Bugatti Divo: hypercarul de 1500 de cai putere dezvoltat special pentru viraje

de Daniel Popescu
Sambata, 25.08.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bugatti Divo utilizează același motor de 8.0 litri și 1500 de cai putere disponibil pe Chiron, însă noul hypercar a fost conceput special pentru viraje. Prețul unui exemplar este de 5 milioane de euro.

Concursul de Eleganță de la Pebble Beach a găzduit în această săptămână numeroase lansări atractive, inclusiv noile BMW Z4 și Lamborghini Aventador SVJ sau conceptele Infinity Prototype 10 și Audi PB18 e-tron, însă cireașa de pe tort a venit târziu în noapte de la Bugatti.

Constructorul a dezvăluit primele imagini și detalii oficiale pentru noul Bugatti Divo, un hypercar bazat pe Chiron, însă dedicat unui segment de piață diferit, care pune accent pe îndemânarea în viraje.

Bugatti Divo: date esențiale:

chiar dacă are la bază "vechiul" Chiron și păstrează grila acestuia, Divo introduce o serie de elemente estetice noi care să îmbunătățească aerodinamica, inclusiv prin relocarea blocurilor optice și adăugarea unor noi prize de aer;

spoilerul frontal asigură la rândul său o forță de apăsare aerodinamică îmbunătățită;

la fel ca în cazul lui Chiron, frânele sunt răcite prin intermediul a patru surse independente de aer poziționate pe fiecare parte a modelului, însă Bugatti a introdus suplimentar un sistem de ventilare pentru pneuri;

plafonul imită designul unei conducte de aer pentru a optimiza circulația aerului în compartimentul motor, în timp ce spatele beneficiază de un nou spoiler cu o lățime de 1.83 metri (cu 23% mai lat decât cel de pe Chiron);

în total, Divo are o forță de apăsare aerodinamică de 456 kilograme, cu 90 kilograme mai mare decât Chiron;

toate aceste noutăți de natură tehnică au rolul de a îmbunătăți performanțele în viraje comparativ cu Chiron.

De altfel, producătorul menționează că, pe circuitul de îndemânare de la Nardo, Divo este cu 8 secunde mai rapid decât Chiron;

caroseria lui Divo este bitonală. Culoarea predominantă este "Titanium Liquid Silver" cu finisaj mat, la care se adăugă "Divo Racing Blue", o nuanță de turcoaz pentru elementele inferioare ale caroseriei, inclusiv la nivelul spoilerelor;

aceeași strategie coloristică este aplicată și pentru interior, acolo unde în zona șoferului predomină nuanța de turcoaz, în timp ce partea pasagerului este mai închisă la culoare;

scaunele un design nou cu o structură tridimensională în formă de romb care oferă un suport lateral mai eficient;

volanul este acoperit parțial în Alcantara, iar padelele de pe ambele părți ale sale sunt mai ferme, în timp ce consola centrală asigura un suport mai bun;

masa lui Bugatti Divo este de 1961 kg, cu 35 kg mai mică decât cea a lui Chiron;

din punct de vedere tehnic, Bugatti Divo mizează pe același motor cvadri-turbo W16 cu capacitatea de 8.0 litri care generează 1500 de cai putere și un cuplu maxim de 1600 Nm, iar unitatea este acompaniată de o transmisie automată cu șapte trepte;

viteza maximă a lui Divo este limitată electronic la 380 km/h, mai mică decât cea de 420 km/h atinsă de Chiron.

Noul Bugatti Divo va fi produs într-o ediție limitată de numai 40 de unități, iar prețul de comercializare a fost stabilit la 5 milioane de euro. Toate unitățile au fost însă deja comandate.

Numele noului hypercar provine de la Albert Divo, un pilot francez care a câștigat de două ori pentru Bugatti celebra cursă de la Targa Florio spre finalul anilor 1920.

Via Bugatti

Comentarii (9)

  • SIMPLE MINDS
    @ AUTOMARKET Chiar asa de vasta e gama Bugatti incat sa va *impotmoliti* in Vmax. modelelor sale ?Mai cu atentie dlor,mai cu atentie!
    6 2
  • @SIMPLE MINDS: Vitezele mentionate sunt corecte. Dintr-o eroare, am scris initial Chiron in loc de Divo.
    2 2
  • Prince Mohamed Parish vounthe
    este frumos supercarul Francez cel nou derivat din versiunea standard Bugatti Chiron. Chiar daca este construit pe aceeasi platforma tehnica cu Bugatti Chiron. Modelul Bugatti Divo coupe nu se asemana la farurile din fata si spate cu al modelului Bugatti Chiron coupe .Acesta chiar daca se bazeaza pe platforma lui Bugatti Chiron si are aceelasi motor folosit dar este mai puternic cu 300 Bhp decat Chiron coupe .Ei Bine Modelul Bugatti Divo coupe a fost desenat in diferite stiluri chiar daca nu se aseamana deloc la farurile sale din fata si spate cu modelul standard Bugatti Chiron .daca am dreptate aici .Multumesc anticipat .
    1 10
  • mircea badea
    arata mai bine, dar trebuie sa schimbe prizele alea de aer din bot..si aripile spate.

    apasarea aia e la viteza maxima?

    cam grea..nu mai prinde nici 400..prea lata pt oras..si scumpa aiurea..

    as vrea totusi sa-l vad pe dragnea cu una de-asta. presedinte!
    1 6
  • Arogantul
    pe pariu ca cel putin 30 din cele 40 de exemplare au fost cumparate de niste imputiti din golf?
    5 6
  • @arogantul

    Ai fi surprins , cea mai mare piata pentru Bugatti e tot Europa...in France sunt destule ...si nu ma refer doar la cele vechi , ci de la Veyron incoace.
    2 2
  • Fiind serie limitata, sunt convins ca pretul lor va creste peste ani. In concluzie cred ca multe din ele sunt cumparate ca investitie mai mult decat pentru a fi conduse.
    4 2
  • someone
    1960kg si viraje? asta echivaleaza cu "vaca si baletul"
    5 1
  • Cele 35 kg în minus sînt o glumă (1,7% din greutatea unui Chiron.)
    Pseudo-sportivitatea lui Divo ar rezulta deci - după marketingul Bugatti - din portanța negativă superioară la viteze mari, chestie care a impus și limitarea Vmax la 380 km/h (pneurile n-ar rezista la +400 km/h cu o asemenea apăsare pe asfalt.)

    Un plin de benzină se duce oricum tot după 9 minute la Vmax (posibil de atins prin cine știe ce deșert) - *defect* care e o... calitate și pt Chiron, ale cărui pneuri nu rezistă mai mult d-un sfert de oră la 400+.

    În rest, nu cred că mai au rost comentarii apropo de psihologia orgolioasă a clientelei așa-zis elitiste targetată de oricare producător de hypercars, yachturi etc.
    Și miliardarii trebuie să-și cheltuie deci cumva mormanelor de bănet, iar fraier nu-i cine cere prețuri astronomice. Concluzie: bravo lor-producătorilor pentru talentul de a le deschide pungile vanitozo-bănoșilor.
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru