Carlos Tavares: "Viitoarele vehicule electrice de la Peugeot-Citroen vor fi mai ieftine şi vor avea o autonomie mai mare"

de Sebastian Toma
Luni, 04.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, CEO-ul PSA Peugeot-Citroen, promite o platformă nouă pentru modelele de segment A şi B, care va da naştere unei noi generaţii de vehicule electrice, mai ieftine şi cu o autonomie mărită faţă de propunerile anterioare.

Esential 2020 este anul în care va debuta noua generaţie de vehicule electrice de la PSA Peugeot-Citroen.
PSA Peugeot-Citroen n-a renunţat la ideea de vehicule electrice în gamă, fiind plănuită o nouă generaţie de modele 100% electrice, titrează Automotive News. Potrivit lui Carlos Tavares, CEO-ul concernului francez, noua generaţie de vehicule electrice de la PSA va debuta în anul 2020 şi va fi reprezentată de modele mai ieftine, care să fie mai performante şi cu o autonomie mărită faţă de vechile C-Zero şi iOn. Până la lansarea noilor vehicule electrice de la PSA, programată peste aproape cinci ani, compania franceză a confirmat lucrul la primul său model hibrid plug-in.

Viitoarele modele electrice ale concernului francez vor fi construite pe o nouă platformă, numită EMP1. Aceasta va fi utilizată de viitoarele modele de clasă mică de la Peugeot şi Citroen, deci probabil şi de succesoarele lui 208 şi C3, precum şi de modelele entry-level de segment C propuse de concern, adică succesoarele actualelor C-Elysee şi 301. Viitoarele modele electrice vor realiza o economie de scară semnificativă prin împrumutul de platformă de la fraţii lor cu sistem de propulsie convenţional, în timp ce avansul prognozat al sistemelor de propulsie electrice ar asigura o autonomie mărită semnificativ doar prin folosirea de acumulatori mai performanţi.

Urmareste Automarket
Vehiculul hibrid plug-in anunţat de şeful PSA va fi lansat abia în 2019, anunţă Carlos Tavares.
Vorbim despre un model construit pe platforma EMP2, folosită în prezent de Peugeot 308 şi Citroen C4 Picasso. Până în 2019, respectiva platformă va da naştere succesoarele modelelor C5 şi 508, ceea ce înseamnă că hibridul plug-in de la PSA Peugeot-Citroen ar putea, la fel de bine, să aparţină segmentului compact sau clasei medii. Reprezentanţii concernului PSA Peugeot-Citroen au refuzat să comenteze apartenenţa de segment a primului hibrid plug-in pe care îl vor lansa.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (5)

  • Deci asta inseamna ca alianta cu Mitsubishi in acest sens a picat. Pacat! Dar asta e. Si poate parea mult 4 ani. Insa e mai bine mai tarziu, dar cu lectiile bine pregatite.
    7 0
  • Doar 4 cuvinte nu-mi plac din titlu: "vor fi" si "vor avea".
    Toti se lauda cu multe chestii. Mai este mult pana in 2020.
    3 4
  • @agoox
    Insasi faptul ca majoritatea constructorilor au scos modele electrice ar trebui sa-ti dea de gandit. Dar nu, am uitat, asta nu-i un motiv suficient de puternic pentru sceptici.
    7 1
  • @John

    InssUsi faptul ...insaAsi fapta ...
    3 4
  • @John eu sunt un mare adept al vehiculelor electrice, doar ca pana acuma tot ce am vazut/citit au fost mai mult laude.
    Unul din criteriile mele pentru o masina electrica este sa aiba peste 400km autonomie, pentru a nu fi nevoie sa tii 2 masini, una de oras si una pentru extern, in principiu deplasari la bunici si concedii.
    In afara de Tesla care este destul de scumpa mai era ceva pe la chinezi (no name si doar pentru piata lor). Astept cu nerabdare modelul ala de 35k cu autonomie 500km (extins pana la 700km).
    Hibridele nu intra in discutie, prea multa greutate pentru 50km autonomie. Imi place cum progeseaza Leaf, am ramas placut surprins cand am avut ocazia s-o vad in showroom. dar restul constructorilor sunt la furat, inclusiv BMW cu i3. Sunt sigur ca-s extraordinare masinisle cu autonomie de 150km dar nu pentru necesitatile mele, Necesitatile altora nu ma privesc pe mine.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru