Dacia a demarat un program de plecări voluntare în vederea robotizării parțiale a uzinei din Mioveni

de Sebastian Toma
Miercuri, 24.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a demarat o nouă fază în robotizarea uzinei Dacia din Mioveni. Potrivit Ziarul Financiar, compania are un program de plecări voluntare pentru angajații unor departamente.

Fabrica Dacia din Mioveni va trece printr-un proces de modernizare la nivelul anumitor secții, iar robotizarea uzinei va implica un program de plecări voluntare, titrează Ziarul Financiar. Mai precis, anumite secții ale departamentului responsabil de producția elementelor de caroserie Dacia vor crește nivelul de robotizare de la 10 la 30%. Compania le va oferi angajaților între 10.000 și 100.000 de lei net dacă semnează un contract de părăsire voluntară a locului de muncă, dacă posturile lor sunt vizate de robotizare. Situația de la Dacia nu este atipică în industria auto, asemenea programe și variante similare ale lor fiind derulate în multe fabrici care au fost robotizate pentru a asigura producția de produse de calitate superioară.

Dacia a stabilit un record de vânzări în 2014: peste jumătate de milion de maşini comercializate într-un an

În prezent, nivelul de robotizare al uzinei Dacia este de aproximativ 5% la nivelul secției de producție, anunță colegii de la ZF citând-ul pe Președintele Dacia, Nicolas Maure. În viitor, ținta este atingerea nivelului de robotizare de 20% în total pentru secțiile de producție, ceea ce va însemna eliminarea a 500-1.000 de locuri de muncă pe parcursul următorilor ani.

Automobile Dacia are în prezent aproximativ 14.000 de angajați.

FEATURE: Uzina Dacia de la Mioveni în cifre

Urmareste Automarket
Departamentul Uzinei de Vehicule din cadrul Automobile Dacia are peste 7.000 de angajați. Aceștia sunt împărțiți între secțiile de presaj, caroserie, vopsitorie și asamblare vehicule. În timp ce anumite posturi nu sunt planificate pentru a fi vreodată înlocuite de roboți, există poziții unde este plănuită înlocuirea oamenilor cu roboți.
Dacia, la fel ca orice altă companie, vizează înlocuirea posturilor unde nivelul de calitate poate să crească și să rămână constant în urma amplasării unui robot. Cornel Olendraru, directorul uzinei Vehicule din cadrul Automobile Dacia, a explicat în cadrul unui interviu acordat Ziarul Financiar despre ce posturi este vorba: ”Posturile grele generează mai multe probleme de calitate. Asta se întâmplă deoarece omul obosește și nu poate să țină un anumit ritm și trebuie controlezi mai bine procesul pentru a menține calitatea”.

20 de lucruri pe care nu le știai despre... UZINA DACIA

Via ZF

Comentarii (10)

  • Ăsta e viitorul. Și din punctul ăsta de vedere, e cam trist.
    17 1
  • Niciodata un robot nu o sa inlocuiasca un om, decat in cazul masinilor de consum si a pietei normale, de ce credeti ca masinile premium se realizeaza in mare parte manual ? Poate doar vopsitul e automatizat.

    Totusi, ideea este de laudat, decat sa fie dati afara mai bine le da o suma. Iar cel care va primi 100.000lei va fi cu adevarat norocos. Cu banii aia daca e o persoana isteata va putea deschide o afacere, iar competentele nu le pierde, deci va putea sa se angajeze si altundeva, sau de ce nu sa isi deschida un "mini service" pe specializarea lui si ar putea angaja si fosti colegi, sau ar putea sa presteze servicii cum exista in tarile dezvoltate.
    Exista multe planuri ce se pot aplica.
    15 6
  • Scrooge
    Articolul zice ca se vor da pana la 100.000 de mii , deci putini vor lua banii astia. Asta inseamna 22.000 de euro, cam o Octavia mai echipata. Nu stiu ce afacere poti sa deschizi cu banii de o masina, eventual o covrigarie sau o vulcanizare, care oricum e plin de din astea. Un mini service iti trebuie o investitie mult mai mare, chiar daca e mini tot iti trebuie un elevator, testere, scule,o mica hala, salariile in avans pe 4-5 luni, investitie care sare de 50.000 pe putin.
    11 2
  • LauCalin
    Eu cred ca se poate sa pornesti o afacere cu un service. Daca se vor uni 2-3 angajati si vor pune "la bataie" 30-40000 de euro, s-ar putea sa faca o treaba buna.O hala, doua elevatoare, niste testere, o rampa si niste seturi de scule pot fi suficiente pentru inceput. Mecanicul la care am mers acum 5 ani prima data avea doar un elevator. Acum are 3 si in loc de 2 mecanici angajati, acum are 6.
    Costurile ca sa deschizi o afacere de genul asta in Pitesti pot fi si cu 50% mai mici decat in Bucuresti. Iar faptul ca mai sunt si alte service-uri si ai concurenta... asa este. Dar avem zeci de marci de masini si totusi rezista toate pe piata. Important e sa fi obiectiv, sa sti cum sa pui problema, cum, cat sa cheltuiesti si sa-ti faci o imagine buna. Acesti indivizi ar putea avea avantajul ca au lucrat la Dacia si modele Dacia si Renault le cunoscu si cu ochii inchisi. Si crede-ma ca daca ar fi f priceputi, clientii nu ar trebui sa fie doar din Pitesti sau Arges. Cunosc oameni din Timisoara care merg la service-uri in Ungaria pentru ca preturile sunt bune si mecanicii sunt mai buni. Eu doar la doua service-uri merg de ani de zile si nu intamplator. Acel patron "m-a castigat" pentru ca am fost multumit mereu si este un om cu mult bun simt si respect fata de client. Si de multe ori oamenii areciaza si asta.
    13 0
  • intre unu care stie cum arata o dacie pe linia de productie si unu care repara dacii de 20 de ani este o oarecare diferenta - de meserie ;)
    10 1
  • Robert
    Evident ca poti incepe o afacere cu 100.000 ron.Exista posibilitatea obtinerii de fonduri nerambursabile,si daca pui 100.000 usor vei obtine inca 50-70% bani pentru investitie.
    Uzina de la Mioveni a ramas in secolul 20 referitor la modernizare.
    Masinile premium se realizeaza 90% robotizat,mai ales pe partea de caroserii si montaj.
    Niciodata un om nu o sa fac doua suduri identice la doua masini diferite,pe cand un robot cu siguranta va reusi.
    Daca tragi doua Dacii una langa alta si incerci sa schimbi doua aripi intre ele sau doua usi,vei constata ca nu se mai potrivesc de pe o masina pe alta "din prima" si trebuie ajustari enervante.
    Daca incerci aceeasi operatiune la un model premium,vei constata ca elementele se potrivesc fara greseala pe aceleasi "urme".
    Asta inseamna robotizare !
    8 2
  • Scrooge
    @Robert......in Romania fondurile nerambursabile se obtin cam in 2 ani de zile , timp in care iti trebuie macar 2500 de ron/luna sa-ti hranesti familia, asta inseamna din start 60.000 de ron cheltuiti pt intretinere. Iti trebuie un proiect de obtinere de fonduri, care si ala costa 3-4000 de euro (ok, e posibil sa-ti primesti banii pe proiect la obtinerea finantarii), mai sunt diverse si neprevazute, ramai cu 30.000, cam cat un Logan mai chel . Ca sa implementezi proiectul ai nevoie de un spatiu, respectiv un teren, un imobil care sa fie al tau. Of, cati afaceristi pasionati de auto scriu pe aici. Lucrurile nu sunt asa de simple. As putea zice ca numarul de masini de 100.000 de ron pe strada e invers proportional cu numarul de afaceri incepute cu suma respectiva (nu includ aici fondurile :)))
    4 0
  • Se dau fonduri nerambursabile pentru service-uri auto sau astfel de domenii de acitivitate ? eu stiam ca se dau doar pentru agricultura, turism, piscicultura, industrie, etc

    In fine, astea-s povesti, daca esti sef de echipa peste cei care monteaza consola centrala si volanul, asta nu inseamna ca esti mare inginer, specialist in mecanica auto si poti sa-ti deschizi atelier, cum bine zicea cineva mai sus.
    4 0
  • Vor incerca sa-l convinga si pe Stroe sa plece oare? Intre 50 000 si 100 000 va fi coada la inscrierile voluntare. Totusi, sumele mari probabil sunt pentru cei mai in varsta si cu vechime care vor fi si mai greu de convins sa plece pentru ca e mai greu sa te angajezi daca esti in varsta. E posibil ca si francezii vor face o selectie la aprobarea plecarilor. "Bula" Dacia a fost ca si "bula' imobiliara. Vanzarile incep sa scada, la fel si profitul iar capitalismul speculative din tara noastra isi spune cuvantul. Vor incerca sa-l convinga si pe Stroe sa plece oare?
    1 1
  • masini premium sunt si BMW, Mercedes, Audi, etc.
    robotii cresc eficienta, n-ai putea S-ule sa scoti o productie de serie mare decat prin linii automate/robotizate de productie
    sper ca nu confunzi volumul de vanzari de la Ferrari cu VW, de ex.
    altfel ar trebui sa stai dupa un Golf ani, pana sa-ti vina masina
    capisci?
    robotii sunt ieftini, in timp si f eficienti, si f exacti, toti lucreaza asa
    la Dacia la ce salarii au, nu prea s-a pus problema, bagau si 3 schimburi, dar probabil in urma calculeleor robotii sunt mai rentabili...la Dacia din ziua de azi
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru