BMW va continua dezvoltarea motoarelor termice și va lansa propulsoare noi

de Tiberiu Safta
Marti, 18.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german a anunțat că va continua dezvoltarea motoarelor termice pentru modelele sale din viitorul apropiat. Acest anunț vine în ciuda faptului că mai mulți producători au anunțat că vor renunța la motoare cu ardere internă.

În prezent, mai mulți constructori de automobile se pregătesc să renunțe complet la dezvoltarea motoarelor termice. Aceștia se vor concentra numai pe lansarea și proiectarea unor modele electrice. Însă, BMW a anunțat că, în ciuda trendului de electrificare, va continua să dezvolte actualele motoare cu ardere internă, atât cele pe benzină, cât și propulsoarele diesel.

Ba mai mult, compania bavareză va lansa o generație de motoare termice noi în viitorul apropiat, cu șase și cu opt cilindri, alimentate cu benzină și motorină. Directorul de Dezvoltare BMW, Frank Weber, a declarat că “este nevoie de un motor termic de ultimă generație în următorii ani, care să contribuie la reducerea emisiilor de CO2”.

Un lucru care îi ajută pe BMW să continue dezvoltarea motoarelor termice este legislația privind emisiile motoarelor termice, care devine din ce în ce mai standardizată la nivel mondial. „Se lucrează la o nouă generație de motoare: diesel, benzină, cu șase cilindri și cu opt cilindri”, a adăugat Weber.

Noua generație de motoare termice va fi proiectată special pentru a maximiza eficiența, iar propulsoarele vor avea o chiulasă nouă, reproiectată în acest scop.

Chiar dacă BMW va continua dezvoltarea acestor motoare, obiectivul mărcii bavareze este să contribuie la scăderea emisiilor de CO2, considerată de către Weber „importantă în lupta împotriva schimbărilor climatice”

via Motor1

Comentarii (14)

  • Aoleu, asta este pentru Edikk .

    Regula care spune că nu e bine să-ți ții toate ouăle într-un cos se aplică perfect în acest caz .
    28 1
  • @dan_grc - corect!
    Si-au dat seama si nemtii ca tintele lor, venite cel mai probabil doar pe presiunea Gretei, sunt nerealiste:
    https://www.g4media.ro/ministrul-german-al-transportului-revizuieste-obiectivul-privind-15-milioane-vehicule-electrice-in-2030-numarul-include-si-masinile-hibride.html
    16 1
  • Probabil merg pe tehnologia inventata de Koenigsegg impreuna cu cei de la Cherry. O noua chiulasa cu supape controlate electro-hidraulic care sa elimine distributia, avand o eficienta marita cu vreo 20-30 la suta.
    11 0
  • Oricum, e de semantica si la ceilalti producatori.
    NU mai dezvolta motoare noi termice, le folosesc pe cele vechi, cu mici schimbari.
    8 0
  • Seriff
    Oho, asta da veste buna, 6 si 8 cilindrii, nu ma gandeam ca o mai citesc despre asa ceva, ce sa zic respect BMW, mult succes, sper sa le ia toti exemplul.
    Nu ai cum sa ai doar masini electrice pe piata, e practic si teoretic imposibil, se pare ca usor usor lumea incepe sa isi dea seama de asta, masina electrica e ok doar ca a doua masina si daca stai la casa, in rest e degeaba.
    @ pentru edikk, ia zi , esti ok? Toate bune?
    11 1
  • inexorabil
    Mmmmm, mă unge pe inimă! Felicitări, BMW!! Doar în voi (dintre producătorii auto germani) a rămas spiritul teuton…

    Şi iată, într-adevăr (absolut corect, @raduvlase), o viziune realistă: putem să REDUCEM emisiile (deşi nu va fi niciodată nevoie, având în vedere fabuloasa, perpetua şi divina putere de autoregenerare a naturii, dar de! – mai mâr, mai hâr, ne supunem, ca să-i fie somnul lin hidrei bicefale USDOS-EUSSR), însă nu să le eliminăm (în definitiv, trebuie să fii prea tâmpit ca să te agăţi de o asemenea utopie).

    Şi eu iubesc aerul curat. Dar din cu totul alt motiv: acum, de exemplu, se văd superbe din Capitală piscurile înzăpezite ale Bucegilor şi Făgăraşului. Păi ce spuneam mai sus? Natura îşi face datoria!

    Eh, a dat-o de gard Weber ronţăind şi el eco-sticksuri (“schimbări climatice”), c-aşa-i în tenisul “trendului” politic, dar decizia adoptată pe plan intern (referitoare la M.A.I.) este prea vrednică de apreciat ca să luăm în seamă unele rătăciri, totuşi ocazionale (se trezesc unii mai catolici decât papa vorbind în public fără să le pună EMOL sula în coaste).

    PS. O fi arătând drăguţ A8-ul, dar tot nu mă fascinează precum Seria 7. Apropo, cum o fi să te delectezi cu un 6.6 V12 twin-turbo? Să crape de indignare civică (intens sponsorizată de aşii “democraţiei liberale”) urşii populari.

    PPS. De ce este TMC nr. 1 mondial la vânzări? Fiindcă japii sunt cei mai conştienţi de ceea ce avem nevoie cu toţii (primordial d.p.d.v. financiar), fie că recunoaştem, fie că nu: hibride!
    13 1
  • Toți se gândesc la ce a declarat BMW, dar nu au ouțe… la ei in casa partea asta este înlocuită de un Gadget.
    12 1
  • Seriff
    Daca iarna e frig si vara e cald putem spune ca avem parte de schimbari climatice.
    13 1
  • Mircea Badea
    tot mai fac mizerii de tractoare?!!

    si cat de manelist sa fii sa iei benve dar diesel?!
    3 9
  • inexorabil
    Aşadar, sper să fie treaba limpede pentru toată lumea: noi, “dinozaurii”, admitem şi chiar dorim DIVERSITATEA (sistemelor de propulsie). Dacă unii preferă (numai) “electricele”, foarte bine! Dar să se limiteze la opţiunea/pasiunea lor, atât! Nu vom tolera niciodată şi pentru niciun motiv “ieşirile în decor” precum acuzaţiile fantasmagorice privind “periclitarea” mediului, invocarea interdicţiilor & taxărilor “imperioase” şi pomana de stat (indiferent că se acordă în Est sau în Vest) pentru achiziţiile particulare cu “zero emisii”.

    Dacă şi e-fanaticii (nu sunt doar e-adepţi; m-aş bucura să fie “doar”) ar înţelege rostul acestor precizări, neîndoielnic că ar fi o pace desăvârşită pe AM…Care, deci, depinde de ei, nu de noi!!!
    6 1
  • Nu sunt manelist, deșii in câteva cazuri excepționale m-am petrecut si cu manele, la faza cu diesel sunt doar practic și fac ce cred ca este cel mai eficient in cazul meu.
    8 1
  • Ma tem ca aceste ieșiri din rând vor fi tot mai rare. Un brand ca BMW isi permite niste mici aroganțe, dar in cele din urma nu ma astept la nicio revolutie in industria asta de lingai. Si de cele mai multe ori sindicatele sunt de vina, bastioanele comunistoide, bacteria din burta organismului capitalist.

    On topping, Otto si Diesel nu vor disparea, cel putin nu in urmatorii 10 - 20 de ani. Numai ca vor fi un lux disponibil pt putini. De ce? Pentru ca ”ideologie”.

    Nu uitati spusele lui Reagan: Daca ceva functioneaza, pune-i taxe. Daca nu moare, aplica-i norme. Daca moare, subventioneaza-l. Asa a fost si industria auto. A functionat excelent, au taxat-o si au normat-o pana o omoara, asa ca acum subventioneaza masinute cu baterii.
    6 0
  • Seriff
    @mircea badea tu ce masina ai? Ca pari cel mai manelist dintre toti dupa comentarii.
    Oricum ti-ai vinde si un rinichi sa conduci un Bmw nou diesel.
    4 0
  • Cred ca cel mai bine zice dan_grc cu ouale intr-un singur cos.
    Electrificarea e incerta si cel mai probabil e ca nu va fi simultana.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru