Ce mașini noi au cumpărat românii în aprilie: Dacia Logan, Duster și Spring, pe primele 3 locuri

de Tiberiu Safta
Marti, 03.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna aprilie, Dacia a fost în topul clasamentului pentru mașini noi vândute în România. Cel mai bine vândut model a fost Logan, urmat de Duster și de modelul electric Spring. La categoria mașinilor electrice, Tesla Model 3 a fost cea mai bine vândută mașină de import.

Piața auto din România a înregistrat o creștere de peste 23% în luna aprilie față de aceeași perioadă a anului trecut. Până acum, în primele patru luni, au fost înregistrate creșteri de peste 35% prin comparație cu același interval din 2021.

Știm, deja, că Dacia este lider detașat în acest clasament, cu aproape 10.000 de exemplare vândute în primele patru luni. Raportat la luna aprilie, cel mai bine vândut model a fost Logan, cu 782 de unități comercializate. Acesta este urmat de Duster, cu 577 de exemplare, iar podiumul este completat de electricul Dacia Spring, cu 506 de mașini vândute.

Locul al patrulea este ocupat de Ford Puma, construit la Craiova, cu 266 de unități. Crossover-ul este urmat de Toyota Corolla, cu 191 de exemplare vândute. Față de luna martie, Dacia Sandero a căzut pe locul 6, fiind vândute doar 174 de mașini. În premieră, Dacia Jogger își face apariția în statisticile DRPCIV și ocupă locul 9, cu 163 de exemplare vândute.

În total, au fost vândute 8469 de mașini în luna aprilie.

Asta reprezintă o creștere de peste 23% față de anul trecut. Dacia a fost cea mai bine vândută marcă, cu 2230 de mașini, urmată de Toyota (635 de exemplare), Hyundai (615 bucăți), Skoda (603 automobile) și Ford (570 de mașini).

La categoria mașinilor electrice, Tesla Model 3 a fost cel mai bine vândut model din import, cu 81 de bucăți. Aici s-au vândut 830 de mașini în total, în aprilie, iar Dacia Spring este lider de piață. Clasamentul electricelor este completat de următoarele modele: Renault Zoe (38 de mașini), Tesla Model Y (27 de exemplare), Hyundai Kona (25 de bucăți), Skoda Enyaq (15 mașini), Volkswagen e-Up! (13 exemplare) și Ford Mustang Mach-E (10 mașini).

Remarcăm vânzările slabe ale modelelor Volkswagen ID.3 și ID.4, cu 3 exemplare pentru fiecare. Asta din cauza problemelor de producție cauzate de criza de componente esențiale. În schimb, mașini precum Porsche Taycan și Mercedes-Benz EQS s-au vândut în 4, respectiv 8 exemplare în România, în aprilie.

via Profit

Comentarii (12)

  • Îmi este greu sa cred ca drpciv publica statistici cu vânzările de autovehicule...
    21 8
  • In sfarsit au invatat si romanii sa cumpere vehicule fabricate la ei in tara.
    9 39
  • Spring nu este produsă în România .
    25 3
  • Alex D.
    Mie motoarele alea cu 3 pistoane de 1.0 nu imi inspira incredere, daca pastrau macar un aspirat sau un turbo cu 4 cilindri, cumparam cu mare drag oricare dintre modelele accesibile ca a doua masina pentru facut treaba.
    24 10
  • Totuși astfel de clasamente lunare mi se par relative pentru că depind foarte mult de furnizorii mașinilor respective, nu de dorința cumpărătorului. Un top al vânzărilor este relevant a la longue, pe o perioadă de un an, când ai un ciclu complet comandă-livrare. Practic cele 174 de Sandero, spre exemplu, au fost vândute când s-au comandat, probabil în noiembrie anul trecut, acum doar s-au livrat.
    18 1
  • Avem în exploatare 1 rapid de 90 de cai și o octavia de 115 cai. 1.0 ambele. peste 120.000 de km ambele. 4 ani și 2 luni ambele. NICIO PROBLEMĂ!!!

    printre cunoscuti cu 1.0 de la skoda: 6 rapide, 5 octavii. NICIO PROBLEMĂ!

    nu mai visați doar alh-uri!!!
    13 33
  • @Alex D.
    Cate masini cu motoare in trei ai condus la viata ta si pe cate le-ai "dovedit"? Macar ai niste argumente valbile, validate tehnic? Ma indoiesc!
    99% dintre cei ce va dati cu parerea despre motoarele in trei cilindri nu ati condus vreuna nici macar 10 km, dar sa mai aveti in exploatare... Toti "specialistii" viseaza numai V8, biturbo si, neaparat discuri pe puntea spate, altfel le vine rau. Partea proasta e ca, deocamdata, se opresc la cazane obosite.
    11 24
  • Producătorul preferă să vândă 3 cilindri pt că e mai ieftin. Cei cu garanția de frigidere pun 3 cilindri pe orice caroserie pentru că problema e la cumpărător.

    Tremuratul la turații mici, lipsa de putere și fiabilitatea discutabilă sunt perspectivele clienților.

    Producătorii și samsarii au profit mai mare, deci 3 cilindri e perfecte.
    26 12
  • Andrei
    DRPCIV se ocupa de inmatriculari, nu de vanzari. ID3/4 vand putin, pentru ca sunt foarte scumpe, pentru niste produse lowcost.
    19 1
  • Mircea Badea
    pare ca ne vom umple si noi de electrice mai repede decat as fi crezut..
    2 19
  • Seriff
    @Mircea Badea, da, cand o face plopul pere si rachita micsunele.
    12 2
  • Prima generație de Logan dispunea de motorul 1.6: 8 valve, bloc motor de fontă și distribuție pe curea. 128 Nm și 90 de cai. Simplu și fiabil.

    Ca și alți producători ce au ales downsizing-ul, Renault a proiectat un motor nou care să se încadreze în noile norme impuse de UE, tot mai stricte. TCe 90 are, printre altele turbină, distribuție pe lanț, bloc de aluminiu și pompă de ulei cu debit variabil. 160 Nm și tot 90 de cai.

    Își închipuie cineva cu adevărat că un producător se dă peste cap să proiecteze motoare noi și complexe când are deja în producție unele aspirate foarte fiabile și apreciate? Cum să coste mai mult un motor aspirat din anii 90 adaptat pentru Logan față de noile TCe? Ce naiba, discutăm de fiare vechi, dacă are un cilindru în minus e mai ieftin de produs?
    1 16

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru