București, cel mai aglomerat oraș din lume: șoferii pierd anual 134 de ore în trafic

de Paul Cosma
Miercuri, 10.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
București, cu 134 de ore pierdute anuale în trafic, se află pe primul loc în topul celor mai aglomerate orașe din lume, potrivit unui nou clasament global. Capitala României este mai aglomerată decât orașe ca New York sau Moscova.

INRIX, cea mai precisă aplicaţie de trafic, dirijare şi alertare rutieră, a publicat clasamentul Global Congestion Impact. 

București (cu 134 de ore pierdute în trafic), Bogota (133 de ore), New York (100 de ore), Moscova (100 de ore) și Philadelphia (94 de ore) sunt cele mai aglomerate 5 orașe din lume. 

România a fost inclusă pentru prima oară în acest clasament în 2020, ne-existând date care să arate schimbările față de anii anteriori, potrivit Hotnews. 

În general, într-un an „normal”, cele mai aglomerate orașe din lume sunt orașele foarte vechi sau cele cu creștere rapidă. Restricțiile de circulație impuse de dezvoltarea pandemiei au mai redus media orelor pierdute în trafic, Roma clasându-se din acest punct de vedere pe primul loc. 

Via Hotnews

Comentarii (80)

  • Eric Clapon
    Pe bucurestean l-a nascut ma-sa in masina dar,trecand peste asta,n-am vazut niciodata o strada in Bucale care sa aiba semafoarele sincronizate. Pe langa faptul ca nu sunt sincronizate,semafoarele sunt puse aiurea in mult prea multe locuri,nu ma credeti,traversati Bucurestiul la 3 dimineta si va garantez ca in 80% din timp o sa stati opriti singuri la semafoare. Pt bucuresteni,ati prins vreodata sa nu mearga semafoarele la P-ta Chibrit sau Victoriei? Treceti ca prin branza,inclusiv dimineata,altfel,e mereu dop acolo. In afara de Bucuresti,cei din provincie poate stiu,mai exista orase unde exista sensuri giratorii semaforizate? Ca in Bucuresti exista si nu inteleg de ce. Ps. Populatia reala a Bucurestiului e de aproape 4milioane sau chiar peste,un oras croit pentru max un milion de locuitor tinand cont de suprafata,comparati suprafata si populatia Bucurestiului cu cea a Budapestei de exemplu.
    34 5
  • Vespasiana Blandiana
    A,si daca si-ar dori baietii de la primarie sa lase oamenii masinile acasa si sa vina cu transportul in comun,ar face ca in strainatate,din suburbie pana in mijlocul orasului merge acelasi autobuz,nu mai schimbi,ex. stai in Magurele,iei un singur autobuz pana in Unirii,stai in Buftea,iei un autobuz care merge tot pana in Unirii sau aproape de centrul orasului si tot asa,sa nu mai schimbi cinspe masini sa faci 3 ore 17 km. Dar,mai multe masini,mai multe taxe,bani de benzina,piese,reparatii,impozite.1.3 lei e o calatorie cu autobuzul ,"scump" pentru bucuresteni.
    21 3
  • Pe langa faptul ca nu sunt sincronizate, o gramada de semafoare sunt ascunse dupa copaci si ies la iveala doar cu 10-15 metri inainte de intersectie. Practic daca treci pentru prima oara pe acolo risti sa intri in intersectie pe rosu pentru ca nu vezi semaforul, nu ma refer la culoarea lui, ci tot stalpul cu semaforul este ascuns dupa copac, Asta acum iarna, vara este si mai periculos, cand toti copacii sunt infrunziti. Eu nu inteleg, politie nu exista, drumari nu exista? Ei nu se sesizeaza de lucrurile astea? Ce-o fi asa greu sa mute juma de metru stalpul semaforului? Sau sa monteze inca unul suspendat deasupra strazii? Chiar trebuie sa se intample sa moara oameni ca sa se ia masuri?
    23 2
  • Politia exista doar sa te lege,sa te duca pe camp si sa te bata,sa stea la usa sa astepte dimineata cum s-a intamplat la Caracal,sa amendeze bavele care vand patrunjel,sa ii protejeze pe ai lu' Pian si sa stea la panda cu radarul in boscheti. Eu le-am atras atentia la Piata Domenii din Bucuresti cand stateau la panda la o inutila trecere de pietoni(e semafor la 50m) ca sunt masini parcate pe prima banda(paralel cu scuarul de tramvai) iar unele chiar pe trecere,mi-au zis sa-mi vad de drum.
    16 0
  • @Vespasiana Cred ca ai pus punctul pe i cu problemele transportului in comun. Prima masura pentru un trafic mai bun este cresterea calitatii transportului in comun.
    Mi se pare foarte important sa nu mai existe separatia intre bucuresti si (macar in prima faza) localitatile din ilfov. Adica liniile RATB si cele de metrou ar trebui sa mearga pana in otopeni/buftea/magurele si chiar corbeanca.
    Iar parcarile multimodale deja gandite pe noul inel de centura (cel extern)
    13 1
  • Ilfovenii care lucreaza in Bucuresti pierd pe zi in trafic cel putin doua ore,10 ore pe saptamana,40 pe luna,ore in care stai blocat in trafi, aproape ca nu te misti. Nici nu vreau sa ma gandesc in zile pe an pierdute. Deci,bucurestenii o duc bine cu 134 ore pierdute anual.
    15 0
  • @Green Alex
    Si nici nu e greu de implementat,cel putin cu autobuzul. Autobuzelor care merg pana la periferia Bucurestiului le poti prelungi traseul cu 7-12 km pana in orasele din suburbie. Asa cum e acum,sa zicem ca stau in Buftea/Corbeanca/Balotesti/Saftica. Astepti autobuzul preorasenesc care vine din ora in ora,te sui in el,mergi prin trafic pana la periferia Bucurestiulii,te dai jos,astepti,apoi iei un alt autobuz sa te duca mai departe sau,daca ai noroc ,cobori la metrou,astepti metroul,schimbi 3 metrouri si ajungi unde ai nevoie. In timi de miscare,asta depaseste mersul cu masina personala. D'aia zic inca o data,daca unul sau chiar doua autobuze iti ajung la Laromet de exemplu si au capatul acolo,ce le-ar lua sa isi mai prelungeasca drumul cu 1-12 km spre Mogosoaia,Buftea si chiar Crevedia iar oamenii sa nu mai fie nevoiti sa schimbe atat de multe.Asa si pt cei din Mihailesti,Magurele,Ciorogarla,Branesti,Afumati,Snagov,Balotesti....
    10 0
  • Sa mai zica cineva ca nu suntem si noi pe primul loc la ceva.
    Acum, lasand gluma de o parte, este ingrijorator. Cauzele? Dupa parerea mea mare parte din aglomeratie este creata de cantitatea imensa de masini care circula, si nu ma refer la faptul ca unii au doua masini pe familie, ci faptul ca multi se misca pe distante ridicole cu masina. De ce ai face 1 km cu masina ca sa te duci la magazin? Asta alimenteaza poluarea, chinuitul masinilor si puturosenia.
    Inca un lucru, in Bucuresti avem primarul perfect pentru fluidizarea traficului, Nicusor este olimpic la matematica, s-a dat mare in campanie ca are strategii de fluidizare, unde sunt? In sertar, ca noi tot ne inghesuim in trafic.
    Si sa nu mai vorbesc de strazi. Nu numai ca multe sunt teribile dpdv al asfaltului, dar pur si simplu sunt ocupate prost. Multi parcheaza unde au ei treaba, si in mijlocul bulevardului daca trebuie, si logic ca traficul se gatuie, ergo se creaza ambuteiaje. Sau desteptii care trec pe rosu, si asa semafoarele sunt prost sincronizate cum a zis cineva mai sus, daca mai si treci pe rosu mari sanse sunt sa ramai in intersectie, ergo creezi aglomeratie.
    Daca s-ar respecta regulile logice, dar si ale codului strazii, de "nu blochezi intersectia", sau "nu tai calea" sau orice alta lege care fluidizeaza traficul nu am mai ramane blocati in trafic.
    Sau apelam la clasica solutie de lume occidentala: bicicleta sau motocicleta. Ocupi mai putin loc, te misti mai repede, te simti mai sanatos si gasesti mai usor loc de parcare. Daca ploua, iei autobuzul, metroul, troleul. Nu zic ca sunt perfecte ultimele trei solutii, trebuie imbunatatite, inlocuite, curatate, reparate, ceva, dar in Europa se poate. Daca tot ne vrem occidentali, haideti fratilor sa luam autobuze hibride ca la Brasov sau la Targoviste, sau Europa de Vest.
    18 2
  • Marian
    In astfel de orase, super aglomerate unii fac economie cu masini Diesel.
    Acum va dati seama cam cum pute cand sta Dorel cu jaful la semafor , dar electrica/plug-in hybrid nu e buna ca nu merge el cu 140km/h pe autostrazi de 2 ori pe an???
    12 15
  • Eric Clapton Nu numai ca nu sunt sincronizate, insa am mai observat niste probleme. In primul rand de ce nu opresc semafoarele dupa o anumita ora, daca nu sunt in stare sa le sincronizeze? Ar fi atat de simplu ca dupa 22:30 sa fie toate pe intermitent ca sa nu mai stai 80% din timp la semafor cand e liber. Apoi lipseste un temporizator vizibil la semafoare. Vezi verde si mai ai pana ajungi. Ce faci? Accelerezi ca sa-l prinzi? Stai linistit ca poate-l pierzi si deja incepi decelerarea? Mai bine sa iti indice cate secunde mai ai si sa poti sa-ti calculezi cum procedezi.
    15 0
  • Madalina Ghenă
    Iar ala care a scos galbenul de la semafoare dupa rosu e total cretin. Mi-ar placea sa fie cum era odata(n-am prins) galben dupa rosu,sa stie si adormitii cand sa bage in viteza ca urmeaza verde si sa nu mai stai dupa ei,ca si asa sunt lenti si pleaca in sila de la semafoare. Mi-a zis odata un cap de creta cu epoleti cand imi scria amenda si l-am intrebat asta,"Dom'le,pai trece toti pă rosu si zâce c-a trecut pă galben". Manca lokum,am fost acum doi-trei ani in Campina,aveau galben dupa rosu si nu trecea nimeni,basca din ce am citit,inainte daca treceai pe galben dupa rosu ramaneai fara carnet.
    8 1
  • Seriff
    Am fost in Praga in 2019, acolo practic nu ai nevoie de masina, au metrou oriunde, inclusiv mult in afara orasului, au metrou si in mall, se misca super repede, e ieftin si vine din 2 in 2 minute, am mers si cu tramvaiul, aveau tramvaie noi Skoda (nici nu stiam ca exitsta asa ceva) cu aer conditionat, care mergeau non stop, aveau ditai harta in ele, stiai mereu unde te afli, iar statiile erau peste tot, se misca super repede, totul era bine gandit, iar legat de masini aveau si ei o gramada de masini vechi, nu asta e problema, ci faptul ca noi nu avem mijloc de transport in comun decent si bine gandit, e praf.
    19 1
  • Ce frumos este la articole din astea ca toata lumea este de acord ca trebuie redus numarul de masini din orase dar f putini sunt de acord sa renunte ei la masina personala (cel putin n orase) si sa mearga cu transportul in comun sau bicicleta/trotineta/motocicleta etc.
    17 2
  • Seriff
    @Green Alex, e greu pentru ca sunt foarte lente, incomode, mega aglomerate, inca sunt multe care nu baga caldura sau AC, sistemul e praf, plus ca in multe zone nu ai metrou, aveam un fost coleg care nu avea masina, lucram in Otopeni atunci si facea 2 ore de acasa pana la munca si venea doar cu ratb-ul, in tarile cu apa calda nu exista asa ceva.
    10 0
  • @Seriff
    De tramvaiele din Bucuresti acum,au reparat acum cativa ani sina de tramvai care pleca de la Aeroportul Baneasa si ajungea via Obor pana la Piata Sf.Gheorghe si apoi au lasat-o asa si au desfintat tramvaiul. Pe sina stau acum masini parcate ilegal iar autobuzele care i-au luat locul stau blocate in trafic.Asta e Bucurestiul,din micul Paris a ajuns marele Periș suprapopulat.
    11 0
  • @green_alex
    Si ce e mai interesant, ca unii ii iau la claxoane si le arata un deget celor cu Renault Zoe care e mic si nu polueaza in trafic.
    Acum ma intreb si eu daca oare cel cu Renault Zoe cand sta la semafoare le zice ceva marlanilor cu BMW diesel ca imput atmosfera? Sau cand tin motorul pornit cate 15 minute in timp ce stationeaza in parcari ocupand locurile pentru incarcat electrice.
    Nu va faceti griji, marlania e internationala, se intampla peste tot.
    Dar daca chiar se vrea ceva.,se porneste de sus cu taxe pe troace, apoi dealeri cu oferte si asa mai departe: a se vedea multe tari evoluate unde dieselurile sunt sub 10% cota de piata.
    Dar la noi e grele, ca BMW vinde diesel cel mai bine, atat stie melteanu' ca behemveu mare si dizal e bun, isi ia si isi pune film pe Facebook si YouTube sa vada toti ce are el.
    5 10
  • Seriff
    @green alex tu ce masina ai?
    Sau mai bine intrebat, ai avut vreodata diesel?
    11 3
  • Anonim
    Dragi "mucuresteni" va rezolva matematicianul Mucusor Dan . Am fost acum 2 saptamani la sf de saptamana in Bucuresti o mizerie din toate punctele de vedere acest oras .
    13 5
  • @green alex
    Nu cred ca cineva si-a luat vreodata injuraturi in Romania pentru ca detine s-au conduce o anumita masina. Ma rog,voi electrizatii ce ne mai injurati pe aici daca avem dieseluri mai vechi,dar in realitate nu ne injura nimeni pe strada cand le conduvem nici pe noi,ma rog,poate in gand.
    8 6
  • Plicusor Ban
    @anonim Iti vine sau nu sa crezi,Bucurestiul n-a aratat niciodata in ultimii 30 de ani atat de bine,nu glumesc,da,e o mizerie totala,un gunoi,cea mai hidoasa si murdara capitala europeana dar sa vezi cum arata prin anii 1998-2000 si nu vorbesc doar de cartierele marginase.
    13 2
  • @eric clapon...dacă locuiești in bucuresti nu e obligatoriu sa fii bucureștean...la fel cum nu e obligatoriu sa fii norvegian facă locuiești la Oslo...
    9 0
  • @vespasiana... nu toată lumea lucrează la unirii
    8 0
  • @dan... da mai iohanise
    6 2
  • Asa e,nu toata lumea lucreaza la Unirii,era doar o varianta ca cei care stau in suburbii sa nu mai fie lasati de autobuzul preorasenesc la intrarea in Bucuresti Ziceam ca celor care vin pana la periferia Bucurestiului li se pot prelungi traseele cu 7-12 km pana in comunele mari din Ilfov.
    6 1
  • Transportul in comun de suprafața e plin de boschetari iarna, primul care ar trebui sa dea exemplu este primarul... dar cum S-o fi văzut pe moldoveanaca in stb?...sunt foarte murdare la interior, in troleibuzele ikarus doar vara e cald, eu cum mașina mea “poluanta” diesel fac 15 min pana la serv, cu stb minim 80 minute... ar trebui sa fiu tâmpit sa merg cu stb ul...sistemul de management al traficului in bucuresti a costat câteva zeci de milioane de euro pe simplu “profesorului” oprescu...
    12 4
  • Ai idee de ce Dacia/Renault au renuntat la DCI?
    Oare de ce grupurile germane au apelat la softurile mincinoase daca motoarele alea erau ok asa cum erau fabricate?
    Oare cati romani importa jafuri germane si renunta la DPF pentru ca e scump?
    Oare cat polueaza o masina fara DPF?
    Cica un VAG diesel neresoftat polueaza de 40 de ori mai mult.
    Cati romani si-au facut update de soft dupa ce au auzit ca raman fara putere si cuplu si le creste consumul in urma ingineriilor germane :)
    He he mai baieti, va sapati singuri groapa, dar asa e romanul, prefera sa o faca pe desteptul si sa faca combinatii cu anulari de DPF in timp ce rad de cei cu electrice.
    In concluzie, succes si plamani buni sa aveti, ca la cum pute prin Bucuresti, aveti nevoie.
    7 17
  • E pierdere de timp discuția cu tine...cum adică au renunțat... dacă comand acum un Megane dCi îl plătești tu pentru mine?
    15 3
  • Seriff
    O intrebare pentru ecologisti, de ce anul trecut in starea de urgenta cand efectiv nu erau mai mult de 2-3 masini pe strada, s-a depasit de 3 ori limita de poluare?
    12 4
  • @anonim... știu... la munca câmpului e mai plăcut când ești obișnuit cu ea... dar na ...sa dai și tu o tura cu mașina (cazan evident) sa vezi luminițele noaptea in Weekend nu e chiar așa ușor când de regula vorbești cu joiana și Ghita...
    8 6
  • in 15 minute cat mergi tu cu dieselul pana la munca nici nu apuca motorul sa se incalzeasca. consumul si poluarea sunt uriase, departe de optimul de functionare a unui diesel. plus uzura motorului tau, dar aia nu ma intereseaza ca e bunul tau si tu platesti, nu ma afecteaza, dar poluarea pe care o generezi ma afecteaza direct.

    dieselul este pentru parcursuri lungi in extraurban, nu pentru mers in oras 15 minute dimineata si 15 seara ca ne lene sa mergem pe jos sau cu transp. in comun.

    si eu am tot diesel dar nu il folosesc in oras pentru ca este in totala contradictie cu regimul de utilizare, mai ales in traficul sacadat si infundat din buc.
    9 6
  • @seriff

    Poluarea a scazut in majoritatea aglomerarilor urbane pe intreg globul pe perioada lock-down-ului.

    Daca te referi la Bucuresti...asta e oricum un oras mai special, asa. Ca si locuitorii sai, desigur. A caror singura "grije" e sa stie cand ninge pe la Predeal sa ramana 12ore blocati in trafic pentru 2 ore de ski sau cand e soare la Mamaia pentru a merge la o bere pe o terasa imputita.
    10 2
  • Seriff
    Fabricile si uzinele care merg non stop, arderile de deseuri, santiere interminabile de constructii, de astea nimic? Sau doar diesel-ul e de vina?
    15 0
  • @@dci.., nu te contrazic.., acum ce sa zic de uzura... o să-mi cumpar o bormașina și n-am S-o folosesc ca se uzează... o sa dau găuri doar in margarina ținuta la soare... apropo... când am luat-o eu nici tu nu aveai habar de poluare, iar cine își lua mașina cu Otto in majoritatea cazurilor nu aveau bani de rudolf
    6 3
  • @Sheriff

    Cred ca nici tu nu stii cam ce vrei. O sucesti si o rasucesti poate iti iese.

    Daca Bucurestiul a fost mai poluat in perioada lock-down (am zis eu ca sunteti mai speciali) e problema voastra, a bucurestenilor. Ce gunoaie si rahati ardeti voi pe acolo tot problema voastra e. Concluzie: traficul marit scade poluarea. Doar asta sugerezi.
    8 3
  • Seriff
    Nu stau in Bucuresti desi sunt nascut acolo, ce voiam sa subliniez este faptul ca poluarea din orase de care se vaita toata lumea nu provine de la masini, ci din cu totul alte surse mult mai nocive, iar in starea de urgenta s-a dovedit faptul ca desi masinilie erau garate poluarea era imensa, dovada mai clara ca poluarea din oras nu e de la masini nu exista.
    10 4
  • ma refeream la faptul ca tu mergi mai mereu cu motorul rece, unde, pe langa poluarea si consumul de care am vorbit, uzura datorata frecarilor este cea mai accentuata.

    contraexemplul tau cu bormasina e exagerat. normal ca la pornire orice motor otto/diesel are uzura aceea accentuata, si dieselul meu la fel are, se vede asta si in consumul instantaneu si in sunetul motorului, dar eu cand il pornesc merg non stop 3-4 ore / cateva sute de km extraurban. aia e exploatare eficienta pentru diesel, pentru asa ceva e construit.

    iar daca sunt cateva zeci sau sute de mii ca tine (si chiar sunt) care merg doar 15 min dimineata si 15 min seara, ne facem rau noi singuri cu mana noastra unul altuia. ne furam singuri caciula, afumandu-ne reciproc. totul dintr-un egoism greu de inteles, ca ne e lene sa ne miscam cateva sute de metri pe jos sau sa ne urcam intr-un tramvai.
    10 5
  • @@dci... mai tu ai priceput ca timpul pe care îl fac cu stb este incomparabil mai mare decât cu auto personal?... fără sa mai vorbim de autobuzele fără ac înfierbântate?... dieselul rău poate ... al meu nu este prevazut din fabrica cu FAP deci nu este o mașina doar de autostrada ... iar uzura este cauzată de frecari nicidecum datorata... apropo... motorul merge f bine...
    6 6
  • Daca insisti sa fii gigi contra, da, poti lua diesel oricum. Si chiar daca nu mai e nou, poti lua sh, nu asta e problema.
    https://www.automarket.ro/stiri/renault-renunta-treptat-la-diesel-clio-captur-si-kadjar-nu-vor-mai-putea-100473.html
    Adica eu stiu ca voi sunteti cei mai destepti si va place sa va pisati contra vantului.
    Din cauza ca romanii sunt asa super inteligenti ca tine avem aceste rezultate deosebite:
    Groapa de gunoi a Europei
    Cele mai aglomerate orase
    Cei mai multi morti in accidente rutiere
    Cei mai putini km de autostrada
    Cele mai putine puncte de incarcare pentru electrice.
    Si multe altele negative pentru ca asa sunteti voi, mai inteligenti decat altii.
    9 9
  • Service ITP
    Motoarele Diesel moderne au asa numitul TMM (thermo management module) care permite motorului rece sa se incalzeasca in cca. 2 minute. Sistemul permite, la temperaturi scazute, ca apa din sistemul de racire sa nu circule prin blocul motor, sa stea si astfel sa se incalzesca foarte repede. Asa ca si un drum de 15 minute nu reprezinta nicio problema.
    De asemenea, masinile care scot fum foarte mult nu sunt toate Diesel desi probabil in Romania majoritatea sunt. Fumul provine mai ales de la uzura pronuntata a cilindrilor, pistoanelor si segmentilor care permit intrarea uleiului in cilindru si arderea lui cu mult fum si multe noxe. Avansul la injectie poate fi iarasi dereglat ceea ce duce la emisii masive de fum. Ceea ce vreau sa zic e ca daca am elimina gioarsele de pe drumurile romanesti imaginea ar fi alta. Motoarele Euro 6 fie ele Otto sau Diesel sunt foarte curate si au niste emisii foarte mici si de noxe si de particule (si Otto are astfel de emisii acum datorita injectiei directe de benzina in cilindrii) si nu au practic nicio influenta negativa asupra sanatatii omului. De aceea sunt si permise la vanzare.
    13 3
  • @Seriff

    In perioada lock-down-ului in orasul meu se putea respira, nu era praf si era o liniste incredibila. Sunt convins ca majoritatea dintre noi am vazut si simtit diferenta. Din toamna de cand m-am reintors in urbe am ajuns sa dau pe recirculare mai tot timpul.

    Nu stiu ce statistici detii dar, poluarea (global) a scazut si cu foarte putine exceptii orasele au fost mai putin poluate. Chiar nu pricep cum de Bucurestiul a fost mai poluat in perioada aia - e de fapt un nonsens...industria a continuat sa functioneze la cotele de dinainte (ce fabrici si uzine mai are capitala ? ), santierele nu s-au inchis?

    Pe de alta parte, imediat dupa 89 calitatea aerului in orase a scazut drastic, migrarea tuturor cazaturilor SH din vest catre Romania au sufocat zonele urbane. Si asta in ciuda scaderii activitatilor economice puternic poluatoare ce reprezentau industria romaneasca.

    Sa spui ca (in orase) poluarea nu e de la masini....e cel putin ciudat.

    @Service...daca am elimina toate gioarsele. Cum? Romanul nu isi permite. Politicul nu indrazneste. Realitatea arata ca gioarsele continua sa fie pe sosele pentru ca la noi merge si va merge o "atentie".
    10 1
  • @@dci... deja duci discuția mult sub nivelul meu...ca Argument dai o stire cum ca reno renunța treptat deși tu cu mâinile tale ai scris ca Dacia/Renault a renunțat la motoarele dCi...vezi ca o jumatatate de adevăr e o mare minciuna... azi poți comanda duster și Megane dCi... restul sunt bălării ... apropo... sh i-ați tu
    5 6
  • @service itp... Otto e6 afuma toba... diesel e6 nu... pe probate
    3 5
  • @service itp...ai si n-ai dreptate cu fumul de la uzura segmentilor...te asigur ca un diesel euro 3 in stare tehnica foarte buna scoate fum negru la plecatul in forța de pe loc... ghici ce... acesta nu e de la uzurile despre care vb tu... bachiar am specificat... stare tehnica foarte buna
    4 4
  • Fă Nel, -eşti este pluralul de la -escu, prin urmare se zice Bucureştii, nu Bucureştiul.

    În afară de pasiunea ta constantă pentru scatologie, cu ce altceva ne poţi încânta d.p.d.v. intelectual?

    Ştiu, nu-ţi va pica deloc bine, dar sunt nevoit să decretez: zi de zi, Otto şi Diesel deasupra tuturor!
    7 11
  • Anonim
    @dci am o veste tare proasta pentru tine nu ma ocup cu munca campului ( cu toate ca este o munca de care nu ai de ce sa iti fie rusine ) locuiesc in Timisoara un oras ceva mai spalacit ca Bucurestiul si cazanul meu este nou euro 6 an 2021 a costat mai mult ca si garsoniera in care locuiesti tu . Sa-mi ridic masina de la dealer am venit in Bucuresti altfel......nu am mai fost de 10 ani si nu am pierdut nimica . Bucurestiul este stricat si de adunatura de proasta calitate care au napadit capitala vinituri de peste tot . Din pacate si Timisoara sufera de problema asta .
    8 7
  • @Anonim...fugi ma...auzi a venit sa ridice mașina acum doua săptămâni... de unde ai ridicat-o ma din Ferentari?... acolo nu e niciun dealer auto...stai fără grija ca nici într-un palat nu stau dar nici intr-o garsoniera
    5 6
  • @Fanel
    Cine sta in N Bucurestiului stie ca in we,desrul se des nu putem sa deschidem geamurile deoarece miroase a plastic ars. Mai ales cei care stau in zona Corbeanca (Paradisul verde) stiu despre ce vorbesc. Stiu pe cineca care a facut plangeri la garda de mediu,i s-a zis neoficial ca noaptea si mai ales in we cand cica Garda de mediu nu lucreaza,pornesc incineratoarele din Bucuresti,mai ales atunci cand e frig si oamenii stau cu geamurile inchise,cica sa se simta mai putin. Vin camioanele cu gunoi din Germania la noinde cand China nu le mai primeste. Cauta poluare Bucuresti noaptea,vezi aplicatia Airly. Se incimereaza in draci,in N si mai ales in sudul Bucurestiului.
    https://www.google.com/amp/s/m.mediafax.ro/amp/social/poluare-de-weekend-in-bucuresti-protectia-mediului-anunta-cresteri-ale-poluantilor-de-vineri-seara-pana-sambata-dimineata-19879382
    9 1
  • Ei, şi cum se văd “beneficiile” de pe urma “investitorilor” animaţi de “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale” ?...Îi interesează cumva, fraţilor, pe ce fel de drumuri şi în ce condiţii circulaţi? Păi, dacă ar fi vrut realmente să “aducă Occidentul mai aproape” de noi, primul impuls care ar fi trebuit să li se nască ar fi purtat un nume pretenţios: şoselele suspendate! Bruma aia pe care o avem în acest sens ni se datorează tot nouă (Vlad Ţepeş către compatrioţi: “Nu vă mai amăgiţi! Nu vom primi niciodată nimic de la nimeni! În străini v-aţi pus voi nădejdea?”).
    Dar nu, eh – a înrobi prostimea locală la bănci, a o apleca la jugul corporatocraţiei uns cu miere consumeristă (şi aceea SH, astfel încât să iasă învingător laitmotivul “Europa cu două viteze”) şi a o zăpăci cu (dependenţa de) medicamente le-au oferit tartorilor o dublă satisfacţie: financiară şi morală…
    9 9
  • @anonim
    Se stie ma,voi banatenii sunteti "fruncea",de ce nu va uniti cu sarbii sau cu ungurii daca noi miticii va putim atat de mult. A,stiu,sunteti 90% olteni si nu mai aveti ce face.Banatu-i fruncea:))) iar Timiosra? Voiai sa spui Carpisoara ca parca v-au cumparat ai lu' Carpaci bucata cu bucata.
    5 7
  • Garda de mediu ori e incapabila ori ii acoperă pe ăștia...și chiar știu ce vorbesc și îmi asum
    8 1
  • @@amonim... a venit la bucuresti sa și cumpere mașina din 2021 ca la ei era coada ori au terminat cota de mașini alocată zonei
    6 5
  • Anonim
    @ Anonim poti sa comentezi cat vrei chiar cu oltenii vaniti in numar mare tot este mai spalacit orasul . Din pacate capitala este o mare mizerie asta este realitatea nu eu am facut studiul asta . Daca am putea am prefera capitala la Viena nu la Bucuresti nu ne leaga nimica istoric de Bucuresti....
    3 0
  • Lde2100
    https://www.profit.ro/stiri/social/foto-poluare-excesiva-in-bucuresti-in-noaptea-de-duminica-spre-luni-ministrul-genereaza-critici-spune-ca-a-aflat-si-de-pe-facebook-nu-neaparat-din-informari-ale-institutiilor-19286886

    https://romania.europalibera.org/amp/misterul-poluarii-nocturne-din-bucuresti-garda-de-mediu-nu-are-program-de-noapte/30464706.html

    https://www.google.com/amp/s/m.hotnews.ro/stire/24405165%3famp

    https://www.google.com/amp/s/m.hotnews.ro/stire/24374214%3famp
    O pot tine asa pana va iese pe nas,deci? Cine polueaza? Aia cu dieselul sub euro 6,nu?
    3 3
  • Când am spus ăștia ma refer in general... le am trimis o filmare și ce sa vezi...persoana vizata nu a binevoit sa se prezinte la ei și cică n-au cei face... in alta situate au trimis sesizarea spre rezolvare persoanei juridice reclamate... practic asta e respectul lor pentru mediu... in țara asta se respecta normele de mediu doar când e vorba de a taxa peroanele fizice... concret nimic... e inadmisibil sa nu aibe program de lucru și seara... și eu le-am spus cândva ca nu are rost sa vina in control ziua pentru ca doar noaptea au ce găsi... ghici ce mi-au trimis răspuns ca aerul in bucuresti e in limitele normale și nu exista nicio poluare deși eu le-am trimis poze mai mult decât concludente...
    4 1
  • Cat am stat inchisi in case fortat,in fiecare we si in cursul saptamanii dupa 2 noaptea putea Bucurestiul a plastic ars ,era ca o ceata iar aplicatiile erau pe rosu la poluare.Masinile nu circulau,toti stateam inchisi in case,inca o data.Sunt sute de stiri din pandemie,cautati doar "poluare noaptea Bucuresti",poluare Corbeanca noaptea,Snagov,Buftea,Baneasa,Chitila,Bucurestii noi,sute de stiri din zile si luni diferite.Au mintit ca arde miristea la Peris,de acolo cica era.Asta dupa ce luni de zile n-au raspuns de la Garda de mediu nici macar la telefon si am avut poluare in fiecare noapte,incepand cu ora 12-2 si ca prin minune,tinea pana la 6.
    8 1
  • @@ traim intr-o tara bananiera :((
    10 0
  • Toata lumea e suparata, dar nimeni nu face nimic, exact ce ziceam: suntem prostii Europei pentru ca strainii trimit gunoaiele la noi si noi acceptam sa le Arden, strainii isi vand jafurile diesel si noi ne bucuram ca le luam la pret bun.
    Vesticii si nordicii zic ca la ei sunt bune electrice si plug-in hybrid, la noi romanii zic ca dieselurile sunt foarte bune.
    Pai ce va mai mirati cand sunteti atatia fani diesel?
    Daca va place poluarea si o sustineti, nu va mai vaitati!
    7 4
  • Când stai la casa și ai venituri peste medie este acceptabila o electrică dar doar pentru oraș, dar când stai la bloc si lucrezi pe salariul minim cum crezi tu ca un om întreg la cap se poate gândi la o electrică?...sa înțeleg ca se va ajunge la situația in care toate autoturismele vor fi electrice...acum întreb și eu... statul de unde va acoperi veniturile veniturile care nu mai vin din carburanți?... vom face kw 1€?... tind sa cred ca prețul kw va exploda in următorii 10-15 ani, nu pot sa nu observ ca interesul statului sunt banii colectați, nicidecum reducerea poluării... am auzit vorbindu-se de “principiul poluatorul plătește” de m-am plictisit... in schimb niciodată ce facem cu adevărat din banii colectați...
    7 2
  • Aici te raportezi doar la tine.
    Intrebarea e: cate BMW si Audi de aproape 100000 Euro Diesel s-au vandut in Romania in ultimii ani?
    Oare ar fi avut bani ei sa isi cumpere 2 masini sau una plug-in hybrid de banii aia?
    https://www.automarket.ro/masini-noi/topuri/topul-masinilor-cu-cele-mai-mari-consumuri/
    2 5
  • Aglomerarea urbană nu are treabă cu tipologia maşinii, că e diesel că este electrică.

    Da, cu electrica şi condus dintr-o singură pedală, în timp ce îţi bei cafeaua la volan, ţinând degetul mic, de la mâna dreaptă, sus
    este un confort şi de preferat

    dar aglomeraţia din Bucureşti este dată doar de aglomeraţia..... rezidenţială

    Când sunt construite ghetouri, blocuri de 7-8-9 chiar 13 etaje pe spaţiile verzi ale altor blocuri... când parcarea cu furie pe străzi, face ca acestea să devină DE FACTO cu sens unic... avem condiţiile perfecte ale hidoşeniei de trafic din Bucureşti.
    5 11
  • Seriff
    Edikk prima data sunt de acord cu tine, aglomeratia este data in primul rand din cauza faptului ca orasul este suprapopulat, toata lumea vine la Bucuresti, ce e drept acolo de bine de rau se mai misca ceva, problema e ca transportul in comun e praf, nu se investeste in infrastructura, in parcari, nu se face nimic, doar blocuri peste blocuri langa blocuri intre blocuri, daca ar putea ar face blocuri si pe lac, doar sa fie facute.
    9 0
  • @inexorabil
    Iar ne bruiezi pe aici cu predicile tale fascisto-comuniste si pro Rusia?

    Are si Romania cateva corporatii care activeaza in afara granitelor:
    - BitDefender
    - Farmec
    - Dedeman
    - Antibiotice
    - Arabesque
    - Blue Air
    - emag
    - Banca Transilvania va fi prima banca romanesca care va iesi peste granite

    Si ar fi avut mult mai multe companii puternice daca in Romania nu ar fi fost niciodata COMUISM

    Vad ca te deranjeaza profund bancile, economia de piata, piata libera, tehnologia - ai cumva o alternativa la toate astea?


    Nu alternative din alea care se discuta la psihiatrie sub influienta piticilor dacici, alternative reale!?
    11 6
  • mircea badea
    nu va mai ingrijorati, in 2021 plicusor&soros va face parfum. viteza medie va fi peste cea legala.
    5 5
  • Eu de cate ori ma gandesc la Bucuresti imi amintesc ca e orasul care a avut capacitatea morala, legala, abisala sa il voteze pe Oprescu primar si pe Firea. E unul dintre misterele vietii mele. O sa sper cat oi trai ca o sa apara intr-o zi o investigatie serioasa sa spuna ca aceste 2 creaturi nu au fost votate cu buna-stiinta de bucuresteni ci au furat destule voturi ca sa fie la carma capitalei Romaniei atata amar de ani.
    10 0
  • Seriff
    @Pmc, daca intri pe pagina de facebook denumita Gabriela Firea ai sa vezi cati fani are, crede-ma ca sunt multi care o sustin, daca nu vedeam nu credeam, ce o fi in capul lor nu imi explic.
    9 0
  • Ai ramane surprins cati bugetari si asistati social are Bucurestiul. De fapt,toti sunt asistati social,nu uita de subventiile la caldura,metrou,autobuz. Doar familiile bugetarilor cred ca numara vreo 500 000 in capitala.
    5 1
  • A existat o initiativa buna, dar nu a fost dusa la capat - cea cu taxa oxigen, probabil cea mai buna varianta pt a mai elibera din trafic.
    Unii dintre noi inca nu intelegem ca atunci cand nu exista educatie, lucrurile pot merge bine doar prin constrangere. Cu parere de rau asta e adevarul. Apoi devine obisnuinta.

    Inteleg ca exista o diferenta intre poluare si aglomeratie, si ca fiecare avem drepturi si obligatii, dar trebuie sa ne mai vedem si lungul nasului, sa facem atat cat ne permitem si sa nu mai fim atat de pretiosi.
    6 4
  • Ciprian
    E asa complicata si totusi atat de simpla rezolvarea.
    Atat timp cand cu masina fac mult mai putin dacat cu mijloacele de transport in comun, de ce as lua autobuz sau metrou? Omitem cazurile in care ai gura de metrou langa munca si langa casa(si nici nu trebuie sa schimbi).
    Cand rezolva problema asta, o sa se schimbe si traficul.
    Ca se rezolve acest aspect, trebuie sa ia niste masuri care o sa deranjeze si se pare ca nimeni nu vrea sa-si asume.
    6 0
  • @ironR: taxele nu sunt niciodata o solutie. Investitiile, infrastructura buna, locuri de munca create cu ocazia asta, astea sunt solutia. Nu taxarea paroxistica a omului ca sa-l pedepsesti ca si-a luat masina. Asta dupa ce-l pedepsesti cu taxe peste taxe la benzina, la drumuri, impozite, asigurari, samd. Pentru ce? Pentru o farama de confort. Nu le e rusine...

    Nu! Creeaza conditii bune de transport si multi vor renunta de bunavoie la masina in momentui in care e mai rentabil si mai curat autobusul decat propria carutza. Unde mai pui ca unii o s-o vanda pur si simplu, cand o sa isi dea seama ca masina sta in fata casei cam 95% din timp.
    7 1
  • taxa oxigen nu este bună, pentru că trebuie eventual una aprobată la nivel naţional şi pe principiu cine poluează (mai mult) plăteşte

    deci o eventuală taxă de mediu ar trebui în preţul combustibilului, gen 1 eurocent pe litru
    2 3
  • O soluţie viitoare ar putea fi...

    doar pentru cei care preferă transportul în comun, dar care fiind deficitar...

    vor fi taxiurile autonome electrice

    Chemi un taxi electric, cine doreşte poate lasă taxiul autonom să îl ducă la destinaţie, dar dacă doreşti poţi să îl conduci tu până la destinaţie

    după terminarea cursei, acest taxi autonom în funcţie de nivelul bateriei poate decide autonom dacă să meargă la încarcat sau să preia altă cursă

    Astfel mulţi care folosesc mașina proprie doar pentru muncă şi cumpărături pot opta pentru acest sistem.

    Sunt anumite estimări, care arată că acest sistem de maşini taxi autonome sunt ca şi costuri sub transportul în comun (de suprafaţă).

    Avantajul enorm, nu mai mergi până în staţia de autobuz unde aştepţi şi 20 de minute un autobuz, ci aştepţi în confortul casei acest taxi autonom să te preia


    apoi poate fi folosit de persoane vârstnice care nu au carnet
    1 5
  • @Edikk: Ce zici tu acolo e o utopie.

    Sa scoata masinile din oras. Aia e singura solutie!
    3 2
  • Seriff
    Sa faca ceva cu transportul in comun, mai ales sa fie metrou peste tot unde ai treaba, chiar si in afara orasului, pana atunci nu o sa se schimbe nimic, in alte tari cu apa calda, majoritatea folosesc metroul pentru ca e clar mai rapid decat masina personala, dar ei au metrou si in mall, despre ce vorbim.
    5 0
  • De ce-i poate mintea lui Edikk nu mai comentez, da' vad ca sunt si altii care isi cer latz, confort redus, taxe mai mari si libertati mai putine.

    Bravo bah! Bine-ar fi daca ati gusta numai voi din ra*atul pe care vi-l cereti cu atata inconstientza vesela...
    7 0
  • Băi Mafăilă, dacă unele firme “pursânge” româneşti exportă sau chiar şi-au deschis filiale peste hotare, în niciun caz ele nu beneficiază de puterea imensă (de influenţă, de corupere şi de…intimidare) tipică multinaţionalelor de geneză “democratică”.

    Aşadar, de oricât succes comercial s-ar bucura ei, întreprinzătorii români cu aspiraţie şi acces în “afară” nu vor râvni, nu vor putea şi, de aceea (silogism de bun simţ), nu vor dobândi vreodată controlul altor economii naţionale, implicit al resurselor acestora (atât materiale, cât şi umane) !!! Adică nu vor instaura niciodată colonialismul, fără de care “avansatul” Occident de astăzi n-ar fi putut exista (OK, “revoluţia tehnico-ştiinţifică” este esenţială, dar, fără materii prime LA DISCREŢIE şi fără braţe de muncă DINADINS PROST PLĂTITE, n-ar fi ajuns nicăieri; ar fi rămas doar o efervescenţă romantică).

    Mai degrabă ia-te singur la palme de nătărău şi (totodată!) diversionist ce eşti…
    3 3
  • @Ciprian Bi

    ce spun eu, o să fie o realitate în 20 de ani maxim
    deja în SUA

    nu peste tot în lume, dar în SUA, UE15, China sigur

    şi nu că am spus-o eu, o zic specialiştii din Faraday, Tesla, Xpeng
    1 3
  • @inexorabil
    Mhă...

    .. și de ce firmele romanesti nu au puterea celor din vest? Pentru ca din 1946 in Romania a fost comunism...bun...
    ...si de ce din 1990 nu li s-a restituit românilor ce li s-a luat?
    Pentru că niste șmecheri au simțit ca e rost de ciordeală...
    Inainte sa dai vina pe straini, ar trebui sa-ti faci ordine in propria ogradă!

    După ce faci curat in ogradă, aplici legea. Aceeași lege si pentru roman si pentru străin.

    Apoi conștientizand faptul ca datorită comunismului si a jafului de după, firmele romanesti sunt putin cam dezavantajate in competitia economică, iți folosești mintea și acorzi un sprijin discret firmelor romanesti. Eu zic ca peste 90% din IMM-uri sunt firme romanesti. Poți acorda facilitati fiscale IMM-urilor si acces la fonduri europene nerambursabile + credite mai ieftine de la banci pt IMM-uri.
    Poți sa inveți si din experienta altor țări din UE cum sa-ți protejezi firmele si interesele in interiorul Uniunii si in afara ei.

    Apucăturile extremiste si ura pe care doriti s-o starniti impotriva strainilor duc intr-o singura directie:
    Mhă...Voi ati vrea sa scoateti Romania din UE si NATO ca sa faceti ce vreti, va doare in 14 de țara asta...vreti doar sa ciordiți fară să vă tragă nimeni la raspundere si fară să vă tulbure liniștea. Degeaba ai bani dacă n-ai putere! Degeaba ai bani si putere dacă nu ai liniște. Așa e?

    Va faceti ca nu vedeți săracia din Ucraina, Georgia, Belarus, etc

    Diversiunea voastră este coruptia!
    Voi vindeti, voi incasați, străinul e de vină!
    1 3
  • Vezi mai degrabă de sărăcia care se anunţă lucie şi care începe să se contureze pentru cetăţenii obişnuiţi din “raiul vestic”…

    Cât despre “fondurile europene nerambursabile”, cam toată lumea a priceput tertipul, numai e-zombii nu! Românul conştiincios (adică fraier!) produce în jur de 50 de miliarde de euro anual venit brut pentru stăpânul străin (întrebare de baraj: tot atât fură şi “corupţii” români? – toţi laolaltă ajung la asemenea sume, başca ANUAL???), care se sustrage obligaţiilor fiscale locale externalizând “la timp” banii-gheaţă, dar, totodată, declarând Fiscului român valori mult reduse faţă de realitate (unii dintre corporaţii, mai tupeiste, de exemplu unele bănci, au neobrăzarea să se jure că n-au obţinut profit!!!).

    Normal că, din ditamai halca, îi…returnezi creatorului ei o mână de carne, fără să te doară “sufletul”. Şi, ca să-i adormi acestuia din urmă orice bănuială, îţi intitulezi pompos şmecheria drept mărinimie, ajutor, impuls, micul capitalism bla-bla-bla.

    La urma urmei, nu vă puneţi întrebarea ELEMENTARĂ de ce au năvălit aici toţi aceşti “binevoitori” ? În numele “pieţei libere fără frontiere” (recte a globalizării) sau fiindcă au înţeles demult ce vacă de muls, başca la discreţie absolută şi perenă, reprezintă Românica?...

    Idioţenia voastră fără limite se defineşte drept această teribilă iluzie de a-i imagina pe “capitaliştii” externi fete mari (şi generoase) în orice secundă şi în orice ipostază! Oare când veţi deveni şi voi 100 % convinşi (Doamne, ce minune ar fi!) că dumnealor NU le pasă de voi (mai ales în privinţa frământărilor majore, recte ce veţi mânca, cu ce vă veţi îmbrăca, cu ce vă veţi deplasa şi unde vă veţi adăposti) nici cât de o ceapă degerată?…Nu-i preocupă aceste probleme never ever!
    Obtuzi incurabili ce sunteţi!!!
    1 0
  • Unele dintre corporaţii, scuze.
    1 0
  • Florea
    Ati preluat stirea la fel de FALS cum a fost pe hotnews. Uitati-va bin4 pe raport si nu mai inversati cifrele. Deci BOGOTA ESTE PE PRIMUL LOC CU 134 ORE PIERDUTE, IAR BUCURESTI PE LOCUL 2 CU 133.
    Nu invers, asa cum ati scris. Stiu ca da mai bine la titlu, apoi la vizitatori.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru