mișcării ecologiste a fost validat din punct de vedere constituțional de către Tribunalul Constituțional din capitala Germaniei. Un referendum pentru acest proiect va avea loc dacă se vor strânge cel puțin 180.000 de semnături, adică 7% din alegători. Înainte de a organiza un referendum pe această temă, proiectul va trebui să treacă și de Camera Deputaților din Berlin. Aceasta are termen până în 25 noiembrie să hotărască dacă va adopta sau va respinge acest proiect.
Totuși, în ciuda ambițiilor mișcării ecologiste, sunt șanse mici ca proiectul să treacă de Camera Deputaților. Uniunea Creștin Democrată (CDU), partidul politic aflat la conducerea guvernului local se opune acestui proiect. Johannes Craft, președintele Comisiei Mobilității din Parlamentul Berlinului, spune despre acest proiect că este un "monstru birocratic" și că reprezintă o "expropriere de facto".
În proiectul trasat de mișcarea ecologistă amintită anterior, mai sunt trecute câteva aspecte suplimentare. Pe lângă cele 12 zile pe an pentru fiecare persoană mai pot fi acordate alte 12 zile suplimentare pentru fiecare persoană dintr-o gospodărie. De exemplu, conform proiectului, un cuplu care are 3 copii va avea dreptul să circule cu mașina în centrul Berlinului 60 de zile pe an.
Restricțiile nu vizează, în schimb, persoanele cu dizabilități, taxiurile, serviciile de livrare și vehiculele de intervenție.
via Profit










Rezidenții in zonă sunt scutiți iar noi restul putem aplica pentru un permis care îți dă voie la 100 de intrări anuale. Pe persoană, nu pe mașină, ca și în propunerea germanilor.
Foarte interesant e că singurul centru comercial din oraș e inclus în zona afectată.
Propunerea a venit de la companiile de autobuze care s-au tot plans că traficul e infernal și cauzează întârzieri majore. Vorbim inclusiv de autocarele care fac legatura cu aeroporturi și gările majore din Londra. De-a lungul anilor s-au tot introdus benzi speciale pentru autobuze dar în centru n-ai cum, e o singura bandă pe sens și unele străzi au sens unic.
Orașul e încercuit de așa numite "park & ride" unde poți parca și mergi în centru cu autobuzul, dar cu aglomerația din centru nici asta nu e o variantă foarte bună.
Acum, concomitent cu taxa de congestie, au făcut autobuzele gratuit între P&P, centru și înapoi.
Parcarea în centru e foarte scumpă dar nu pare a fi o descurajare suficient de puternică.
Sunt curios ce efecte va avea. Desigur, activiștii partidelor de (extrema) dreapta deja fac ore suplimentare.
Noile black cabs sunt electrice.
"Marea Britanie nu mai e de mult timp un exemplu de urmat..."
Mai ales de când sunt pline pușcăriile de criminali romani.
Deci nu ajută cu nimic aglomerația dacă toți își mută fundurile leneșe și prețioase din termice în Uber-uri și electrice individuale, soluția cea mai bună este ca de obicei transportul public și alternativ (adică bicicletă și poate trotinete sau scutere).
In plus, dacă tot îți plac statisticile, vei vedea și ce crime prefera conaționalii noștri: furturi, fraude cu ajutoare sociale și violuri. Au început să le dea foc la case după ce votează minore, vezi Irlanda de Nord.
Afirmația nu e jignitoare dacă e reală, decât dacă nu suporți tu adevărul.
Albanezii, mai nou, au înlocuit polonezii, iar românii au fost mereu în top 3 de când s-au deschis granițele.
Ai spus că MB nu mai e de mult un exemplu de urmat. Sunt de acord cu tine dar am corelat cu invazia criminalilor est europeni care a dus la Brexit și de acolo totul a luat-o la vale. Știu ce zic, eram aici, și totul era mai bine înainte să se deschidă granițele către est. Nu doar ca criminalitate, care a crescut înfiorător, dar și ca nivel de trai, grație celor veniți să lucreze pe mai nimic.
In final: nu e nicio smecherie să ai BMW. E penibil să te lauzi cu bradul mașinii, dovadă de lipsă de educație și infantilism, ca să nu zic cocălărism caracteristic celor de care am vorbit mai sus.
Să știi că mulți își permit un BMW nou, inclusiv eu, dar din diverse motive aleg alt brand. iX3 e pe lista scurtă, pentru mine, Serie 3 break probabil va fi și mai sus pe listă.
Am dubii că ai tu bmw nou, la cum gândești poate doar dacă ai făcut fraudă cu ajutoare sociale și casă cu turnulețe la Strehaia.
Acum se explică.
Am crezut că userul este un activist, dar se parecă este condiționat social, pentru că dacă scrie ceva adevărat on line, își exprimă părerea bazată pe fapte și argumente reale, dar în contradicție cu directivele stăpânilor este băgat în pușcărie pentru opinia sa.
Și vine userul Matei să ne dea nouă lecții de ubanism și "civilizație".
Păi cum se zice pe acolo în UK? Allahu akbar!
https://www.thenationalnews.com/news/uk/2025/01/02/how-did-muhammad-become-the-uks-most-popular-boys-name/
@ignis și restul frustraților: vouă nu poate să vă dea nimeni lecții de urbanism și civilizație, nu pentru că ați fi ajuns deja la apogeul civilizației, un exemplu pentru mapamond, și nicidecum coada Europei care abia a scos capul din comunism, izvor nesecat de violatori, analfabeți și hoți, ci pentru că nu aveți capacitatea de a asimila lecțiile.
Tu și mulți pe aici nu faceți altceva decât sa atacați persoanele plecând de la mașinile pe care le conduc, locul unde locuiesc, și, mai era unul, cantitatea de păr de pe cap. Atitudine tipică de frustrați complexați.
Aproape inevitabil, când vă puneți fundurile într-un bmw aveți impresia că l-ați prins pe Dumnezeu de un picior și ați realizat ceva în viață. Atât de limitați sunteți.
Și deși, chipurile, ești realizat în viață, cu BMW, simți nevoia să semnalizezi în loc să îți vezi de viața ta cea bună și civilizată. De ce oare?