Carlos Ghosn: "Declinul pieţei din Europa s-a încheiat"

de Sebastian Toma
Marti, 17.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei Renault-Nissan, a declarat că piaţa auto din Europa a trecut de cea mai dificilă perioadă şi că există semne de redresare.

Greul a trecut. Suntem încrezători în piaţa europeană

Carlos Ghosn
CEO Renault-Nissan
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, a făcut o serie de declaraţii optimiste privind piaţa auto din Europa. Şeful alianţei franco-japoneze consideră că declinul pieţei de pe Bătrânul Continent s-a încheiat, iar că analizele interne şi previziunile analiştilor de piaţă indică tendinţa de redresare a pieţei. Respectiva analiză a vizat trei indicatori de creştere: o piaţă vie a vehiculelor rulate, o creştere a preţurilor vehiculelor rulate şi o piaţă în creştere pentru automobilele noi. Toţi indicii analizaţi au semnalat finalul declinului pieţei auto din Europa, spune Carlos Ghosn, aşteptând o creştere de maximum două procente pe an pentru următorii ani.

În primele şase luni ale anului curent, piaţa auto din Europa a scăzut cu şapte procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă, a doua jumătate a anului va avea o scădere de cinci procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012, estimează analiştii. Carlos Ghosn spune că situaţia va fi mai bună din 2014, fiind aşteptată o creştere faţă de valorile din 2013. Până atunci, pieţele din India, Brazilia şi Statele Unite ale Americii vor oferi creşteri semnificative ale vânzărilor de automobile noi, estimează CEO-ul Nissan.

Urmareste Automarket
Potrivit lui Ghosn, problema este legată de încrederea consumatorilor în economia ţărilor din UE, slăbită de comportamentul guvernelor respective.
CEO-ul Renault-Nissan consideră că guvernanţii trebuie să sprijine creşterea vânzărilor de automobile noi şi a economiei în general, în loc să se lupte cu deficitul bugetar, caz în care situaţia nu se va schimba prea curând.

Via Autocar

Comentarii (15)

  • Velsatis
    Cine-l mai crede pe pacaliciul asta?!
    27 41
  • mai bine ramaneti voi precauti ca sa nu vi`o luati in freza in caz de nu va fi asa.
    prea mult optimism strica uneori.
    20 16
  • @Velsatis
    "Pacaliciul" asta a scapat renault si nissan de la disparitie. in japonia e considerat erou national. si de obicei japonezii nu-i prea accepta pe gaijini, adica straini, daramite sa-i faca eroi.
    18 18
  • @@VelSatis

    Mai taie din ele, a salvat mai mult Nissan decat Renault.
    20 3
  • Acum am observat stirea mai sus cu Carlos Ghosn declarand in iulie ca " piata auto europeana ar putea sa scada in urmatorii 2 ani" ...chiar am intrat pe stire sa vad data, in acest caz pare credibil ce spune acum:)).
    18 32
  • Vasilica
    "Poate era sub influenta bauturilor alcoolice"
    18 27
  • Asta-i un fel de Britney Spears sau Lady Gaga al presedintilor de companii auto. De fapt cel mai mult se apropie de Lindsay Lohan (aia macar arata bine in tinerete).

    @Vasilica, ai mare dreptate. Anul trecut privea jumatatea goala a paharului. Anul asta si-a coborat privirea "obosita" pe jumatatea plina. Singura dilema este ce era in pahar. Whiskey, sake sau trascau.
    11 26
  • @zarnesteanu, tipul care abera odata cu cilindrii unui motor de VW

    Sa stii ca Zarnestiul nu este un etalon al civilizatiei si modernismului, ci groapa de gunoi in care multora de pe-aici le-ar place sa il balaceasca :) ...........
    1 12
  • Daca nu ma insel, "se va fi incheiat"!
    0 4
  • Vasilica
    @haha As zice ca toata tara se incadreaza in parametrii descrisi de tine!
    7 13
  • Mult mai concludent ar fi sa-l citati voi direct pe Ghosn cu ghilimelele de rigoare, decat sa oferiti interpretarile afirmatiilor sale. Asa s-ar face lumina. Pun pariu ca niciunul care au comentat aiurea de Carlos Ghosn n-a citit articolul, ci doar titlul. Sau daca va e lene sa cititi articole, macar ascultati omul vorbind pe youtube.

    Nimeni nu poate prevede ce se va intampla, dar se poate avea o anumta idee in functie de miscarile si indicatorii de pe piata. Bineinteles asta inseamna sa ai un "serviciu de informatii" foarte performant. Ceea ce Ghosn ar la ora actuala.

    Concret, in articolul publicat in 08.07.2013 a afirmat ca scaderile BRUTALE s-au incheiat si daca vor exista in continuare vor fi MAI PUTIN PRONUNTATE. Deasemenea a mai afirmat "Există posibilitatea ca piaţa din Europa să rămână la nivelul actual, dar această presupunere este valabilă într-o situaţie optimistă".
    In articolul publicat azi 17.09.2013, bazandu-se pe noii indicatori, afirma ca declinul s-a sfarsit (previziunea optimista s-a adeverit), dar ca redresarea vanzarilor va fi LENTA si DE DURATA.
    Oricum, treaba e destul de complicata pentru creierele multora. Ei analizeaza titluri de articole...


    PS: @velsatis aka vasilica: Pacalici esti tu !
    26 7
  • ,,Pasărea, mălai visează,,.
    3 9
  • Exista un proverb
    “Mintile ilustre discuta idei, mintile reduse ii discuta pe altii“
    15 7
  • Chiar ma intrebam cand va fi scris un roman inchinat lui Ghosn, auzi cica ghilimele, pe principiul asta nici tu n-ar trebui sa mai comentezi nimic pe aici, daca vine un CEO de la alta marca si spune ca Renault este sub ei nu cumva faci spume la gura fara ghilimele? Oricum o dau sunt doua afirmatii contradictorii venite la un timp foarte scurt, asa se intampla cand asculti de studii si de asa zisi specialist.
    3 9
  • Exprimarea ta vulgar-rudimentara imi starneste in clipa de fata cel mult un zambet ironic... Daca atat te duce capul... Ce scrii tu e din alt film.
    Unde vezi tu sa fi aruncat Ghosn cu noroi gratuit in concurenta? Ce treaba are cu articolul de fata?
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru