Cancelarul Merkel vrea un preț pe emisiile CO2 pentru stimularea dezvoltării mașinilor electrice: “Trebuie să susținem inovația în această direcție”

de Paul Cosma
Vineri, 13.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cancelarul german Angela Merkel vrea să stabilească un preț pe emisiile CO2 și spune că acest lucru va stimula inovația în dezvoltarea mașinilor electrice. Merkel consideră că toate inovațiile din domeniu ar trebui să aibă ca obiectiv reducerea emisiilor.

“Goana” după mașinile electrice este punctul de atracție în industria auto, la ora actuală, mai toți producătorii fiind preocupați de lansarea a cât mai multe modele cu emisii zero. Costurile cu dezvoltarea mașinile electrice reprezintă însă o provocare majoră în contextul de piață actual, iar constructorii caută soluții cât mai eficiente pentru a rămâne competitivi.

O propunere care se vrea un sprijin pentru producătorii auto a venit din partea cancelarului german Angela Merkel. Stabilirea unui preț pe emisiile de CO2 ar stimula inovația în dezvoltarea mașinilor electrice, susține Merkel, care vrea să sprijine producătorii germani “în direcția corectă”.

“Prețul pe CO2 este calea corectă prin care stabilim că toate inovațiile trebuie să aibă ca scop reducerea emisiilor. Dacă facem acest lucru pe termen lung, vom avea un punct de plecare pentru inovații în direcția potrivită,” a explicat Merkel.

Cancelarul stabilise un obiectiv de un million de mașini electrice pe drumurile Germaniei până în 2020, însă vânzările de anul trecut au totalizat doar 55.000 de vehicule cu emisii zero, respectiv 1.6% din totalul pieței.

Via Automotive News

Comentarii (9)

  • Am văzut zilele astea un documentar destul de interesant despre mașinile electrice pe Deutsche Welle, se găsește și pe YouTube.

    Am văzut acolo cum industria germană (cea europeană practic, dacă ne gândim că toată Europa produce pentru nemți) a căzut victimă propriului succes. În loc să investească masiv în cercetare, au pus presiune pe politicieni și au amenințat cu concedieri dacă se vor impune masuri ecologice. În tot acest timp, concurența le-a luat-o înainte.

    Foarte interesant și grav în același timp este faptul că inginerul care a dezvoltat BMW i8 a plecat în China cu toată echipa lui (ca el sunt mulți alții, zic eu). A spus că în China se face totul pe repede înainte, spre deosebire de Europa unde birocrația UE încetinește totul.

    În fine, ideea e că asta mi se pare în sfârșit o măsură bună. Coloșii nemți se gândesc doar la profit și poate așa vor băga mai mulți bani în cercetare. Dacă rămân în urmă la acest capitol poate fi un dezastru pentru toată Europa.
    5 5
  • Rudolf D.
    Pai cum merge tovarasa cu conducta nord stream? Gazul ala ars nu o sa degaje CO2 la greu? Gazul vrea sa inlocuiasca, de fapt, carbunele pe care nemtii il ard la greu acum pentru ca, Ghici ce? Inchid centralele atomo electrice ca nu sunt ecologice?!?!?! Vorba unui classic. Noaptea mintii.
    14 2
  • Ca intotdeauna, mizeria verzuie se reduce la bani tot mai multi luati cu japca din buzunarul fraierului de rand. Deci inchizi centralele atomice, iti cresti amprenta de CO2 in mod continuu AN DE AN de zeci de ani, inclusiv acum, semnezi ipocrit acorduri de reducere a emisiilor de CO2, iti faci conducta directa de gaze de la rusi, in dispret total fata de toti cei pe care ii numesti "parteneri" intr-o uniune, arzi miliarde de metri cubi de gaze in industrie generand sute de mii de tone de CO2 pe care le scuipi cu nesimtire in natura, dupa care pui oamenii sa scoata bani din buzunar pentru poluare inventata, dupa ce ai impus enshpe mii de norme de poluare si masinile au devenit aproape nepoluante.

    Asta e mama ipocriziei si cei care accepta asa ceva (germanii) isi merita soarta exact la fel cum noi ne meritam soarta acceptand cireada de pesedisti din parlament care ne conduc de 30 de ani.
    8 3
  • Rudolf D.
    @DanG

    cui i-a luat-o concurenta inainte? Lu' VW care e nr.1 mondial?!
    Lu' MB, BMW care ocupa podiumul mondial la premium?
    Renault, Peugeot Citroen care si ei sunt in top 10 mondial?

    Esti sigur ca ai dreptate cand afirmi asta?

    Iar de China ce sa zic? Or face ei repede cu specialisti europeni care se duc acolo pentru bani o perioada (nu permanent) pentru ca partidul unic da directive si nimeni nu i se opune. Ma crezi cand iti spun ca in China poluarea e inzecita daca nu insutita fata de Europa cu tot "avansul" lor.

    Crezi ca scopul oricarei fime este altul decat de a face profit cat mai mare?
    Ai administrat vreodata un buget? ca afacere sunt sigur ca nu.
    8 3
  • leeloo
    Ce vrea sa faca ea cu masini electrice in Germania ? In Germania, al populatie cred ca e cel ami scump curent posibil, un Renault Zoe consuma 15kw /100 km x 30 centi /kw, la bani iese fix cat o masina care consuma 5% diesel sau benzina. De asta se vand daor 55k masini electrice pe an in DE. De ce sa cumperi o masina electrica, pentru 100-200 de euro diferenta la impozit pe an ?
    Apoi ce curent le dai, din termocentrale pe carbune, ca Germania si Polonia au cele mai multe din EU..
    chair ca noaptea mintii.. cum spunea cineva mai sus.
    8 3
  • Edikkk
    Da, din păcate Germania şi Polonia au extracţii mari de cărbune şi termocentrale pe cărbune.

    Franţa stă excelent cu multe centrale nucleare.

    Nu degeaba Franţa are Zoe şi Leaf dar germanii nu aveau nimic.

    Dar oamenii vor masiv electrice chiar şi în Germania, unde mania de panouri solare este generalizată (ceea ce este foarte bine)
    dar producătorii germani au căzut victima propriului succes, cum arată foarte bine şi documentarul.

    Nu are treabă cu birocraţia UE ci lăcomia producătorilor germani.
    1 6
  • andrei
    pai hotarati-va ce vreti. vreti nucleare sau nu? sau fukushima nu v-a invatat nimic? nemtii stau prost la nucleare nu din greseala, ci intentionat. dupa fukushima toti au luat masuri. acum, cand s-a asternut linistea, uitam de ce se poate intampla. daca nu au nucleare si au nevoie de energie, logic ca au termocentrale. din ce vrei sa scoata energie?
    0 4
  • Edikkk
    Eu vreau să văd un tzunami după cutremur în Germania de gradul 8-9

    Nu există.
    2 0
  • Gheorghe Mărmureanu
    @andrei
    da, la un cutremur de 8 grade tsunami-ul va darama si Empire State Building care e langa Allianz Arena, pe langa toate centralele atomoelectrice din Bavaria.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru