Feedback

Concursul de Eleganță Sinaia 2019: marele premiu a fost câștigat de un Aero 30 Roadster din 1936 care i-a aparținut Regelui Mihai

Publicat Miercuri, 03.07.2019
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Comenteaza 0
35 de Bătrâne Doamne s-au "duelat" la finalul săptămânii trecute în cadrul Concursului de Eleganță Sinaia 2019. Marele premiu, Best of Show, a mers către un Aero 30 Roadster din 1936 care a aparținut Regelui Mihai.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La finalul săptămânii trecute, 35 de Bătrâne Doamne și-au dat întâlnire la munte cu ocazia Concursului de Eleganță Sinaia 2018. Competiția destinată vehiculelor istorice a adus în fața publicului prezent în curtea Castelului Peleș o mulțime de povești pe care orice pasionat ar trebui să le cunoască.

Concursul de Eleganță Sinaia a fost organizat pentru prima dată de Automobil Clubul Regal Român și a avut două ediții inițiale: 1934 și 1935. În era modernă, concursul a ajuns la ediția a noua, iar organizarea a fost preluată de Retromobil Club România.

Anul acesta, cele 35 de vehicule au fost împărțite în opt categorii: Antebelic Sedan, Antebelic Cabriolet, Postbelic Sedan, Postbelic Cabriolet, Postbelic Coupe, Fabricat în România, Legende de mic litraj și Automobile de competiție. Ultimele două categorii amintite anterior sunt introduse în premieră în cadrul ediției din acest an a Concursului de Eleganță Sinaia.

A noua ediție modernă a evenimentului desfășurat pe valea Prahovei a fost câștigat de un Aero 30 Roadster din 1936. Exemplarul a fost oferit de Eduard Benes, președintele Cehosolvaciei de la acea vreme, Regelui Mihai la vârsta de 16 ani, și a fost al treilea vehicul din colecția personală a Majestății Sale.

La abdicarea Regelului și ca urmare a exilului acestuia, mașina este achiziționată de unul dintre membrii Gărzii Regale. Ulterior, vehiculul a fost abandonat din cauza unor probleme tehnice, iar acesta a fost motivul pentru care nu a fost confiscat de regimul comunist al vremii. În 1950 acest Aero 30 este cumpărat de Bella Neugebauer, iar în urmă cu câțiva ani intră în colecția lui Hani Christian, actualul proprietar. Același Aero 30 Roadster se impune și în cadrul categoriei Antebelic Cabriolet.

Categoria Antebelice Sedan a fost câștigată de un exemplar Fiat 501 din 1924, în timp ce primul loc al categoriei Postbelice Cabriolet a fost ocupat de un Mercedes 190 SL din 1959.

Andrei Andronic și al său Buick Riviera din 1967 câștigă categoria Postebelice Coupe, iar Silistraru Gheorghe cu un GAZ M21 Volga din 1962 se impune în cadrul categoriei Postebelice Sedan.

Noua categorie Legende de mic litraj a fost câștigată de un BMW Isetta 300, iar la grupa Automobilelor de competiție s-a impus un DeTomaso Pantera de Gr. IV.

În cadrul categoriei Fabricat în România s-au duelat două exemplare Dacia 1300, un Oltcit Club și un exemplar Dacia 1410 Sport. Câștigătorul categoriei a fost Oprea Daniel și al său Oltcit Club din 1982.

În cadrul evenimentului desfășurat la Sinaia, BMW Group Classic a expus un BMW 327 Cabriolet cu "rădăcini" românești. Exemplarul a aparținut lui Eduard Ecker, născut în România în 22 iunie 1912. Conform legendei, singurul lucru de valoare pe care Ecker a reușit să-l salveze de la confiscare în timpul primilor ani de comunism a fost modelul produs de BMW. La începutul anilor '60, mașina a fost reînmatriculată (2-B-2763), iar în 1969, Ecker primește viză pentru o excursie în Iugoslavia. Eduard Ecker pleacă astfel din țară și după o serie de aventuri în Italia și Austria reușește să ajungă în Germania.

Acesta se ocupă de partea tehnică a mașinii, dar niciodată de caroserie. Ecker a vrut să păstreze astfel povestea aventurilor petrecute alături de modelul bavarez. La începutul anilor 2000, donează automobilul către BMW Group Classic care îl păstrează în starea originală.

Tot în cadrul Concursului de Eleganță Sinaia, Citroen a pregătit un eveniment special pentru aniversarea celor 100 de ani de la înființarea mărcii. Au fost expuse 9 modele Citroen care au făcut istorie de-a lungul timpului: DS Pallas (1971 și 1973), Type HY (1974), CX Prestige (1982), GSA (1984), 2CV (1989), BX GTI (1989) Xantia Activa (1994) și XM (1995). Alături de acestea, marca franceză a fost reprezentată în cadrul Concursului de Eleganță Sinaia 2019 de un exemplar Traction Avant din 1951 și de un exemplar DS Pallas IE din 1970.


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru