Chinezii continuă ofensiva în Europa: trei mărci noi, lansate până în 2025

de Tiberiu Safta
Marti, 03.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză Chery Automobile și-a anunțat planuri noi de extindere pe piața din Europa. Până la finalul lui 2025, această companie va lansa 3 mărci noi pe piață, care se vor concentra pe SUV-uri.

Mărcile auto din China continuă să-și facă simțită prezența pe piața europeană și să devină rivali serioși pentru brand-urile consacrate pe Bătrânul Continent. Una dintre companiile care are planuri să se extindă pe continentul nostru este Chery Automobile. Potrivit unor informații oficiale noi, grupul chinez dorește să lanseze nu mai puțin de 3 mărci noi în Europa până la finalul lui 2025.

Cele 3 mărci sunt botezate Omoda, Jaecoo și Exlantix. Toate acestea se vor concentra în special să producă și să comercializeze SUV-uri pe piețele europene. Dintre mărcile menționate mai sus, Omoda va fi prima care va ateriza pe Bătrânul Continent. Mai exact, noul brand chinezesc va fi lansat în Spania la finalul acestui an, acolo unde va fi prezentat și SUV-ul Omoda 5. Modelul va fi disponibil în versiuni cu motoare termice, hibride și chiar electrice.

Versiunile termice și electrice vor fi vândute și în piețe precum Germania și Marea Britanie, iar prețul va fi de circa 30.000 de euro.

Potrivit informațiilor de până acum, versiunea electrică va avea 198 de cai putere și o autonomie de 450 de kilometri în regim WLTP. Propulsorul electric va fi alimentat de o baterie de 64 de kWh.

Modelul va mai primi în standard două ecrane de 10.25 inch pentru instrumentar și sistemul multimedia, precum și compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto.

La final, marca Exlantix va fi exclusiv electrică și va fi lansată în Europa la începutul lui 2025.

via Reuters

Comentarii (11)

  • Interesant ca Romania nu face parte din Europa.
    Nu to MG, nu tu BYD, nu tu Fisker, nu tu Lotus, nu tu Polestar.
    Toate astea sunt masini chinezesti pt cine nu stie.
    Asa ca restul deja sunt irelevante.
    7 1
  • Romania face parte din Europa, dar la categoria groapa de gunoi.
    Romanii importa gunoaiele din Anglia, Italia, Franta, Spania si alte tari si le "recicleaza" adica ard. Ca asa fac unii afaceri.
    Iar la capitolul masini, la fel stau lucrurile: importa ce arunca altii prin Germania, Franta,Belgia, Olanda. Noroc ca nu mai e voie sa inmatriculeze cu volan pe dreapta, ca si pe englezi i-au ajutat sa scape de jafuri.
    Asa e cand suntem plini de experti.
    6 5
  • Da Dl. “expert” lumea își ia SH din pasiune pentru probleme, mers la service șamd.
    Mărcile menționate de Alin (si nu doar alea) le vom vedea in țări gen România (nu doar la noi este aceasta situație) ori când producatorul respectiv va devenii unul de volum si accesibil, ori când vor apărea reprezentanțele care vor vinde ca la supermarket (de tăte)… diferența între sucuri si masini este ca pentru cele din urma ai nevoie si de service… si uita așa apare o dilema pentru tot omul nu doar pentru genii :))
    Am luat un SH cu 35.000, nici 3 ani si sub 50.000 de km, este un adevărat “dezastru” ;).
    De ce sa plătesc pe aceeași mașină peste 60.000 dacă nu am nevoie să facă foarte mulți km? dar când ma duc in România am nevoie de spațiu, confort, dotări, motor capabil, siguranța… adică fac ce vreau :)
    Nu te mai tot da de pământ cu groapa de gunoi, ca nu este o alegere individuală… avem o putere de cumpărare redusă față de alți si va mai dura plus o mult de schimbat si pe parte de cultura (la abordare ma refer).
    PS sunt masini problematice peste tot… vezi Italia, Franța etc… au si ei o buna parte a populației care-si iau masini de la Dacia, SH-uri… si trăiesc de la o luna la alta. In SUA sunt o grămada de rable… sa nu mai vorbesc de partea de igienă… am văzut masini la romani impresionante, curate, aranjate ceva de necrezut… in schimb pe la unii din “afara” sa o iau la fuga nu alta.
    Puțin respect nu strică ;)
    5 5
  • Iti dau perfecta dreptate cu pasiunea.
    Am auzit multe povesti si am si cunoscut personal numai meseriasi care isi iau sh-uri bune tare. Respectivii au dat spagi la ITP ca sa le treaca, de bune ce erau:))
    Mai apoi au investit dublu in troaca evaluata la vreo 1000€. Bine masina e superba, interior de Seria 7, perdeluta electrica, tetiere electrice...super mega masina... motor din ala sport 2.0 dizal numai bun de facut liniute... A si am uitat sa mentionez, meseriasul merge cu anvelope de iarna vara la 30 de grade, ca...nu conteaza anvelopele, conteaza Seria 5 :))
    Altul tot cu Seria 5, la 100 km/h, mai ca se descompunea masina, dar tot cu ITP impecabil a trecut, desi scotea un fum si putea de ziceai ca e furnal.
    Hai ca sunteti multi cu masini din astea sh impecabile, stim cum sta treaba cu "a pierdut controlul volanului" sau nu a adaptat viteza la conditii...
    5 6
  • Pai da, snobii români își iau masina, o îngrijesc și o lustruiesc, dar stau (cu chirie) în Chitila și Bragadiru. E mai scumpa masina decât apartamentul.

    Vesticii de care zici tu au alte priorități.
    7 6
  • Eu nu am așa “cunoscuți”, îi aleg cu grijă. In familie avem masini noi si SH-uri… nu am luat țeapă nici măcar cu un SH Ford, spun asta pentru ca nu are o reputație prea buna in general. Unii chiar știm ce vorbim si ce facem. Știm valoarea unei mașini si știm să apreciem felul in care arată componentele care indica cât si cum a fost utilizată.
    Am condus peste 600.000 de km si nu am rămas nici o data in drum (nici o data) indiferent ce am condus… si zero accidente!!!
    Nu contrazic ce ai spus, este doar irelevant si o dai așa ca la poker… nu ma interesează exemplele de parveniți, vreau sa aud de cei care o duc bine si sunt multumiți de ce au ales.
    Pentru tine o mașină SH luată din reprezentanta sub 50.000 km este problematică? Îți jignește statul de cetățean al aceleași planete? Te consideri impecabil ca si stil de viața, amprenta de bla, bla… sau crezi ca ești singurul care poate face ce vrea si sa-si asume consecințele… hai fa o plimbare sa-ți revii din aroganta ;)
    Cine fura ITP-ul își face rău singur in primul rând… este un caz pierdut, așa ca hai sa ne vedem de treabă ca respectivii n-o sa schimbe nimic din ce spui tu sau alții… ei știu mai bine.
    PS un diesel de 2 litri este un motor ideal in unele condiții… pentru liniuțe exista Electricele si nu-i așa cu zero emisii ;)
    Vrei liniște si pace cu SH i-ați un Ceed, sunt impecabile ;)
    4 2
  • Matei… scuze dar aberezi. In România avem printre cele mai mare procent de proprietari (la locuințe ma refer). Asta nu este neaparat ok… o locuința este un Pasiv, nu produce nimic, din contră se mai bagă bani la greu pentru amenajare, foișor, curte etc. Pe de altă parte unii aleg sa investească 50.000 sau 100.000 in Active și sa-si cumpere (investească) ulterior in imobiliare.
    N-am avut locuința mea pana la 32 de ani… acuma am mai multe toate in chirie. Încă stau in chirie că ma mut cam la 4 ani.
    Nu depind de job… este un sentiment sublim, si șeful meu știe asta ;)
    2 4
  • Nu "aberez" deloc. Știu ca avem procent mare de proprietari, dar proprietari de cutii de chibrituri comuniste sau replici post-decembriste. Știu foarte bine ce zic. În Chitila se vindeau niște grote cu 20-25k și în mocirla neasfaltată din jurul blocurilor (multe cu fosă septică) e plin de mașini germane care costă mai mult decât apartamentele proprietarilor.

    Locuința nu e chiar un pasiv, prețul tinde să crească. Dacă ai în chirie știi și tu că se plătește singură după un număr de ani. Chiar dacă locuiești în ea, ipoteca are o rată mai buna decât orice împrumut, și cu creșterea prețului, în timp, e o investiție profitabilă. Dacă ai moștenit de la părinți, creșterea prețului ar trebui sa fie peste considerabil peste rata inflației.
    2 3
  • Cred ca mergi la extreme… ideea era ca unii din noi “bagă” tot in locuințe de la vârste fragede si cu credite/ipoteci pe 30-40 de ani… Sunt multe cazuri de care tu menționezi si din păcate moștenirea comunista este cum este… locuințe si imobile făcute la norma, înghesuite, fără infrastructura șamd.
    Nu vreau se beneficiez de o investiție după 30 de ani chiar dacă se triplează… este cam târziu, nu crezi?
    Nimic din ce cumpăr nu țin mai mult de 3-4 ani… iei in fază de proiect si vinzi in maximul de interes, adică la 1-2 ani după finalizare când totul este nou si tentant. Ca sa fie clar, nu am inventat nimic, doar aplic cu strictețe un model pe care poate mulți îl știu si chiar funcționează. ;)
    Norocul meu ca nu l-am ignorat acum 20 de ani…
    Revenind la subiect am avut 6 masini SH fără probleme si 7 noi de la job… de la mărci de volum la premium. In foarte rare situații as merge pe un SH premium… o Mazda, Skoda WV sau Kia ar câștiga cam in orice comparativ in cazul meu.
    Încă sunt “prieten” cu cei cărora le-am vândut un SH inclusiv cu cauciucuri de iarna gratis…. momentan optez pentru all season dar fără compromis la cost si atâta timp cât este un 4X4 cred ca o alegere bună, mai ales ca m-am lăsat de ceva timp de așa zisul condus sportiv, plus… salvez si la schimbat/echilibrat între sezoane.
    4 2
  • Lasati discutia despre blocurile comuniste pentru ca sunt net superioare comparativ cu ce se construieste acum. Uitati-va pe maps de sus la Drumul Taberei si comparati cu noile "dezvoltari" din Militari, Pipera, sau Popesti-Leordeni. Noile cartiere sunt niste aglomerari de cutii de chibrituri fara infrastructura si fara pic de verdeata intre ele. Prin comparatie, vechile cartiere sunt niste gradini pline de copaci, cu scoli, gradinite si clinica la maxim 10 minute de oricare bloc. Si la interior erau bine gandite si compartimentate fara extravagante dar functionale. Am citit o analiza fix pe subiectul asta pe hotnews (avangarda hastagista) in care mai multi arhitecti aratau cu schitele in fata de ce erau mai bine gandite apartamentele vechi.

    Cat despre masinile din articol, succesuri si hai cu egalarea cu termicele. Numele lor nu inspira nimic si au un iz de "Adibas" adica clona ieftina poate nu se prinde nimeni.

    "Versiunile termice și electrice vor fi vândute și în piețe precum Germania și Marea Britanie, iar prețul va fi de circa 30.000 de euro." 30k pentru electrica sau termica?

    Si daca vor intr-adevar sa prinda in Europa, sper sa aiba rabdare ca o sa dureze 10-15 ani la fel cum a fost si cu KIA si Hyundai.
    3 2
  • Am mers în Germania cu o mașină electrică BYD ATTO 3 de la o firmă furnizoare germană.

    E spectaculoasă în interior.

    Intereseant este că mai voiau să cumpere electrice pentru angajați (ceva șefi de departamente), dar nu luau în considerare mașini germane, ci numai chinezești :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru