Dacia a produs mai multe mașini în Maroc decât în România, în 2022

de Tiberiu Safta
Marti, 14.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport al Grupului Renault, marca Dacia a reușit să producă peste 350.000 de mașini la cele două uzine ale sale din Maroc în 2022. Prin comparație, uzina de la Mioveni a asamblat cu aproape 36.000 de mașini mai puține, în aceeași perioadă.

Anul trecut, uzinele Dacia din Tanger și Casablanca au asamblat, în total, 350.018 unități în 2022, potrivit unui nou raport întocmit de filiala din Maroc a Grupului Renault. Astfel, uzina din Tanger a produs 255.494 de mașini, în timp ce la fabrica din Casablanca au fost asamblate 94.524 de automobile.

Prin comparație, uzina de la Mioveni a produs 314.228 de mașini în 2022, potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România. La uzina din țara noastră sunt produse modelele Logan, Sandero Stepway, Duster și Jogger, inclusiv noua versiune Hybrid, pe care am testat-o recent și despre care puteți citi aici.

La uzinele din Maroc sunt produse doar Logan și Sandero, plus versiunea Stepway. Anul trecut, producția monovolumului Lodgy a luat sfârșit.

De asemenea, Dacia a reușit să vândă 40.019 mașini în România, în 2022. Între timp, constructorul român a vândut 38.885 de automobile în Maroc, ceea ce înseamnă 27.2% din totalul vânzărilor din țara nord-africană.

via Economica

Comentarii (3)

  • @Tiberiu Safta
    Aloooo, domnu' Safta vedeți că sunteți pe arătură! În Maroc nu se produce doar Sandero ci și Stepway, cam toată producția, și nu de ieri de azi.
    Hai că un pic de documentare nu strică, nu mai preluați toate prostiile...
    5 6
  • Absolut normal.

    Maşinile cu valoare adăugată mai mare sunt mai scumpe ceva dar se produc în serii ceva mai mici.

    Dacă se punea întrebarea : de câte miliarde de euro s-au produs în Maroc şi de cât în România ?

    Cred că România câştiga uşor, în faţa Marocului, chiar dacă România are o singură fabrică (şi aia fără să fie ȋntr-un oraş port) iar Maroc are două fabrici.

    Plus războiul din Ucraina care a distrus vânzările şi în Rusia dar şi în Ucraina
    4 16
  • Maroc, salarii mai mici, infrastructura net superioară, mult suport politic pentru marii producători ca sa simtă “bine”… Au si minusuri, dar nu sunt la subiect.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru