BMW și Daimler dați în judecată de un ONG german pentru protecția mediului

de Alexandru Monenciu
Joi, 23.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cei doi giganți din industria auto au fost dați în judecată de Deutsche Umwelthilfe, un ONG german pentru protecția mediului, fiind acuzați că nu și-au înăsprit obiectivele privind emisiile de carbon și că nu luptă îndeajuns împotriva schimbărilor climatice.

Atât BMW cât și Daimler și-au prezentat planurile pentru electrificarea gamei și obiectivele privind emisiile de carbon. Dar, pentru Deutsche Umwelthilfe (DUH), un ONG german pentru protecția mediului, nu este de ajuns.

Tocmai de aceea, șefii asociației ecologiste au confirmat chemarea în judecată a celor doi giganți din industria auto. BMW și Daimler (împotriva cărora au fost depuse deja plângeri la tribunalele din Munchen și Stuttgart) sunt acuzați că nu fac destule eforturi pentru a reduce emisiile de carbon și că nu luptă îndeajuns împotriva schimbărilor climatice.

Potrivit Reuters, acesta este primul caz în care o companie privată este dată în judecată de cetățeni germani, din cauza schimbărilor climatice. Tocmai de aceea ar putea da naștere unui precedent de care să profite și alte asociații ecologiste.

Și Volkswagen riscă să fie dat în judecată de Greenpeace, din aceleași motive.

Reprezentanții BMW și Daimler au confirmat primirea unor solicitări din partea DUH.

Mai mult, Daimler a declarat pentru Reuters că acest caz este fără fundament și că, așa cum a declarat anterior, va deveni o marcă electrică până la finalul deceniului, acolo unde este posibil.

via Reuters

Comentarii (29)

  • Asta nu este nimic, angajații celor două companii vor fi concediați dacă nu vor deveni vegani în maxim zece ani.
    33 2
  • "acolo unde este posibil"

    Băi Mercedes, cu declaraţii avocăţeşti... nu câştigi clienţi.

    Oricum CAUZA NR 1 de mortalitate la copii sub 15 ani sunt ACCIDENTELE AUTO.

    Cea mai sigură maşină în lume, pe departe, este Tesla (model S, dar şi X...)

    Mercedes are o inerţie mare, dar gusturile se mai schimbă.
    3 33
  • Plus, era timpul ca cineva să le dea peste bot la aceşti giganţi ai profilului cu orice preţ (milioane de oameni mor datorită poluării maşinilor termice)

    Sigur ONG va câştiga şi atunci să vezi daune, care vor depăşi ca cost diesel gate.
    3 31
  • "Oricum CAUZA NR 1 de mortalitate la copii sub 15 ani sunt ACCIDENTELE AUTO."

    De neiertat edik. Pai ce concernul e la volan cand se produc accidentele? Tu can te tai cu cutitul il dai in judecata pe producatorul tacamurilor?

    De fapt de neiertat e ca i-ai uitat pe bebelusii carora (nu care) li se scofalcesc plamanasii si tusesc pana scuipa sange cu noxe si CO2, zahar si glutamat de sodiu din laptele praf si la propriu si la figurat. Amin.
    24 3
  • Ecologismul e noul socialism. Și cum socialismul/comunismul nu a putut fi implementat decât prin violență și menținut prin frică și tortură, pe aceeași cale pare să meargă și ecologismul. Stați numai să vedeți dacă va ajunge să aibă suficientă putere. Istoria se repetă, doar că acum socialismul/comunismul a trecut printr-un rebranding, și-a schimbat culoarea, dar în spate același diavol e.
    29 3
  • Săraci în…DUH. Un asemenea fapt n-are puterea să ne surprindă…Reţeaua Globală de ONG-uri a cancerului politico-ideologic de sorginte illuminat-frankfurtiană, cu presupuse efecte eco-curative şi pe nume “Societatea Deschisă” şi-a făcut loc pretutindeni şi erodează temelia gândirii libere, rodnice şi creştine. Teoretic, acest uriaş al imposturii jurate (recte socialismul internaţionalist corporatocratic) ar trebui dat cu gaibaracele în sus de către o forţă civică occidentală de calibrul lui AfD. Iată însă că inclusiv aceasta se confruntă cu dificultăţi de exprimare publică (păi şi normal într-o lume tot mai penetrată de ofensiva sufocantă a profesionist şi gras furajat mistificatoarei “mainstream media”), iar eu întotdeauna voi susţine răspicat că nu calea democratică (adică paşnică) îi va veni de hac împărăţiei întunericului deja oficializat. Între noi fie afirmat, eu, unul, am “adulmecat” demult punctul vulnerabil al EMOL, care n-o face invincibilă/indestructibilă la spectrul agresiunii organizate…Este nevoie, în cazul inamicilor Castei satanice, “doar” de voinţă (dârză) şi de acceptarea jertfei de sine.

    PS. Las’ că o să-l satur eu de “schimbări climatice” pe e-orgasticul suprem de pe AM, Mafănikkk, alias “@inexorabil” sau “@cifre” (în formele sale belicoase). Cu alte cuvinte, şi-a găsit naşul…
    20 5
  • Seriff
    Am citit stirea asta in timp ce am pornit diesel-ul vechi, sper sa ajunga poluarea direct la Ong-ul respectiv.
    20 4
  • @Moldovean

    Confuzi lucrurile, cred că vorbeşti la beţie, dacă eşti treaz... e grav tare.

    Din sărăcia ta intelectuală extremă arunci nişte paralele care nu au nicio logică.

    @inexo
    UK se îndreaptă spre economia verde, cu mult mai multă putere decât Germania, deşi UK sunt în urma Germaniei, UK îi vor întrece.

    De aceea, ca motiv de Brexit, nu se susţine absolut deloc.
    2 17
  • @inexo

    Londra bate câmpii la fel de grav ca Bruxelles, cel puțin în materie de ecologie forțată, Brexit a fost pentru altceva, cred că nici ei nu știu exact.
    17 2
  • Vai, dar cum sa zica asa ceva germanii despre marcile lor germane. BMW face pachete M, scoate serii CS, face drag race cu AMG si RS de la Audi. Asta chiar nu e clar ca vor sa reduca emisiile? Pai chiar si posesorii lor fac liniute si isi etaleaza caii putere si umfla muschii si cefele groase (si burtile).
    Marcile care se adreseaza cocalarilor ar trebui sa fie protejate prin lege.
    @Edikk: bati campii cu Tesla ta data si ea in judecata pentru multiple accidente rutiere. Vezi ca are si niste asigurari pe masura daunelor. Daca vrei sa zici ceva de siguranta, zici Volvo, nu Tesla.
    5 14
  • Păi exact asta relev şi eu, Dane.

    Cât despre Brexit, iniţial am fost tentat să cred că a intervenit din cauze nobile, recte…conservatoriste (ţinând cont de tradiţionala politică Toryism). Ulterior, am realizat că altele au fost resorturile deciziei, constatând cu consternare că, de fapt, conservatorismul a cam decedat mortal la britanici...poate şi la americani!
    Mă rog, nu încape nicio îndoială că s-a ţinut cont de rezultatele unui referendum valid. Ceea ce nu putem şti (cu exactitate) priveşte sentimentele intime ale britanicilor de rând care au votat ieşirea: au fost influenţaţi de lumea politică locală (mai ales de UKIP) sau au conchis ei personal că apartenenţa la colosul bruxellez nu este de bun augur nici pentru ei înşişi, nici pentru semenii lor.
    A, da, scoţienii vor neapărat europeism, dar se pare că numai din frondă faţă de Londra. Apropo, dacă ar avea realmente sânge în instalaţie, s-ar rupe şi ei de UK. Bănuiesc că, totuşi, contează şi beneficiile…Commonwealth-ului. Pentru că – eh! – axiomatic, dragostea de patrie trece, volens nolens, şi prin stomac; tragic ar fi să rămână acolo (aşa cum m-am convins, la noi aicişé, în direcţia lui…AUR, nu un metal preţios, ci tinicheaua cea de toate zilele).

    PS. Electrikkk, nu te ridici nici măcar până la genunchiul broaştei ca nivel de cunoştinţe şi d.p.d.v. al discernământului, dar îţi permiţi, cu o seninătate uluitoare,să-i acuzi pe alţii de “sărăcie intelectuală extremă” !?! Pi buni?
    Ei, iată un (alt) caz clasic de ad hominem. Ce-ar fi să ne explici minuţios şi pe îndelete de ce-l împroşti cu noroi pe @Moldovean? Cumva fiindcă afirmaţiile lui te fac să te zvârcoleşti ca un vierme picat cu ceară/plastic fierbinte? Orice isteţ îşi dă seama că aşa reacţionează conştiinţa celui care refuză îndârjit…adevărul/realitatea, găsind plăcere doar în minciună/iluzie.

    PPS. Mafioso, nu-mi vine să cred: cum, bre, adori doar Volvo, nu şi Tesla?! Ha-ha-ha, hai că începe să devină interesant.

    PPPS (sic!). inexopix, cifre, “@inexorabil” şi cum te mai semnezi, creierul tău “nou” a ce pute?
    14 2
  • @Mihai

    trăiești în trecut şi faci afirmaţii cu ce ți se pare..


    Volvo nu mai este de mult nr 1.
    Sunt numeroase motive pentru care Tesla bate Volvo (care este foarte bună), şi contrar credinţelor tale de la biserică, Tesla este mult mai sigură.

    Documentează te la zi, înainte să scrii prostii
    4 13
  • Mihai(fanel) si Edikk,doi flasnetari identici la intelect care au ajuns sa se certe intre ei.
    14 2
  • Cap-de-lemnikkk, dar mata’ te documentezi??? Din ograda instrumentului cu coadă, în prezent doar Model 3 a fost luat în colimator de severul IIHS, dar nici nu este cazul să fim surprinşi de rezultatele sale excelente, mai ales că, din poziţia de producător american, volens nolens cauţi să satisfaci exigenţele faimosului cerber al siguranţei rutiere.

    Nu mă dau în vânt după Volvo (care, din nefericire, cochetează şi el cu metresa apocaliptică pe nume NWO/BNW), dar ar fi ridicol să pui în balanţă e-gluma americană şi un constructor care se apropie de centenar şi care nu-şi poate pierde locul etern din vitrina “monştrilor sacri”.
    12 1
  • @Edikkk
    Daca te-ai documenta putintel, ai intelege ca Tesla a fost data in judecata de mai multe ori pentru accidente mortale din cauza functiei autopilot.
    https://www.promotor.ro/stiri-auto/cel-mai-ieftin-volvo-xc90-este-cea-mai-sigura-masina-de-pe-strada-18719546
    In topul celor mai sigure masini testate la EuroNCAP si IIHS vei gasi V90, S90, XC90, chiar daca sunt deja modele vechi de vreo5 ani, stau mai bine ca multe masini noi testate in 2021.
    Cat despre Tesla, mai are multa mamaliga de mancat. Stau bine la o parte din lucruri, dar nu ii poti compara cu cei ce fac masini de 100 de ani. Vezi ca se facuse un review la Plaid si avea probleme cu deschis portierele, cu vopseaua, multi ziceau ca pentru o masina de 130000 de dolari, te astepti la mai multe decat doar acceleratie (in linie dreapta, ca daca tragi de volan, ajungi in sant ca un cocalar cu BMW :))
    Deci, eu cred ca tu esti mare fan electrice, dar sa nu exageram. Lexus, Volvo si cele 3 marci premium germane sterg pe jos cu Tesla care isi face multa reclama.
    10 3
  • @dan_grc
    Avand in vedere aliantele celor 3 mari companii germane care au tot platit amenzi pana acum, asta e chiar nimic. E doar o stire de doi lei.
    Cele 3 companii au fost mereu amendate pentru "combinatii cocalaresti".
    Declara ca fac si dreg, dar in realitate e ca politica in Romania: doar la alegeri vorbesc ca fac cate ceva, apoi fura de rup. Fix asa si cu jegosii astia: fac softuri ilegale si papagalii cred tot ce li se zice. Aud ei ca BMW-urile sunt masini sportive si apoi ii vezi cum intra in stalpi sau pe contrasens pentru ca "au pierdut controlul volanului".
    Multi si prosti, dar asta e, trebuie si germanii sa isi vanda produsele si daca nu ar fi fraierii care sa le ia, ar da faliment.
    Nu uitati: cele mai bune masini sunt alea facute din bucati, aduse pe platforma din Germania! Afaceri adevarate!
    5 6
  • Hm, cred că, totuşi, m-am pripit cu evaluarea mafiotului. După aspectul ultimelor două comentarii, îl recunosc pe omul cu identităţi multiple doar în cel mai recent text! Mă şi miram să respingă el Tesla!! Îmi ziceam: “Doamne, am trăit s-o văd şi pe-asta”.

    Aşadar, măi acesta (cel din urmă), iarăşi te munceşti să transformi nişte cazuri izolate (gen BMW puzzle) în “realitate generală şi suverană” ? Dă-ţi, bre, cu tesla-n degete, că NICIODATĂ nu va răzbi dildo-ul muskkkulos pe aceste meleaguri net…geto-scitice (triburi din care s-au desprins şi cele germanice).
    10 1
  • @inexorabil
    Poate e mai bine sa te certi cu ei:
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-fines-bmw-volkswagen-group-restricting-competition-emission-cleaning-2021-07-08/
    https://fortune.com/2018/09/03/bmw-dieselgate-fine/
    https://www.dw.com/en/dieselgate-mercedes-drivers-sue-daimler-in-germany/a-58185881
    Pentru voi nu e nimic in neregula cu amenzile astea??? Adica sa fii amendat e ceva bun se pare. Daca iti zic ca esti prost sigur te superi :))
    Ia sa vad daca recunosti dupa comentarii cine sunt: Fanel, Mihai, Mafia....
    Oricine ar comenta, germanii tot si-au luat amenzi si le-au recuperat de la fraierii care le cumpara produsele. Doar nu credeti ca scot ei din buzunare :)) Atat timp cat existati voi, ei o vor duce bine. Altii ii dau in judecata, voi ii aplaudati si le cumparati produsele neconforme. De asta e si Romania vazuta ca o tara plina de prosti, ca existati voi.
    9 7
  • Cu fiecare zi ce trece și comentariu citit îmi e din ce in ce mai sila sa intru pe acest site
    14 1
  • Apropo... unora nici mânuțe roșii nu le mai dau
    10 1
  • Seriff
    Un ong uzat moral
    9 4
  • @dCi - subscriu la primul tau comentariu

    @automarket - pe langa faptul ca mare parte din stirile din industria auto au fost inlocuite cu clipuri youtube, aveti o mare problema cu moderarea comentariilor. Sunt cativa utilizatori care sunt adevarati trolli si nu aduc nimic constructiv prin comentariile lor...acest site a devenit o troaca pentru niste frustrati si neintelesi, insa in schimb ne afecteaza pe toti ceilalti care doar dorim sa fim la curent cu domeniul auto si eventual sa aflam detalii interesante si din partea altor utilizatori. Dar din pacate nu avem loc din cauza diareei de trollisme si de comentarii total deplasate, care nu mai au nimic de a face cu topicul site-ului. Imi pare rau Automarket, dar daca nu vei face schimbari, in curand vei stinge lumina.
    13 3
  • Și eu vă aprob, mi-aș dori să avem comentarii mai obiective, chiar dacă de multe ori prinde bine să fie explicate și substraturile unui fapt real, iar explicațiile pot fi subiective sau doar păreri proprii.
    Dar din păcate e și (prea) multă trolleală, nu numai pe subiectul auto.
    3 4
  • Seriff
    Pai e greu sa ai comentarii obiective, cand pe acest site se face o propaganda grava asupra masinilor termice si zilnic citim doar despre amenzi si trotinete electrice, culmea e ca sunt multi care sustin astfel de tampenii.
    Zi-mi tu ce comentarii ai vrea sa fie la un astfel de articol? Ti se pare normal sa se dea amenzi pentru asa ceva?
    9 4
  • @Seriff - partial sunt de acord, dar multe comentarii nici nu isi au sensul si nu ajuta cu absolut nimic. Din contra este un razboi continuu Edikkk (care isi face bine treaba de troll) vs restul.

    In schimb sunt total de acord cu tine ca este o propaganda masiva impotriva motoarelor termice. Sunt de asemenea cu totul impotriva unor ONG-uri care isi permit sa faca politica de stat sau de business. ONG-ul asta in 2017 avea cifra de afaceri (ce ciudat suna ca un ONG sa aiba cifra de afaceri - deci pana la urma banii conteaza) de vreo 8,3 mil € (sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Umwelthilfe).

    Ce este insa absolut naspa, si aici vad un esec al doctrinei socialiste din UE, este ca mare majoritate a fondurilor primite de multe ONG-uri de genul asta sunt de fapt din taxele si impozitele platite de noi toti. Iar in articolul asta puteti afla mai multe despre cum se finanteaza DUH (sorry, e in germana): https://www.kfz-betrieb.vogel.de/fuer-diese-projekte-kassiert-die-duh-fast-5-millionen-euro-vom-bund-a-696702/

    Adica tu esti un ONG (Organizatie Non-Guvernamentala) dar te finantezi din bugetul national, local, european. Pai de ce? De ce sa nu fii atunci firma privata care depune proiecte si poate sa le castige, si sa platesti la randul tau taxe si impozite. Am extras din articol, un pasaj care exprima aceleasi nedumeriri: "Mario Mieruch, care a depus moțiunea în Bundestag, și-a exprimat îndoielile atunci când a fost întrebat de "kfz-betrieb". "Am avut impresia că multe asociații și organizații mici, cu titluri pompoase de proiecte științifice, fac cumva același lucru, dar fiecare își bagă în buzunar fonduri pentru sine. Multe dintre ele par a fi un uriaș magazin cu autoservire", spune politicianul neafiliat. În opinia sa, acest lucru nu are adesea nimic de-a face cu munca științifică. "În cele din urmă, consumatorul este cel care plătește nota de plată, cu banii din impozitul pe subvenții, cu costurile de judecată pentru procesele de mediu, cu posibile impozite mai mari pe uleiurile minerale sau cu amenințarea de întrerupere a subvențiilor pentru motorină - dacă se poate numi așa ceva -, cu interdicții de circulație sau cu pierderi mari de valoare", spune Mieruch."

    PS: @sheriff - (si) asemenea comentarii ma astept sa gasesc aici, in care putem sa contribuim si sa expunem idei, nu sa dam cu barosul in preferintele altora
    7 2
  • Seriff
    @Raduvlase, perfect de acord cu tine, desi e foarte dificil, ieri ni se arata un test intre Citroen ala de oras si o trotineta electrica, pe bune? De-aia intra omul pe AM? Eu ma gandeam ca aici gasesc in majoritate pasionati de masini, nu trotinete si masini electrice, dar in schimb gasesc doar articole de o propaganda grava impotriva termicelor si doar articole despre electrice.
    Daca te duci acum sa iti iei masina noua, electricele sunt fix 1% din ce au de vanzare, practic nu exista, asa ca de ce ne-ar interesa?
    7 1
  • @radu_vlase
    https://www.daimler.com/innovation/diesel/recall-faq.html
    https://www.dw.com/en/dieselgate-mercedes-drivers-sue-daimler-in-germany/a-58185881
    Daca nu-ti plac comentariile, ramai la citit articolele, fara sa ajungi la rubrica de comentarii. Nu te obliga nimeni sa pierzi timpul, deci o faci voluntar.
    Eu le citesc doar sa ma amuz cu parerea unor asa-zisi experti de pe aici :))
    Nu cred ca automarket va pierde prea mult daca unii nu mai intra pe site, avand in vedere parerile lor despre electrificare. Nu se vorbeste doar in Romania despre asa ceva, ci peste tot, ba mai mult, in alte tari se face, nu doar se scriu articole. Romania e la coada clasamentului European cand vine vorba de electrificare si in top la morti in accidente rutiere. Asta datorita "inteligentilor" care stiu ei mult mai bine decat toate celelalte tari mai evoluate ce inseamna masini si electrificare. Ii invata ei pe norvegieni, olandezi, germani si altii, ce masini sunt mai bune si care ar trebui sa fie directia de urmat.
    1 8
  • @Seriff
    Mie mi se pare normal nu doar sa se dea amenzi, ci sa se retraga de pe piata toate produsele neconforme.
    Daca germanii au scos o fisa tehnica cu produsele mincinoase, atunci acele produse, daca nu se repara, ar trebui CASATE! Toate troacele care nu respecta regulile sa fie CASATE. Toti directorii care au furat si au mintit sa fie bagati la puscarie! Vorbim de imbolnavirea oamenilor nevinovati. Multi au cumparat produsele lor special pentru ca au fost considerate mai prietenoase cu mediul si mai putin poluante!!! De asta le-au ales in defavoarea altora.
    Deci germanii sunt niste jegosi care au mintit si nu fac mare lucru pentru a imbunatati situatia. UE ar trebui sa ii amendeze continuu pana respecta normele. Amenzile primite sunt mult prea mici.
    https://www.dw.com/en/germany-broke-eu-law-with-pollution-levels-top-court-rules/a-57766089
    https://www.politico.eu/article/eu-fines-german-car-cartel-e875m-over-exhaust-gases-emissions/
    Si toti prostii care le cumpara produsele ar trebui si ei amendati, pentru ca sunt partasi la coruptie si incurajeaza infractorii!
    2 3
  • Seriff
    Eu nu cred ca un om normal atunci cand se duce sa isi ia o masina e interesat de cat polueaza, poate doar edikk si alti hipsteri pensati, cui pasa cat polueza o masina? O fabrica polueaza intr-o zi cat o masina intr-un an, poluarea auto nu reprezinta nici 1% din poluarea generala, cui pasa de soft, de dieselgate, astea sunt doar scandaluri facute sa afecteze vanzarile unor marci care chiar vand.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru