Cum ar arăta Opel sub umbrela PSA Peugeot - Citroen: marca germană și-ar păstra propria identitate și conducere

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 16.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel ar urma să-și păstreze propria identitate și structură de conducere chiar dacă va fi cumpărată de PSA Peugeot - Citroen, potrivit unor surse apropiate grupului francez.

General Motors negociază vânzarea constructorului Opel către Grupul PSA Peugeot - Citroen, iar informația apărută în această săptămână a trezit numeroase semne de întrebare din partea autorităților germane și britanice.

Pentru moment, cele două companii au evitat să facă declarații cu privire la eventualele măsuri pe care le-ar lua Grupul PSA în cazul unei achiziții, însă surse citate de agenția de presă Reuters au aflat detalii despre planurile lui Carlos Tavares, CEO-ul francezilor.

Sursa citată afirmă că "Tavarez va menține Opel ca o companie germană în deplin acord cu legislația muncii din Germania" și că va prezenta tranzacția ca pe o "alianță între un producător francez și unul german". De altfel, se anticipează că aceasta va fi poziția lui Tavarez și în cadrul unor întâlniri pe care le va avea cu autoritățile germane, inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.

Urmareste Automarket
Pe de altă parte, General Motors s-a limitat să afirme că un astfel de acord va permite celor de la Opel și PSA "să-și îmbunătățească poziția într-o piață europeană aflată în plină schimbare", iar sursele Reuters afirmă că GM va insista pe faptul că siguranța locurilor de muncă va fi mai mare dacă Opel va ajunge în curtea celor de la PSA.

Principalele temeri ale autorităților vizează cele 19.000 de locuri de muncă de la cele 3 fabrici Opel din Germania, la care se adaugă alte 4.500 de locuri de munca din Anglia.

În total, Opel are în prezent circa 38.000 de angajați în întreaga Europă. Opel traversează o situație dificilă din punct de vedere financiar, cu pierderi de peste 800 de milioane de dolari în 2015 și de apriape 260 de milioane de dolari în 2016. Anterior, GM anticipa că Opel va deveni profitabilă abia în 2018.

Via Automotive News

Comentarii (11)

  • Eu cred ca lucrurile nu pot sa stea asa. Oricat de "german" ar ramane Opel, scopul unei asemene aliante ramane profitul. Ori, Opel in acest moment nu este profitabila! Prin urmare, in vine greusa sa cred ca francezii chiar nu vor schimba nimic. Si apoi o asemenea alianta ar trebui sa se soldeze cu utilizarea unor platforme comune, unor motorizari comune. Ce-or sa faca francezii? Or sa permita ca inlauntru grupului PSA sa se utilizeze, spre exemplu, si motorizarea de 1.6 diesel de la Opel si cea de la Citroen, si motorizarile pe benzina turbo facute in colaborare cu BMW pe care le utilizeaza in prezent francezii, si cele pe care le-au lansat relativ de curand cei de la Opel? Repet, mi-e greu sa cred ca achizitia OPEL fara a schimba nimic la Opel, este profitabil. Si dincolo de toate, mi-e greu sa cred ca PSA are resurse sa sustina o asemenea achizitie, avand in vedere ca a trecut, nu demult, printr-o criza destul de grava.
    14 6
  • Exact ce ziceam la articolul precedent: cum ar fi dac-ar fi !
    2 6
  • Opel a fost pe pierdere pt ca GM nu s-a adaptat si a trimis germanilor platforme neadaptate motoarelor specifice Europei. Opel a fost nevoit sa adapteze astfel fiecare platforma/caroserie si sa faca parteneriate cu FIAT si PSA in productia de motoare pt a reduce costurile.
    7 1
  • Prince Mohamed Parish Vounthe
    Sunt vrajeli si nici nu cred in Prostii de acestea " ca sa fiu sincer ! :-(
    3 8
  • Ce mi se pare mie cel mai ciudat este ca nici GM nu castiga nici PSA. GM dispare din Europa, miscare gresita, chiar daca Opel e pe pierdere, GM este profitabil si are puterea sa aduca si Opel pe verde. PSA este super dependenta de piata europeana iar aceasta achizitie le aduce inca o marca exclusiv europeana, nu un jucator cu prezenta in alte zone ale lumii.
    3 3
  • @misha..si ce ar fi rau daca ar fi schimbari?

    daca platformele, motoarele, tehnologia la modul general va da cu + va fi folosita oriunde va fi necesar...Sunt sigur ca vor exista "curenti" in toate sensurile. O alianta adevarata nu poate functiona decat in acest mod. Mentalitatea asta nu vreau pentru ca "eu nu vreau" numai functioneaza. Totul se reduce la profitabilitate....daca va fi necesar Opel va face motoare de PSA si PSA va folosi platformele nemtilor. Ma gandesc doar la faptul ca Opel are o full-electrica, PSA s-a pierdut pe drum cu tehnologia dar in schimb are motoarele facute cu BMW.

    asa cum ai zis, cu adevarat problematica nu e achizitia cat mai ales continuarea acesteia...vom vedea

    Oricum, mie aceasta alianta tare imi miroase o copie a celei dintre Renault-Nissan. Francezi-japonezi, francezi-germani, isi pun baietii astia outzele in mai multe cosuri...iar Tavarez, venit de la Renault cred ca si-a facut temele

    parca incepe sa-mi mi se pare fireasca aceasta alianta prin achizitie
    7 2
  • @zuzu De unde ai scos-o? Toate platformele Opel sunt proiectate in Germania, la centrul GM si au fost ulterior exportate pe modelele mici Chevrolet si pe toate Buick-urile, Buick-uri care de alftel sunt Opel-uri cu alta sigla.

    Ca motorizari au folosit turbo benzinare inaintea majoritatii coreenilor si japonezilor, iar diesel-urile mici erau realizate impreuna cu Fiat, la VM Motori, unde atat GM cat si Fiat au 50% fiecare.

    Singurul lucru tehnic care li se poate reprosa (si aici probabil ca summonez un demon :D) e ca au folosit in ultimii ani suspensii independente doar pe Insignia. Inclusiv modelele cu peste 140 cp foloseau bara de torsiune pe spate, un pic imbunatatita, e adevarat: Z link (Watts link).

    Ca fiabilitate au stat mai bine ca VW, insa mai slab ca alti competitori europeni, japonezi sau coreeni:

    http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg
    9 1
  • http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg

    Link-url corect cu fiabilitatea pe 2016 in Germania.
    3 2
  • Eroare la AM (si ieri ati avut erori).

    Cautati "jd power reliability germany 2016" si e primul site gasit pe google.
    3 2
  • OVIDIU
    DA ESTE FIRESC
    INCEPUTUL SFARSITULUI PENTRU SUPREMATIA GERMANILOR LA MASINI DE VOLUM
    URMEAZA DIN NOU UN DECENIU POATE MAI MULT DE SUPREMATIE FRANCEZA ESTE CICLIC
    DAR DAR DAR SA NU UITAM DE KOREENI
    BY BY
    2 4
  • @vianu

    Eu nu ziceam ca ar fi rau sa fie schimbari. Spuneam doar ca e realmente imposibil sa nu fie, asa cum se sugereaza in articol!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru