De-a lungul ultimilor ani, prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au scăzut semnificativ odată cu nivelul mai mare de vânzări al mașinilor electrice. Unul din factorii care contribuie la prețul ridicat al unei baterii este prezența litiului pentru fiecare kWh. Este de așteptat ca noile compoziții chimice ale noilor baterii să reducă și mai mult din prețurile acestora.
Pentru a vedea cât de mult costă aceste baterii, publicația franceză L’Argus a analizat bateriile de pe modelele electrice și hibride Dacia și Renault. Astfel, în cazul Daciei Spring, cel mai ieftin model de acest tip, prețul de post-vânzare al bateriei sale de 26.8 kWh este de aproximativ 7000 de euro. Un calcul simplu arată că prețul pe kWh al Daciei Spring este de 261 de euro, fiind cel mai mic preț din întreg Grupul Renault.
Totuși, chiar și acest preț este aproape de două ori mai mare față de prețul de achiziție mediu al industriei, care este de aproximativ 150 de euro per kWh.
În cazul noului Renault 5 electric, prețul per kWh este de 280 de euro. Același preț este valabil și pentru Megane E-Tech. Astfel, prețul de post-vânzare al bateriilor este de 14.400 de euro la Renault 5, respectiv de 17.000 de euro la Megane E-Tech.Modelul electric cu cea mai scumpă baterie este Renault Scenic E-Tech, cu un preț de 25.000 de euro în cazul versiunii cu acumulator de 87 de kWh.
În ceea ce privește modelele hibride ale grupului francez, prețurile bateriilor sunt mai mari, chiar de 10 ori mai mari decât prețurile bateriilor pentru modelele electrice, în ciuda unor capacități mult mai mici.
De exemplu, bateria lui Dacia Duster Hybrid costă 3500 de euro în total și 3000 de euro per kWh. În cazul de față, vorbim de o baterie cu o capacitate de numai 1.2 kWh. Aceleași prețuri sunt valabile și la versiunea hibridă a Daciei Jogger.
via Profit
Cea mai mare hotie mi se pare in cazul bateriei de mild hibrid. Si nu e doar la Dacia. Si la alti producatori e aceeasi poveste. Pur si simplu e extorcarea nefericitului care si-a dat banii pe asa ceva, mai ales ca e vb de clienti care le cumpara SH, ca in primii ani de folosire nu trebuie schimbate. Intamplator stiu un caz la un Pejo 3008 de 10 ani Diesel mild hibrid. Bateria costa 7000 de euro.
Dupa cum am spus in atatea randuri, porcaria cu hibridizarea adauga complicaciune si costuri uriase care NU justifica economia de carburant. Cat priveste poluarea, daca se ia in considerare poluarea pt producerea si distrugerea bateriei, ele sunt anulate. Nu pot sa verific, dar as fi dispus sa pun ramasag ca asa este. Cand insa ideologia si religia climatica, incalzirismul tin loc de gandire si de adevar, nimic nu mai conteaza.
"De-a lungul ultimilor ani, prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au scăzut semnificativ odată cu nivelul mai mare de vânzări al mașinilor electrice. "
Deci se vor mai ieftini pentru ca se folosesc si alte metale acum, mult mai ieftine si bateriile sunt mai performante.
Vor deveni mai ieftine, mai usoare si mai accesibile asa cum au devenit masinile in general de-a lungul timpului.
Acum orice mucea isi permite o masina, pe timpuri doar cei foarte bogati isi permiteau.
Deci mai lasa gargara si trezeste-te.
Doar prostii nu isi pot permite decat un DIZAL puturos.
In aceeasi ordine de idei:
https://24auto.ro/2024/08/cifre-proaste-in-continuare-pentru-vanzarile-de-automobile-electrice-in-europa/
Și vezi că pământurile rare se extrag, nu se fabrică, minte creață...
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364032122000867
"Quantification of the CO2-equivalent greenhouse gas emissions of 790 different commercially available vehicle variants.
The total life-cycle emissions of hybrid and electric vehicles are reduced by up to 89 % compared to internal combustion engine vehicles."
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S1364032122000867
Depinde de cât de mult mergi și unde încarci. Eu am recuperat deja diferența de preț dintre e-208 și 208 termic, ambele în echipare GT. Mai sunt și alte diferențe de costuri, nu doar carburant. Taxe, revizii, consumabile.
Dar cifrele diferă de la caz la caz.
Masina nouă e o cheltuială, nu o investiție pe care să o amortizezi.
https://www.romania-insider.com/eurostat-romanians-read-book-aug-2024
Deci suntem ultii mai cultura, dar plini de Dutz, PMC, Danut_grc si plini de Behemveuri sh DIZAL.
Nimic nu e intamplator, acolo unde e multa prostie, sunt si multi bolnavi si morti in accidente rutiere mortale.
Am vazut multi ca tine la viata mea, care isi iau o masina din ochi, ca stiu ei cum lucreaza si franele, cum se aude si un motor bun si cum se da spaga la ITP ca sa treaca troaca. Sunteti destepti de bubuiti.
Se pare ca aia care stiu sa citeasca, cumpara si electrice, iar voi, plebea, luati ce arunca ei.
Pai ce model nou sa mai primeasca, ca deja e unul abia aparut?
Cred ca fac o alta masina.
Springul e abia aparut si se vinde destul de bine la saraci...
Prin tarile evoluate se cauta Tesla, Volvo.
Un EX30 in Romania cu rabla e mai putin de 30000 Euro. Deci super ieftin, ai garantie si intretinere gratuita 3 ani.
Deci sa avem pardon...
Preturi similare (similar de "perplexitoare") au orice schimburi de ansambluri mari care nu se schimba de obicei, de genul motoare, transmisii, cutii de transfer, diferentiale etc.
Cu alte cuvinte sunt preturi pentru cine intreaba care rareori va fi si cel care plateste.
Odata am cerut oferta petnru un schimb de ulei la cutie la dealerul oficial. Cel de la ghiseu, pe masura competentei, mi-a ofertat un schimb de cutie care se apropia de 10k euro.
La 8-10 ani, orice baterie de hibrida/electrica care are nevoie de reparatii, intra in sistemul de reparatii si intretinere aftermarket care deja e net superior retelei oficiale de service.
Pfff...pai vezi ca nu stii cum sa intebi?
De ce n-ai cerut o cotatie la "buson evacuare"? Asa sigur iti oferta piesa cu un schimb de ulei inclus in pret!
;)
Daca as fi nevoit să îmi cumpăr mașină nouă, as cumpăra doar daca mi ar plăcea acea marcă, implicit acel model!
Nu mă interesează nici EV-urile, nici hibridele, nici benzina turbo in 3 cilindri, mă interesează doar diesel.
De ce mă interesează doar diesel?
Pentru că e cel mai bun motor, de departe...
Un diesel cu toate sistemele active (DPF, EGR, etc), e foarte curat!
Fiecare ar trebui sa cumpere ceea ce ii place sau își permite si sa se abțină de la a critica pe ceilalți pentru alegerea făcută!
Nu ați înțeles faptul că lumea e liberă să aleagă ceea ce vrea, ce i se potrivește, nu ceea ce le baga alții pe gât...
Știți bine că există numeroase studii care arata faptul că pe toată durata de viață a unei mașini electrice, aceasta poluează mai mult decât una clasică.
S1364032122000867
In viața reală, însă:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/
S1364032122000867